• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
10
Laitoin eilen OmaElisaan viestin jossa tietoa oston aikaan ottamistani kuvakaappauksista jossa laitetta reilusti varastossa, malli M509DA-EJ024T ja pyysin toimittamaan kun varastossa oli edelleen eilen illalla.

Tänään oli tullut 13 aikoihin puhelu johon en ehtinyt vastata, kirjauduin ennen kahta OmaElisaan ja siellä tarjottiin "korvaavaksi" samaa M509DA-EJ024T mallia ja pyydettiin vastaamaan jos kelpaa.. No lukihan se siinä edellisessä viestissäni että sen haluan kun sen tilasinkin. Vastasin että sopii ja soitin vielä varmuuden vuoksi. Puhelimessa sanottiin että homma kunnossa kun on tarjottu ja kone lähetetään, ja tarjottiin Elisan liittymää.. Hetken kuluttua OmaElisaan oli vastattu että "korvaavat" M509DA-EJ024T menivät jo, toivottavasti löydät muualta :) Olisihan sen voinut suoraan lähettää kun pyysin tai ainakin varata vastausta odotellessa..

Mikähän Elisan valikoimasta olisi vastaava kannettava jos pyytäisi tilalle samaan hintaan?

--
ja nyt tuli tekstiviesti että "Hei, olemme huomioineet ilmoituksesi peruutuksesta"... ja OmaElisan mukaan olen perunut tilaukseni. En ole. Hienoa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
tänäänkin kaksi kertaa jolloin ilmoitin, että tuosta on varattava minulle. Eli myivät käytännössä minulle kuuluvan laitteen muulle.
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Niin siis tässähän ei oo sulle varattu yhtään mitään, eikä näinollen olla myyty mitään sulle kuuluvaa kellekkään muulle. Se et sä ilmotat aspalle et niiden on pakko varata sulle jotain ei merkitse ihan hirveesti :kahvi:
Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Ehkä kannattaa vaan nyt vetää pari kertaa oikein syvään henkeä ja odotella sitä omaa yhteydenottoa.
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Voin kyllä omalta osaltani sanoa, että kyllähän asiakasta tässä on jo juoksutettu ja kiusattu sen verta, että siitä voi jo vähän kommenttiakin antaa. Lähinnä ketuttaa se ensimmäisissä puheluissa vastaan tullut asenne, että "ei meidän tarvitse toimittaa, jos toimittajallakaan ei ole" - vastasin luonnollisesti, ettei homma voi mennä noin, kun kuitenkin annatte tilaussopimuksen tehdä mainitsematta mitään rajoitettua erää.

Mutta muuten kyllä samaa mieltä - todennäköisesti ne, jotka eivät saa tuota tilaamaansa laitetta, saavat kenties paremman: paskamyrsky on ollut sellainen, että joku satku per asiakas lisää ei varmastikaan ole ongelma kun toisella puolella vaakakupissa on PR-katastrofi. Vaikka oma tilaus taisi mennä maaliin saakka kovan taistelun jälkeen ja vaikka tuote tulisikin sovitusti, en ehkä enää uskalla tilata Elisalta mitään sellaisena päivänä, jolloin muillakin on tarjouksia ja vain nopeat elävät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Itse näkisin asian samalla tavalla. Ei välttämättä vielä kannata omaa verenpainettaan nostaa ja Elisaa manata alimpaan helvettiin ennen kuin homma selviää heidän päässään. Kyseessä kuitenkin iso pulju missä arvatenkin monia pikkupomoja, joilla erillaiset toimintatavat ja sen takia heidän touhunsa muistuttaa tällaisessa "ei-normi" tapauksessa päättömän kanan juoksua. Voihan olla, että Elisa tarjoaa vaikka parempaakin laitetta niille, joille ei tätä oikeaa riitä. Toki jos homma ei mene loppujen lopuksi maaliin, niin sitten vaan firman lynkkaus porukalla.
Täähän se on. Jokatapauksessa näissä ois jokaselle parempi jos pidettäis mielessä et se kuka sieltä aspasta nyt sattuukaan ekana vastaamaan ei oo n. 99% todennäkösyydellä mitenkään osallinen tilanteeseen, eikä niillä useimmiten valtuuksia oo lähteä tälläsiä päätöksiä ominpäin tekemään. Mistä sit toki johtuu se et tulee se fiilis et siel vetkutellaan viimestä päivää, mikä saattaakin pitää paikkaansa mut se on sitten siellä ylemmässä portaassa tapahtuvaa ihmettelyä, ei sen aspapuolen minkä kanssa te asioitte asian tiimoilta. Käytöstavoilla pääsee varmaan kanssa aika pitkälle tässäkin hommassa, jos kuvitellaan tilanne missä ite olis aspassa händläämässä tällästä farssia missä porukka ottaa kilpaa yhteyttä samasta läppäristä, niin paljon mieluummin mä sellaisten ihmisten kanssa puran asiaa jotka ilmasee asiansa asiallisesti ilman turhaa vittuilua ja uhkailua. Varsinkin kun itellä ei olis osaa tai arpaa koko hommassa, otan vaan paskan niskaan koska joku on jossain tyrinyt jotain. Aspallakin kuitenkin tossa hommassa vissiin se valta, että ne tekee ne uudet tilaukset. Sitä sit voi jokanen ite miettiä et kumpi näistä kahdesta esimerkistä todennäkösemmin on etusijalla, varsinkin kun on jo ilmenny ettei tilausjärjestyksellä paljoo vaikutusta tähän oo.

Joka tapauksessa jokanen joka jaksaa sen vaivan nähdä tän asian kanssa tulee sen koneen tai korvaavan tuotteen saamaan, ennemmin tai myöhemmin. Tuskin kauheesti tilannetta nopeuttaa olla samaan aikaan puhelimessa ja chatissa meluumassa.

Tarkoitin vähän sitä, että se olisi pystytty siinä hoitamaan ja toimittamaan juuri se laite minkä olin tilannutkin.

Mutta nyt mun keissiin oli tullut viestinnästä päätös ja saan koneeni. En tiedä koska, mutta saan. Olen tähän ratkaisuun tyytyväinen.
Joo toki, onhan tossa jotain pientä ongelmaa ollu siinä et missä järjestyksessä ja kenelle noita jaellaan, tilausjärjestyksellä vissiin tässä tapauksessa ei oo väliä. Eiköhän noita muutkin oo tilannu kun tän foorumin jäsenet tilaillu ja siel on nyt häslinki tulilla ja niitä vaan lähetellään. Plussaa kuitenkin siitä et homma ratkes.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tuo tekstiviesti "tilauksesi on peruttu" mikä tänään iltapäivällä tuli, liittyy kuulemma jotenkin siihen M509 jupakkaan edelleen, eikä tarvitse välittää jos on tulossa se DA malli tilalle. Näin sanoivat aspassa kun kyselin.. kuulemma "hieman" sekaisin järjestelmät.
Sua nähä mitä täst tulloo, ainakin itelle pitäisi olla tulossa tuo DA malli vihdoin..
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 290
Tänään tuli tännekin tuo tilaus peruttu-viesti. Näyttää oma-elisassakin peruuntuneen kovin yksipuolisesti. Noh, elämä on. Olisivat nyt voineet edes vähän pahoitella ja madella. :btooth:

Screenshot 2019-12-04 at 17.39.55.png
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
10
Minulle tuli lukemaan OmaElisaan "Peruutusilmoitus huomioitu" ja en ole perunut vaan pyytänyt toimittamaan tilaamani M509DA-EJ024T .. Kerran tänään 4.12 jo tuli viestiä OmaElisaan että haluanko M509DA-EJ024T kuten edellisessä viestissäni heille kerroin, vastasin myöntävästi+soitin varmistuksen että kannettava on tulossa ( puhelimessa kertoi että jos vastasin OmaElisan viestiin kyllä, kone on tulossa ).. Sitten vastasivat OmaElisaan että ovat loppu, toivottavasti löydät muualta.. Vastasin että haluan sen edelleen ja sen jälkeen tullut lukemaan tuo "Peruutusilmoitus huomioitu". Jännä nähdä tuleeko mitään vai ei..

asus m509.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
8
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
210
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Mulla ei Posti ole ikinä noin tehnyt, mutta UPS tykkää jostain syystä viedä paketit 10km päähän K-Markettiin vaikka tossa on K-Market parin sadan metrin päässä, jos en ole paikalla.
Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
210
Ei UPS:llä ole mitään yleistä sopimusta K-markettien kanssa että voisivat jättää niitä mihin huvittaa. Ne paketit jätetään UPS Access Pointeihin, ja niitä on ties missä myymälöissä. Jos lähistöltä löytyy joku pulju mistä haluaisit vastaanottaa UPS:n lähetyksiä niin kannattaa kysellä niiltä sieltä liikkeestä suoraan josko saisivat UPS:n kanssa diilin tehdyksi. ;)
Kiitos tää selittää asiaa kummasti, ihmettelinkin että millä järjellä. :D
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Asus1.JPG
Asus2.JPG
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa.
Tuolla tarjoussivulla oli tasan yksi mallinumero ja se oli EJ024T. Tämän lisäksi esittelyteksti oli 512gigan mallista.
Ainoa oli siellä alhaalla spekseissä se 256gigaa. Eli normi kuluttajan ensisijainen ajatus on, että juurikin tuo 256 on virheellinen. Sen vuoksi täälläkin päädyttiin ihan yksiselitteisesti siihen, ett myyty kone oli 512 gigan malli, koska mallinumerolla ei löytynyt 256:ia koneita. Tämän on elisakin tänään myöntänyt.

Eli et sinäkään sitä saanut mitä oikeasti tilasit, mutta sait sen mitä Elisa luuli myyvänsä. :D
 

STe

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
10
Onko jommassa kummassa tai molemmissa taustavalaistu näppäimistö ( M509DA-EJ068T tai M509DA-EJ024T )?

itse uskoin että 256gt siellä alhaalla oli virhe ja tekstin 512gt + tarkka malli M509DA-EJ024T oikein ( 1 virhe todennäköisempi kuin 2 ), muutenkin tulee aina tarkistettua tarkat tiedot ja hintataso googlella aina laitteen tarkalla mallilla, televisioissakin jotkut liikkeet laittavat mitä sattuu tietoja sivuilleen mutta sentään tarkan mallin oikein..

Tuossapa noin 20 minuuttia oman tilauksen jälkeen otettu kuvakaappaus, melkein koko sivusta. Aika näkyy kuvan nimessä. "Reilusti verkkokaupan varastossa" :)

Opera Näyttökuva_2019-11-28_235428_elisa.fi.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Läppäri tuli, piti oikein koeponnistaa. Sain mitä tilasinkin. Itse tilatessani en voinut olla huomaamatta "oikean koneen" speksejä sivun alareunassa. Laitoin myös BF tarjoukset - linkkiin spekulaation että onkohan koneessa 256gb vai 512gb SSD. Itse pidän tuota Elisan puolelta enemmän inhimillisenä erehdyksenä kuin minään tahallisena kusetuksena.

Se on tietysti eri asia jos on jo koneen tilannut ja sen jälkeen ilmoitetaan että konetta ei ole.


Joka tapauksessa 299€ euron koneeksi helvetin hyvä hankinta.

Varsinainen myyty koneen malli: M509DA-EJ068T.
"paremman" koneen malli: M509DA-EJ024T.

Ainoa ero käsittääkseni tuo SSD levyn koko.


Jos kokee tilanneensa 256gb kovolla varustetun laitteen, niin varmasti voikin olla tuohon tyytyväinen, ja onhan tuo hintalaadukas.

Siellä on kiireellä copypeistattu ja sitten on jäänyt aika paljon korjaamatta. Väärä mallinumero on silti melkoinen saavutus etenkin kun kyse oli yhdestä heidän parhaista BF-tarjouksistaan.

En tiedä missä vaiheessa oikeasti Elisalla herättiin siihen, että myytiin väärää laitetta, mutta kaikesta päätellen vielä eilen aamupäivällä tämä ei ollut kovin laajasti aspan tiedossa. Tuossa aiemmin totesin, etten taida Elisalta uskaltaa tilailla BF-tarjouksia jatkossa, mutta vedetään nyt sen verran takaisinpäin, että Elisalla on varmasti nyt oppimiskokemuksen myötä paljon parempi tatsi tällaisten ongelmien hoitoon jatkoa ajatellen. Ehkä itse kukin asiakaskin osaa jatkossa ottaa vastaavan tilanteen hieman "zenimmin".. :innocent:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
Joo ilmeisesti sillä ei ole väliä on jupakka kesken tai ei. Ensin sieltä tuli se peruminen, sen jälkeen perutut keissit menee jollekin listoille. Tänään joku työntekijä on vain käynyt listaa läpi ja perunut. Eli voi jatkaa omaa prosessiaan samaan malliin.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Eilen aamulla - kun kaiken PITI olla jo kunnossa tuli txt "Tilauksesi on peruttu" Taas soitellen Elisa tyttöystävälle, että mikäs nyt hätä. 0800 numeron vastaaja pesi kätensä - vaikka selvästi tiesi mistä kysymys - ja lykkäsi sopimushallintaan johon jonottelin puolisen tuntia ja jätin soittopyynnön. Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla. Näin se vaan tarina jatkuu...Toivottavasti yksikään alkuperäisen koneen tilannut ei peräänny vaateissaan. Tämä on Elisalta täydellinen farssi. Joku muu itseäänkunnioittava yritys olisi lakki kourassa pyytänyt anteeksi, kärsinyt mokauksen tappiot ja hoitanut asiakkaille pienen joululahjan kärsimykseen kompensaationa. Mutta hei, taistelu jatkukoon. Kirjoittelen taas kun kone saapuu - siis JOS saapuu.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Aikaa meni tunteroinen kun emailiin tuli viesti tilausvahvistuksesta. Kone on siinä 512gt levyllä ja hintaa 599eur ja toimituskuluja 6.50 eur. Mielenkiintoista sanoisin. No eipä aikaakaan kun Elisalta aspasta soittivat ja kerroin taas huoleni. Sanottiin, että eläpä oo murheissas. Hinta on 299 ja ei toimituskuluja. Kone tulee ensi viikolla.
Eiks tuossa joku kommentoinut jo aiemmin, että Elisalta oli sanottu että eivät saa sitä oikeaa hintaa vahvariin vaan se tulee normihinnalla mutta lasku kuitenkin sitten oikealla summalla..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Ja tässä sitten unohtui kertoa oliko kyseessä määräaikainen sopimus vai toistaiseksi voimassa oleva?
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Sopimus oli toistaiseksi oleva. Määräaikaisesta syntyvä maksu nyt luonnollisesti olisi ollut maksettava pois. Hyvä pointti joka tapauksessa!
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta lasku varmaan normaalisti tulee ellei nyt aspa satu olemaan hyvällä tuulella, mutta jos tuossa on tulevien yhden tai kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
No sitten kyllä kuulostaa hassulta tuo. Toki varmaan kuluvan kuukauden (ns. laskutuskausi loppuun) osalta voi tulla vielä lasku, mutta jos tuossa on kahden kuukauden osalta laskutettu niin jotain jännää käynyt.
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Ei ollut mitään tuollaista, vaan palvelut olivat jääneet minulta "irtisanomatta", eli laskua olisi loputtomasti jos en olisi huomannut että laskulla makselen ylimääräisiä
Sinultako on siis laskutettu vain Elisa Viihteen kautta katsottavissa olevia maksukanavia sen päivämäärän jälkeen, kun sopimus Elisa Viihteestä on loppunut? Tarkistitko varmasti päivämäärien paikkaansapitävyyden? Kun eihän sellaisesta voi laskuttaa mitä ei pysty käyttämäänkään...

Tuo on kyllä hämäävää että eivät voi vaan simppelisti laskuttaa sekä liittymän käyttömaksuja että kuukausimaksua samalta laskutuskaudelta yhdellä laskulla. Kuukausimaksu laskuttuu ainakin minulla Tarkka-liittymistä aina kuluvalta kuulta.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
78
Asus M509DA
■Käsittelyssä

Tilaamaasi laitetta ei ole tällä hetkellä varastossamme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse arvion, milloin saamme laitetta varastoon. Saat viestin myös, kun laite on lähetetty.

Tilaus sisään eilen klo 12 aikoihin, laitetta oli hyvin varastossa :shifty:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Piti ihan tehdä käyttäjä tätä varten vaikka pitkään jo lukenut näitä. Onko teillä ollut ongelmana, että Posti on vienyt pakettinne toiselle puolelle kaupunkia ja monen kilometrin päähän oikeasta paikasta? Syynä tähän oli yllättäen, että pakettiautomaatti on täynnä. Muuten ei olisi ongelmaa, mutta paketti painaa n.30kg, paketin luokse ei mene julkisia ja en omista autoa. Postin aspa ei suostunut jälleen lähettämään pakettia ilmaiseksi lähemmäksi. Onko keinoja miten saada paketti vai täytyykö lähtee selvittämään autollista kaveria?
Itselle käynyt näin useasti. Posti lähettää paketin LÄHIMPÄÄN postiin jos se pakettiautomaatti on täynnä sillä hetkellä kun olisi sun paketin vuoro laittaa sinne automaattiin. Paska säkä!
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Mä oon kaiken kaikkiaan tän keissin aikana käyttänyt noin 7-8h aikaani tähän läppäriin. Kun ottaa huomioon jonotukset. Edes ne asiallisimmat asiakaspalvelijat eivät ole pahoitelleet mitenkään tätä hommaa, vaikka ovat myöntäneet Elisan mokanneen useammassa tilanteessa tän osalta.
Siitä kun laskee vaikka 20-30€ hinnaksi tunnille niin hyvän hintainen läppäri tulossa :tup:
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
15
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kaikkeahan saa yrittää jos asiakas suostuu, mutta kuten aiemmin mainittu, niin tämä nyt on vielä aika selkeä tapaus, huomattavasti paljon selkeämpi keissi kuin Komplettin soundbar-gate joka sekin päättyi kuluttajan voittoon viranomaiskäsittelyssä.

Kyseessä lienee lähinnä väsytystaktiikka Elisan suunnasta, eli vain he saavat koneen jotka jaksavat valittaa "loppuun asti" eivätkä ota vastaan korvaavaa sovittelua (=lahjakortti). Etenkin nyt kun Elisa on jo "tunnustanut virheensä" ja toimittanut osalle asiakkaita tilatun tuotteen tilatulla hinnalla, eivät he voi samasta vastuusta millään räpiköidä enää irti loppujen asiakkaiden kohdalla.

Myyjäosapuolellahan on verkkokaupassa korostunut huolellisuusvelvoite. Myöskään se, että elisan oma järjestelmä ei huomioi saatavuuksia reaaliajassa ei millään muotoa vähennä kuluttajan oikeutta saada tuotetta, etenkin koska sen saatavuusrajoituksesta ei ollut mitään mainintaa edes sivulla.

Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Verkkokaupassa lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta...

Viikon vinkki: Onko verkkokaupan ilmoittama virheellinen hinta sitova?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
51
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
Todella huonoa mainosta omalle toiminnalle. Ei taida mennä läpi tämä yritys. Vastaavansuuruinen 50% alennus suurin piirtein saman hintaluokan laitteesta olisi fiksumpi veto Elisalta, mutta itsepähän kuoppaansa kaivavat.
 

A&T

Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
6
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
Puoli tuntia sitten tuli Elisalta viesti että paketti lähetetty. Mukana seurantatunnus.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Onks kellekkään vielä lähteny tota asus M509DA konetta?
Itellä näyttää edelleen

Tilauksesi odottaa toimitusta.

Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi.

Alkaa jo usko loppua tohon touhuu että kai sieltä kohta tulee taas joku peruutusviesti.
Äsken tuli kuitti, että Elvis on lähtenyt rakennuksesta + lähetyksen seurantatunnus.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
4
Itsellä meni kuppi nurin Elisan kanssa, kun irtisanoin Elisa viihteen ja sitten sieltä tuli "iso" (ehkä 30€) lasku voimassa olevista kanavapaketeista. Asiakaspalvelija vain voivotteli ja tarjosi maksuaikaa. Kyse ei ollut omasta maksukyvystä vaan haluttomuudesta maksaa palvelusta jota en käyttänyt tai edes olisi voinut käyttää.

Tuo ei mennyt eikä mene vieläkään omaan oikeustajuuni, mutta maksoin laskun kun en jaksanut vääntää. Kuitenkin olin irtisanonut Viihteen jonka kautta pystyi ainoastaan katsomaan kanavapaketteja, niin mikä peruste heillä voisi olla laskuttaa kanavapaketit vielä Viihteen sulkeutumisen jälkeiseltä ajaltakin... Asiakaspalvelijan syy nämä ongelmat ei kuitenkaan ole, vaan heille annetut ohjeistukset.

Onneksi on tällainen mahtava foorumi josta saa tietoa heidän säännöistään, niin pystyy sitten hankkimaan edes edullisia liittymiä :tup:
Vuoden olin ilman Elisan palveluita, mutta sitten piti sortua 7€/kk 50M dataliittymään ja nyt vielä 9,90€/kk Huoleton 10M puhelinliittymään :shy:
Itsellä samanlainen tilanne. Irtisanoin elisaviihteen ja oletin mukana tulleen HBO Nordicin päättyvän samaan aikaan (ei omia HBO:n tunnuksia). Viihde loppui mutta HBO:sta tulikin lasku, vaikka sitä ei pystynyt enää katselemaan. En pitänyt oikein reiluna toimintana, joten asiakaspalvelusta hyvitettiinkin tuo HBO:n veloitettu kuukausi.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
4
Olen myös osallisena tässä elisan kannettava sekoilussa. Tilasin koneen sunnuntai aamulla ja tiistaina tilaus peruttiin elisan toimesta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, jossa ei vielä siinä vaiheessa osattu sanoa muuta kuin tilaa uusi kone uudella hinnalla. Yhdisti numeroon, josta saisi rahat takaisin. Onneksi numero oli ruuhkautunut enkä jäänyt odottelemaan. Otin uudelleen yhteyttä elisaan ja sieltä luvattiiinkin soitella takaisin. Tänään soiteltiin ja kerrottiin, että tuo M509DA on nyt tilattuna mutta ei luvattu riittääkö siitä minulle. Sanottiin kuitenkin mahdollisesta muusta korvaavasta laiteesta. Äsken elsialta tullut tekstiviesti oli jokin liittymätarjous ja kirosinkin sitä, että kehtaavatkin. Toinen viesti heti perään olikin MH.n seurantakoodi paketille. Joskos tämä tästä nyt viimein selviäisi. Kovasti yrittävät nyt selvittää tätä sotkua.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ilmeisesti isot pojat tehneet Elisalla päätöksen, että ne jotka eivät tuota "korvaavaa" Asus M509DA -mallia ehtineet saada saavat tyytyä 50€:n alennukseen tietokoneostosta :facepalm: Tähän tapaan kertoiltiin aspassa, kun tänään soitin.
Tästä vähän pelästyin, kun aina eri aspalainen sanoo eritavalla. Mullahan ei ollut mitään mustaa valkoisella siitä, että mulle edelleen ollaan toimittamassa joskus konetta.
Jouduin asiaa hetken aikaa vääntämään, mutta nyt on spostissa kirjallinen todistus, että mulle jokin kone joskus toimitetaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
40
Itselläni kanssa lähti paketti tänään matkaan. Toivottavasti ratkeaa nämä auki olevat tapaukset tosiaan niin, että lähettävät sitten koneet kun tulee lisää varastoon. Tukkurilta noita todennäköisesti kuitenkin vielä löytyy.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Tänne tuli myös Matkahuollon koodi Elisalta.

Muissa kaupoissa näitä näyttää ainakin olevan varastossa, mutta mistä tuon tietää, että onko tukkurilla tai saavatko näitä lisää vielä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Tänne tuli kans matkahuollon koodi, sopparissa tosin näkyy 599€ hinta ja vituttaa toikin koko hässäkän jälkeen että eivät saaneet tuota hintaakaan korjattua... vuosi 2020 vaihtuu kohta ja silti perusasiat laahaa perässä... Ennakkohytinä on että tuon hinnan kans joutuu vääntään kättä aspan/chätin sun muiden kanssa pitkän tovin...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tänne tuli myös Matkahuollon koodi Elisalta.

Muissa kaupoissa näitä näyttää ainakin olevan varastossa, mutta mistä tuon tietää, että onko tukkurilla tai saavatko näitä lisää vielä?
Useampi kauppa ilmoittaa myös tukkureiden saldot. Eikä sillä niin väliä, vaikka olisi korvaava, kunhan on specseiltään minimissään sitä EJ024T vastaava.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom