• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Te jotka ette jaksa alkaa vääntämään pidemmän kaavan mukaan Samsungin kanssa, niin ottakaa nyt ainakin edes se ilmainen -20% koodi sinne verkkokauppaan. Kelpaisi ainakin itselle. Joku 85" on pakko ostaa tänä tai viimeistään ensi vuonna, kun silmät paskoo itsensä päähän.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
139
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
Jimssillä ainakin haluavat kortin ensin testattavaksi heille. Itsellä olisi etäisesti samantyyppisillä oireilla oleva 5700 XT, josta reklamaatiossa saisi todennäköisesti vain rahat takaisin. Tämä ei hirveästi lämmitä näytönohjaimien nykyhinnoilla...
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
103
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Ei sieltä oikeasti kukaan ole mitään tulossa hakemaan. Tämä olisi täysin laitonta. Sinä olet tuotteen maksanut ja sen saanut. Ei heillä ole mitään laillista oikeutta lähteä tätä sopimusta purkamaan jälkikäteen. Eri asia jos asiakas olisi itse syyllistynyt laittomuuksiin ja sen avulla saanut tuotteen.

Tuo edellä ollut Samsungin asiakaspalvelun viesti on vain silmänlumetta, jolla yritetään vakuutella television saamatta jääneille asiakkaille, että mitään epäoikeudenmukaista ei olisi tapahtunut, koska asia "korjataan".
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
18
Postimies jätti jostain syystä toimittamatta paketin kotiin asti niin piti noutaa lähipostista. No ikuisena kitisijänä päätin kokeilla, josko Digital river korvaisi tästä jotain. On kyllä hankala tuo vastuuketju näissä tilanteissa.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
18
Jep, yritin kyllä reklamoida suoraa UPS:lle. Postillekin laitoin viestiä ja sama vastaus siellä että oho, laita lähettäjälle viesti.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
Itsellä PS5 ohjain alkoi driftaamaan, laitoin reklamaatiota Amazonille mistä ostettu niin sen kummemmin kyselemättä sieltä tuli uusi ohjain. Kaiken lisäksi eivät edes halunneet sitä viallista takaisin mutta varmaan aika harvinainen case näin.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
siellä on ylimääräistä pätäkkää sen verran että pikkujutut katoaa kirjanpitoon
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
124
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.

Onnea ristiretkellesi!
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.

Onnea ristiretkellesi!
Nonih, siellä on varmaan aspan seinällä kultainen kunniakirja mustissa kehyksissä muistutuksena ettei lakia tarvi seurata ja asiakkaat on väärässä.

Muistelen että selvissä tapauksissa KKV ajaa asiaa eli itse ei tarvi lompakkoa raottaa jos oikeuteen mennään, pitääkin sitä vähän tutkailla, olisihan nuo hyvä oikaista niin loppuisi hölmöily.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Nonih, siellä on varmaan aspan seinällä kultainen kunniakirja mustissa kehyksissä muistutuksena ettei lakia tarvi seurata ja asiakkaat on väärässä.

Muistelen että selvissä tapauksissa KKV ajaa asiaa eli itse ei tarvi lompakkoa raottaa jos oikeuteen mennään, pitääkin sitä vähän tutkailla, olisihan nuo hyvä oikaista niin loppuisi hölmöily.
Riitalautakunta ei oo mikään pakollinen steppi ja tosiaan ei ees sitova, vaikka oliskin sulle myönteinen. Toki voi sieltä suuntaa saada mut kannattaa varautua 6-24kk käsittelyaikaan
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
18.1 vastattu heidän vastaukseen, edelleenkään eivät ole laittaneet mitään uutta.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
200
Ostin tuossa joulukuussa Philips Onebladen, en nyt muista mallia mutta oli sieltä kalliimmasta päästä mallistoa. Tuosta hajosi tuo vaihtoterä kesken ajon, koneen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormissa. Eikös tuo ole ihan selvää pässinlihaa että uusi terä takuuseen? Noitahan saa kaupasta tietenkin ja on kuluva osa mutta lähinnä periaatteesta en mee ostaan 15e terää sen takia että vanha hajosi noin pienellä käytöllä.

Harmittaa vaan että jos Gigantilta pistettään koko vehje jonnekkin takuuhuoltoon kuukaudeksi todetakseen että juu terä on mennyt hajalle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Ostin tuossa joulukuussa Philips Onebladen, en nyt muista mallia mutta oli sieltä kalliimmasta päästä mallistoa. Tuosta hajosi tuo vaihtoterä kesken ajon, koneen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormissa. Eikös tuo ole ihan selvää pässinlihaa että uusi terä takuuseen? Noitahan saa kaupasta tietenkin ja on kuluva osa mutta lähinnä periaatteesta en mee ostaan 15e terää sen takia että vanha hajosi noin pienellä käytöllä.

Harmittaa vaan että jos Gigantilta pistettään koko vehje jonnekkin takuuhuoltoon kuukaudeksi todetakseen että juu terä on mennyt hajalle.
Noi vaihtoterät on välillä kyllä melko heppoisia, mulla hajosi molemmat koneen mukana tulleet terät (katkesi se muovinen linkkumekanismi) ihan pienestä kopauksesta kun laskin koneen allaspöydälle.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
200
Noi vaihtoterät on välillä kyllä melko heppoisia, mulla hajosi molemmat koneen mukana tulleet terät (katkesi se muovinen linkkumekanismi) ihan pienestä kopauksesta kun laskin koneen allaspöydälle.
Jep, ois varmaan jäänyt ostamatta jos olisin tämän tiennyt.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
73
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
Mulle S-firma vastasi ettei muuta heidän ratkaisuaan, kun välitin KKV:n kovin ostajan kannalla olevan viestin.
Siinä niitten liitteessä, joka tilausvahvistuksen yhteydessä tuli, mainittiin muuten: "Samsung noudattaa Kuluttajariitalautakunnan suosituksia. "
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Uusi vastaus tuli Samsungin caseen, ihan kuin tässä olisi jo pientä myöntämisen merkkiä?

Eli sitten kaikkien kannattaa varmaan tehdä tuo virallinen reklamaatio KKV kautta, sen jälkeen tapaus numerolla KKV asiointilomakkeella tai puhelimitse.


Hei!

Voitte ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja asiaa hoidetaan sitä kautta. Pahoittelut tilanteesta.

Ystävällisin terveisin

Samsung
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Uusi vastaus tuli Samsungin caseen, ihan kuin tässä olisi jo pientä myöntämisen merkkiä?

Eli sitten kaikkien kannattaa varmaan tehdä tuo virallinen reklamaatio KKV kautta, sen jälkeen tapaus numerolla KKV asiointilomakkeella tai puhelimitse.
Viesti ketju katkeaa monta kertaa, niin jäi vähän epäselväksi mitä Samsung on töpeksinyt.

TVstä mainittu, toimitusvaikeuksia, ei halua toimittaa. Mutta mistä tämä nyt lähti liikkeelle, mistä riidellään.

Ja hienoa että homma etenee.

Edit tälläinen löyty

Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Myyty ei oota.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Viesti ketju katkeaa monta kertaa, niin jäi vähän epäselväksi mitä Samsung on töpeksinyt.

TVstä mainittu, toimitusvaikeuksia, ei halua toimittaa. Mutta mistä tämä nyt lähti liikkeelle, mistä riidellään.

Ja hienoa että homma etenee.

Edit tälläinen löyty



Myyty ei oota.
Jotenkin näin taisi edetä...
-samsung myi telkkua n. 30% halvemmalla kuin seuraavaksi edullisin jälleenmyyjä (eli halvalla, mutta ei poskettoman halvalla)
-osa tilaajista sai telkun
-samsung vastaili ylimielisesti niille jotka eivät telkkua saaneet ja virheellisesti kertoi että kaikki tilaukset oli peruttu
-samsung kertoi että niiden tv:t jotka oli jo toimitettu, tullaan hakemaan pois tms.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Niin ja siis Samsung-keississä kyseessähän oli hintavirhe. Hinnan piti olla kaks tonnia ja rapiat niin oli vahingossa laitettu tonni ja rapiat.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Niin ja siis Samsung-keississä kyseessähän oli hintavirhe. Hinnan piti olla kaks tonnia ja rapiat niin oli vahingossa laitettu tonni ja rapiat.
Oli tai ei ollut. Mitään sen suuntaistahan Samsung ei ole koskaan sanonut, itse en ainakaan saanut muuta syytä heiltä kuin "meillä on oikeus peruuttaa jos huvittaa". Itselleni KKV:stä soittivat ja lupasivat hoitaa Samsungin kanssa asiaa, katsotaan tosiaan mitä tapahtuu (en ole kuullut sen jälkeen vielä asiasta).
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Oli tai ei ollut. Mitään sen suuntaistahan Samsung ei ole koskaan sanonut, itse en ainakaan saanut muuta syytä heiltä kuin "meillä on oikeus peruuttaa jos huvittaa". Itselleni KKV:stä soittivat ja lupasivat hoitaa Samsungin kanssa asiaa, katsotaan tosiaan mitä tapahtuu (en ole kuullut sen jälkeen vielä asiasta).
Oli joillekin perusteltu asiaa hintavirheenä, minkä kaikki tosin tilausvaiheessa taisikin tietää, mutta kun kyse on Samsungin asiakaspalvelusta, jota pyörittää joukko 13-vuotiaita vittuilevia teinejä, jotka olisivat mieluummin tekemässä jotain muuta niin eipä ihmetytä, ettei tuossakaan kohdassa ole oltu vastauksissa johdonmukaisia.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Eipä nuo -50% tarjoukset televisioista mitenkään överiharvinaisia ole, tuskin tuohon pystyy vedota myyjän puolelta että käyttäjien olisi pitänyt ymmärtää tuotteen olevan virheellisesti hinnoiteltu. Vai lukiko siellä tuotteen kauppasivuilla "superuutuus 2022" tjsp?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Eipä nuo -50% tarjoukset televisioista mitenkään överiharvinaisia ole, tuskin tuohon pystyy vedota myyjän puolelta että käyttäjien olisi pitänyt ymmärtää tuotteen olevan virheellisesti hinnoiteltu. Vai lukiko siellä tuotteen kauppasivuilla "superuutuus 2022" tjsp?
Niin no, puhuin lähinnä meistä TV-ketjussa päivystävistä ja asiasta keskustelua käyneistä.

Eikä se millään tavalla väärin ole onneaan kokeilla Samsungin kaltaisen suuryrityksen kohdalla, vaikka tietää kyseessä olevan hintavirheen. Voisi olla vähän harkitsemisen arvoisempi asia, jos joku yksinyrittäjä joutuisi hintavirheen vuoksi myymään eläkkeensä persnetolla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Gigantti ilmoitti tänään, että 21 syksyllä tilattu pny 3070 näytönohjain tilaus on peruttu. Kyselin asiakaspalvelusta mikä homma, niin pitää kuulemma maksaa nyt tilaus, niin voi jäädä odottamaan josko he joskus saavat näytönohjaimia lisää.

Onko kenelläkään vastaavaa? Onko tuollainen ratkennut? Laitoin verkkiksestä tilaukseen halvimman (toisen mallin) 3070:aa, kun tarjonta on hyvin rajoittunutta tällä hetkellä markkinoilla(verkkokauppa 945€ vs jimssillä oli 1199€). Meneeköhän kateosto gigantilla läpi ihan vaan, kun suunnilleen reklamaatiossa laittaa vaan verkkiksen tilauksen tiedot vai onko odotettavissa kuluttajariitalautakunnan käsittely ensin (12-18kk)...
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Uusi vastaus tuli Samsungin caseen, ihan kuin tässä olisi jo pientä myöntämisen merkkiä?

Eli sitten kaikkien kannattaa varmaan tehdä tuo virallinen reklamaatio KKV kautta, sen jälkeen tapaus numerolla KKV asiointilomakkeella tai puhelimitse.

Meille ei ole vieläkään vastattu, 18.1 laitettu vastaus heidän viestiin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
242
Meille ei ole vieläkään vastattu, 18.1 laitettu vastaus heidän viestiin.
Ja se kannattaa toki muistaa, että KKV:n päätökset ovat suosituksia. Jos myyjä alkaa vastahakoiseksi, siinä ei ole mitään tehtävissä. Kuluttaja-asiamies kyllä neuvottelee myyjän kanssa ja perustelee, miksi tuote tulisi myydä kuluttajalle. Jos myyjä ei vain myy siihen hintaan ja vetoaa hintavirheeseen, ei siinä tilanteessa voi paljoa tehdä. Itsellä on kokemusta kuulokkeista, jotka eivät olleet edes niin älyttömän hyvässä tarjouksessa. Myyjä ei vain myynyt, vaikka kuluttaja-asiamies oli minun kannalla. Sitten kun lähtee tekemään riitalautakuntaan valitusta, se on pitkä tie. Siitäkin on omakohtaista kokemusta.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Meille ei ole vieläkään vastattu, 18.1 laitettu vastaus heidän viestiin.
Juuri tuli vastaus KKV
Hei



Otit yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien Samsungin verkkokaupasta tilaamaasi televisiota, jonka tilauksen myyjäliike yksipuolisesti perui.



Tilaus sitoo kaupan molempia osapuolia. Jos myyjäliike peruu kaupan, voi sopimusrikkomuksesta seurata velvollisuus korvata aiheutunut vahinko.

Vahinkoa voi syntyä kateostosta, jos kuluttaja joutuu hankkimaan vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toisesta liikkeestä.



Mikäli myyjäliike kieltäytyy toimittamasta tilattua tuotetta ja aiot hankkia ko. tuotteen toisaalta, voit vaatia myyjäliikettä (Samsung) hyvittämään sinulle hinnanerotuksen.

Mikäli myyjäliike ei tähän suostu voit pyytää ratkaisusuositusta hintaeron korvaamiseen Kuluttajariitalautakunnalta www.kuluttajariita.fi .

Oikeus hintaeron korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti.



Alla linkki KKV:n julkaisemaan tiedotteeseen.

Huolestuttava ilmiö verkkokaupoissa: myyjät yrittävät vetäytyä tilauksista lainvastaisin perustein – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Laitoin tuon suoraan Samsung ja pyysin noudattamaan ettei tarvitse riitalautakuntaan lähteä kun kanta on aika selvä.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
73
Juuri tuli vastaus KKV


Laitoin tuon suoraan Samsung ja pyysin noudattamaan ettei tarvitse riitalautakuntaan lähteä kun kanta on aika selvä.
Ja tulet saamaan vastauksen:

Kiitos viestistäsi.

Pidämme kiinni siitä, mitä aiemmin kerroimme. Voit edetä asiassa hyväksi tulkitsemallasi tavalla.

Mukavaa viikkoa!"
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Ja tulet saamaan vastauksen:

Kiitos viestistäsi.

Pidämme kiinni siitä, mitä aiemmin kerroimme. Voit edetä asiassa hyväksi tulkitsemallasi tavalla.

Mukavaa viikkoa!"
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
73
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
Jaaha, mulle nimittäin annettiin tuo vastaus sen jälkeen kun heille KKV:n vastaavan viestin välitin viikko sitten.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Jaaha, mulle nimittäin annettiin tuo vastaus sen jälkeen kun heille KKV:n vastaavan viestin välitin viikko sitten.
Laitoin jatkoa KKV mailiin niin sieltä tuli out of office siltä tyypiltä keneltä tuli eka viesti, pari viikkoa pitää odottaa että herra palaa lomalta. Kyl täs kahvia ja tupakkaa menis jos käyttäis mut mikäs kiire tässä, ei oo mikään elinsiirto kyseessä
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
899
Computersalg näkyy olevan myös firma Kärkkäisen ja Tuontitukun lisäksi joka peruu tilattuja tuotteita mielivaltaisesti.
Sillä erotuksella, että Computersalg perui koko tilauksen vedoten yhden tuotteen poistamiseen valikoimista.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
Samsungin vastaus kuluttajaviranomaiselle oli kohtuullisen turha.

"Olemme peruneet tilauksen ehtojemme mukaisesti. Olen saanut ylemmältä taholta vastauksen että meillä ei ole jatkotoimenpiteitä asian suhteen. "

Aikamoinen asiakaspalvelu kyllä, nyt jo piiloutuvat sen "ylemmän portaan" taakse. Mistäköhän ne löytää näitä henkilöitä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Samsungin vastaus kuluttajaviranomaiselle oli kohtuullisen turha.

"Olemme peruneet tilauksen ehtojemme mukaisesti. Olen saanut ylemmältä taholta vastauksen että meillä ei ole jatkotoimenpiteitä asian suhteen. "

Aikamoinen asiakaspalvelu kyllä, nyt jo piiloutuvat sen "ylemmän portaan" taakse. Mistäköhän ne löytää näitä henkilöitä.
Tapaus gigantin peruma näytönohjaintilaus: Ensin oli gigantin vastaus, "ei toimiteta, ku ehkä joskus jos halutaan. ole yhteydessä KKV jos vastaus ei miellytä". Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja laitoin neuvojan ukaasin Giganttiin. Sitten sieltä tuli samanlainen vastaus: "Olemme kantamme jo kertoneet, eikä se muutu" :D

Ovatkohan olleet samassa asiakaspalvelukoulutuksessa, jossa on kerrottu, että ongelmien jälkihoito ei paranna asiakassuhdetta, vaan kaikki sillat kannattaa polttaa heti :joy:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Samsungin vastaus kuluttajaviranomaiselle oli kohtuullisen turha.

"Olemme peruneet tilauksen ehtojemme mukaisesti. Olen saanut ylemmältä taholta vastauksen että meillä ei ole jatkotoimenpiteitä asian suhteen. "

Aikamoinen asiakaspalvelu kyllä, nyt jo piiloutuvat sen "ylemmän portaan" taakse. Mistäköhän ne löytää näitä henkilöitä.
En ole 100% varma mutta epäilen että asiakaspalvelija joka vastaa noihin viesteihin ei ole siinä asemassa että hän itse voisi vaan todeta "asia on ikävä, lähetän sinulle korvaavan tuotteen ja 50€ lahjakortin" tms. Vaan hän joutuu juurikin kysymään tuollaisesta ylemmältä taholta. Tietysti siinä olen samaa mieltä että se on tökeröä vedota siihen että ylemmältä taholta tulee vastaus mutta ainakin suoraselkäisesti kertoi miten asia on eikä esim. luvannut palata asiaan ja sitten "hiljakseen" vastaillut yhä hitaammin ja odottanut että asiakas lopettaisi yhteydenpidon kuukausien kuluttua kun homma ei vaan etene.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Samsungin vastaus kuluttajaviranomaiselle oli kohtuullisen turha.

"Olemme peruneet tilauksen ehtojemme mukaisesti. Olen saanut ylemmältä taholta vastauksen että meillä ei ole jatkotoimenpiteitä asian suhteen. "

Aikamoinen asiakaspalvelu kyllä, nyt jo piiloutuvat sen "ylemmän portaan" taakse. Mistäköhän ne löytää näitä henkilöitä.
Mulle KKV virkailija kysyi vielä uudestaan Samsungin vastausta, katsotaan mitä vastaa. Jos tulee tuo sama vastaus niin sitten lähtee kuluttajariita.fi kautta seuraavaan pykälään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Tapaus gigantin peruma näytönohjaintilaus: Ensin oli gigantin vastaus, "ei toimiteta, ku ehkä joskus jos halutaan. ole yhteydessä KKV jos vastaus ei miellytä". Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja laitoin neuvojan ukaasin Giganttiin. Sitten sieltä tuli samanlainen vastaus: "Olemme kantamme jo kertoneet, eikä se muutu" :D

Ovatkohan olleet samassa asiakaspalvelukoulutuksessa, jossa on kerrottu, että ongelmien jälkihoito ei paranna asiakassuhdetta, vaan kaikki sillat kannattaa polttaa heti :joy:
Kaupallisesti firman kannattaa keskittyä kannattaviin asiakkaisiin ja varsinkin isojen määrien etämyynnissä prosessti kannattaa viilata tehokkaaksi, ja olla välittämästä muutamasta menetetystä "valittajasta". (*

- Kannusta taisteleen sellaisia kauppiaista vastaan jotka tietoisesti myyvät ei oo, ei tuu, tai markkinoivat ja tarjovat hintaan jota eivät edes ajo pitää kiinni.
- Jos reklamaatioita eivät käsittele asiallisesti, vaan laskeva sen varaan että asiakas väsyy, kuluttamalla hänen aikaa turhanpäiväisiin vakiovastauksiin. Kannusta jokaista viemään prosessin mahdollisimman raskaasti maaliin, Jos firma ei arvosta asiakkaan aikaa, niin on aivan oikeain vaatii ja pistää hantiin.

Giganttilla pitkä historia ihan Suomi alusta asti kuluttajaa kyykyttävästä toiminnasta.


- Jos yrittäjävetoinen, yritys oikeasti yrittänyt välttää virheitä ja vahinko tai varsinkin jos virhe johtuu muista osapuolista ja rehtiä kohtelua, niin sitten harmi, sellaista sattuu, siinä voi jopa jakaa kohtuullisia vahinkoja.


(*
Mailman suurimilla toimijoilla on tehokas "robotiikka" joka hoitaa reklamaatiot ja ne pystyy kilpaileen asiakaspalvelulla hälläväliä firmoille. Se ei tee noista suurista silti kannatettavia, niissä on vielä ikävämmät puolet pitkäntähtäimen kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Tilasin gamehouse.fi osoitteesta joulukuun alussa Gloomhaven lautapelin. Sieltä tuli tilausvahvistus ja viesti jossa kerrottiin että myöhemmin pitäisi tulla uusi sähköposti jossa on tilauksen seurantakoodi ja tuossa ensimmäisessä sähköpostissa oli myös maksuohjeet sellaisia tilanteita varten, jos maksu ei ole tullut perille. Tein sen tilauksen silleen jotenkin vähän kiireessä ja myöhemmin unohdin että millä tavoin olin sen maksanut vai olinko.

Noh, kaksi viikkoa myöhemmin muistin että ai niin, eipäs ole kuulunut mitään tuotteesta. Tarkistin että oliko tullut toista sähköpostia jossa olisi joku seurantakoodi ja totesin että ei.
No tyhmänä sitten tulkitsin että varmaan en sitten ole sitä maksanut ja nopeesti menin seuraamaan sähköpostissa olleita maksuohjeita tilisiirrolla, että jospa se sieltä sitten tulisi. Oli kiireen tuntua että tuote ehtisi jouluksi. Arvelin että täytyy olla etten ole sitä maksanut kun kerran mitään ei ole kuulunut.

Myöhemmin sitten vasta otin aivot käteen ja soittelin kauppiaalle. Kyselin että missä tuote, jolloin sanoivat että on lähetetty jo ja lähettivät seurantakoodin vähän myöhemmin.
Osoittautui että tuote oli makoillut pari viikkoa postin terminaalissa. Lisäksi selvitin että tosiaan olin jo tilatessa maksanut tuotteen kertaalleen luottokortilla.

Soittelin vielä myyjälle perään ja pyysin että voisivatko maksaa takaisin ylimääräisen maksusuorituksen. Lupasivat selvittää.

Noh, vuoden vaihteessa kyseisen puljun kauppakeskus redin myymälä on suljettu, nettisivut ovat edelleen pystyssä ja siellä on yhteystiedot, joista ei tavoita ketään.
Kaupasta tai sen asiakaspalvelusta ei ole kuulunut mitään vuoden vaihteen jälkeen. Olen lähettänyt heille sähköpostitse kuitit tuplamaksusta, yrittänyt soittaa (numero ei ole käytössä) ja täyttänyt yhteydenottolomaketta. Ei tunnu olevan mitään toimivaa kommunikaatiokanavaa.

Menikö mulla 130 euroa kankkulan kaivoon?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Tilasin gamehouse.fi osoitteesta joulukuun alussa Gloomhaven lautapelin. Sieltä tuli tilausvahvistus ja viesti jossa kerrottiin että myöhemmin pitäisi tulla uusi sähköposti jossa on tilauksen seurantakoodi sekä maksuohjeet jos maksu ei ole tullut perille. Tein sen tilauksen silleen jotenkin vähän kiireessä ja myöhemmin unohdin että millä tavoin olin sen maksanut.

Noh, kaksi viikkoa myöhemmin muistin että ai niin, eipäs ole kuulunut mitään tuotteesta. Tarkistin että oliko tullut sähköpostia ja totesin että ei.
No tyhmänä sitten tulkitsin että varmaan en sitten ole sitä maksanut ja nopeesti menin seuraamaan sähköpostissa olleita maksuohjeita tilisiirrolla, että jospa se sieltä sitten tulisi.

Myöhemmin sitten vasta otin aivot käteen ja soittelin kauppiaalle. Kyselin että missä tuote, jolloin sanoivat että on lähetetty jo ja lähettivät seurantakoodin vähän myöhemmin.
Osoittautui että tuote oli makoillut pari viikkoa postin terminaalissa. Lisäksi selvitin että tosiaan olin jo tilatessa maksanut tuotteen kertaalleen luottokortilla.

Soittelin vielä myyjälle perään ja pyysin että voisivatko maksaa takaisin ylimääräisen maksusuorituksen. Lupasivat selvittää.

Noh, vuoden vaihteessa kyseisen puljun kauppakeskus redin myymälä on suljettu, nettisivut ovat edelleen pystyssä ja siellä on yhteystiedot, joista ei tavoita ketään.
Kaupasta ei ole kuulunut mitään vuoden vaihteen jälkeen. Olen lähettänyt heille sähköpostitse kuitit tuplamaksusta, yrittänyt soittaa (numero ei ole käytössä) ja täyttänyt yhteydenottolomaketta. Ei tunnu olevan mitään toimivaa kommunikaatiokanavaa.

Menikö mulla 130 euroa kankkulan kaivoon?
Itse lähtisin luottokorttiyhtiöltä perimään. Koska voithan ajatella, että sait tuon pankkisiirrolla maksamasi tuotteen, mutta luottokortilla maksettua tuotetta et ole saanut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom