• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Ei Elisalla tarvii ollakaan. Tukkureilta heidän tuotteensa tulee.

Muutoinkin Elisa olisi päässyt imagollisesti halvemmalla, kun olisi tyhjentänyt verkkokaupan, veikon koneen jne ja toimittanut ne tappiolla asiakkaille.
Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?
Itse en vielä ole pistänyt kuluttajaneuvontaan asiaa vireille, koska on mustaa valkoisella missä jokin kone mulle luvataan mahdollisimman pian.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Kyllä se elisa toimittaa ne mitä pitää. Tää case voidaan sulkea. Mikälie hetkellinen häiriö ollut jonka saivat korjattua.
Mitähän meinaat? Elisa arpoo nyt jotain 50€ alennuskuponkeja eikä ole toimittamassa lopuissa M509 vaille jääneille mitään muuta.
 

A21

Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
5
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
Yritin samaa puhelimitse, mutta eivät uskaltaneet tehdä tilausta, vaikka laitetta silloin vielä olikin varastossa. Ei kannustanut kokeilemaan onneani omatoimisestikaan. Onneksi myöhemmin myynti sai valtuudet hoitaa asiaa ja homma nytkähti eteenpäin. Nyt jännityksellä odottelemme, tuleeko paketissa tietokone vai asusteita.
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Lupasin kirjoittaa, kun 509da kotiutuu. No nyt on Matkahuollon paketti noudettu. Paketin päällä lukee "Asus in search of incredible". Epäilen kirjoitusvirhettä. Asusin tilalla pitäisi olla "Elisa". Ne joilla case on kesken - älkää hyväksykö muuta kuin alkuperäinen tai parempi laite!Ja hintaan 299 EUR. Voimia kaikille ja kiitoksia puolestani tähän foorumiin osallistuville. Uutta mustaa perjantaita odotellessa....
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
146
Itellä aika nolla arvonen puhelu tänään. Laitoin viestiä, että vaihdan operaattoria. Mulle siis tulossa tuo 256gb laite. En jaksa ruveta enää aikaani kuluttamaan tämän asian tiimoilta, kun tähän mennyt jo nyt liikaa ja Elisa ei maksa palkkaa tästä.
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
10
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
10
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
Matkahuolto kiikutti tänne tuon 256GB mallin ja mitä nyt olen ehtinyt laitetta tutkimaan niin taustavalaistua näppistä ei ole tuossa mallissa ainakaan. Muistaakseni joku mainitsi täällä, että lisäpaikka löytyisi kovalevylle, mutta täysin varma en ole asiasta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
Mä löysin Googlella joskus tietoa, että konetta myydään kolmena varianttina kiintolevyn suhteen. 256, 512, 512+1tb ja jokaista näitä olisi saatavilla sekä taustavalolla, että ilman.
Vähän silloin tutkin ja en Suomesta löytänyt taustavalaistua laisinkaan, joten onkohan tällä sit kaikki ilman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 832
Tuossa kuva siitä läppärin paketista millä spekseillä se tuli itelle, tänään kun hain paketin postista. Ei ollut mitään muuta paketointia kuin tuo alkuperäinen laatikko.

IMG_20191208_075556.jpg
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Ulkomailtakin on tulleet läppärit ja elektroniikkapaketit nykyään sellaisenaan, pelkät toimitustietotarrat päällä.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
105
Minulle eivät ole edelleenkään luvanneet mitään muuta kuin korvaavaa laitetta jonkinlaisella hyvityksellä, riippuen mallista minkä haluan.
En kuitenkaan halua muuta kuin tuon M509DA:n hinnalla, millä olen sen ostanutkin.
On kiva lukea, että useat ovat toiveensa saanetkin täytettyä, mutta mitenkähän mahtaa meidän hitaiden osa olla?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Minulle eivät ole edelleenkään luvanneet mitään muuta kuin korvaavaa laitetta jonkinlaisella hyvityksellä, riippuen mallista minkä haluan.
En kuitenkaan halua muuta kuin tuon M509DA:n hinnalla, millä olen sen ostanutkin.
On kiva lukea, että useat ovat toiveensa saanetkin täytettyä, mutta mitenkähän mahtaa meidän hitaiden osa olla?
Sama täällä ja näin torstaina koneen tilanneena odotan Elisan soittopyyntöä toista kertaa huomenna. Ensimmäisen osalta tekivät oharit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 832
Erikoista että täällä on moni saanut jo korvaavan laitteen, vaikka on tilannut myöhemmin kuin moni muu, jolle laitetta ei ole tullut. Luulisi kyllä että tuon kokoisessa paikassa olisi paremmin toimivat järjestelmät ja näkisi kuka seuraava jonossa. Eikä vain annettaisi sen mukaan, kuka valittaa ensin.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Loin uuden ketjun yleistä ASUS M509DA -keskustelua varten:

ASUS M509DA -jutustelut

Sinne voi tarvittaessa lipua esim. siinä vaiheessa, kun on saanut oman taistelunsa Elisan kanssa maaliin ja/tai on kysyttävää tai keskustelunjuurta koneesta itsestään (jota itsekin muuten vielä odottelen noutopaikkaan saapuvaksi).
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.

Luulisi että olisi heillekin edullista imagon kannalta, että keissit hoidettaisiin pois alta. Tässä he eivät olisi menettäneet yhtään enempää, kuin oikean koneen toimittamalla. Mutta kun ei, asiakasta kyllä jaksetaan väsyttää loppuun asti. Eikö tietenkään koskaan voi jutella sen kanssa joka asiasta päättää.

On tasan viimeinen palvelu/tuote joka Elisalta tulee tähän talouteen jatkossa. On niin ala-arvoisesti hoidettu.


1: Myytiin väärää konetta
2: Edes 5 päivän jälkeen ei tätä myönnetty, vaikka useammat oli lähettäneet kuvakaappukset.
3: Tilausvahvistuksissa ei ole tarkkaa mallinumeroa, ilman kuvia kukaan ei voisi todistaa asiaa
4: Tarjouksessa ei ollut kappalemääriä
5: Tuotettq myytiin tunteja sen jälkeen kun ne oli lippu.
6: Nopeimmat sai koneen, mutta ei sit mitä myytiin ja suurinosa tuskin edes tietää siitä.
7: Sen jälkeen ei ollutkaan väliä koska olet tilannut, ”korvaavan”, eli sen koneen mitä oltiin myytykin sai ne jotka sattui sopivalle asiakaspalvelijalle.
8: Vaikka oikeaa konetta oli varastossa, et saanut sitä jos et saanut langan päähän oikeaa asiakaspalvelijaa.
9: myönsivät itsekin, että kuluttajan oikeus on tässä hyvin vankka, mutta silti väsyttävät ison osan asiakkaista tuolla 50e alennuksella. Mielestäni se jo yksin on todella erikoista toimintaa näin isolta firmalta.
10: Jokainen asiakaspalvelija sanoo että koneita ei ole, sanovat myöskin että korvaavaa konetta ei yksinkertaisesti saada mistään. Mutta kun yrittää ehdottaa toista konetta itse maksaen laitteiden eron hinnassa, ei kelpaa sekään. Eli laitteita ei ole, eikä tule, mutta muutakaan ei anneta. Aivan kuin pitkitettäisiin tässäkin tahallaan. Tai sitten pelkäävät, että jos myyvät minulle, muutkin vaativat. Tai sitten jollekin on kone lähetetty, mutta se on peruuttanut. Nyt odottavat että posti palautuu heille ja laittaa koneen mulle tms.
11: olen kertonut useamman kertaan, että olen ostanut 512gb koneen. Korvaavan täytyy olla sitä vastaava, eikä 256:sta vastaava. Myönsivät itse myyneensä väärää konetta. Tästä huolimatta kun pyysin, että välittää viestin asiasta päättävälle. Että ei sit toimita väärää konetta. ”En voi luvata sellaista”. Pyysin monta kertaa vain välittömään tiedon, en lupausta. Olen saman tehnyt noin 5 kerralla kun olen yhteydessä ollut. Mitään mainintaa tästä ei edelleenkään ole. Joten olen lähes varma, että kone tulee olemaan jokin täysin eri kuin pitäisi ja taas tapellaan.

99% koko keissistä oli Elisan mokaa ja vieläpä niin, että kuluttaja on vahvoilla. Elisa ei edes yritä hoitaa asiaa nätisti, vaan käytännössä suututtaa jokaisen asiaan liittyvän asiakkaan.
Olen itse käsitellyt reklamaatioita isossa firmassa ja meillä oli periaatteena tyytyväinen asiakas, eikä huono huomio. Vaikka se olisi tarkoittanut koko laitteen antamista ilmaiseksi.

Lupasivat parin päivän sisällä vastauksia, jos ei tällä viikolla kuulu mitään, niin sit vien asian kyllä eteenpäin.
Suosittelen kyllä edelleen jokaista siirtämään asiansa edes kuluttajaneuvojille, koska tässä Elisa pääsee kuin koira veräjästä kun porukka ei jaksa tehdä asialle mitään.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mulle tänään sanottiin, että mitään tietoa korvaavasta ei ole. Vaikka asiani kävi tänään kahdesti asiaa käsittelevillä tahoilla.

Tätä juuri tarkoitan. Edelleen eri asiakkaat ovat täysin eri tilanteessa. Ilmeisesti nyt pelastellaan omaa kukkaroa sen mitä pystytään. Yritetään päästä kokonaan eroon niistä joihin on mahdollisuus. Me joille on menty lupailemaan jotain ollaan sit poikkeuksia. Ei sen niin kuulu mennä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
eli kyllä ne toimittaa sen heti kunhan heiän se tavarantoimittaja ilmoittelee heille toimitusajankohtaa. En tiedä keksiikö ne kohta uuden tekosyyn ja alkavat vetoomaan peruutuksen tavarantoimittajan puolesta. ehkä...
Sehän tässä onkin hassua, kun ovat nyt viikon sanoneet mulle, että sitä ei missään nimessä ole tilattavissa lisää. Sitä ei yksinkertaisesti ole saatavilla.
Samaan aikaan minä kerroin heille puhelimitse mitkä firmat ilmoittaa, että tukkureilta on saatavissa näin ja näin paljon koneita. Tähän vastaus on aina sama ”me emme niitä yksinkertaisesti voida saada mistään.”

Tänään oli edelleen sama virsi. Siitä huolimatta nyt osalle ilmoitetaan et on tulossa joskus ja näköjään sit jopa niitä lähettävät.


En ymmärrä miksi aspaa ei neuvota pitämään suutaan kiinni ja joku yksittäinen soittaisi asiakkaat läpi ja puhuisi samat asiat kaikille. Koska tämä touhu vain pahentaa mun silmissä Elisan ammattitaitoa yhtään mihinkään.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
899
Pistin asian kkv:lle toisen puhelun jälkeen kun sanoivat, että eivät minulle mitään "korvaavaa" tuotetta lähetä vaikka niitä koneita oli vielä silloin varastossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
"Valitettavasti tilanne on se, että molemmat Asus M509DA-EJ068T ja M509DA-EJ024T tuotteet loppuivat kesken emmekä saa näitä lisää laitevalmistajalta. Tietenkin jos tuon Asus X409 haluat tilata, hyvitämme tästä tuon lupaamamme 50e."

:shifty:


"Kerrothan vielä kuinka onnistuimme tänään. Mielipiteesi on tärkeä!"

:tup: Varmasti on
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
omani hain tänään... vaikka oma missio sai nyt päätöksensä, vetuttaa kyllä muiden osalta edelleen miten sekalaisesti case on menny ja menee edelleen..

79185155_2624465264359440_1008966372782243840_n.jpg
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
75
Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.

Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.
Soitto tuli sovitusti, mutta mitään ei saatu asian eteen oikein tehtyä. Ehdotin itse täälläkin mainittua kateostoa toisesta paikasta ja vastaavaa tuotetta heiltä itseltään, joista asiaan kuulemma palataan 3 arkipäivän kuluttua. Ihan asiallinen kaveri sieltä soitteli, mutta kysyttäessä kertoi että tilausjärjestyksessä näitä M509DA:ta on nyt sitten lähetetty asiakkaille. Itselle on tilausvahvistus tullut klo 23.45..
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Soitto tuli sovitusti, mutta mitään ei saatu asian eteen oikein tehtyä. Ehdotin itse täälläkin mainittua kateostoa toisesta paikasta ja vastaavaa tuotetta heiltä itseltään, joista asiaan kuulemma palataan 3 arkipäivän kuluttua. Ihan asiallinen kaveri sieltä soitteli, mutta kysyttäessä kertoi että tilausjärjestyksessä näitä M509DA:ta on nyt sitten lähetetty asiakkaille. Itselle on tilausvahvistus tullut klo 23.45..
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...
Pikemminkin valitusjärjestyksessä, sikäli mikäli valittajalle osui oikea henkilö arvalla kohdalle... jollei arpa suosinut, niin sit ei päässyt siihenkään järjestykseen mukaan
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
eihän noita ole missään vaiheessa hoidettu tilausjärjestyksessä...
Pikemminkin valitusjärjestyksessä, sikäli mikäli valittajalle osui oikea henkilö arvalla kohdalle... jollei arpa suosinut, niin sit ei päässyt siihenkään järjestykseen mukaan
Elisa puhuu jo yhtä totta kuin nämä meidän politikot. He eivät ole itse tehneet asian eteen tasan mitään muuta kuin peruneet tilausvahvistuksen saaneiden tilaukset yksipuolisesti ja toivoneet, että mahdollisimman moni pysyy hiljaa.

Tämä lähestysmistapa ei sitten onnistunutkaan vaan valituksia on tullut kymmeniä random järjestyksessä ja nyt muka lähetetään korvaavia koneita tilausjärjestyksessä. Totuus on juuri kuten @Miksuu yllä sanoi että, kenellä on osunut AsPa lotto ja on huutanut lujiten he ovat korvaavan koneen saaneet.

Kokonaisuudessaan tämä Black Friday M509-gate on ollut Elisan puolelta täydellinen fiasko ja nyt menee jo puhtaaksi valehteluksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485

[snip]
ja saimme valmistajalta sen
loppumisen jälkeen erän korvaavaa tuotetta.
[/snip]
eikös toikin ole melkosta potaskaa? eihän ne niin nopeesti mistään valmistajalta korvaavia saaneet, vaan jakoivat sen varaston noita"parempia" pois, jota tarjous ei muka koskenut.. (kaikki tietää jo et tarjous oli nimenomaan siihen malliin, vaikkakin virheellisesti elisan puolesta, sitä eivät itse tarkoittaneet alunperin)
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Ei voi kuin ihmetellä näitä ketjuja lukiessa että miten firmat jaksavat joka vuosi lähteä mukaan tähän hintakilpailuun, kun kokonaisuutena tulos on kuitenkin tappiollinen firmalle, puhuttiin sitten taloudellisesta tuloksesta tai PR:stä. :D
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Ei voi kuin ihmetellä näitä ketjuja lukiessa että miten firmat jaksavat joka vuosi lähteä mukaan tähän hintakilpailuun, kun kokonaisuutena tulos on kuitenkin tappiollinen firmalle, puhuttiin sitten taloudellisesta tuloksesta tai PR:stä. :D
no tähän on syy trendi... jollet lähe mukaan sun myynti jää todella pieneksi silloin... se että ison firman luulisi osaavan ja saavan homman hoitumaan on eri juttu.. mutta on niitä hyvinkin onnistuneita bf yms kampanjoita, niistä et vaan saa lukea pahemmin jälestä... sama lähestulkoon minkä tahansa kiitoksen/positiivisen palautteen kanssa...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.

Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.

Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)
Varsin huvittavaa ja ilmeisen totta aikana, jolloin toinen karvan isompi verkkokauppa Alibaba myy Single's dayn aikana päivässä 34 miljardilla eurolla, joista eka miljardi myydään 68 sekunnissa. Liekköhän heillä saldot kohdallaan vai lähetelläänkö jälkikäteen sähköposteja ja jätetäänkö aspaan soittopyyntöjä aiheesta saanko minä tilausvahvistuksen mukaisen tavaran vai en?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Ps. Tilasin itse tämän silloin kun verkkosivulla oli "loppunut verkkokaupasta" mutta Lisää ostoskoriin nappi toimi. Eli tilausjärjestys ei sano mitään
koska otit yhteyttä elisaan? sillä luulen et sen moni haluaa tietää kun ei oo menny homma ihan noin putkeen
(ihan osoittamaan elisan järjöttömyyttä tässä casessa)
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
ku jaksais rakentais äkkiä taulukon millon kukakin tilas, millon valitti ja mikä on case status... se kertois selkeiten miten älytön tää on..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.

Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.

Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät. :D
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.

Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät. :D
aivan, juurikin tästä syystä itsekin viellä tilasin koneen vaikka silloin jo näkyi että varastosta loppu( ku olin hidas)...
ja tätä olen kritisoinut kokoajan, vaikkakin hyödyin itse... jos heillä ois ollu kappalemäärät ois case jääny mallimerkintään, jonka oisivat varmaan paremmin saanu hoidettua kun osa ei ois valittanu ja lopuille ois riittäny ne "paremmat" varastosta
Mutta vähän tuntuu et elisan motto on et jos möhlitään ni möhlitään kunnolla :D mitä sitä suotta puolitihen o jättää :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
ku jaksais rakentais äkkiä taulukon millon kukakin tilas, millon valitti ja mikä on case status... se kertois selkeiten miten älytön tää on..
Torstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
485
Torstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
toikin on niin perseestä!!! iso firma pitää rahat tilillänsä ja pieni saa räpiköidä (en ota kantaa tässä sokuripapan kokoon, josta alkuliitellä voisi päätellä muutakin ku pientä ;)) vaan ihan siihen et mitäs jos oisit vikat rahas laittanu tähän? siis normi elämisen jälkeen... monelle voi äkkiä olla säästötkin siinä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.
Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
ahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.

Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.
Meinaatko ettet joudu palauttamaan kun huomaavat? Enkä kyllä 256 osta, kun olen 512 tilannut. Ja tosiaan ihan periaatteesta vien tän elisalle loppuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.



Meinaatko ettet joudu palauttamaan kun huomaavat? Enkä kyllä 256 osta, kun olen 512 tilannut. Ja tosiaan ihan periaatteesta vien tän elisalle loppuun.
Olet varmaan tilannu kaksi kertaa, kannattaa tarkistaa sopimukset oma elisasta.
Ilmoitin jo Elisalle kämmistä ja maksan tietysti molemmat, mikäli en palauta toista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
210
Ilmoitin jo Elisalle kämmistä ja maksan tietysti molemmat, mikäli en palauta toista.
Tuun lauantaina kattoon Raskasta Joulua -konsertin Hesaan, mun täti vähän kärvisteli kun en tilannu sille kans tollasta, jos kysyn siltä huomenissa että haluaako se ostaa ton pois niin onnistuisko la-su kaupat?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.

Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät. :D
Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässä
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässä
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa kuluttajalle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.

Tarjouskampanjat
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
105
Mulle kerrottiin tänään puhelimessa (taas), ettei korvaavaa laitetta ole. Saat 50€ alennuskupongin, jos ostat jonkin muun laitteen...blaa blaa.
Kun sanoin, että minulle kelpaa vain ostamani tuote, niin valitteli ja kehoitti ottamaan yhteyttä kkv:hen??? Koska minulla on siihen oikeus.
Ei siis apua. Eikä lupausta mistään.
Kyllä meinaa hermot mennä. Tein sen valituksen kkv:lle, nyt mietin että mitä seuraavaksi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mulle kerrottiin tänään puhelimessa (taas), ettei korvaavaa laitetta ole. Saat 50€ alennuskupongin, jos ostat jonkin muun laitteen...blaa blaa.
Kun sanoin, että minulle kelpaa vain ostamani tuote, niin valitteli ja kehoitti ottamaan yhteyttä kkv:hen??? Koska minulla on siihen oikeus.
Ei siis apua. Eikä lupausta mistään.
Kyllä meinaa hermot mennä. Tein sen valituksen kkv:lle, nyt mietin että mitä seuraavaksi?
Kannattaa sinne kkv suuntaan linkitellä myös tämä ketju, sillä onhan tuo aika paksua puhetta kun muille lupaillaan ihan eri asioita ja osa saa ihan seurantakoodeja/laitteita jo.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
281
Kannattaa sinne kkv suuntaan linkitellä myös tämä ketju, sillä onhan tuo aika paksua puhetta kun muille lupaillaan ihan eri asioita ja osa saa ihan seurantakoodeja/laitteita jo.
Eikö ne todellakaan tajua Elisalla, että kusevat omiin muroihinsa yhä edelleen. Osalle tulee kone kuten kuuluukin ja osalle arvotaan 50€ lahjakorttia. Miten tämä puulaaki voi olla näin sekaisin asiakaspalvelunsa osalta?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom