• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Mitä jos vaikka loppettaisitte näiden hintavirheiden kanssa pelleilyn niin ei tavitsisi itkeä ja tuhlata aikaa näiden asioiden selvittelyyn? Vai onko unelmanne saada kusetettua yrityksiä ja saada joskus joku 1€ oled-telkkari olkkariin?
Siinäkin mielessä vähän turhaa tänne näistä Clasu, Tokmanni jne. sotkuista itkeä kun ei ne varsinaisesti kiistatilanteita ole. Tahallisia väärinkäyttöjä ja ihan tietoisesti itse aiheutettuja, minusta tänne kuuluisi asiallinen keskustelu ja asioiden selvittely. Tehkää oma ketju niille, nimeksi vaikka "Kauppojen kusetus ja tavaroiden saamatta jäämisestä toipuminen"
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
207
Huomautus. Jätetään turhat provoilut väliin.
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
Onnittelut!
 
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
12
Tänne Mr Tokmanni toimitti kaikki paitsi tilauksissa olleet Tupla patukat vaikka niitä tilasin kaikkia eri vaihtoehtoja, joista vain tuo yksi laatu oli ns ilmainen...Eli maksoin siis mistä? Heh, täytyy varmaankin sitten ottaa yhteyttä ja tiedustella millä matikalla tää meni oikein...Lähetyslistoissa tuotteet tietenkin olivat.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Mulle tuli kans Tokmannilta vajaa toimitus, ilman mitään ennakkoinfoa paitsi se tänne aiemmin jo lainattu geneerinen meili. Laitoin aspaan meiliä, jossa kerroin mitä tuli ja mitä puuttui ja kysyin palauttavatko rahat toimittamatta jääneistä vai lähettävätkö loput romut. Puhelin soi sen jälkeisenä aamuna, jossa pahoiteltiin kovasti ja kysyttiin, kumminko haluan. Kerroin että ihan sama, aspa tehköön niin kuin helpointa heille. Totesi että joku tuote oli loppunut välissä, mutta hyvittävät sen tilille samantien (lähetyslistan kappalehintojen mukaisesti) ja uusi tilausvahvistus loppuromuista 0,00€ hinnoilla kilahti nopeasti meiliin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Mitä jos vaikka loppettaisitte näiden hintavirheiden kanssa pelleilyn niin ei tavitsisi itkeä ja tuhlata aikaa näiden asioiden selvittelyyn? Vai onko unelmanne saada kusetettua yrityksiä ja saada joskus joku 1€ oled-telkkari olkkariin?
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Nykyajan "tarjous"kulttuuri aiheuttaa näitä hintavirheitä kun tuotteiden hintoja pumpataan edestakaisin. Eihän noita muuten olisi lähellekkään näin paljoa. Hintavirheiden etsijät "kusettavat" harvoin, mutta yritykset harhaanjohtavat kuluttajia ihan jatkuvasti.

Omakohtaisina kokemuksina ainakin soundbar-case, jossa Komplett unohti nostaa hintaa 750e:lla ennen kuin laittoi 750e:n alennuskoodin voimaan. Ihan törkeä kusetusyritys.

Toisena esimerkkinä Harman Kardon Onyx Studio 5- kaiutin. Ostin sen muka-tarjouksesta tietäen hintakehityksen. Kaiutin on myynnissä "normaalisti" hintaan 399e, mutta tasaisin väliajoin hintana on 149e ja kuvassa teksti: "säästä 250e". Tuoko on ihan normaalia toimintaa? Menee ihan niiden huonekalufirmojen tasolle, joissa on tyyliin aina kaikki tuotteet -50%.

Pidän myös kummallisena, että firmojen tarjoussivulla saattaa olla 2000 tuotetta tai jos jonku puhelimen hinta laskee pysyvästi kympillä niin se on tarjous ainakin parin kuukauden ajan.

Ainakin Gigantissa myyjien provikkapalkat perustuvat suurilta osin kusettamiseen. Suositellaan hyvien katteiden tuotteita hyvien hintalaatutuotteiden sijaan. Jotku myyjät suorastaan välttelevät myymästä miinuskatteen viikkotarjoustelkkaria, koska se on heidän palkasta pois. Minun olisi myyjän mukaan kannattanut ostaa OLED C7 400e halvemman B7:n sijaan, valmiiksi kalibroitu malli (=avattu pakkaus + 99e), 30e:n antenninjohto, nettiliittymä, lisätakuu ja osamaksusopimus. Menee kuulemma ensimmäinen vuorokausi siihen jos päivittää television itse. Kuuntelimme monta muutakin älytöntä valhetta ennen kuin piinaava kaupantekotapahtuma tuli päätökseensä ja kaveri suostui myymään pelkän television. Monessakohan kännykässäkin raksuttaa se tosi tarpeellinen virustorjuntaohjelma.

Viime aikoina on uutisoitu taas näistä uskonfirmoista, jotka myyvät vanhuksille parin tunnin viemäripuhdistuksia 2600e:lla, tarpeettomia kattoremontteja jne. Tähän maailmaan mahtuu niin paljon moraalitonta vilunkipeliä, ettei muutama Tupla-patukka paljoa paina.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Nykyajan "tarjous"kulttuuri aiheuttaa näitä hintavirheitä kun tuotteiden hintoja pumpataan edestakaisin. Eihän noita muuten olisi lähellekkään näin paljoa. Hintavirheiden etsijät "kusettavat" harvoin, mutta yritykset harhaanjohtavat kuluttajia ihan jatkuvasti.

Omakohtaisina kokemuksina ainakin soundbar-case, jossa Komplett unohti nostaa hintaa 750e:lla ennen kuin laittoi 750e:n alennuskoodin voimaan. Ihan törkeä kusetusyritys.

Toisena esimerkkinä Harman Kardon Onyx Studio 5- kaiutin. Ostin sen muka-tarjouksesta tietäen hintakehityksen. Kaiutin on myynnissä "normaalisti" hintaan 399e, mutta tasaisin väliajoin hintana on 149e ja kuvassa teksti: "säästä 250e". Tuoko on ihan normaalia toimintaa? Menee ihan niiden huonekalufirmojen tasolle, joissa on tyyliin aina kaikki tuotteet -50%.

Pidän myös kummallisena, että firmojen tarjoussivulla saattaa olla 2000 tuotetta tai jos jonku puhelimen hinta laskee pysyvästi kympillä niin se on tarjous ainakin parin kuukauden ajan.

Ainakin Gigantissa myyjien provikkapalkat perustuvat suurilta osin kusettamiseen. Suositellaan hyvien katteiden tuotteita hyvien hintalaatutuotteiden sijaan. Jotku myyjät suorastaan välttelevät myymästä miinuskatteen viikkotarjoustelkkaria, koska se on heidän palkasta pois. Minun olisi myyjän mukaan kannattanut ostaa OLED C7 400e halvemman B7:n sijaan, valmiiksi kalibroitu malli (=avattu pakkaus + 99e), 30e:n antenninjohto, nettiliittymä, lisätakuu ja osamaksusopimus. Menee kuulemma ensimmäinen vuorokausi siihen jos päivittää television itse. Kuuntelimme monta muutakin älytöntä valhetta ennen kuin piinaava kaupantekotapahtuma tuli päätökseensä ja kaveri suostui myymään pelkän television. Monessakohan kännykässäkin raksuttaa se tosi tarpeellinen virustorjuntaohjelma.

Viime aikoina on uutisoitu taas näistä uskonfirmoista, jotka myyvät vanhuksille parin tunnin viemäripuhdistuksia 2600e:lla, tarpeettomia kattoremontteja jne. Tähän maailmaan mahtuu niin paljon moraalitonta vilunkipeliä, ettei muutama Tupla-patukka paljoa paina.
Tossa on kyllä pointtia, mutta Tokmanni ei myy viemäriremontteja eikä kaiketi harrasta muitakaan huijauksia. Esimerkin myyjäkin oletettavasti valehtelee oman etunsa vuoksi, ei yrityksen käskystä. Mielestäni ihmisiä ei pitäisi huijata, ei yrityksien tai yksityisten.

Kuitenkin jokaisen pitäisi hintavirheitä tai hyviä tarjouksia hyödyntäessään kantaa riski että tilaus perutaan, sekä toisaalta vastuu omasta moraalistaan ilman ulkoisia perusteluita.

En tilannut mm. tuplia, hernekeittoa tai kaiuttimia. Eikö ihmiset voisi kestää sen, että jotkut tilaavat ja toiset eivät tai lakata seuraamasta tätä threadia? Faktahan on, että on kaupan ja asiakkaan välinen asia mitä myydään, mihin hintaan ja toimitetaanko tilaus lopulta tilauksen mukaisesti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Tossa on kyllä pointtia, mutta Tokmanni ei myy viemäriremontteja eikä kaiketi harrasta muitakaan huijauksia. Esimerkin myyjäkin oletettavasti valehtelee oman etunsa vuoksi, ei yrityksen käskystä. Mielestäni ihmisiä ei pitäisi huijata, ei yrityksien tai yksityisten.

Kuitenkin jokaisen pitäisi hintavirheitä tai hyviä tarjouksia hyödyntäessään kantaa riski että tilaus perutaan, sekä toisaalta vastuu omasta moraalistaan ilman ulkoisia perusteluita.

En tilannut mm. tuplia, hernekeittoa tai kaiuttimia. Eikö ihmiset voisi kestää sen, että jotkut tilaavat ja toiset eivät tai lakata seuraamasta tätä threadia? Faktahan on, että on kaupan ja asiakkaan välinen asia mitä myydään, mihin hintaan ja toimitetaanko tilaus lopulta tilauksen mukaisesti.
Mainitaan vielä tässä viimesessä oli kyse että Tokmanni ei perunu tilauksia vaan väärensi toimituksen sisältöä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Joo, perumisessa ei olisi mitään ongelmaa. Toimitusluettelon väärentämisessä on, sillä siinä huijataan asiakas ottamaan sellainen tilaus vastaan, jota on todella vaikea lähteä palauttamaan. Siinähän mussutat tiskillä, että kun ei näitä tuotteita oikeasti ollu mukana alunperinkään. Tää on ihan yksiselitteisesti laitonta varsinkin kun asiakkailta otetaan rahaa tuotteista, joita ei aiota toimittaa. Eikä Tokmanni ole antanut minulle mitään muita vaihtoehtoja/ehdotuksia tilanteen ratkaisemiseksi kuin hyväksyä se, että rahaa vietiin huomattava määrä myös sellaisista tuotteista, joita ei ole eikä tule.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Joo, perumisessa ei olisi mitään ongelmaa. Toimitusluettelon väärentämisessä on, sillä siinä huijataan asiakas ottamaan sellainen tilaus vastaan, jota on todella vaikea lähteä palauttamaan. Siinähän mussutat tiskillä, että kun ei näitä tuotteita oikeasti ollu mukana alunperinkään. Tää on ihan yksiselitteisesti laitonta varsinkin kun asiakkailta otetaan rahaa tuotteista, joita ei aiota toimittaa. Eikä Tokmanni ole antanut minulle mitään muita vaihtoehtoja/ehdotuksia tilanteen ratkaisemiseksi kuin hyväksyä se, että rahaa vietiin huomattava määrä myös sellaisista tuotteista, joita ei ole eikä tule.
Oletko varma etteivät palauta rahoja?
Mulla on joskus aijemmin tokmanin kanssa käynyt niin, ettei niillä ollut yhtä tuotetta jonka tilasin niin ilmoittivat, että lähettävät ilman puuttuvaa tuotetta, mutta palauttavat rahat kun olen saanut muut tavarat ja näin kävikin. Silti tilausvahvistuksessa ja siinä lapussa paketin sisällä se puuttuva tuote oli.

Ei siinä kyllähän vaikka palauttaisivatkin rahat viiveellä niin vähän kummallista toimintaa poistelemalla tuotteita ilmoittamatta siitä etukäteen asiakkaalle.

Tämä vain tälläisenä ajatuksena että voivat silti palauttaa rahat vaikka ei mitään mainintaa lapuissa olekkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Olen. Ainoana vaihtoehtona asiakaspalvelusta annettiin, että voin tilata tuotteet uudelleen listahintaisina, vaikka ne on jo kerran maksettu liikaa alennetulla hinnalla.
Ethän sinä ole niistä oikeaa hintaa maksanut joten aika turhaa itkua muutaman euron patukoiden perään.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Olisi kiva nyt tietää mistä täällä puhutaan, kun niitö hintavirheitä oli useilla eri suklailla. Oliko se 5 € paketti missä sai samaan hintaan ylimääräisiä(ja jätettiin toimittamatta ne ylimääräiset). Vai se millä sai ilmaiseksi kasan vai joku kolmas??
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Valehtelet. Kyllä ne liikaa maksetut palauttaa ja eihän ne patukat edes maksaneet mitään.
Mä en oikein ymmärrä mikä tarve ihmisillä on tulla tänne kertomaan miten asiat ovat oikeasti menneet, kun selvästi siitä ei ole mitään käryä. Tuolla ylempänä olen ihan selkeästi kertonut moneen otteeseen, että näistä veloitettiin kyllä ja vielä ihan järkevä määrä rahaa. En ole niitä ihmisiä, jotka tekivät jonkin nollalla eurolla 20 suklaapatukkaa -tyylisen tilauksen. Niistä veloitettiin 36snt/kpl. Tämän lisäksi oli salmiakkipusseja, joita ei toimitettu, vaikka niistä veloitettiin vajaa euro/pussi. Yhteensä kympin edestä tuotteita, joita ei toimitettu eikä olla toimittamassa, ellen maksa niitä uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Kokeillaan vielä kerran kuvan kanssa kun tää on näemmä niin vaikeaa:

Tein normaalin tilauksen kourallisesta tarvikkeita, joista yksi tuote oli määräalennuksessa. En tilannut ko. tuotetta määrää, joka olisi huijannut verkkokauppaa enkä tilausta tehdessäni edes tiennyt, että niin olisi voinut tehdä. Tämän päälle tilasin tarjouksessa olleita suklaita ja makeisia saadakseni ilmaisen toimituksen. Näin teen aina. Tarvitsin niitä siis ilmaista toimitusta varten, eikä pyrkimyksenäni ollut mikään ilmaisien tuplien tilaaminen. Oletin klikkaamillani määrillä per 5 nippualennuksen tulleen täyteen sen minkä siitä etanavauhtia päivittyvästä ostoskorin hintanäytöstä könttäalennuksineen pystyy ylipäätään järjellä seuraamaan.

Ilmeisesti verkkokaupan nippualennuslaskuri olisi toiminut teknisesti oikein ainoastaan artikkelikohtaisesti. Artikkelikohtaisia hintoja ei siinä kohtaa voi kuitenkaan nähdä. Kuvan artikkelikohtaiset hinnat näkyvät vasta sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa. Hintaero "oikeaan" alennukseen nähden oli sen verran pieni muutaman vajaan euron makeispussin kanssa, että sitä on tilatessa aika lailla mahdoton ostoskorilaskurista järkevästi pystyä hahmottamaan, ellei asiaa ala ihmettelemään ajan ja laskimen kanssa. Rahat otettiin näistä ja makeispusseista (yht. 10e), mutta tuotteet jätettiin paria makeispussia lukuun ottamatta pois.

Ymmärtäisin kyllä, jos tämä olisi ollut sellainen laatikollinen ilmaisia tuplia -kusetustilaus, mutta nyt kyse oli Tokmannille korkeintaan muutaman euron ongelmasta. Todellisuudessa he olisivat joutuneet myymään normaalihintaisten tuotteiden päälle kourallisen tuplia suurin piirtein sisäänostohintaan. Asia jonka kuka tahansa aivot omaava myyjä mieluummin tekee kuin lähtee tuottamaan asiakkaalle tätä paljon suurempaa taloudellista haittaa laittomin keinoin ja väärentäen, kuten nyt on tehty. Olen pyytänyt Tokmannilta laskelmaa millä matematiikalla he ovat tulleet siihen tulokseen, että näistä voi ottaa rahat lähettämättä tuotteita, mutta en tietenkään ole sellaista laskelmaa saanut, kun millään matematiikalla ei sellaiseen lopputulokseen voi päästä.

Jos asiakkaan on käytännössä mahdotonta tehdä verkkokaupasta minkäänlaista alennustuotteita sisältävää tilausta ilman asiakkaan niskaan kaadettavaa hintavirhettä pitää verkkokauppa mieluummin sulkea. Yhteydenotto hintavirheestä ennen paketin mutulla sörkkimistä ja lähettämistä ei pitäisi olla tällaisessa tilanteessa liikaa vaadittu, vaikka tapa se on tietysti tämäkin hoitaa PR-puolta ja hankkia mainetta. Onneksi Lidlistä saa suklaalevyjä samaan hintaan kuin Tokmannilta suklaapatukoita, joita ei ole olemassa.

upload_2020-1-13_8-8-21.png
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Kokeillaan vielä kerran kuvan kanssa kun tää on näemmä niin vaikeaa:

Tein normaalin tilauksen kourallisesta tarvikkeita, joista yksi tuote oli määräalennuksessa. En tilannut ko. tuotetta määrää, joka olisi huijannut verkkokauppaa enkä tilausta tehdessäni edes tiennyt, että niin olisi voinut tehdä. Tämän päälle tilasin tarjouksessa olleita suklaita ja makeisia saadakseni ilmaisen toimituksen. Näin teen aina. Tarvitsin niitä siis ilmaista toimitusta varten, eikä pyrkimyksenäni ollut mikään ilmaisien tuplien tilaaminen. Oletin klikkaamillani määrillä per 5 nippualennuksen tulleen täyteen sen minkä siitä etanavauhtia päivittyvästä ostoskorin hintanäytöstä könttäalennuksineen pystyy ylipäätään järjellä seuraamaan.

Ilmeisesti verkkokaupan nippualennuslaskuri olisi toiminut teknisesti oikein ainoastaan artikkelikohtaisesti. Artikkelikohtaisia hintoja ei siinä kohtaa voi kuitenkaan nähdä. Kuvan artikkelikohtaiset hinnat näkyvät vasta sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa. Hintaero "oikeaan" alennukseen nähden oli sen verran pieni muutaman vajaan euron makeispussin kanssa, että sitä on tilatessa aika lailla mahdoton ostoskorilaskurista järkevästi pystyä hahmottamaan, ellei asiaa ala ihmettelemään ajan ja laskimen kanssa. Rahat otettiin näistä ja makeispusseista (yht. 10e), mutta tuotteet jätettiin paria makeispussia lukuun ottamatta pois.

Ymmärtäisin kyllä, jos tämä olisi ollut sellainen laatikollinen ilmaisia tuplia -kusetustilaus, mutta nyt kyse oli Tokmannille korkeintaan muutaman euron ongelmasta. Todellisuudessa he olisivat joutuneet myymään normaalihintaisten tuotteiden päälle kourallisen tuplia suurin piirtein sisäänostohintaan. Asia jonka kuka tahansa aivot omaava myyjä mieluummin tekee kuin lähtee tuottamaan asiakkaalle tätä paljon suurempaa taloudellista haittaa laittomin keinoin ja väärentäen, kuten nyt on tehty. Olen pyytänyt Tokmannilta laskelmaa millä matematiikalla he ovat tulleet siihen tulokseen, että näistä voi ottaa rahat lähettämättä tuotteita, mutta en tietenkään ole sellaista laskelmaa saanut, kun millään matematiikalla ei sellaiseen lopputulokseen voi päästä.

Jos asiakkaan on käytännössä mahdotonta tehdä verkkokaupasta minkäänlaista alennustuotteita sisältävää tilausta ilman asiakkaan niskaan kaadettavaa hintavirhettä pitää verkkokauppa mieluummin sulkea. Yhteydenotto hintavirheestä ennen paketin mutulla sörkkimistä ja lähettämistä ei pitäisi olla tällaisessa tilanteessa liikaa vaadittu, vaikka tapa se on tietysti tämäkin hoitaa PR-puolta ja hankkia mainetta. Onneksi Lidlistä saa suklaalevyjä samaan hintaan kuin Tokmannilta suklaapatukoita, joita ei ole olemassa.

Tässä herää kysymys, paljonko olisi postikulut? Jos ne olisivat 5€ sinun pitäisi saada rahaa vielä takaisin 16 centtiä, koska jos tuotteita ei toimitettu niin he ovat ilmeisesti kuitenkin ottaneet postikulut paketista. Tosin siitä olisi pitänyt ilmoittaa erikseen (esim. kaikkia tuotteita ei ollut saatavilla, lisäsimme 5€ postikuluja + vähensimmen tuotteet mitä ei ollut. TAI esim. normaalisti postikulut 6€, saatte alennusta 34centtiä)

Toki voidaan kysyä olisiko silloin pitänyt ottaa asiakkaaseen yhteyttä että lähetetäänkö tuotetta ollenkaan jos postikulut tulevat maksettavaksi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mä en oikein ymmärrä mikä tarve ihmisillä on tulla tänne kertomaan miten asiat ovat oikeasti menneet, kun selvästi siitä ei ole mitään käryä. Tuolla ylempänä olen ihan selkeästi kertonut moneen otteeseen, että näistä veloitettiin kyllä ja vielä ihan järkevä määrä rahaa. En ole niitä ihmisiä, jotka tekivät jonkin nollalla eurolla 20 suklaapatukkaa -tyylisen tilauksen. Niistä veloitettiin 36snt/kpl. Tämän lisäksi oli salmiakkipusseja, joita ei toimitettu, vaikka niistä veloitettiin vajaa euro/pussi. Yhteensä kympin edestä tuotteita, joita ei toimitettu eikä olla toimittamassa, ellen maksa niitä uudelleen.
Se ettei niitä sinulle toimiteta ei edellenkään tarkoita sitä ettetkö saisi niistä rahoja takaisin. Anna, kun arvaan niin olet ainoastaan pyytänyt tavaroiden toimitusta et rahoja takaisin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Se ettei niitä sinulle toimiteta ei edellenkään tarkoita sitä ettetkö saisi niistä rahoja takaisin. Anna, kun arvaan niin olet ainoastaan pyytänyt tavaroiden toimitusta et rahoja takaisin.
Olen ehdottanut ensin puuttuvien tuotteiden toimittamista ja sitten kahteen kertaan vaihtoehtoisia tapoja korjata tilanne, laskelmineen paljonko minulta on liikaa rahaa peritty. Jos vastauksena saan ainoastaan, että toimituksen sisältö on muutettu vastaamaan maksamaani rahamäärää eikä asian suhteen olla siksi tekemässä mitään, mutta voin tehdä uuden normaalihintaisen tilauksen, niin eikö se ole aika yksiselitteisesti ymmärrettävissä, että ei ole tulossa? Kun sitten pyysin laskelmaa miten tähän tulokseen on päädytty loppui keskustelu siihen eikä tokmannilta ole enää tullut vastausta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Tässä herää kysymys, paljonko olisi postikulut? Jos ne olisivat 5€ sinun pitäisi saada rahaa vielä takaisin 16 centtiä, koska jos tuotteita ei toimitettu niin he ovat ilmeisesti kuitenkin ottaneet postikulut paketista. Tosin siitä olisi pitänyt ilmoittaa erikseen (esim. kaikkia tuotteita ei ollut saatavilla, lisäsimme 5€ postikuluja + vähensimmen tuotteet mitä ei ollut. TAI esim. normaalisti postikulut 6€, saatte alennusta 34centtiä)

Toki voidaan kysyä olisiko silloin pitänyt ottaa asiakkaaseen yhteyttä että lähetetäänkö tuotetta ollenkaan jos postikulut tulevat maksettavaksi.
2,90 eli ei mene sekään "oikein". Todellisuudessa paketista on poistettu tuotteita ihan vaan mutulla ilman laskutoimituksia. Varmaan olettaneet niiden kusetustilausten perusteella, että kaikki tuplat ovat muissakin tilauksissa olleet ilmaisia eivätkä katsoneet asiaa sen tarkemmin tilaus tilaukselta. Ja tuollaisessa tilanteessa pitäisi ehdottomasti ottaa ensin asiakkaaseen yhteys, muutenhan sitä voisi vaan ilmoittaa kasuaalisti vähän tilausrajan ylittävissä tilauksissa, että joku kahden euron tuote onkin loppu, mutta laitetaan sulle sen tilalle 3 euroa toimitusmaksua.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Olen ehdottanut ensin puuttuvien tuotteiden toimittamista ja sitten kahteen kertaan vaihtoehtoisia tapoja korjata tilanne, laskelmineen paljonko minulta on liikaa rahaa peritty. Jos vastauksena saan ainoastaan, että toimituksen sisältö on muutettu vastaamaan maksamaani rahamäärää eikä asian suhteen olla siksi tekemässä mitään, mutta voin tehdä uuden normaalihintaisen tilauksen, niin eikö se ole aika yksiselitteisesti ymmärrettävissä, että ei ole tulossa? Kun sitten pyysin laskelmaa miten tähän tulokseen on päädytty loppui keskustelu siihen eikä tokmannilta ole enää tullut vastausta.
Aika rankka yleistys kyllä Tokmannilta. Toivottavasti muuttavat kantaansa kohdallasi ilman kuluttaja-neuvojan yhteydenottoa
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Kerran on puuttunut kaksi brio:n lelua paketista. Rahat tuli takasin Tokmannilta ihan mukisematta. Jäi itseä ihmetyttämään se kuinka asia hoidettiin. Myymälästä soitettiin varastolle josta oli sanottu "antakaa tuote jos on myymälässä, meillä kyseistä tuotetta täällä ei ole. Jos ei ole niin palautamme rahat". Myymälässä ei ollut ja kassa ihmetteli miten olen onnistunut tilaamaan tuotteen jota heillä ei ole. No kyseiset tuotteet ovat edelleen myynnissä verkkokaupassa, mutta ongelma taisi olla liian halpa hinta jonka sain koodilla alennushinnan päälle. Tästä viisastuneena olen jokainen kerta avannut laatikon sen vastaanotettuani ja tarkastanut onko kaikki mukana.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Olisiko jo hyvä aika perustaa tälle Tokmannille oma lanka? Alkaa olla joka päivä täällä keskustelua tämän yrityksen aleista/toilailuista/muista/yms :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Liekö Clasun koptereiden ja Tokmannin tuplien takia kuluttajaneuvojan numero niin tukossa, ettei läpi pääse?o_O
Olen yrittänyt soittaa kuluttajaneuvojalle 3 eri päivänä ja maksimijonotusaika kun on se 20 minuttia, niin monta kertaa ehtii soitella päivässä. Kyseessä on automurheet ja n.1000 euron kulut. Kerran läpipääsy oli jo lähellä, olin 5. jonossa kunnes jonotusaika loppui :cigar2:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
Tuntuu ettei puljulla ole mitään yhteneväistä käytäntöä ja ohjeistusta sen enempää keräilyssä kuin tuossa asiakaspalvelussakaan. Ihan täysin randomilla menee mitä asiakas saa ja miten sitä kohdellaan.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
Löytyisikö nopea vastaus/varmistus, koskeeko Verkkokaupan myymälästä ostettua tuotetta myös 32 päivän palautusoikeus?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Liekö Clasun koptereiden ja Tokmannin tuplien takia kuluttajaneuvojan numero niin tukossa, ettei läpi pääse?o_O
Olen yrittänyt soittaa kuluttajaneuvojalle 3 eri päivänä ja maksimijonotusaika kun on se 20 minuttia, niin monta kertaa ehtii soitella päivässä. Kyseessä on automurheet ja n.1000 euron kulut. Kerran läpipääsy oli jo lähellä, olin 5. jonossa kunnes jonotusaika loppui :cigar2:
Mikset täytä netissä lomaketta? Sillä saa yhteyden niihin nopeasti.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Joo-o. Eilen Tokmannilta tuli sitten viesti, että palauttavat tuplista rahat. Namukkapussien osalta ilmoittivat, että ollaan sujut näin, ovat kuulemma ihan kilpailu- ja kuluttajavirastoon olleet yhteydessä asian suhteen. No minä virastoteknisesti hieman huvittuneena tämän ajatustasolla hyväksyin, lähetin tilinumeron urlin kautta maksunpalautusta varten ja totesin itselleni mielessäni, että en minä näitten kanssa kyllä enää jaksa asioida, kun homma on tällaista sekoilua ja säätämistä.

No tänään sitten on kilahtanut sähköpostiin ilmoitus, että kyseessä on ollut keräilyvirhe ja ovatkin lähettäneet perässä ne tuotteet, jotka ollaan hyvittämässä.

 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Noniin, nyt on ennen joulua tilattu 65C9 postin kyydissä. Peruin tilauksen Elisalta abaut heti kun selvisi ettei sitä ennen joulua saa ja kävin hakee Powerista. On se kumma kun ne ei saa sitä viestiä eteenpäin perutusta tilauksesta, täytyy postin kanssa olla juttusilla että laittavat vaan takasin.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Ja nyt tuli peruutusviesti Monitor Audion kaiuttimista. Tuote on muka loppuunmyyty.
Sama täällä. Soitin asiakaspalveluun ja sanoin etten hyväksy tätä peruutusta. Eivät osanneet sanoa muutakuin että pitäisi tehdä reklamaatio heidän sivuillaan.
Kävin sen sijaan täyttämässä kkv:llä lomakkeen.
 
Liittynyt
14.08.2018
Viestejä
35
Ostin vuosi ja kymmenen kuukautta sitten kuulokkeet, joista nyt on katkennut oikeasta luurista äänet kokonaan pois. Aiemmin ennen tapahtumaa kysyin myyjältä miten huolto pelaa, ja myyjä ohjasi minut valmistajalle. Kävin tänään toimittamassa valmistajalle kuulokkeet, ja he totesivat että vaihtoonhan nämä menevät. Korjausta ei pysty suorittaa, ja saman mallisia ei ole enää (poistunut tuote). Olin ostanut alkuperäiset kuulokkeet hintaan 400e. Valmistaja tarjosi vaihdossa 100e halvempia kuulokkeita, jotka eivät myöskään ole alkuperäisten over-ear kuulokkeiden kaltaisia, vaan ovat on-ear. Kysyessäni mahdollisuutta vaihtaa toisiin over-ear mallisiin joita tällä hetkellä myydään hintaan 400e, myyjä totesi tämän maksavan vaihdossa 120e.

Voisiko joku auttaa ja kertoa, kuuluuko homman toimia näin? Käsityksenäni oli, että vikaantunut tuote lähtökohtaisesti korvattaisiin samanhintaisella.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Vuosi ja kymmenen kuukautta on aika kauan. Itse aavistuksen in ear:hin perehtynyt niin toki samanhintaiset haluaisi tilalle mutta uusia malleja tulee. Hinta nyt huono peruste siinä mielessä jos tietynlaiset pitää olla.
Samantyylisissä kannattaa pidättäytyä toki.
Oliko ne paremmat mitä ajattelit vaihdossa?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Vuosi ja kymmenen kk ei ole paskaakaan. Mitä vittua.? Korjaukseen/ uudet samalaiset tilalle!
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Kyllä minusta tuossa pitäisi saada joko samanlaiset, selkeästi vastaavat/paremmat tai sitten täysi myyntihinta takaisin. Mutta mikään lakimies en ole.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Ostaisitko kaksi vuotta vanhan tuotteen julkaisuhintaan?
En tiedä, mutta parikin kertaa olen palauttanut vialliset kuulokkeet takuuajan sisällä mutta yli vuoden jälkeen ja myyjäliike on näissä palauttanut täyden myyntihinnan takaisin, kun samaa tuotetta ei enää ollut myynnissä. Mutta en osaa sanoa, onko tuo kuinka yleistä saati pakollista.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
En tiedä, mutta parikin kertaa olen palauttanut vialliset kuulokkeet takuuajan sisällä mutta yli vuoden jälkeen ja myyjäliike on näissä palauttanut täyden myyntihinnan takaisin, kun samaa tuotetta ei enää ollut myynnissä. Mutta en osaa sanoa, onko tuo kuinka yleistä saati pakollista.
Rahat vaan takas jos ei sopuun päästä
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Tohtiiko Multitronicista tilata näytön noin tuotepalautuspolitiikan suhteen?
 
Liittynyt
14.08.2018
Viestejä
35
Vuosi ja kymmenen kuukautta on aika kauan. Itse aavistuksen in ear:hin perehtynyt niin toki samanhintaiset haluaisi tilalle mutta uusia malleja tulee. Hinta nyt huono peruste siinä mielessä jos tietynlaiset pitää olla.
Samantyylisissä kannattaa pidättäytyä toki.
Oliko ne paremmat mitä ajattelit vaihdossa?
Paremmathan (tai kalliimmat) ne oli mielessä, sillä over-ear mallisia olen aina tottunut käyttämään. Tässä ajassahan toki kuulokkeiden hinta on roimasti tippunut alkuperäiseen verrattuna, en tosin tiedä millä perusteella nämä jutut aina toimivat. Myöskään sitä, voiko valmistajalta kysyä rahoja takaisin vs. myyjältä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Harvoin olen kuullut että valmistajalta saa rahaa joten varmaan että tuote valmistajalta tai myyjältä rahat takaisin.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
8
"Elisagatelle" vähän jatkoa, kun nyt katsoin tuon M570:n hinnan laskutuksessa. Sovittu hinta oli 449€, laskussa näkyikin sitten olevan 499€. Ei tämä konkurssiin aja ja on kyseisestä koneesta varsin käypä hinta (olisin ostanut, jos hinta olisi ollut vaikka max. 600€), joten en nyt ala hirveästi valittamaan, kunhan huomautin tarkkuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
"Elisagatelle" vähän jatkoa, kun nyt katsoin tuon M570:n hinnan laskutuksessa. Sovittu hinta oli 449€, laskussa näkyikin sitten olevan 499€. Ei tämä konkurssiin aja ja on kyseisestä koneesta varsin käypä hinta (olisin ostanut, jos hinta olisi ollut vaikka max. 600€), joten en nyt ala hirveästi valittamaan, kunhan huomautin tarkkuudesta.
Siis mitä? Et ajatellut "hirveästi valittaa" siitä, että kaiken muun jälkeen firma yrittää vielä kusettaa sinulta 50€ enemmän kuin mitä sovittu hinta koneesta oli? Melko suomalainen meininki, vaikkei tietysti minun rahojani olekaan :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom