• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
  • Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
826
Outoa että pakastimet hajoaa noin nopeaan. Meillä on 16 vuotta ollut sama pakastin käytössä, tehtiinkö ennen kestävämpiä....
Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.

Tämä on loputon kierre. Vaikea syyttää valmistajaakaan siitä, että kuluttaja haluaa halpaa, niin sitten sitä tehdään.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
374
Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.

Tämä on loputon kierre. Vaikea syyttää valmistajaakaan siitä, että kuluttaja haluaa halpaa, niin sitten sitä tehdään.
Täällä 32v vanha jääkaappi/pakastin käytössä ja hyvin toimii
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Ei saatana. Alkaa vaikuttaa siltä, että Samsungin aspaa hoitaa 13-vuotiaat.
Kyllä. Ja tekaistujen saatavien perintä on Suomessa ollut tapana ulkoistaa tietyille nahkaliivejä käyttäville mopojengeille. Kohta on pari naamatatuoitua körilästä pirihuuruissa kantamassa QLEDejä hankeen :cool:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Kyllä. Ja tekaistujen saatavien perintä on Suomessa ollut tapana ulkoistaa tietyille nahkaliivejä käyttäville mopojengeille. Kohta on pari naamatatuoitua körilästä pirihuuruissa kantamassa QLEDejä hankeen :cool:
ulkoistaisivat nuokin saatavat Headman Partnersille, heillä kun on jo vuosien kokemus valheellisten saatavien perinnästä.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
782
Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.
Kodinkoneiden komponenttien valmistus on nykyään hajautettu, ja ainoastaan kasaus saattaa tapahtua automaattilinjalla Puolassa. Jos tuotteen tietty komponentti hajoaa, joka on vaikkapa Kiinassa tehty, niin kertooko se Puolan huonosta työstä? Kun tuote on koottu maailmanlaajuisista osista, niin loppukokoonpanomaa on kuluttajalle toissijainen tieto. Se on hyödyllinen lähinnä viranomaisille kun lasketaan tullimaksuja.

Ei ne Mieletkään ikuisia ole mutta paremmin korjattavissa. Arvatkaapas paljonko maksoi Mielen n.800e jääkaappiin uusi vipukahva tai hylly, kun ne menivät rikki takuuajan ulkopuolella? Saa hieman perspektiiviä, kannattaako lähteä korjaamaan.
Kahva ~250 € ja hylly 150 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Kodinkoneiden komponenttien valmistus on nykyään hajautettu, ja ainoastaan kasaus saattaa tapahtua automaattilinjalla Puolassa. Jos tuotteen tietty komponentti hajoaa, joka on vaikkapa Kiinassa tehty, niin kertooko se Puolan huonosta työstä? Kun tuote on koottu maailmanlaajuisista osista, niin loppukokoonpanomaa on kuluttajalle toissijainen tieto. Se on hyödyllinen lähinnä viranomaisille kun lasketaan tullimaksuja.

Ei ne Mieletkään ikuisia ole mutta paremmin korjattavissa. Arvatkaapas paljonko maksoi Mielen n.800e jääkaappiin uusi vipukahva tai hylly, kun ne menivät rikki takuuajan ulkopuolella? Saa hieman perspektiiviä, kannattaako lähteä korjaamaan.
Kahva ~250 € ja hylly 150 €
Siis pelkkä osa? Ohan se nyt selvää että osahinnat on oikeasti kusetusta.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
782
Siis pelkkä osa? Ohan se nyt selvää että osahinnat on oikeasti kusetusta.
Kyllä. Kodinkonevaraosamyynti on valmistajalle nappikauppaa, ja välikäsiä useampi, että katteet pitää olla isommat.
Mutta valmistaja voi sanoa, että heidän tuotteet ovat korjattavissa, vaikka järkevyys on ihan muuta.

Veikkaan, että 95% kuluttajista ei lähde korjaamaan kodinkonetta takuuajan ulkopuolella, pl. kotiin räätälöidyt erikoiskoneet. Varsinkaan, jos isoa konetta joutuu roudaamaan edes taa korjaamolle ja laskee yhtään tuntityön hintaa.

Samaan alle 10v jääkaappiin pitäisi uusia oven tiiviste ja sen hinta on myös 150€ luokkaa. Mielen kaappi on tullut maksamaan varmaan neljän-viiden normaalikaapin hinnan. Oma kokemus on, ettei Miele-merkistä ole kannattanut maksaa enää vuosikymmeniin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:

Valitettavasti kaikki vastaavan TV:n tilaukset 3-4.1. on peruttu sivuillamme olleen hintavirheen takia.



Tässä linkki ostoehtoihimme:

Terms and Conditions of Sale | Samsung Suomi



Kohdasta "Oikeus perua ja purkaa tilaus jne." voimme nähdä, että ehtoihin on kirjattu vastaavaa:



"Samsung pidättää oikeuden peruuttaa tilauksia ennen kuin toimitus on tapahtunut. Samsungin tarkoituksena on, että toimitukset suoritetaan valittujen toimitusvaihtoehtojen yhteydessä annettujen toimitusaikojen mukaisesti, mutta myöhästymiset ovat mahdollisia. Jos toimitus kestää enemmän kuin 30 päivää Samsungin toimitusvahvistuksesta, ja tämä ei aiheudu sinusta johtuvasta syystä, on sinulla aina oikeus purkaa kauppa näiden ostoehtojen perusteella. Saadaksesi lisää tietoa oikeuksistasi Samsungin viivästyessä, katso kuluttajansuojalaki."



Tilanne on harvinainen ja hyvin ikävä.

Suuret pahoittelut tapahtuneesta.

Mikäli haluat, voimme tarjota sinulle 20% alennuskoodia verkkokauppaamme.

Kerrothan, jos haluaisit tämän.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
124
Laitoin vastauksena parit lainaukset aiheesta KKV että kyseessä sopimusrike jonka voi ratkaista joko toimittamalla tuotteen tai tarjoamalla kateoston.
Itselle kkv vastasi juuri noin. Eli pitäisi saada tuote, mutta en usko että Samsung tuohon suostuu ilman kuluttajariitalautakuntaa ja siinä sitten kestää...
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Itselle kkv vastasi juuri noin. Eli pitäisi saada tuote, mutta en usko että Samsung tuohon suostuu ilman kuluttajariitalautakuntaa ja siinä sitten kestää...
No, ainahan sen voi silti riitauttaa jos alkaa pännimään Samsungin touhu. Samsungin palautusehdot sanovat että Samsung hoitaa palautuksen kulutkin: "Samsung Shop tarjoaa tilauksille maksuttoman toimituksen ja palautuksen valitusta toimitusvaihtoehdosta huolimatta. "

Ei tosin yrityksetkään (onko tuo Samsung shop edes Samsungin hoitama, vai jonkun alihankkijan?) ihan hirveästi halua huonoa julkisuutta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:
Hyvin vastaava keissi oli ison suomalaisen liikkeen kanssa ja KKV kanta selvä: pätemätön ehto ja tavara toimitettava tai hae muualla myyjän kustannuksella (kateosto). Tuon jälkeen toimittivat mukisematta heti.

Edit. Tähän tarkennuksena että olin siis maksanut tuotteen ja saanut tilausvahvarin mailiin, jonka jälkeen alkoi natina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Onko tilaukset menneet siis jollekin suomalaiselle firmalla vai jollekin eurooppalaiselle logistiikkafirmalle? Varmaan vaikuttaa miten asiaa voi jatkaa.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Onko tilaukset menneet siis jollekin suomalaiselle firmalla vai jollekin eurooppalaiselle logistiikkafirmalle? Varmaan vaikuttaa miten asiaa voi jatkaa.
Ainakin sopimusehdoissa on viittaukset Suomeen ja että riitatapaukset hoidetaan Suomen lain /KKV puitteissa.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
78
Hmm, jos valituksen käsittelyssä kestää, niin ainahan voi kattella kyseisen verkkoputiikin kalleimman telkkarin ja tilata kuukaudeksi kokeiluun. Ettei jää olympialaiset katsomatta. Ilmainen palautuskin näyttäisi olevan.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.
Tätä samaa kaikki kaupat koittaa, kunnes joku fiksumpi saa heidät ymmärtämään ehtojensa lainvastaisuuden .
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
374
Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.
Onkos tossujen suhteen mitään uutta?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin
Minulta lähteneet:
Stadium outletissa kyllä hirveää vääntöä nuo palautukset, tässä oma keissi Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ongelmia selitettiin mm. sillä että liikkeeseen oli palkattu 2 viikon aikana 5 uutta työntekijää joista kukaan ei osannut hoitaa palautuksia ynnä muita selityksiä. Kerroin että tämähän ei ole varsinaisesti asiakkaan ongelma vaan että hyvitys on saatava. Lopulta homma meni siihen että kassatyöntekijä alkoi suoranaisesti vittuilemaan että minun pitäisi olla onnellinen että kengistä korvattaisiin yhtään mitään kun ovat lähes vuoden vanhat (Halti antaa tuotteille 12kk materiaali- ja valmistusvirhetakuun joka ei ollut vielä täynnä), kieltäytyi myös korvaamasta matkakuluja liikkeessä koska "ei kuulu meidän tapoihin". Noh, lähdin sitten liikkeestä kotiin ja soitin aspaan ja kerroin tilanteen ja hyvittivät täyden hinnan kengistä ja päälle 25e matkakuluja. Eipä tarvi tuossa liikkeessä enää asioida kun palvelu on tuota luokkaa ja suoranaisesti lainvastaista kun tarjotaan hyvitystä ainoastaan lahjakorttina, vaaditaan asiakkaalta kuitin olemassaoloa sekä kieltäydytään korvaamasta matkakuluja.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.
Itsellä ei vielä vastausta kun laitoin että lakia ei voi ohittaa sopimusehdoilla, jos ei oikene niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Itsellä ei vielä vastausta kun laitoin että lakia ei voi ohittaa sopimusehdoilla, jos ei oikene niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.
Aah, mulle tuli vastaus siihen kun viittasin kuluttajansuojalakiin ja kysyin ettei kai nyt turhaan tässä tarvi KKV:ltä kysellä:

"Valitettavasti sopimusehtomme ovat sellaiset, että tässä tapauksessa tilauksen peruutus kuuluu niihin. "

Eli saman kopioivat uudestaan.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Mielenkiinnolla odotan että miten töllökauppojen kanssa tulee käymään, kun ainakin yksi on saanut 85" sampan, hintaan 1300€
Nyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.

edit. Samaa 20% alennusta tarjoavat ja sanovat että heidän ehtonsa sanovat selkeästi että heillä on oikeus perua kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Nyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.

edit. Samaa 20% alennusta tarjoavat ja sanovat että heidän ehtonsa sanovat selkeästi että heillä on oikeus perua kauppa.
Toivottavasti kaikki asianosaiset pyytävät pikimmiten KKV:n ratkaisuehdotusta tuosta diilistä. Sen verran vastenmielistä luettavaa nuo Samsungin vastaukset. Myykää vaikka pienellä pikavoitolla telkkari pois jos ei ole tarvetta ;)
 
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
13
Onkos tossujen suhteen mitään uutta?
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!

Laittelen noille ruotsin pomoillekin kyselyä, ei mitään vastausta. Olen edelleen yrittänyt kysyä monta kertaa as.palvelusta suomenpään "ylemmäntason" s-postia, mutta vastaus on aina " en valitettavasti voi auttaa sinua enemmän".
Ja kun sain nuo väärät kengät takaisin, huomasin että se kenkä, jota olin kokeillut oli näissä takaisin tulleissa "vääntyneen oloinen keskeltä" kaiken lisäksi. Kai noista jonkun lintulaudan voi rakentaa, vaikka taitavat olla liian kirkkaat siihen tarkoitukseen, ehkä tieviitaksi....
Näin huonoa as.palvelua en ole ikinä saanut ja toivottavasti en tule saamaankaan.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
826
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Mites Iltapäivälehdet? Luulisi heitä kiinnostavan, kun ei ole ihan perusreklamaatio.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
374
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!

Laittelen noille ruotsin pomoillekin kyselyä, ei mitään vastausta. Olen edelleen yrittänyt kysyä monta kertaa as.palvelusta suomenpään "ylemmäntason" s-postia, mutta vastaus on aina " en valitettavasti voi auttaa sinua enemmän".
Ja kun sain nuo väärät kengät takaisin, huomasin että se kenkä, jota olin kokeillut oli näissä takaisin tulleissa "vääntyneen oloinen keskeltä" kaiken lisäksi. Kai noista jonkun lintulaudan voi rakentaa, vaikka taitavat olla liian kirkkaat siihen tarkoitukseen, ehkä tieviitaksi....
Näin huonoa as.palvelua en ole ikinä saanut ja toivottavasti en tule saamaankaan.
Ok. Kokeiles vinkata esim. iltapäivälehdille. Luulisi kiinnostavan näin erikoinen tapaus.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
374
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Voisiko olla että kuluttajaneuvojan on vaikea ottaa asiaan kantaa koska tuossa ei ole suoranaisesti virhe tuotteessa tai palvelussa vaan kyse on petoksesta jonka selvittäminen kuuluu poliisin toimivaltaan.
Kuluttajaneuvojan kannalta katsottuna; mikäli olisit käyttänyt tuotetta liikkeen osoittamalla tavalla palautus olisi aiheeton.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 710
Petos vaatii tahallisuutta. Eiköhän kyse ole huolimattomuudesta, tuossa lenkkariasiassa.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
20
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näen :lol:
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 089
Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näen :lol:
Aikoinaan Cdon sai peruutettua lähetyksiään, jotka eivät olleet kerenneet asiakkaalle asti. Voihan nuo yrittää samaa. Jos nyt kuuluisin tilanneisiin jatkaisin kuitenkin kuluttajaneuvonnan kanssa.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
155
Apua!

Lyhyesti:

* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.

Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.

Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.

Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.

Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"

Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.

---

Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.

Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 416
Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
Korvaava tuote olisi ollut lähinnä tehdashuollettu kortti tms. Mutta nämäkin pitäisi aina pystyä kohtuullisessa ajassa huoltamaan yms. ja tuossa oli jo 6vk vierähtänyt? Varmaan ihan asiallinen päätös palauttaa rahat.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Apua!

Lyhyesti:

* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.

Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.

Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.

Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.

Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"

Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.

---

Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.

Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:
Kuluttajansuojalaki 38/1978 sanoi:
luku 5, 18 §:
Ostajalla on oikeus valintansa mukaan vaatia, että myyjä joko korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä ostajan vaatimalla tavalla tai lainkaan, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia.
Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
Itse laitoin nyt virallisen rekkulan KKV lomakkeella ja sitten 2 viikon päästä neuvonnan kautta lisää vauhtia jos ei "ylempi taho" ymmärrä säästää kaikkien vaivaa ja toimita niitä tuotteita.

Eiköhän tässä yritetä pelata aikaa että mahdollisimman moni luovuttaa leikin kesken, onneksi KKV on tehnyt tähän hyvät systeemit ja pohjalla on ennakkopäätöksiä että vastaavassa tapauksessa on päädytty kuluttajan puolelle.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Itse laitoin nyt virallisen rekkulan KKV lomakkeella ja sitten 2 viikon päästä neuvonnan kautta lisää vauhtia jos ei "ylempi taho" ymmärrä säästää kaikkien vaivaa ja toimita niitä tuotteita.

Eiköhän tässä yritetä pelata aikaa että mahdollisimman moni luovuttaa leikin kesken, onneksi KKV on tehnyt tähän hyvät systeemit ja pohjalla on ennakkopäätöksiä että vastaavassa tapauksessa on päädytty kuluttajan puolelle.
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
140
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:

Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
Itseäkin hieman kuumottaa laittaa oma PowerColor Red Dragon RX 5700 XT Jimmsille takuuseen epämääräisen näytön yläosan vilkkumisen ja tätä seuraavan koneen kaatumisen takia. (Testattu kahdessa eri kokoonpanossa Intel i5-4690k ja Ryzen 3700X käytännössä kaikki muut osat vaihtaen, joten aika varmasti vika kortissa). Mitenkähän lie tuleeko tuolta ostohinnan verran kylmää käteistä vai saako oikeasti jonkun näyttiksen tilalle... Onko muilla tullut vastaavanlaisesta tilanteesta kokemuksia Jimmsiltä tässä näytönohjainten hinnannousun aikana?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla
Lomake on aika geneerinen mutta siitä tulee rekisterinumero KKV:lle johon voi sitten viitata jos ei hommat etene, sen puoleen varmaan helpottaa kun siellä näkee sitten jo tapauksen tiedot suoraan ja on todistettavasti yrittänyt ensin reklamaatiota kirjallisesti.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
155
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:

Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 416
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Elektroniikan takuuehdoissa on yleensä klausuuli et siinä vaiheessa kun tuote otetaan takuuprosessiin niin tuotteen omistajuus siirtyy tuotteen valmistajalle tms.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
155
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Tuo kävi mielessä että ottaisin vaikka kortin takaisin, mutta veikkaan että kortti on jo teillä tuntemattomilla Tanskalaisen huoltoukon SER pisteen kautta nopeasti kierrätettynä. Ei tuo mikään miningkäyttöön paras varmasti ole, mutta toki kaikki laskentateho on varmaankin siinä puuhassa plussaa..
 
Liittynyt
13.01.2022
Viestejä
6
Jos joku on tuon TV:n saanut kotiinsa asti niin haluaisin nähdä kun Samsung käy hakemassa ne takaisin :think:
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
92
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä tapahtuu kun pihaan kaartaa musta paku jossa iskuryhmä danske bankin ja samsungin mustapukuisia miehiä aurinkolasit päässä =)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom