• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
Itselläni oli sama tilanne, hain tilauksen viime viikon torstaina. Tilausvahvistuksessa, tilauksen noudon jälkeen lähetetyssä noutoviestissä sekä pakkauslistassa oli alkuperäiset tuotemäärät. Sisällä taas vähemmän tavaraa kuin mitä merkitty.

Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
Tänään saapui Tokmannin asiakaspalvelun vastaus kyselyyn. Asiakaspalvelu oli kuulemma saanut tiedon verkkokaupasta, että minulle oli lähetetty viesti "Olemme korjanneet virheen ja muuttaneet tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua". Kyseistä viestiä en ole kuitenkaan koskaan saanut tai muutakaan tietoa tuotteiden määrien muutoksesta.

Asia olisi ihan fine, jos olisivat peruuttaneet tilauksen tai ilmoittaneet muutoksesta minulle. En kuitenkaan ole saanut mitään tietoa asiasta, vasta kun paketin avauksen jälkeen.
 
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
12
Mr Tokmannin kaikki tilaukset myös minulla puutteellisia noiden tuplien osalta. Osa tuplista oli kuitenkin ns maksullisia eli niistä tuli maksettua.
Ensimmäiset viestit olivat tyyliä "tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua", jonka jälkeen tiedustelin kahteen kertaan lähettävätkö puuttuvat tuotteet minulle jälkitoimituksena vai hyvittävätkö veloitetut summat tililleni.
Viimein tänään tuli asiallinen viesti, että veloitetut maksut tilitetään tililleni. Ei ollut isosta summasta kiinni eli puhutaan hieman alle 20 euron summasta.

Aika käsittämättömän tökerösti kuitenkin yritetään moneen kertaan saada asiakkaalta nuokin rahat ja varmaankin iso osa asiakkaista "ei viitsi hirveästi valittaa", joten tälläinen toiminta menee läpi...Yksikään Mr Tokmannin ensimmäisistä viesteistä ei ollut asiallinen vaan ihan muuta.


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
573
Kohtalontovereita case monitor audio? Onko kellekkää lähetetty kyseisiä kaiuttimia vai onko suoraan peruutettu tilaus? Itsellä vielä ei ainakaan ole tapahtunut yhtään mitään ruskeiden kaiuttimien tilauksessa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
32
Sain perjantaina peruutusmailin Hobby hallilta jossa sanottiin että kaiuttimet oli loppuunmyyty (tilasin valkosena). Hauskaa tässä on se, että olin soittanut perjantaina ennen tätä mailia hobbarin aspaan josta mulle sanottiin, että kaiuttimia ei ole varastossa, mutta on tilattu ja toimitetaan sitten eteenpäin jahka saapuvat varastolle. Ja että tilaus on muuten ok.

Soitin sit peruutusmailin jälkeen uusiks aspaan ja kysyin että mikäs juttu tämä on. Ei osannu sanoa enempää kuin että laittaa viestin eteenpäin heille jollekkin tiimille joka hoitaa asiaa. Mailia pitäs tulla sit jossain kohtaa. Jos ei ala kuulumaan pian, niin soitan uusiks ja sen jälkeen yhteyttä kkv:n kautta.

Tuntuu vähän siltä että ovat miettineet 5päivää mitä tekevät tilauksille ja keksineet että ne oliki loppuunmyyty.

Ei voi toimia näin. Sain tilausvahvistuksen ihan normaalisti yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Paremmathan (tai kalliimmat) ne oli mielessä, sillä over-ear mallisia olen aina tottunut käyttämään. Tässä ajassahan toki kuulokkeiden hinta on roimasti tippunut alkuperäiseen verrattuna, en tosin tiedä millä perusteella nämä jutut aina toimivat. Myöskään sitä, voiko valmistajalta kysyä rahoja takaisin vs. myyjältä.
jos tuote on yli vuoden vanha voi myyjä vähentää tuotteen ostohinnasta käyttöhyödyn. Myyjän ei tarvitse samanhintaisia antaa mitä olet maksanut mutta toki vastaavat jos tuote on selvästi parempi voi siitä välisummaa myös pyytää. Valmistaja/tukkurit ei yksityishenkilölle maksa mitään, toki voivat lupautua hyvittämään tuotteen myyjälle jolloin myyjä voi palauttaa rahat asiakkaalle.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
8
Siis mitä? Et ajatellut "hirveästi valittaa" siitä, että kaiken muun jälkeen firma yrittää vielä kusettaa sinulta 50€ enemmän kuin mitä sovittu hinta koneesta oli? Melko suomalainen meininki, vaikkei tietysti minun rahojani olekaan :rolleyes:
Kuten mainitsin, oma kipurajani olisi ollut 600€ ja vaikka siihen päästäkseen tälle koneelle olisi saanut huonomman alennuksen kuin alunperin tilatulla M509:llä oli (150€ vs. 200€, tai prosenteissa koneiden normaalihintaan nähden 20% vs. 40%), se olisi ollut silläkin hinnalla tyydyttävä ratkaisu. 300€ pois alkuperäisestä hinnasta oli euromääräisesti mielestäni tarpeettoman suuri alennus, mutta kun on asioista sovittu ja se läppäritaistelu meni alkujaan muutenkin KKV:n kautta, niin Elisa kyllä korjasi eilen tuonkin laskutusvirheen.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Kuten mainitsin, oma kipurajani olisi ollut 600€ ja vaikka siihen päästäkseen tälle koneelle olisi saanut huonomman alennuksen kuin alunperin tilatulla M509:llä oli (150€ vs. 200€, tai prosenteissa koneiden normaalihintaan nähden 20% vs. 40%), se olisi ollut silläkin hinnalla tyydyttävä ratkaisu. 300€ pois alkuperäisestä hinnasta oli euromääräisesti mielestäni tarpeettoman suuri alennus, mutta kun on asioista sovittu ja se läppäritaistelu meni alkujaan muutenkin KKV:n kautta, niin Elisa kyllä korjasi eilen tuonkin laskutusvirheen.
Suorastaan naurettavaa perseilyä Elisalta. Melkein itse vaatisin tuon laitteen veloituksetta itselleni kärsittyyn haittaan, ajanhukkaan ja asianhoitokuluihin vedoten.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Joo-o. Eilen Tokmannilta tuli sitten viesti, että palauttavat tuplista rahat. Namukkapussien osalta ilmoittivat, että ollaan sujut näin, ovat kuulemma ihan kilpailu- ja kuluttajavirastoon olleet yhteydessä asian suhteen. No minä virastoteknisesti hieman huvittuneena tämän ajatustasolla hyväksyin, lähetin tilinumeron urlin kautta maksunpalautusta varten ja totesin itselleni mielessäni, että en minä näitten kanssa kyllä enää jaksa asioida, kun homma on tällaista sekoilua ja säätämistä.

No tänään sitten on kilahtanut sähköpostiin ilmoitus, että kyseessä on ollut keräilyvirhe ja ovatkin lähettäneet perässä ne tuotteet, jotka ollaan hyvittämässä.
No eipä näistä sitten koskaan mitään kuulunutkaan, mikä ei nyt enää suoraan sanottuna yllätä yhtään, koska Tokmanni.
 
Liittynyt
14.08.2018
Viestejä
35
jos tuote on yli vuoden vanha voi myyjä vähentää tuotteen ostohinnasta käyttöhyödyn. Myyjän ei tarvitse samanhintaisia antaa mitä olet maksanut mutta toki vastaavat jos tuote on selvästi parempi voi siitä välisummaa myös pyytää. Valmistaja/tukkurit ei yksityishenkilölle maksa mitään, toki voivat lupautua hyvittämään tuotteen myyjälle jolloin myyjä voi palauttaa rahat asiakkaalle.
Kyselin tosiaan uteliaisuuttani kuluttajaneuvonnasta ja samaa sanoivat. Tuli asia selväksi, auttaa tulevaisuudessa ja hämmästys katosi. Ostin lopulta vaihdossa siis nämä halutun malliset kuulokkeet ja pärjäilen varmasti uudella takuullakin sitten. +1
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
No eipä näistä sitten koskaan mitään kuulunutkaan, mikä ei nyt enää suoraan sanottuna yllätä yhtään, koska Tokmanni.
Itselläni Tokmanni sanoi kahteen otteeseen, että ei korvata puuttuvia tuotteita eikä lähetetä niitä. Sanoivat olleen yhteydessä KKV:hen ja pyysivät olemaan sinne yhteydessä.

Otin yhteyttä ja seuraavana päivänä Tokmannilta tuli viestiä, että hyvittävät puuttuvien tuotteiden maksun.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 470
Heh, tulee mieleen topicia lukiessa vanha case Elisa.

Asuin Helsingissä, ja silloin opiskelijana oli fiksuinta ostaa netti Elisalta ja käydä Verkkokaupan "romuosastolta" poimimassa sopiva modeemi. Jotain 20-25€/kk tuo taisi maksaa. Tällä ruksuteltiin, mutta Elisan markkinoinnin kieltäminen olisi maksanut ekstraa, joten puhelimeen pommitti tasaisin väliajoin joku myyjä kauppaamassa Elisa Viihdettä - jota en ottanut.

Jossain vaiheessa sitten myöhemmin tuli nykyään ajateltuna hyvin tyypillinen ukotussoitto. Eli on nyt meidän hyville asiakkaille superhyviä uutisia, hyvää hyvyyttään ollaan tässä tuplaamassa nopeus sun 100 megaseen, ja samalla tulis tää Elisa Viihde mukaan. Ei ei ei sun tarvitse koskaan sitä Viihdettä käyttää, mutta se laatikko nyt tulee kuitenkin. Sano vaan joo niin pistellään. Hinta pysyy samana, tää on sulle pelkkää plussaa hei.

...no, tähän hairahduin. Joku kk myöhemmin tulee sopparipaperit ja heti pistää silmään, että tämä on kokonaan uusi liittymäsopimus, joka on samalla muuttunut määräaikaiseksi muutaman vuoden sopimukseksi. Ärsyynnyn, mutta ajattelen kuitenkin, että no samapa tuo nyt sitten, enköhän mä tässä kaksi vuotta asu ja pääsee tästä eroon sitten myöhemmin. Elisan viihdelaatikko menee ensin hyllyyn pölyttymään, sitten vanhemmille kun keksivät että saavat toiseen televisioonsa hyötykäytettyä sen.

Kuinka ollakaan, vuosi myöhemmin oli muutto edessä Espoon puolelle. Katselen uuteen asuntoon nettiä. Tarjolla on taloyhtiö hintaan Telialta 50/10 5€ tai 100/10 10€. No mitäs tältä Elisalta, kun on se määräaikainen. Hmm 50 meganen ja ~50€ kuussa eikä ole Elisa Viihde. No eipä tässä, irtisanon siis Elisan koska eivät tarjoa nykyistä turhan kallista liittymää... Menen myymälään, jonotan. "Ei mulla ole valtuuksia irtisanoa tätä, soita tähän numeroon". Soitan numeroon. "Et voi irtisanoa". Miten niin en? "Et voi irtisanoa, tää on määräaikanen. Me vaan vaihdetaan tämä sun soppari vastaavaan." No minkäslainen se vastaava on, kun ei sinne saa Viihdettä? "No se on tää sama hinta mutta sillä nopeudella mitä sieltä saa".... eli nyt ihan tosissanne sanotte, että minulla ei ole irtisanomisoikeutta, mutta Elisalla on yksipuolinen valtuus vaihtaa minun soppari täysin uuteen, eri tuotteeseen, jossa maksan samaa hintaa puolet huonommasta? "Joo näin se menee". Paskapuhetta, kysynkö kuluttajansuojalta? "No näin se menee, voi voi." En muista että koskaan olisin ollut yhtä tuohtunut mihinkään asiakaspalveluun yhtä paljon. Muistelisin vielä, että tuohon asiakaspalvelupuheluunkin kuului sekä jonotus, että vielä siirto palvelijalta toiselle ja uusi jonotus tässä kohtaa. Mitään sympatiaa ei tietenkään löytynyt myös tilanteelle, kun kerroin ettei minulle koskaan edes etukäteen mainittu sitoutumisesta määräaikaiseen sopimukseen ja koen nyt tulleeni huijatuksi.

Seuraavana päivänä sitten takaisin Itäkeskukseen myymälään. Törmään ensin mites-noi-sun-liittymäasiat jantteriin, jolla selitän tilanteeni (vielä suht asiallisesti) ja kysyn että voiko tää olla näin. Hänen mielestään ei tietenkään. No voitko irtisanoa? "No ei mulla riitä valtuudet, mee tohon liikkeeseen"... jossa viimeksi jonotin eikä ollut valtuuksia. Kuulemma pitää kysyä jotain isompaa kihoa paikalle siltä myyjältä. Näin tein, jonottelin taas joku 1+h ja kassalle, jolle jälleen selitin tilanteen jo sen verran vittuuntuneen oloisena että vissiin näki jo naamasta että nyt on parempi vaan pyytää se irtisanomiseen valtuutettu esimies paikalle ja valmiin toimintaohjeen mukaan pahoitella tätä "yksittäistapausta".

Tällä alkoi sitten toimimaan... paitsi niin, emme voi irtisanoa tätä koska sulla ei ole sitä Viihde-laitetta mukana joka me sulle väkisin ängettiin vaikket halunnut. Että tuo se tasan siinä paketissa missä lähetettiin se, kaikkine tavaroineen, muuten ei irtisanota koska sulla on meidän laitteet. Näitä sitten kävin seuraavan viikon päästä etsimässä jostain häkkivarastosta ja vanhemmilta, että löytyy se oikea laite.

...ja kolmannella jonotuksella sitten onnistui. Tämä opetti, etten ole suhtautunut enää minkään liittymämyyjän puheisiin luottavaisesti. Enkä osta Elisalta enää koskaan mitään, ja muistan aika usein viitata tähän keissiin jos joku miettii ottaisiko se Elisalta jotain määräaikaista. Nykyiseltä Telialta varmistin, että onhan se markkinointikielto sitten varmasti merkitty (ja tästä huolimatta minulle on jotain kautta Telian nimissä soiteltu ainakin kerran).

Voisiko vielä saada jonkun pinssin tai tatuoinnin tai näkyvän lähestymiskiellon, että nuo liittymämiehet eivät edes katsoisi kohti, kun niitä on nykyään asennettu jo Citymarketteihinkin vaanimaan hyväuskoisia.

(ei kyllä nyt liittynyt tietokonerautaan oikein mitenkään)
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Heh, tulee mieleen topicia lukiessa vanha case Elisa.

Asuin Helsingissä, ja silloin opiskelijana oli fiksuinta ostaa netti Elisalta ja käydä Verkkokaupan "romuosastolta" poimimassa sopiva modeemi. Jotain 20-25€/kk tuo taisi maksaa. Tällä ruksuteltiin, mutta Elisan markkinoinnin kieltäminen olisi maksanut ekstraa, joten puhelimeen pommitti tasaisin väliajoin joku myyjä kauppaamassa Elisa Viihdettä - jota en ottanut.

Jossain vaiheessa sitten myöhemmin tuli nykyään ajateltuna hyvin tyypillinen ukotussoitto. Eli on nyt meidän hyville asiakkaille superhyviä uutisia, hyvää hyvyyttään ollaan tässä tuplaamassa nopeus sun 100 megaseen, ja samalla tulis tää Elisa Viihde mukaan. Ei ei ei sun tarvitse koskaan sitä Viihdettä käyttää, mutta se laatikko nyt tulee kuitenkin. Sano vaan joo niin pistellään. Hinta pysyy samana, tää on sulle pelkkää plussaa hei.

...no, tähän hairahduin. Joku kk myöhemmin tulee sopparipaperit ja heti pistää silmään, että tämä on kokonaan uusi liittymäsopimus, joka on samalla muuttunut määräaikaiseksi muutaman vuoden sopimukseksi. Ärsyynnyn, mutta ajattelen kuitenkin, että no samapa tuo nyt sitten, enköhän mä tässä kaksi vuotta asu ja pääsee tästä eroon sitten myöhemmin. Elisan viihdelaatikko menee ensin hyllyyn pölyttymään, sitten vanhemmille kun keksivät että saavat toiseen televisioonsa hyötykäytettyä sen.

Kuinka ollakaan, vuosi myöhemmin oli muutto edessä Espoon puolelle. Katselen uuteen asuntoon nettiä. Tarjolla on taloyhtiö hintaan Telialta 50/10 5€ tai 100/10 10€. No mitäs tältä Elisalta, kun on se määräaikainen. Hmm 50 meganen ja ~50€ kuussa eikä ole Elisa Viihde. No eipä tässä, irtisanon siis Elisan koska eivät tarjoa nykyistä turhan kallista liittymää... Menen myymälään, jonotan. "Ei mulla ole valtuuksia irtisanoa tätä, soita tähän numeroon". Soitan numeroon. "Et voi irtisanoa". Miten niin en? "Et voi irtisanoa, tää on määräaikanen. Me vaan vaihdetaan tämä sun soppari vastaavaan." No minkäslainen se vastaava on, kun ei sinne saa Viihdettä? "No se on tää sama hinta mutta sillä nopeudella mitä sieltä saa".... eli nyt ihan tosissanne sanotte, että minulla ei ole irtisanomisoikeutta, mutta Elisalla on yksipuolinen valtuus vaihtaa minun soppari täysin uuteen, eri tuotteeseen, jossa maksan samaa hintaa puolet huonommasta? "Joo näin se menee". Paskapuhetta, kysynkö kuluttajansuojalta? "No näin se menee, voi voi." En muista että koskaan olisin ollut yhtä tuohtunut mihinkään asiakaspalveluun yhtä paljon. Muistelisin vielä, että tuohon asiakaspalvelupuheluunkin kuului sekä jonotus, että vielä siirto palvelijalta toiselle ja uusi jonotus tässä kohtaa. Mitään sympatiaa ei tietenkään löytynyt myös tilanteelle, kun kerroin ettei minulle koskaan edes etukäteen mainittu sitoutumisesta määräaikaiseen sopimukseen ja koen nyt tulleeni huijatuksi.

Seuraavana päivänä sitten takaisin Itäkeskukseen myymälään. Törmään ensin mites-noi-sun-liittymäasiat jantteriin, jolla selitän tilanteeni (vielä suht asiallisesti) ja kysyn että voiko tää olla näin. Hänen mielestään ei tietenkään. No voitko irtisanoa? "No ei mulla riitä valtuudet, mee tohon liikkeeseen"... jossa viimeksi jonotin eikä ollut valtuuksia. Kuulemma pitää kysyä jotain isompaa kihoa paikalle siltä myyjältä. Näin tein, jonottelin taas joku 1+h ja kassalle, jolle jälleen selitin tilanteen jo sen verran vittuuntuneen oloisena että vissiin näki jo naamasta että nyt on parempi vaan pyytää se irtisanomiseen valtuutettu esimies paikalle ja valmiin toimintaohjeen mukaan pahoitella tätä "yksittäistapausta".

Tällä alkoi sitten toimimaan... paitsi niin, emme voi irtisanoa tätä koska sulla ei ole sitä Viihde-laitetta mukana joka me sulle väkisin ängettiin vaikket halunnut. Että tuo se tasan siinä paketissa missä lähetettiin se, kaikkine tavaroineen, muuten ei irtisanota koska sulla on meidän laitteet. Näitä sitten kävin seuraavan viikon päästä etsimässä jostain häkkivarastosta ja vanhemmilta, että löytyy se oikea laite.

...ja kolmannella jonotuksella sitten onnistui. Tämä opetti, etten ole suhtautunut enää minkään liittymämyyjän puheisiin luottavaisesti. Enkä osta Elisalta enää koskaan mitään, ja muistan aika usein viitata tähän keissiin jos joku miettii ottaisiko se Elisalta jotain määräaikaista. Nykyiseltä Telialta varmistin, että onhan se markkinointikielto sitten varmasti merkitty (ja tästä huolimatta minulle on jotain kautta Telian nimissä soiteltu ainakin kerran).

Voisiko vielä saada jonkun pinssin tai tatuoinnin tai näkyvän lähestymiskiellon, että nuo liittymämiehet eivät edes katsoisi kohti, kun niitä on nykyään asennettu jo Citymarketteihinkin vaanimaan hyväuskoisia.

(ei kyllä nyt liittynyt tietokonerautaan oikein mitenkään)
Sinuna olisin tyytyväinen. Elisan ei olisi ollut mikään pakko purkaa määräaikaista sopimusta, eikä edes tarjota toista tilalle, sekin on plussaa. Myös se että yrittää irtisanoa palauttamatta laitteita samalla on nyt oma moka.

Liittymäsopimuksen kesto ja irtisanominen
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 470
Elisan ei olisi ollut mikään pakko purkaa määräaikaista sopimusta
Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää - tämän myönsi Elisa itsekin. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää? Samaan tapaan olisin voinut toki valittaa eteenpäin ettei minulle puhelinmyynnissä ole myyty määräaikaista, mutta tässä olisi vain sanaa sanaa vastaan, koska Elisan alihankkimalta puhelinmyynniltä tuskin olisi saanut mitään puhelintalletuksia (jos niitä edes oli) hankittua, eikä Suomen systeemi nyt muutenkaan hirveästi tue tämmöisen pikkuasian viemistä johonkin eteenpäin. Olen näissä jyrkkä, koska kaikenlainen paskan myynti ja mainostus on yksi tässä maailmassa eniten ärsyttäviä asioita.

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää?

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.
Sori taisi olla moka. Luin huonosti. Itsellä oli vähän vastaava. Silloin tosin sama palvelu toimi uudessakin paikassa ja en saanut purettua.
edit: olisin saanut purettua maksamalla sopimuskauden loppuun asti, en irtisanomisen loppuun (käytännössä samat maksut kun ei sano irti)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
380
Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää - tämän myönsi Elisa itsekin. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää? Samaan tapaan olisin voinut toki valittaa eteenpäin ettei minulle puhelinmyynnissä ole myyty määräaikaista, mutta tässä olisi vain sanaa sanaa vastaan, koska Elisan alihankkimalta puhelinmyynniltä tuskin olisi saanut mitään puhelintalletuksia (jos niitä edes oli) hankittua, eikä Suomen systeemi nyt muutenkaan hirveästi tue tämmöisen pikkuasian viemistä johonkin eteenpäin. Olen näissä jyrkkä, koska kaikenlainen paskan myynti ja mainostus on yksi tässä maailmassa eniten ärsyttäviä asioita.

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.
Tässä kannattaa muistaa se että Elisa viihde -palvelu ei ole (pelkkä) liittymäsopimus. Se on viihdepalvelu jonka osana tässä tapauksessa Elisa toimittaa laajakaistayhteyden. Pääasiallinen tuote on operaattorin tulkinnan mukaan se viihdepalvelu ja siihen liittyvä päätelaite. Näissä viihdepalveluiden sopimuksissa ei ainakaan elisalla (ja tuskin muillakaan operaattoreilla) laajakaistalle ole palvelusopimuksessa erikseen määritelty hintaa. Sen vuoksi operaattorit tulkitsevat asiaa niin, että sopimus jatkuu koko 24kk ja he, omasta mielestään ystävällisen asiakaspalveluhenkisesti, ovat valmiita vaihtamaan sopimukseen sellaisen littymän jonka uuteen osoitteeseen pystyvät toimittamaan. En tiedä onko tätä tulkintaa kukaan oikeudessa mittauttanut. Hyvin monihan noita tilaa kun samaan hintaan tai jopa halvemmalla saa kuin pelkän nettiyhteyden, mutta eivät ymmärrä millaisiin sopimusehtoihin ovat sitoutumassa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
293
Kiitos kattavasta raportista. Onko mitään tarkennusta asiaan vai saammeko arvata loput?
Ole hyvä vain, ei tarvitse arvailla. Alla oleva kuva parin ensimmäisen ja etenkin viimeisen kohdalla saanee selittää asian =) Anteeksi kun tästä kerkesi muutama mieli jo pahoittua! Kyseessä siis "Hyvät tarjoukset"-ketjussa pyörineet kuulokkeet, jotka oli tieten peruttu jokaiselta.
Screenshot_2020-01-30 Hyvät tarjoukset -keskustelu.png
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
32
Miten monitor audion tilaukset, saiko kukaan koskaan kaiuttimia? Mulle kkv ltä sanottiin että ei auta jos he puuttuu tilanteeseen. Eipä ollu apua heistä sit.
Hobby hall vain pahoitteli, että oli näin päässyt käymään, että ne myytiin loppuun. En usko että on loppuunmyyty missään vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
573
Miten monitor audion tilaukset, saiko kukaan koskaan kaiuttimia? Mulle kkv ltä sanottiin että ei auta jos he puuttuu tilanteeseen. Eipä ollu apua heistä sit.
Hobby hall vain pahoitteli, että oli näin päässyt käymään, että ne myytiin loppuun. En usko että on loppuunmyyty missään vaiheessa.
En usko itsekään, että kaiuttimet olisivat loppuunmyyty. Senverran eri värejä oli tarjolla varastosaldolla. Sittenkun laitoin hobbyhallille viestiä niin eivät edes vastannut mitään asiakaspalvelusta. Ja jos kkv sanoi noin niin eipä siinä sitten auta kuin unohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Jäi nyt kyllä kiinnostamaan menikö kenenkään Bomaker-kuuloke tilaus läpi vai peruttiinko kaikkien tilaus ihan järjestään? Tuo varaston loppuminen kuulostaa aivan puhtaalta tekosyyltä. Miksi ei annettu edes mahdollisuutta odottaa, että tuotteita tulisi takaisin varastoon? Itse olisin ainakin ollut valmis odottamaan vaikka pari-kolme kuukautta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Mulla näkyy Bomaker-tilaus laskutettuna luottokortilla vuorokausi peruutuksen jälkeen (siten että laskutustapahtuma on päivän myöhemmin kuin peruutusviesti). Arvatenkin refund tullee kestämään kauan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 145
Näppärästi peruivat minunkin tilaukseni, ja nyt Paypal-maksu on peruuntumisen sijaan muuttunut kortilla katevarauksesta maksuksi :facepalm:

No, Paypal kuitenkin ilmoitti eilen refundista, joten pitäisi sen tulla jossain vaiheessa.

Veikkaan ettei perumisten syy ollut varaston loppuminen, vaan oikeasti tuota -20$ alennusta ei pitänyt tulla kuin ehkä prosentille onnenpyörän pelaajista, nyt kun koodi lähtikin kiertoon niin peruivat kaikki tai menis tuhannet kuulokkeet paskalla katteella maailmalle.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Itse tilasin ensiksi ke aamuna 20OFF koodilla, sitten peruuttamisen jälkeen eilen illalla 15OFF koodilla. Jälkimmäisestä tuli n. 2 tunnissa peruutusilmoitus riittämättömään stockiin liittyen.

Laitoin heille myös sähköpostilla kyselyä että miten voi olla out of stock mutta edelleen myytte iloisesti tuotetta sivuillanne ja amazon.de:ssä? En odota henkeänipidätellen vastauksen saapumista.

Itselle tuli tänä aamuna mieleen myös sellainen skenaario siitä kun rahat paypalista lähtevät Sezhuan jäkäjäkä ltd. firmalle, että voiko peruminen johtua myös tuosta Corona-viruksen aiheuttamasta shutdownista. Jos ne kiinasta ovat lähdössä ja paikat on säpissä niin eihän niitä sieltä kukaan ole lähettämässä. Tosin en ymmärrä miksi sitä ei voisi peruutuksen syynä mainita, ymmärrystä varmasti löytyisi.
 
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
1
Yritin tilata Bomaker - kuulokkeet ensin tuolla -20$ koodilla, tuli peruutus ilman mitään syytä. Sitten tilasin perään sillä koodilla joka näkyy sivuston yläreunassa, olisiko ollut -10%, sama homma: peruttu. Olisiko sittenkin yllättänyt tilausten määrä toimittajan?
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
70
Tuohon Bomakerin kuulokkeisiin liittyen:


Dear customer,
We are sincerely sorry for the inconvenience caused to you.
Due to the impact of the Chinese epidemic, factory workers are unable to produce the goods, and logistics will be delayed, and a series of other factors, the goods can not be delivered temporarily, so we cancel your order.
Once again, thank you for your understanding and cooperation.
Have a good day!
Best wishes,
Bomaker Support Team
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Tuohon Bomakerin kuulokkeisiin liittyen:


Dear customer,
We are sincerely sorry for the inconvenience caused to you.
Due to the impact of the Chinese epidemic, factory workers are unable to produce the goods, and logistics will be delayed, and a series of other factors, the goods can not be delivered temporarily, so we cancel your order.
Once again, thank you for your understanding and cooperation.
Have a good day!
Best wishes,
Bomaker Support Team
Kas, aavistus osui oikeaan :o
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Napeista valittamiset varmaan voisi nyt siirtyä tuonne mielensäpahoittajien ketjuun. Itse en ainakaan enää odota että tilaus menisi läpi, ja tuskin menee muillakaan.

Pitää jatkaa uusien nappien metsästystä. Saksan Amazonissa näytti olleen samat napit flash-diilissä ~42€. Jospa Edifier TWS6 napsahtaisi jossain alennukseen.
Olet kirjoittanut tarjouskeskustelun viimeisimmälle sivulle viisi vittumaisen sävyistä viestiä. Valitusviestit olisi syytä kirjoittaa tänne samalla kun lainaa sitä offtopic-viestiä. Raporttinappulan käyttäminen on paljon parempi vaihtoehto kuin viiden viestin hermoilu offtopicista. Eikä tämä ole mikään mielensäpahoittajien ketju. Sinun kaikki viisi viestiä tarjouskeskustelussa oli mielen pahoittamista samoin kuin tämä minunkin viesti.
 
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
51
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
380
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.
Jos maksettu PayPal niin se "vetää välistä" huonolla vaihtokurssillaan. Toki muillakin maksutavoilla vaihtokurssit syö summaa mutta yleensä vähemmän. Noin isoa heittoa tuskin EUR-USD kursissa on ollut lyhyessä ajassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
Millä tavalla maksoit on se kysymys, jotkut käyttää omaa vaihtokurssia, joka sitten vaikuttaa enempi tälläisissä (esimerkiksi PayPal).
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 080
Jos maksettu PayPal niin se "vetää välistä" huonolla vaihtokurssillaan. Toki muillakin maksutavoilla vaihtokurssit syö summaa mutta yleensä vähemmän. Noin isoa heittoa tuskin EUR-USD kursissa on ollut lyhyessä ajassa.
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
 
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
51
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
Jepulista eli en käyttänyt PayPalia vaan vetäsin suoraan visalla. OP sit muuntanu valuutan dollareiks ja menny juurikin näin kun puhuitte.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?
Näyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:

Last update: September 17, 2019

  • if the amount is returned within 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable on the date of the original payment, so that you receive the original amount (including the currency conversion fee you paid) in the original currency you converted from for the original payment; and
  • if the amount is returned after 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable at the time of the conversion of the returned amount.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 080
Joo, niinpä on näköjään muuttunut. Tietämättäni olen siis levittänyt vanhaa tietoa, ja toiminut itsekin muutaman eBay-ostoksen kohdalla olettaen että vanha systeemi on yhä käytössä. :tdown:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Näyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:

Last update: September 17, 2019

  • if the amount is returned within 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable on the date of the original payment, so that you receive the original amount (including the currency conversion fee you paid) in the original currency you converted from for the original payment; and
  • if the amount is returned after 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable at the time of the conversion of the returned amount.
Kiitos! Nyt tuli viimein syy olla käyttämättä koskaan paypalin omaa muunnosta tai ehkä edes paypaliakaan
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Elisalta ei näköjään saa tilattua/ostettua mitään ilman ongelmia. Black Fridayn Asus-läppäri -taiston jälkeen ensimmäinen kerta kun olisin taas laitteen (Nokia 6.2 32Gt) sieltä ostanut, tarjous hävisi kesken päivän - oltaisiin käyty paikallisessa Elisa Kaupassa katsomassa ja varmaankin ostamassa 2kpl noita. No, eipä tarvitse sitten sinne lampsia, ja sama tarjoushan (149€) on edelleen verkkokauppa.comissa.

Onko Elisalla oikeasti homma lähtenyt käsistä vai onko meillä vain käynyt satumaisen huono tuuri, kun minkään tarjouksen kanssa asiat eivät toimi? Harvempi kauppa kai vetää tarjouksen pois kesken päivän?

Tuo oli siis vielä aamupäivällä 149€, mutta iltapäivällä 199€: Elisa - Verkkokauppa
Tätä kirjoittaessani 149€ tarjoushinta näkyy edelleen myös Google hakutuloksissa ja hintaseurannassa: Nokia 6.2 32GB 3GB RAM, puhelin hinta 149,00 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
177
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..

Esimerkiksi keissi
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
177
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..

Esimerkiksi keissi
Kiitos linkistä, pitääpä tutustua. Eli siis kuluttajariitalautakunnalle yhteyttä, vai ensin maininta Jimmsille, että aion viedä sen sinne?

Mainitsin heille edellisessä sähköpostissani, että halusin reklamoida tuon tarkastusmaksun. Vastaukseksi tuli sitä samaa, että valitettavasti valohoito olisi maksettava vain kiltisti, tai muuten jää 3kk päästä Jimmsin haltuun ja/tai SER-jätteeseen. Uskomatonta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 697
Kiitos linkistä, pitääpä tutustua. Eli siis kuluttajariitalautakunnalle yhteyttä, vai ensin maininta Jimmsille, että aion viedä sen sinne?

Mainitsin heille edellisessä sähköpostissani, että halusin reklamoida tuon tarkastusmaksun. Vastaukseksi tuli sitä samaa, että valitettavasti valohoito olisi maksettava vain kiltisti, tai muuten jää 3kk päästä Jimmsin haltuun ja/tai SER-jätteeseen. Uskomatonta.
Kuluttujaneuvontaan ensin yhteyttä, sitä kautta asia sitten jatkuu tarvittaessa kuluttaja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakunnalle.

Jos Jimm's ei tottele kuluttajariitalautakunnan päätöstä, niin sitten asian voi viedä käräjille. Usein kuunnellaan jo tuota kuluttajaneuvojan mielipidettä, missä ei mene kauhean pitkään. Kuluttajariitalautakunnalla käsittelyaika on sitten jo useita kuukausia.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Ongelmatilanteissa ite oon pyrkiny mahdollisimman asiallisesti ensin ilmottamaan, että en ole tyytyväinen lopputulokseen ja koska asia ei omin voimin etene, niin kuluttajana minun on pyydettävä tukea kuluttajaneuvonnasta.

Yleensä tuon jälkeen on homma toiminut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
Kuluttajariitalautakunnalla käsittelyaika on sitten jo useita kuukausia.
Kannattaa varautua 1-2 vuoden käsittelyaikoihin. Itsellä meni Verkkokauppa.com-jutun kanssa vähän yli vuosi ennen kuin tuli KRIL:stä päätös (oli minulle suosiollinen ja verkkis ei laittanut enää sen jälkeen hanttiin).
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
66
Compusat otti mielenkiintoisen lähestymistavan perus tapaukseen. Ostin enne joulua vanhemmilleni isompaa näyttöä vanhan tilalle, ainoa kriteeri koko. Laitoin Hinta.fi - Suomen rautaisin hintavertailu | Hinta.fi hakuun näytön ja kriteeriksi 27" ja ostin ensimmäisen. Rahat lähti tililtä ja koetin seurata tilausta seuraavana päivänä koska joulu kolkutteli kulman takana, mutta Compusat oli kaikessa hiljaisuudessa perunut tilaukseni. Kyselin tätä heiltä sähköpostitse (saldoa oli kaupassa hyvin) ja sain vastaukseksi hinnoitteluvirhe. Olin maksanut näytöstä postikulujen kanssa muistaakseni hieman alle 90€ ja nyt he olivat nostaneet hinnan johonkin 130-140€ tuntumaan. Yhteydenpito loppui siihen, eivät vastanneet viestiini mitenkään.

Laitoin kuluttajaneuvojalle viestiä ja he olivat kannallani, että hankala on kuluttajan käsittää tuollaista hintaa virheeksi, prosenttuaalisesti paljon isompia alennuksia alan liikkeissä. Mutta eipä Compusat vastannut mitään myöskään kuluttajaneuvojalle. Nyt homma on siirretty sitten kuluttajariitalautakunnan asiaksi. Joo, summa ei ollut iso, mutta ihan periaatteessa harmittaa kohtuullisen ison toimijan sikailu markkinoilla. Ei asioita noin hoideta.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
141
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Luulis ton toisaalta olevan hyvä, niin sun ei tarvii lähettää sitä pariksi kuukaudeksi korjaukseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 396
Viestejä
4 194 096
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom