• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Dustin myynyt vuosi sitten 1700x poistohintaan. Hintaseuranta AMD Ryzen 7 1700x. Tämän bongasin Kasasimme Suomen PARHAAN budjetti-peli-PC:n? -videolta.
Tuo alennus on näköjään ollut uutisenkin arvoinen:
Uusi prosessori pikkurahalla – Vanha Ryzen irtoaa nyt puoleen hintaan

Lisää bongauksia tästä ketjusta (13.12.2019):
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)




Tuossa on ilmeisesti tuo aiemmin @Vixa :n mainitsema Tanskan foorumin ketju. Sitä voi lukea hupimielessä mutta sen paikoin pessimistisen asenteen ei tietenkään pidä antaa tarttua. Tanska on Tanska ja Suomi on Suomi.
Dustinilla on Ryzen 5 2600 hintaan 521 DKK (69,8€) - www.hardwareonline.dk
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Jahas, tällainen homma kävi itselle.
Tilasin laitteen Veikon koneesta, kyseessä oli tilaustuote jolle luvattiin toimitusaikaa 8-30 työpäivää.
Viime viikolla tilauksen status muuttui "Toimitettu 0" -> "Toimitettu 1" ja kerkesin jo iloita, että yli kuukauden odottelun jälkeen oikeasti härveli jo kohta saapuisi. Vaan eipä saapunut, sen sijaan tuli veikolta sähköposti valitettavasti tuotetta ei olekaan saatavissa ja tilaus peruttu.

No vittu, tämähän ei mulle kyllä käy. Pistin sinne sitten viestiä että ihan pelkällä ilmoituksella ette pääse sopimuksesta irti. Koska samaa laitetta on edelleen muualta saatavilla, vaikkakin muutaman kympin kalliimmalla, niin ehdotin että joko trokaavat laitteen minulle muualta tai maksavat erotuksen jos tilaan sen itse muualta. Katsotaan mitä kommentoivat.. :grumpy:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Itselläkin näin kun viime viikolla tilasin, katevaraus meni heti mutta tililtä veloitus lähti vasta eilen.
Heinäkuulle lupaa Amazon UK parin tuotteen saatavuuden, mutta veloitus on tehty jo tililtä. Kuukauden sisään sattumalta toinen kerta kun seuraan vastaavaa tilannetta, eli nykyään ainakin omien kokemusten perusteella tekevät veloituksen loppuun asti vaikka tuotteita ei ole vielä varastossa.

Ennakkotilaukset ovat sitten oma tapauksensa, näissä käsittääkseni edelleen odotetaan julkaisupäivän tienoille ennen veloitusta. Tätä muuttivat hetkellisesti viime vuoden puolella, mutta palasivat takaisin vanhaan malliin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Ajattelin kertoa kaikille vähän miten oma tilanne on edennyt. Jos tästä olisi jollekulle hyötyä tai jos jotakuta kiinnostaa miten asiat ovat edenneet:

Tänään sitten tuli kuluttajaneuvonnasta vastaus ja olivat samaa mieltä kuin minäkin että tilaus on sitova.
Hei



Olet lähettänyt kuluttajaneuvontaan yhteydenoton verkkokauppaostosta koskevassa asiassa.



Luin läpi lähettämäsi aineiston ja näillä tiedoin olisin sitä mieltä, että sopimus sitoisi verkkokauppaa vaikka verkkosivuilla olisi ollut hintavirhe. Tällä hetkellä tuotetta myydään ko. verkkokaupassa ilmeisesti 165 euron hintaan, eikä hintaero liene niin suuri että kuluttajan pitäisi ymmärtää virhe.



Tässä vaiheessa suosittelen, että teet vielä myyjälle kirjallisen reklamaation ja vaadit myyjää toimittamaan tuotteita sovittuun hintaan. Voit samalla näyttää tämän sähköpostin ja vedota oheiseen kuluttajariitalautakunnan tiedotteeseen ja päätökseen:



Hintavirhe sitoo myyjää - Kuluttajariitalautakunta

Lego-tuotteen hintavirhe verkkokaupassa - Kuluttajariitalautakunta



Palaa asiaan jos ette pääse sopuun myyjän kanssa.



Terveisin,



Henrik Sillanpää | kuluttajaoikeusneuvoja

029 505 3204 | henrik.sillanpaa@kkv.fi
Tämän kuluttajaneuvonnan vastauksen perusteella laitoin Dustinille uudestaan viestä jossa sanoin olleeni kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja heidän kanta on että tilaus on sitova ja tilaukseni pitäisi toimittaa sellaisenaan siihen hintaan kuin olin tilannut.
Joten vaadin heitä toimittamaan tilaukseni, kuten olin tilannut ja kerroin että liitteenä on kuluttajaneuvonnan sähköposti.
Lisäksi annoin saamani linkit kuluttajariitalautakunnan tiedotteeseen jossa hintavirhe sitoo myyjää ja ratkaisuun, jossa 30 € hinta on sitonut myyjää, kun heidän normaalihinta on ollut 142 € ja valmistajan suositushinta ollut 200 €.

Lopuksi kysyin että onko tämä tässä ja toimittavat tilaukseni kuten olin tilannut vai kiistävätkö edelleen että kauppa sitoisi heitä jolloin joutuisin ottamaan kuluttajaneuvontaan uudestaan yhteyttä ja mitä ilmeisemmin viemään asian kuluttajariitalautakuntaan.


Omat ajatukset tästä on että heille pienimmän riesan tie on toimittaa tilaukseni kuten olin tilannut, sillä melkein 80 prosentin alennus normihinnasta sitoi myyjää, joten kyllä minä olen aika vahvoilla tässä asiassa ja olisi typerää kiistää tilauksen sitovuutta, kun se näiden linkkien valossa pitäisi kaiken järjen mukaan olla sitova.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Hyvä saada virallisempaa kannanottoa tuon hintavirheen osalta, mutta en pitäisi odotuksia Dustinin osalta vielä kovin korkealla. Kirjoittelin itsekin jo asiakaspalveluun aikaisemmin tuohon lego-keissiin viitaten ja pidin tätä hyvin selkeänä tapauksena kuluttajan kannalta kun Dustinilla oli oman vastaukseni aikaankin joku saman suuruinen -45 % alennus etusivuillaan jostain toisesta tuotteesta. Vastaus oli sama, mitä täälläkin jo aikaisemmin näkyi, eli vetoavat vakioehtoihinsa ja siihen, että eivät ole lähettäneet ehdoissaan mainittua tilausvahvistusta vaan "kiitos"-viestin. @evakko kirjoitteli aikaisemmin, että sivuilla olisi tässä tilanteessa näkynyt "vahvistettu". Ei kuvaa sattuisi olemaan tuosta verkkokaupan "vahvistettu"- tilanteestan tämän Ryzenin osalta?

Heidän "kiitos"-viestissä luvattiin seuraavaksi viestiksi toimitusvahvistusta, joten siitä ei ainakaan tullut selväksi, että varsinainen tilaus vaatisi vielä erillisen tilausvahvistuksen, Onko kellään jotain hyviä viitteitä tälläisten "toimitetaan jos niin halutaan" -vakioehtojen pätevyydestä? Koitin hakea, mutta en nyt oikein löytänyt mitään kovaa faktaa. Googletuksella kuluttajan asema vaikuttaisi aika vahvalta, mutta eräässä blogissa asianajotoimiston henkilö kirjoittaa:

4. Sopimuksen syntyminen

Juridisesti sopimus syntyy, kun tarjoukseen annetaan hyväksyvä vastaus. Verkkokaupassa tarjoukseksi katsotaan siellä esiteltävät hyödykkeet hintatietoineen ja hyväksyväksi vastaukseksi asiakkaan tekemä tilaus.

Verkkokauppiaalla on kuitenkin myös mahdollisuus siirtää sopimuksen syntyhetkeä eteenpäin ilmoittamalla sopimusehdoissa, että sopimus syntyy kauppiasta sitovaksi vasta, kun kauppias on käsitellyt tilauksen ja vahvistanut hyväksyvänsä sen. Kauppias voi myös olla hyväksymättä tilausta, esimerkiksi aikaisempien maksuhäiriöiden tai toistuvien peruutusten vuoksi.
Tässä ei ollut kuitenkaan mitään tarkempia viitteitä tuohon kauppiaan mahdollisuuteen olla hyväksymättä tilausta. Tästä olisi hyvä saada lisää tietoa. Yleisempää lienee, että sopimus syntyy heti, mutta löysin myös Kärkkäisen sopimusehdot, joissa oli Dustinin tyylistä tekstiä:

Karkkainen.comista tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus. Kauppasopimus koskee tilausvahvistuksessa vahvistettuja tuotteita. Toimitusvahvistuksessa vahvistetaan tilattujen tuotteiden saatavuus ja toimitus. Asiakkaan tilaukset pyritään käsittelemään 24 tunnin kuluessa. Karkkainen.com pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
Onkohan heidän osalta ollut vastaavia ongelmia, että tilauksia peruttaisiin?

Täytyy varmaan olla iteskin kuluttajaneuvontaan yhteyksissä.
Edti:lainausten muotoilu
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
188
Pitääpä itsekkin laitella dustinille sähköpostia ja kysellä Ryzenin perään. Heidän myyntiehtojen kolmas kohta mielestäni jo velvoittaa lähettämään tuotteen.

"3. Hinnat ja kuljetuskustannukset
Voimassa olevat tuotteiden hinnat ovat nähtävillä Dustinin reaaliajassa olevalla verkkosivustolla.
Hinnat ilmoitetaan euroissa ja niihin sisältyy arvonlisävero.

Dustinilla on oikeus muuttaa hintoja ilman ennakkoilmoitusta. Tällaisia hinnanmuutoksia ei kuitenkaan sovelleta jo tehtyihin kauppasopimuksiin. Dustinin ja asiakkaan välillä noudatetaan sovittuja hintoja, ellei erikseen sovita."

Tuolla hintavirheellähän voidaan vedota vaikka halpuutettuun tai alennus tuotteeseen mikä alkaakin myydä liian hyvin. Ilmoitetaan vaan sori ja nostetaan hintaa pari kymppiä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Hakusanoilla "oikeus olla hyväksymättä tilausta" löytyy kyllä paljon vakioehtoja, joissa nuo sanat on mainittu, esimerkiksi:
Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Näin voi käydä, jos epäilemme, että olet huijarikissa, joka yrittää keinotella paidan itselleen ilman maksua.
Tilaus- ja toimitusehdot

Mutta jos menee kuluttajariidaksi, niin pitäisiköhän sieltä kysyttäessä kuitenkin löytyä joku pätevä, toteennäytettävä syy, jota ei ole täällä jo alas ammuttu, jotta tuota ehtoa voisi käyttää?

En kuitenkaan enää spekuloi, vaan odotan viranomaisen kantaa asiaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Onko oikeus periä postikuluja takaisin kun lähettää tuotteen takuuhuoltoon siinä tilanteessa kun huolto mainitsee maksuttomasta asiakaspalautuksesta vastan sitten kun olet jo kerenny lähettää paketin omalla kustannuksella?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Onko oikeus periä postikuluja takaisin kun lähettää tuotteen takuuhuoltoon siinä tilanteessa kun huolto mainitsee maksuttomasta asiakaspalautuksesta vastan sitten kun olet jo kerenny lähettää paketin omalla kustannuksella?
Tuskinpa. Taitaa olla ostajan vastuulla pyytää maksutonta palautusta ennen lähetystä
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 868
@evakko kirjoitteli aikaisemmin, että sivuilla olisi tässä tilanteessa näkynyt "vahvistettu". Ei kuvaa sattuisi olemaan tuosta verkkokaupan "vahvistettu"- tilanteestan tämän Ryzenin osalta?
Katso alla. Olen miettinyt jaksaisinko jatkaa vai pistänkö vain firman ikuiseen boikottiin. Onkohan "myönnetty määrä" varmistus näitä tilanteita varten vai vain huono käännös :)
Dustin Ryzen 5.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Siis mistä edes kaivoit osoitteen mihin tuotteen lähetit kun normaalisti saa aina asiakaspalautuskoodin eikä mitään osoitteita tarvitse itse katsella?
Sähköpostilla ilmoitin, että tuoteessa on takuun alaista vikaa johon sain vastauksen, että voit lähettää sen normaalina postipakettina ja osoitteen.
Tähän viestiin vastasin kysymyksellä, että mitenkä tämän voi lähettää maksuttomasti, johon en saanut vastausta kuin vasta paketin lähetettyäni omalla kustannuksella asiakaspalautusnumeron kera.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Olen miettinyt jaksaisinko jatkaa vai pistänkö vain firman ikuiseen boikottiin.
Reklamaatio kannattaa aina tehdä. Tilauksen peruutus ei tule itsestään muuttumaan, vaan siitä pitää reklamoida. Mitään lomakkeita ei tarvita näin yksinkertaisessa asiassa, vapaamuotoinen on riittävä.

Reklamaatio – Wikipedia
Reklamaation tekeminen yritykselle

1. Tee valitus yritykselle
Ota yhteyttä yritykseen/yrittäjään, jolta olet tavaran ostanut. Tee valitus (reklamaatio) mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.
Kun sieltä jokin vastaus tulee, niin täällä ollaan jo viisaampia jatkovastausten suhteen.

On myöskin mahdollisuus, että tämä "Dustin-keissi" ei mene aivan päätyyn saakka, vaikka sellaiseen täällä on varauduttu.

Seuraava kuuluu sarjaan "havainnot", mitään johtopäätöksiä siitä ei kannata vetää. Tietokonekauppa.fi:n ilmoittama Ryzen 2600-saldo (eli tukkurin saldo) on parina viime päivänä heilahdellut huomattavasti. Onko tämä normaalia, en tiedä kun en ole aiemmin niin tarkasti seurannut. Alussa se oli 90 - > sitten 2 -> nyt toipunut 20 kappaleeseen.
AMD Ryzen 5 2600, 3.9 GHz, 6-ydin, 19 MB, AM4, Boxed
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Sähköpostilla ilmoitin, että tuoteessa on takuun alaista vikaa johon sain vastauksen, että voit lähettää sen normaalina postipakettina ja osoitteen.
Tähän viestiin vastasin kysymyksellä, että mitenkä tämän voi lähettää maksuttomasti, johon en saanut vastausta kuin vasta paketin lähetettyäni omalla kustannuksella asiakaspalautusnumeron kera.
Takuunalaisista virheiden oikaisuista (tai kuluttajansuojalain mukaisista virheiden oikaisuista) ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia. Kuluttajansuojalaista lisää tai vaikka täältä: Takuu ja virhevastuu
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
105
Mites onko Dustin keissi edennyt mihinkään? Itse en ole pariin päivään kuullut mitään, katevaraus kuitenkin näkyy kortilla...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Omaan vene-caseeni tilannepäivitys:

Soitin kuluttajaneuvontaan ja heidän näkemyksensä myyjäliikkeen tulee yksiselitteisesti noudattaa syntynyttä sopimusta, koska hyväksytty tarjous on yksilöity ja eivät voi vedota hintavirheeseenkään. Muotoilin liikkeelle asiallisen viestin, jossa vaadin saamiani tarjouksia noudatettavaksi ja pyysin heitä jälleen toimittamaan tarvittavat tositteet maksun suorittamista varten ja ilmoittamaan milloin vene tarjouksen mukaisesti varusteltuna on noudettavissa.

Henkisesti olen varautunut, että liikkeestä ei taaskaan kuulu mitään, niin kai se pitää pistää verikoira (juristi) asialle sitten tulevalla viikolla.
Vene-case tilannepäivitys 2.0:

Yllätyksekseni myyjä oli yhteydessä eilen ja myönsi, että hänen virheensähän se ALV:n unohtuminen on, eikä siitä oikeastaan kannata sen enempiä marmattaa. Hyvä siis näin. Sillä juristin peräänlaittaminen nyt on vähän niitä vihoviimeisiä temppuja, vaikka voiman paremmalla puolella olisinkin ollut.

Ilmoittivat kuitenkin myyneensä jo veneeseeni varatun tehokkaamman moottorin ja nyt selvittävät, mistä sen touhuavat siihen. Lupasivat soitella. Odottavan aika on pitkä.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Mites onko Dustin keissi edennyt mihinkään? Itse en ole pariin päivään kuullut mitään, katevaraus kuitenkin näkyy kortilla...
Ei.
Jonkun ylemmän tahon käsittelyssä edelleen. Lupailivat kertoa heti kun tulee lisää tietoa. Tämä siis oli vastaus kun tänään soittelin ja kyselin mikä on tilanne.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
446
Täällä ne vain peruutti koko tilauksen ja lähetti rahat takaisin... mv
Kuten myös täällä.

Ensimmäinen kontakti Dustinilta päin oli tilauksen peruminen vedoten hintavirheeseen. Siihen vastasin asiallisesti ja perustellen mm. hintahistorian, kuluttajaneuvon lainauksien ja muiden heidän ale tuotteiden perusteella, ettei hintaa voinut pitää hintavirheenä. Tähän he vastasivat sillä "tilausvahvistus" tekstillä.

Seuraavaksi tein hieman laajemman kirjallisen reklamaation kuluttajaneuvon reklamaatioapurilla ja lähetin sen Dustinille. Siihen vastattiin ja edelleenkään ei tullut muita perusteluja, kuin tuo tilausvahvistus viesti.

Tässä vaiheessa otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan lomakkeen kautta ja sain siihen vastauksen perjantaina, jossa he kertoivat ottavansa yhteyttä Dustiniin, kun olin jo itse kirjallisen reklamaation tehnyt. Kuluttajaneuvonnasta ei ole tullut sen jälkeen päivitystä.

Vaikka rahat jo palautuikin, niin mielenkiinnolla odotan tilanteen etenemistä. Dustinhan ei missään vaiheessa ole kieltänyt, etteikö heidän toiminnassa olisi ollut huolimattomuutta ja uskon, etteivät pysty sitä näyttämään. Ainoastaan vetoavat tuohon "tilausvahvistus" viestiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Vaikka rahat jo palautuikin, niin mielenkiinnolla odotan tilanteen etenemistä. Dustinhan ei missään vaiheessa ole kieltänyt, etteikö heidän toiminnassa olisi ollut huolimattomuutta ja uskon, etteivät pysty sitä näyttämään. Ainoastaan vetoavat tuohon "tilausvahvistus" viestiin.
Kuluttajaoikeusneuvojalta olen saanut sen verran lausuntoa, että hänen mielestään "Kiitos tilauksestanne" -viesti on tilausvahvistus ja että pääsääntöisesti tilausvahvistus sitoo myyjää.

Itse olen sitä mieltä, että tuo Dustinin sähköpostivahvistusten nimillä kikkailu on samanlainen takaportti kuin muidenkin vakiosopimusten vastaavat, vain eri tavalla muotoiltu. Oikeasti sen tarkoitus on siis vain helpottaa toimittamatta jättämistä, kun on käsillä poikkeus pääsäännöstä, esimerkiksi epäluotettavaksi tiedetty asiakas.

Sillä perusteella voitaisiin siis jättää toimittamatta, jos alennusprosentti olisi ollut esimerkiksi 90%. Mutta koska tässä tapauksessa alennus oli uskottava, mitään perustetta ei ole olemassa. En siis usko, että tuohon takaporttiin voitaisiin vedota sellaisenaan, ilman mitään varsinaista perustetta. Sellaista ei tässä tapauksessa taida olla kauppa esittänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
Sillä perusteella voitaisiin siis jättää toimittamatta, jos alennusprosentti olisi ollut esimerkiksi 90%
On olemassa KRIL-keissi jossa ~90% alennus ei ollut selvä hintavirhe. Eli se prosentti ei kerro suoraan voiko se keissi mennä KRIL:ssä läpi.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Täälläkin yksi Dustinin tarjousprosessorin tilannut ja sama peruutusviesti tuli. Rahoja ei ole palautunut ja soitinkin tuonne asiakaspalveluun. Kyllä siellä kovasti vedottiin hintavirheeseen ja sanoivat maksupalautuksen lähteneen. Jotenkin nyt ei haluaisi jättää asiaa tähän, varsinkin kun tuo tarjous oli oikeasti uskottavan oloinen.

Ensimmäinen kerta kun ko. putiikista mitään tilasin ja tällä kokemuksella se myös jäi viimeiseksi.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
Innostuimpa tästä itsekin ja reklamaatio laitettu, ehkä porukalla saadaan jotain aikaiseksi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
Turha odottaa pikaista vastausta. Asia on heillä lakifirman kanssa selvityksessä eikä asiakaspalvelu osannut yhtään sanoa meneekö tässä viikko vai kuukausi, tai muutenkaan mitään aikahaarukkaa.

Sain tämän vastauksen kun lähdin selvittämään joudunko maksaa kaksinkertaiset postikulut, kun olin tilannut lämpötahnan ja prosessorin, ja vain lämpötahna on postissa matkalla mulle. Mutta pitää sen verran antaa kehuja, että asiakaspalvelu lupasi että jos tuo prosessori pitää toimittaa, niin se tullaan toimittamaan ilmaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
495
Dustin ei edes enää vastannut toiseen lähettämääni mailiin :cautious:
No katsellaan, jos sieltä kuuluu vielä joskus jotain. Eipä tässä kiire ole.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
40
Case Dustin-Ryzen: täällä tuli toiseen mailiin vastaus kolmen päivän odottelun jälkeen(aiempaan vastasivat parissa tunnissa), mutta samaa myyntiehtojen kohtaa 5 vaan toistelivat. Eivät ottaneet mitään kantaa esittämääni kuluttajaneuvojan kantaan taikka linkkaamiini KKV:n raapustuksiin hintavirheistä ja mahdollisuudesta vaatia tuotetta sovittuun hintaan. Huomenna sitten laittamaan kirjallinen yhteydenotto liitteineen kohti kuluttajaneuvontaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Case Dustin-Ryzen: täällä tuli toiseen mailiin vastaus kolmen päivän odottelun jälkeen(aiempaan vastasivat parissa tunnissa), mutta samaa myyntiehtojen kohtaa 5 vaan toistelivat. Eivät ottaneet mitään kantaa esittämääni kuluttajaneuvojan kantaan taikka linkkaamiini KKV:n raapustuksiin hintavirheistä ja mahdollisuudesta vaatia tuotetta sovittuun hintaan. Huomenna sitten laittamaan kirjallinen yhteydenotto liitteineen kohti kuluttajaneuvontaa.
Samaa toistivat mulle. Minä päätin että kiistän heidän myyntiehtojen tuon kohdan pätevyyden ja vaadin heitä pitäytymään tekemässäkö perusteena kilpailu- ja Kuluttajaviraston lausunto sivuillansa:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.


Saas nähdä miten tähän reagoivat.
Kuluttajaneuvontaan laitoin kyselyä pitääkö ostaa prosessori muualta ja vaatia vahingonkorvauksena hintojen erotus samalla kun olin kertonut kuluttajaneuvonnalle asioiden etenemistä.

Tämän tapauksen kyllä vien tarpeen vaatiessa kuluttajariitalautakuntaan jos kuluttajaneuvonnan kanssa asiointi ei tuota tulosta.

Mutta se on varma että Dustinilta ei tarvitse tilata enään mitään, ellei se tuote ole selkeästi halvempi kuin muualla ja silloinkin pitää miettiä haluaako ottaa sitä riskiä että joutuu uudestaan alkaa tappelemaan oikeuksistaan.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Minun osalta tämä Dustinin tapaus on viety kuluttajariitalautakuntaan kuluttajaneuvojan suosituksesta. Todella nopeasti kyllä saa vastauksia tuolta kuluttajaneuvonnasta. Toki tässä käsittelyssä voi kestää sen verran kauan, etten tiedä prosessorin sen hetkisestä arvosta ja toisaalta sekin päätös on vain suositus. Mutta ihan periaatteesta katsotaan tapaus loppuun.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Allekirjoitan kaiken, mitä neljässä edellisessä viestissä sanotaan. Dustinin yhteydenotot olleet sisällöiltään samoja ja loppuneet. Kuluttajaneuvojan ohjeet nopeita ja selkeitä välitetty Dustinille (no comments). Kuluttajariitalautakuntaan tehty lomakkeet ja vaatimukseni on tuotteen toimittaminen sovittuun hintaan. Sitte popparit tilaukseen, että voi vuoden päästä poksauttaa ja lukea lautakunnan päätöksen!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Allekirjoitan kaiken, mitä neljässä edellisessä viestissä sanotaan. Dustinin yhteydenotot olleet sisällöiltään samoja ja loppuneet. Kuluttajaneuvojan ohjeet nopeita ja selkeitä välitetty Dustinille (no comments). Kuluttajariitalautakuntaan tehty lomakkeet ja vaatimukseni on tuotteen toimittaminen sovittuun hintaan. Sitte popparit tilaukseen, että voi vuoden päästä poksauttaa ja lukea lautakunnan päätöksen!
Eikö ne kuluttajaneuvonnassa enää ohjeista vaatimuksiin ettei kannata pyytää vain ko. tuotteen toimitusta sillä hinnalla?

Nyt jos pahimmassa tapauksessa oottelet 18kk tms sitä päätöstä niin johan sitä saa uutena parempia prossuja muutenkin samaan rahaan, ja Dustin pääsee vaan dumppaamaan vanhentunutta varastoa sulle ylihintaan.
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Otin myös kuluttajaneuvontaan tiistaina yhteyttä kun Dustinilta viitataan vain heidän yksipuolisiin vakioehtoihin. Vastaus oli nopea ja yksinkertainen kehoitus asian viemisestä kuluttajariitalautakuntaan. Asia lienee jo tuttu ja itsekin olin Dustinille jo reklamoinut samat asiat mitä he ovat foorumin perusteella muille ohjeistaneet.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle. Sain ohjeeksi KVV kirjaamon yhteystiedot, josta voisin kysyä asista. Koitin soitellakin sinne, mutta ainoa kommentti oli kehoitus sähköpostin laittamisesta kirjaamoon. Onkohan foorumilla jollain parempaa tietoa ryhmävalituksista. :) Jätin kuitenkin sen ajatuksen kun toisaalta meidän vaatimukset Dustinille näyttävät olevan nyt hieman erilaiset. Osa vaatii tavaran toimittamista ja itse päädyin hankkimaan Jimssin pienemmästä tarjouksesta 2600X:n kateostona 129 € hinnalla. Samaan aikaan halvin 2600 oli hinta.fi mukaan 129,90 €, joten vaadin 129-71,30 erotusta.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Otin myös kuluttajaneuvontaan tiistaina yhteyttä kun Dustinilta viitataan vain heidän yksipuolisiin vakioehtoihin. Vastaus oli nopea ja yksinkertainen kehoitus asian viemisestä kuluttajariitalautakuntaan. Asia lienee jo tuttu ja itsekin olin Dustinille jo reklamoinut samat asiat mitä he ovat foorumin perusteella muille ohjeistaneet.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle. Sain ohjeeksi KVV kirjaamon yhteystiedot, josta voisin kysyä asista. Koitin soitellakin sinne, mutta ainoa kommentti oli kehoitus sähköpostin laittamisesta kirjaamoon. Onkohan foorumilla jollain parempaa tietoa ryhmävalituksista. :) Jätin kuitenkin sen ajatuksen kun toisaalta meidän vaatimukset Dustinille näyttävät olevan nyt hieman erilaiset. Osa vaatii tavaran toimittamista ja itse päädyin hankkimaan Jimssin pienemmästä tarjouksesta 2600X:n kateostona 129 € hinnalla. Samaan aikaan halvin 2600 oli hinta.fi mukaan 129,90 €, joten vaadin 129-71,30 erotusta.
Miten tämä käytännössä menee, jos vaadit hyvitystä perustetusta tuotteesta, jota et lopulta edes ostanut? :confused:
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
105
Joo-o, nihkeätä on Dustinilla. Taidanpan laittaa vielä yhden vaatimuksen KKV:n kommenteilla. Tuskin muuttavat lähestymiskulmaansa, mutta lautakuntaan en vie jos joku sen jo täällä tekee.
Tämän keissin jälkeen ei kyllä tarvitse D:lle päin edes katsella.
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Miten tämä käytännössä menee, jos vaadit hyvitystä perustetusta tuotteesta, jota et lopulta edes ostanut? :confused:
Kateostoista luin pari keissiä, joissa myyjän vedotessa tuotteen loppumiseen oli hankittu vastaava tuote toisesta kaupasta. KKV sivulla mainitaan:
kuluttajalla on oikeus vaatia korvattavaksi esimerkiksi tarjoustuotteen ja tilalle hankkimansa vastaavan tuotteen hinnaneroa mainostajalta
Mielestäni tässä on kyseessä vastaava tuote ja hintakin on sama, eri asia jos olisin hankkinut esim. 3600 ja vaatinut siitä hinnasta erotusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nom
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
40
Samaa toistivat mulle. Minä päätin että kiistän heidän myyntiehtojen tuon kohdan pätevyyden ja vaadin heitä pitäytymään tekemässäkö perusteena kilpailu- ja Kuluttajaviraston lausunto sivuillansa:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.
Tätä juuri olin tuossa toisessa mailissani vaatinut itsekin, saman linkin kera. Toivottavasti teikäläisellä on parempi tuuri vastauksen saamisen kanssa.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle.
Ryhmävalitus tulee kyseeseen kunhan tarpeeksi moni kuluttaja valittaa samasta asiasta. Kuten linkissä mainitaan, sen voi saattaa vireille vain kuluttaja-asiamies, joten vaatii sen että he toteavat ryhmävalituksen kynnyksen ylitetyksi. Tältä kannalta siis aina parempi mitä useampi jaksaa täytellä valituslomakkeet. Esimerkki ryhmävalin ratkaisusta: Ryhmävalitus. Uusista asunto-osakkeista annetut vastike- ja vesimaksutiedot. - Kuluttajariitalautakunta

Nyt jos pahimmassa tapauksessa oottelet 18kk tms sitä päätöstä niin johan sitä saa uutena parempia prossuja muutenkin samaan rahaan, ja Dustin pääsee vaan dumppaamaan vanhentunutta varastoa sulle ylihintaan.
Itse ajattelin vaatia 'tuotetta tai vähimmäisominaisuuksiltaan vastaavaa tuotetta'. Jos jotain tavaraa lopulta saa halvalla niin se on pelkkää plussaa, enempi sillä fiiliksellä nyt liikeellä että saisi tällaisen perseilyn vähenemään. Mikäli Dustin jostain kaivaa uudenkarhean 2600:n vielä parin vuoden kuluttua, pätee tuolloin yhä verkkokaupan palautusoikeus, ja toisaalta huumoria aiheesta saa varmasti irti koko 70e edestä. Itse todennäköisesti kehystäisin päätöksen ja prossun seinälle muistoksi voitokkaasta taistelustani maailman pahuutta vastaan. :rofl:
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Samaan KKV sivujen tekstiä verkkokaupan ostoksesta syntyvään sopimukseen minäkin yritin Dustinille lainata linkin kera, mutta viittaavat vain vakioehtoihinsa ja näkevät, että sopimusta ei ole syntynyt.

Hyvää lisätietoa ryhmävalitukseen @ollikka.
Lähinnä KKV sivujen teksti:
Ryhmävalituksen kuluttajariitalautakuntaan voi saattaa vireille vain kuluttaja-asiamies. Kuluttaja-asiamies tekee valitsemastaan tapauksesta hakemuksen kuluttajariitalautakuntaan.
Jäi mietityttämään, että jos ryhmävalituksen kuluttajariitalautakunnalle tekee kuluttaja-asiamies, niin miten saadaan ryhmän asiat tietoon kuluttaja-asiamiehelle kun yksittäiselle henkilölle annetaan mahdollisuus vain tuon valituksen tekemiseen suoraan kuluttajariitalautakunnalle. Ilmeisesti näitä lomakkeella tehtyjä valituksia kasaillaan kuitenkin ilman erillistä pyyntöä yhteen, jos sama asia on monessa lomakkeessa samanaikaisesti.
Ratkaisussa oil vielä tarkemmin:
Kuluttajariitalautakunnasta annetun lain 4 §:n mukaan lautakunta voi käsitellä toimivaltaansa kuuluvan asian ryhmävalituksena, jos useilla kuluttajilla on tai voidaan olettaa olevan samaa elinkeinonharjoittajaa kohtaan sellaisia vaatimuksia, jotka voidaan ratkaista yhdellä lautakunnan päätöksellä.
Ratkaisussa näkyy olleen 11 kantajaa ja heillä oli hieman eriäviä vaatimuksia, tietysti ratkaisussa pinta-alan mukaan. Täällä taitaa meitä Ryzen tilaajaakin olla foorumilla kymmenkunta, joten tuohan saattaa tosiaan päätyä ryhmävalitukseen jos valituksiakin kertyy kaikilta.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
60
Laittelin Dustinille viestiä, että harkitsen tapauksen viemistä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajaneuvojaan olen ollut yhteydessä pariin otteeseen ja mielestäni hänen kantansa on melko yksiselitteinen.
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
133
On kyllä melko harmittavaa joutua vääntämään tästä asiasta näin pidemmän kautta. Itse ainakin laitan kuluttajariitalautakuntaan asian eteenpäin jos nyt tämän viimeisin viesti Dustinille ei ratkaise asiaa. Aika epätodennäiköiseltähän tuo vaikuttaa, mutta ainahan sitä voi toivoa. Kysyin itse kuluttajaneuvojalta tuosta myyntiehdoista ja sieltä vastattiin että myyjäliike ei voi heikentää kuluttajan asemaa itse määrittelemillään ehdoilla ja näkemys on kuluttajaneuvojalla se, että sopimus on syntynyt silloin kun tilaus tehtiin (ja maksettiin).
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Täytyy antaa positiivista palautetta Multitronicin toiminnasta. Heidän sivuillaan oli specsi virhe ja otsikkossa luki että muisti olisi olleet 2x 8 GB ddr4 3600 cl16 eikä edes tuotekoodi ollut näkyvissä, joten en mitenkään voinut tietää että muisti olikin todellisuudessa latenseilla 18 eikä 16. Vaadin heitä toimittamaan DDR4 3600 cl 16 muistit tilaamallani hinnalla vedoten että kilpailu- ja kuluttaja virasto on sanonut:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.

Ja tämä meni heillä suoraan läpi ja saan DDR4 3600 cl16 muistit 92 € posteineen. Kerrankin suoraselkäistä toimintaa. Dustin voisi ottaa oppia Multitronicilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Pohdintaa:

Kauppa A tarjoaa / mainostaa tuotteen mielestään epäedulliseen hintaan ja kieltäytyy toimittamasta tuotetta. Kuluttaja voi pidättää maksun viivästyneen tuotteen osalta, mutta esim. hinnanalennusta ei voi vaatia viivästymisen perusteella ja kaupan purku tulisi kyseeseen kohtuullisen ajan kuluttua. Eli käytännössä kaupalla ei ole mitään insentiiviä edes yrittää toimittaa tuotetta tarjottuun hintaan.

Mitä vaihtoehtoja kuluttajalla itseasiassa tuossa onkaan, koska kaupan purku on kuluttajan kannalta epäedullinen vaihtoehto?
 
Viimeksi muokattu:

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Pohdintaa:

Kauppa A tarjoaa / mainostaa tuotteen mielestään epäedulliseen hintaan ja kieltäytyy toimittamasta tuotetta. Kuluttaja voi pidättää maksun viivästyneen tuotteen osalta, mutta esim. hinnanalennusta ei voi vaatia viivästymisen perusteella ja kaupan purku tulisi kyseeseen kohtuullisen ajan kuluttua. Eli käytännössä kaupalla ei ole mitään insentiiviä edes yrittää toimittaa tuotetta tarjottuun hintaan.

Mitä vaihtoehtoja kuluttajalla itseasiassa tuossa onkaan, koska kaupan purku on kuluttajan kannalta epäedullinen vaihtoehto?
Kaupan ja ostajan välille on muodostunut sitova sopimus tuotteen toimittamisesta. Kaupan on osoitettava, että sillä on pätevä suorituseste tavaran toimittamiselle. Epäedullinen hinta ei ole tälläinen este.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Jahas, tällainen homma kävi itselle.
Tilasin laitteen Veikon koneesta, kyseessä oli tilaustuote jolle luvattiin toimitusaikaa 8-30 työpäivää.
Viime viikolla tilauksen status muuttui "Toimitettu 0" -> "Toimitettu 1" ja kerkesin jo iloita, että yli kuukauden odottelun jälkeen oikeasti härveli jo kohta saapuisi. Vaan eipä saapunut, sen sijaan tuli veikolta sähköposti valitettavasti tuotetta ei olekaan saatavissa ja tilaus peruttu.

No vittu, tämähän ei mulle kyllä käy. Pistin sinne sitten viestiä että ihan pelkällä ilmoituksella ette pääse sopimuksesta irti. Koska samaa laitetta on edelleen muualta saatavilla, vaikkakin muutaman kympin kalliimmalla, niin ehdotin että joko trokaavat laitteen minulle muualta tai maksavat erotuksen jos tilaan sen itse muualta. Katsotaan mitä kommentoivat.. :grumpy:
Päivitetääs tätä omaa keissiä.
Pari päivää reklamaation jälkeen veikolta soiteltiin, että pari konetta tulla tupsahti kuitenkin tehtaalta ja nyt sellaisen saisi jos tahtoo. Tiputtivat vielä kympillä hintaa ylimääröisen säädön takia, ja toosan sai maksaa laskulla.

Hyväksyin, nyt on masiina kotona.

Oma veikkaus: saivat koneita vähemmän kuin luulivat, peruivat kaikki tilaukset ja toimittivat niille jotka reklamoivat asiasta...
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
133
On kyllä melko harmittavaa joutua vääntämään tästä asiasta näin pidemmän kautta. Itse ainakin laitan kuluttajariitalautakuntaan asian eteenpäin jos nyt tämän viimeisin viesti Dustinille ei ratkaise asiaa. Aika epätodennäiköiseltähän tuo vaikuttaa, mutta ainahan sitä voi toivoa. Kysyin itse kuluttajaneuvojalta tuosta myyntiehdoista ja sieltä vastattiin että myyjäliike ei voi heikentää kuluttajan asemaa itse määrittelemillään ehdoilla ja näkemys on kuluttajaneuvojalla se, että sopimus on syntynyt silloin kun tilaus tehtiin (ja maksettiin).
Itse itselleni vastaten. Vähemmän yllättäen viimeisinkään yhteydenotto Dustiniin ei tuottanut tulosta, joten laitoin asian eteenpäin. :(
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Yrityksen (Dustin Home), joka ei noudata Suomen lakia voisi hyvinkin lisätä mustalle listalle. KKV voisi nopeuttaa prosessiaan selvissä tapauksissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Yrityksen (Dustin Home), joka ei noudata Suomen lakia voisi hyvinkin lisätä mustalle listalle. KKV voisi nopeuttaa prosessiaan selvissä tapauksissa.
Tutkimatta tuomitseminen ei nyt kyllä palvele ketään. Yritykset päätyy sinne mustalle listalle heti kun ne jättää noudattamatta KRIL:n suosituksia.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Tutkimatta tuomitseminen ei nyt kyllä palvele ketään. Yritykset päätyy sinne mustalle listalle heti kun ne jättää noudattamatta KRIL:n suosituksia.
Ja mikä tähän mennessä on ollut epäselvää? KKV on antanut ohjeistuksen, jota Dustin ei ole noudattanut. Näin yksinkertaiseen ja vähäpätöiseen asiaan ei mielestäni tarvita mitään lautakuntaa päättämään, siihen riittäisi ihan yksittäisen virkamiehen päätös.

Uskoakseni lautakunnalle on tosin hyvinkin tarvetta, kun käsiteltävät summat ovat kymmeniä tai satoja tuhansia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Ja mikä tähän mennessä on ollut epäselvää? KKV on antanut ohjeistuksen, jota Dustin ei ole noudattanut. Näin yksinkertaiseen ja vähäpätöiseen asiaan ei mielestäni tarvita mitään lautakuntaa päättämään, siihen riittäisi ihan yksittäisen virkamiehen päätös.

Uskoakseni lautakunnalle on tosin hyvinkin tarvetta, kun käsiteltävät summat ovat kymmeniä tai satoja tuhansia.
Eli haluatkin siis muuttaa KRILin prosessia, etkä KKV:n? Ja ilmeisesti siten että KRILin toiminta X euroa alittavilta osin siirretään KKV:lle? Vai?

KKV:hän ei anna mitään ohjeistuksia tai suosituksia yksittäistapauksiin, vaan kuluttajaneuvonnan kautta saa vain neuvontaa ja sovitteluapua.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Eli haluatkin siis muuttaa KRILin prosessia, etkä KKV:n? Ja ilmeisesti siten että KRILin toiminta X euroa alittavilta osin siirretään KKV:lle? Vai?

KKV:hän ei anna mitään ohjeistuksia tai suosituksia yksittäistapauksiin, vaan kuluttajaneuvonnan kautta saa vain neuvontaa ja sovitteluapua.
Antaa. Monessakin casessa pelkkä KKV:n viestin lainaus on saanut myyjän pyörtämään sanansa ja ratkaisemaan asian kulututtajan eduksi. Mielestäni KKV:n antama suositus voisi olla vähäpätöisissä jutuissa ihan yhtä painava kuin kuluttajariitalautakunnan antama suositus. Sen noudattamatta jättämisestä saisi päätyä samaan tapaan mustalle listalle. Vahingon määrästä riippuen asia voisi päätyä sitten kuluttajariitalautakuntaan.

Ongelma tällä hetkellä on se, että kuluttajariitalautakunta käsittelee miljoonien talokauppariitoja ja pohjasta ratkenneita kympin lenkkareita samassa työjonossa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Gigantista tuli tilattua (PNY Platinum Kit pakkaus - Näytönohjaimet)
  • PNY Geforce RTX 2060 Super
  • 2x 8 GB XLR8 DDR4 RAM
  • XLR8 CS2130 M.2 NVMe SSD 500 GB
Kaikessa hiljaisuudessa Gigantti on vaihtanut kuvaukseen 250GB kiintolevyn. Tästä ei siis ole infottu, eikä asiakaspalvelu voi asialle kuulemma muuta korjatakseen virheensä, kuin perua tilauksen. Mitään muuta vaihtoehtoa vahingonkorjaamiseksi ei kuulemma ole... :woot: No tilaus pysyy kyllä voimassa ja tästä pääsemmekin sitten vääntämään. Luulisi heidän lopulta lähettävän 500GB kapasiteetilla olevan levyn kuitenkin, kun niitä kerta heillä on varastossakin -mutta saas nähdä mihin vääntö päättyy. En vain tiedä pitäisikö tilata itse tuo 500GB kovo ja siten alkaa vaatimaan hinnan palautusta, ettei vastuusta vääntelehditä pois
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 191 014
Jäsenet
70 769
Uusin jäsen
anpulli

Hinta.fi

Ylös Bottom