• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
91
Vähän myöhässä vasta tajusin tämän, mutta tuossa pari kk sitten tilasin verkkokaupan outletista tehdaskorjatun emolevyn, hinta oli huomattavasti uutta halvempi 69e vs 179e, levy oli kuitenkin edelleen viallinen joka oli hyvin outoa jo sinäänsä, tuotteessa oli normaali takuu miinus 2kk, tietenkin lähetin levyn takaisin takuukorjaukseen/vaihtoon mutta mitään kysymättä palauttivat rahat, nyt kun aloin asiaa ajattelemaan niin eikö tässä tapauksessa olisi kuitenkin pitänyt saada levy vaihdettua/korjattua kun oli tuo takuu voimassa?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 078
Vähän myöhässä vasta tajusin tämän, mutta tuossa pari kk sitten tilasin verkkokaupan outletista tehdaskorjatun emolevyn, hinta oli huomattavasti uutta halvempi 69e vs 179e, levy oli kuitenkin edelleen viallinen joka oli hyvin outoa jo sinäänsä, tuotteessa oli normaali takuu miinus 2kk, tietenkin lähetin levyn takaisin takuukorjaukseen/vaihtoon mutta mitään kysymättä palauttivat rahat, nyt kun aloin asiaa ajattelemaan niin eikö tässä tapauksessa olisi kuitenkin pitänyt saada levy vaihdettua/korjattua kun oli tuo takuu voimassa?
Näin sanotaan verkkiksen sivuilla.

Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin? Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.
 
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
106
Kuten stabbulamus yllä sanoi niin tuo kyllä lukee ehdoissa. Verkkokaupan käsitys takuusta on kuitenkin hieman ristiriidassa kuluttajansuojan kanssa, jonka mukaan takuun hyvityksen pitäisi mennä järjestyksessä: korjaus-> vaihto-> hinnanalennus-> kaupan purkaminen (jos takuu ei sisällä ostajalle lakia edullisempaa hyvityskeinoa).

Itse olin viime vuonna prosessissa viedä Verkkistä riitalautakuntaan kun myymälän huutokaupasta voitettu outlet TV rikkoontui kotiinkuljetuksessa ja eivät suostuneet korjaamaan / vaihtamaan. Lopulta tismalleen samanlainen A-kuntoluokan TV tuli jossain vaiheessa outlettiin ja sain sen tilalle kun asiasta Verkkikselle vinkkasin.

Eli periaatteessa ja omasta mielestäni takuun pitäisi tarkoittaa ensisijaisesti korjausta tai vaihtoa, mutta kukaan ei ole tainut mennä lautakuntaan asti tällaisessa asiassa niin hieman epävarma onko tuo Verkkiksen oma ehto kuinka pätevä.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
91
Vaikuttaa vaan aika hämärältä että tehdaskorjattu tuote oli edelleen rikki, sekä se että takuuta oli kuitenkin lähes täysi aika jäljellä niin miksi ei verkkokauppa toimittanut levyä uudelleen valmistajalle joka olisi tuoteen korjannut tai vaihtanut? Tuskimpa ne on tuon SERiin heittäneet ja ottaneet ostohinnan takkiin? Tosin hintakin oli vähän turhan halpa kun nyt ovat saman hintaluokan tehdaskorjattuja tuotteita myyneet yli puolet kalliimmalla hinnalla...
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 078
Vaikuttaa vaan aika hämärältä että tehdaskorjattu tuote oli edelleen rikki, sekä se että takuuta oli kuitenkin lähes täysi aika jäljellä niin miksi ei verkkokauppa toimittanut levyä uudelleen valmistajalle joka olisi tuoteen korjannut tai vaihtanut? Tuskimpa ne on tuon SERiin heittäneet ja ottaneet ostohinnan takkiin? Tosin hintakin oli vähän turhan halpa kun nyt ovat saman hintaluokan tehdaskorjattuja tuotteita myyneet yli puolet kalliimmalla hinnalla...
No jos veikkaan niin nimeenomaan serriin tuommoiset menee pienen käsittelyn jälkeen. Olisit pitänyt tuotetta joitakin viikkoja niin varmaan takuun kautta se olisi ehkä mennyt?

Jimmsin kanssa jouduin 3 kertaa palauttamaan "tehdaskorjatun" näyttiksen, joissa kaikissa oli sama vika minkä vuoksi alunperin lähetin oman huoltoon et voi olla näiden kanssa aikamoista lottoa välillä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 074
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 094
Teet reklamaation yritykselle. Kerrot mikä mättää ja katsot antavatko uuden tuotteen vai rahaa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 539
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.

Totta kai tuossa tilanteessa kannattaa tehdä reklamaatio ja katsoa vastaus, sen jälkeen sitten miettiä onko siihen tyytyväinen vai ei.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 074
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.

Totta kai tuossa tilanteessa kannattaa tehdä reklamaatio ja katsoa vastaus, sen jälkeen sitten miettiä onko siihen tyytyväinen vai ei.
Teet reklamaation yritykselle. Kerrot mikä mättää ja katsot antavatko uuden tuotteen vai rahaa.
Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 094
Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
Joo ei noin lyhyessä ajassa. Ehkä vuosien päästä. Itsellä meni kanssa sohvasta jouset ja koska takuuta oli 10v annettuna niin sain uudet kun otin yhteyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 856
Ei puolessa vuodessa vielä sohvaan pitäisi merkittävää kulumista edes tulla.

Rungon natinaan voisi kokeilla lääkkeenä mahdollisten ruuvien kiristämistä, sikäli niihin pääsee mitenkään käsiksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 074
Ei puolessa vuodessa vielä sohvaan pitäisi merkittävää kulumista edes tulla.

Rungon natinaan voisi kokeilla lääkkeenä mahdollisten ruuvien kiristämistä, sikäli niihin pääsee mitenkään käsiksi.
Ei ole yhtäkään ruuvia näkyvillä pl. jalkojen pultit jotka olen jo tarkastanut
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
359
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Kyllä. Kulmapalasta tippui pohja lähestulkoon oisko 1v käytön jälkeen.
Veljeltäni (saman liikkeen myyjä) kysyin niin tuumi että ei mene takuuseen, itse rikottu. Antoi kumminkin sähköpostin johon laitettiin lyhyt reklamaatio ja kuvat. Saatiin uusi kulmapala takuuna ilman kitinöitä.
Ko. henkilö ei muutenkaan koskaan mitään ole reklamoinut vaan omalla lompakolla uutta tilalle eli myös henkilöt vaikuttavat miten asia etenee.

Itse suosin kirjallisia kanavia reklamointii ja viimeistään jos ei kivijalassa homma liiku eteenpäin.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
123
Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.

edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
Tännekin tuli yhteydeotto, joten kohta uutta televisiota tilaamaan. Vähän hymyilytti s-postissa kohta "tahdomme tarjota sinulle vastaavanlaista" tahdomme, kylläpä kyllä.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
1 999
Onko muilla ollut Gigantin tms. kanssa ongelmia saada toimituskuluista hyvitys. Vetoavat "palveluun joka on suoritettu" vaikka kuluttajansuojalaissa ja EU:n kuluttajanoikeusdirektiivissä mainitaan, että "Korvaukseen on sisällytettävä myös kaikki toimituskulut, paitsi jos olet erikseen pyytänyt pika- tai erikoistoimitusta."
Kyseessä siis 4,90€ maksava perustoimitus Postilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
616
Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
Yleensä noin kalliissa sohvassa on jo jokin 10v takuu tyynyille että pitävät muotonsa. Kankaillekkin riippuen tyypistä 5-10v ainakin itse kahdessa suomalais valmisteisessa sohvassa näin. Toisessa tuli jonkin 5-6 v jälkeen uuden perstyynyt kun olivat kuopalla.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 263
Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Ikealta sain 1400 € sohvasta ensin 140 € hintahyvityksen kun reklamoin huonosta divaaniosan etureunan nahan niittauksesta pohjaan, mutta sitten tuli samaan divaaniosan nahkapintaan vikaa, niin toivat kotiin uuden ja veivät samalla vanhan mennessään + 60 € lahjakortti irrottamisen ja liittämisen vaivasta (8 pulttia).
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
286
Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.

edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
Ja tänään tuli tv kotiin, vielä kun saisi paikoilleen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
CompuSatin asiakaspalvelusta mielenkiintoinen kokemus. Tilattu tuote loppu heiltä ja tavarantoimittajalta -> Tilaus peruttu. Kyselyä mitä olisi tarjota korvaavaksi tuotteeksi. Ei vastausta ja puhelinnumero estolistalla ettei pysty soittamaan heille :)
Numero meni siis tuon korvaavan tuotteen kyselyn jälkeen estolistalle. Sitä ennen soitin heille kysyäkseni miksi tilaus peruttiin ja sain vastauksen, että laita sähköpostia.

Rahat kyllä palautuivat nopeasti tilauksen peruutuksen jälkeen. Kerran aikasemmin olen heiltä tilannut ja oli silloinkin ongelmia. Tuotteen saamisessa kesti ja kesti kunnes päätin perua tilauksen. Rahoja ei näkynyt ja kun kyselin asiasta niin vakuuttivat, että palautus on tehty. Olin sitten lopulta suoraan Vismaan (muistaakseni sitä kautta oli maksu tehty) yhteydessä ja sieltä todettiin ettei CompuSat ole mitään palautusta tehnyt. Taas yhteys CompuSatiin josta mumisten saan vastauksen että on tehty mutta tarkistaa nyt vielä tms. Noh siitä pari päivää niin rahat tulivat takaisin.

Noh laitoin tämän keissin nyt kuluttajariitalautakuntaan mutta kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että yrityksen toiminta vaikuttaa siltä että tuskin kiinnostaa asiaa hoitaa.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 078
CompuSatin asiakaspalvelusta mielenkiintoinen kokemus. Tilattu tuote loppu heiltä ja tavarantoimittajalta -> Tilaus peruttu. Kyselyä mitä olisi tarjota korvaavaksi tuotteeksi. Ei vastausta ja puhelinnumero estolistalla ettei pysty soittamaan heille :)
Numero meni siis tuon korvaavan tuotteen kyselyn jälkeen estolistalle. Sitä ennen soitin heille kysyäkseni miksi tilaus peruttiin ja sain vastauksen, että laita sähköpostia.

Rahat kyllä palautuivat nopeasti tilauksen peruutuksen jälkeen. Kerran aikasemmin olen heiltä tilannut ja oli silloinkin ongelmia. Tuotteen saamisessa kesti ja kesti kunnes päätin perua tilauksen. Rahoja ei näkynyt ja kun kyselin asiasta niin vakuuttivat, että palautus on tehty. Olin sitten lopulta suoraan Vismaan (muistaakseni sitä kautta oli maksu tehty) yhteydessä ja sieltä todettiin ettei CompuSat ole mitään palautusta tehnyt. Taas yhteys CompuSatiin josta mumisten saan vastauksen että on tehty mutta tarkistaa nyt vielä tms. Noh siitä pari päivää niin rahat tulivat takaisin.

Noh laitoin tämän keissin nyt kuluttajariitalautakuntaan mutta kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että yrityksen toiminta vaikuttaa siltä että tuskin kiinnostaa asiaa hoitaa.
Näkyyhän tuosta puljusta olevan sekalaista juttua. Varohan mitä nettiin kirjottelet...

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 856
CompuSatin asiakaspalvelusta mielenkiintoinen kokemus. Tilattu tuote loppu heiltä ja tavarantoimittajalta -> Tilaus peruttu. Kyselyä mitä olisi tarjota korvaavaksi tuotteeksi. Ei vastausta ja puhelinnumero estolistalla ettei pysty soittamaan heille :)
Numero meni siis tuon korvaavan tuotteen kyselyn jälkeen estolistalle. Sitä ennen soitin heille kysyäkseni miksi tilaus peruttiin ja sain vastauksen, että laita sähköpostia.

Rahat kyllä palautuivat nopeasti tilauksen peruutuksen jälkeen. Kerran aikasemmin olen heiltä tilannut ja oli silloinkin ongelmia. Tuotteen saamisessa kesti ja kesti kunnes päätin perua tilauksen. Rahoja ei näkynyt ja kun kyselin asiasta niin vakuuttivat, että palautus on tehty. Olin sitten lopulta suoraan Vismaan (muistaakseni sitä kautta oli maksu tehty) yhteydessä ja sieltä todettiin ettei CompuSat ole mitään palautusta tehnyt. Taas yhteys CompuSatiin josta mumisten saan vastauksen että on tehty mutta tarkistaa nyt vielä tms. Noh siitä pari päivää niin rahat tulivat takaisin.

Noh laitoin tämän keissin nyt kuluttajariitalautakuntaan mutta kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että yrityksen toiminta vaikuttaa siltä että tuskin kiinnostaa asiaa hoitaa.
Mä olen aina ihmetellyt, että jos kerran on huonoja kokemuksia niin miksi kaivaa verta nenästä ja kokeilla vielä kerran.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Mä olen aina ihmetellyt, että jos kerran on huonoja kokemuksia niin miksi kaivaa verta nenästä ja kokeilla vielä kerran.
Noh en nyt tuota ensimmäistä kokemusta niin huonona pitänyt että olisi liike suoraan boikottiin mennyt. Oletan siinä käyneen heillä joku moka eikä palautusta ollut sen takia tehty. Tuolloin kuitenkin asiakaspalvelu oli ok tasolla kun heille soittelin niin ei tuosta mitään pahaa makua sinällään jäänyt kun rahat kuitenkin sieltä ilman mitään "taistelua" palautuivat.

Nyt oli tosiaan tuotteet hyvässä tarjouksessa jonka takia ylipäätään lähdin tilaamaan. Jaoin kokemuksen tästä nyt ehkä siksi, että oli jotenkin jopa huvittavaa, että tilanne ei edeltänyt edes mitään vääntöä tai muuta ihmeellisyyttä josta olisin "ansainnut" estot.

Edit: Menisi aika monta yritystä estolistalle jos yhdestä neutraalista/negatiivisesta kokemuksesta sinne joutuisi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
14 089
Noh en nyt tuota ensimmäistä kokemusta niin huonona pitänyt että olisi liike suoraan boikottiin mennyt. Oletan siinä käyneen heillä joku moka eikä palautusta ollut sen takia tehty. Tuolloin kuitenkin asiakaspalvelu oli ok tasolla kun heille soittelin niin ei tuosta mitään pahaa makua sinällään jäänyt kun rahat kuitenkin sieltä ilman mitään "taistelua" palautuivat.

Nyt oli tosiaan tuotteet hyvässä tarjouksessa jonka takia ylipäätään lähdin tilaamaan. Jaoin kokemuksen tästä nyt ehkä siksi, että oli jotenkin jopa huvittavaa, että tilanne ei edeltänyt edes mitään vääntöä tai muuta ihmeellisyyttä josta olisin "ansainnut" estot.

Edit: Menisi aika monta yritystä estolistalle jos yhdestä neutraalista/negatiivisesta kokemuksesta sinne joutuisi.
Hienoa että kerroit kokemuksesi ja se että kerroit kaiken, tuo lisäarvoa lukijoille.

Yleensä pieniin yrittäjävetoisiin toimijoihin suhtaudun myötämielisemmin, mutta tämän firman kohdalla kannusta viemään asian loppuunasti.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
1 999
Onko muilla ollut Gigantin tms. kanssa ongelmia saada toimituskuluista hyvitys. Vetoavat "palveluun joka on suoritettu" vaikka kuluttajansuojalaissa ja EU:n kuluttajanoikeusdirektiivissä mainitaan, että "Korvaukseen on sisällytettävä myös kaikki toimituskulut, paitsi jos olet erikseen pyytänyt pika- tai erikoistoimitusta."
Kyseessä siis 4,90€ maksava perustoimitus Postilla.
Gigantti hyvitti tämän pitkän ”tappelun” jälkeen ja lahjakorttikin tuli kaupan päälle eli pisteet siitä heille :happy:
KKV:n kun otti puheeksi, niin meni ilmeisesti ylemmälle henkilölle, kuulemma asia käsitelty nyt sisäisesti että ei jatkossa käy vastaavaa muiden asiakkaiden kanssa
 
Liittynyt
20.11.2017
Viestejä
60
Mitä mieltä kun itellä oli tämä tokmannin rm501 tapaus, jossa myyjä ei myynyt mulle siihen luvattuun klubihintaan 169€ ruohonleikkuria.

Sähköpostilla kyselin asiaa ja myönsivät virheen ja sanoivat että voin käydä ostaa sen siihen luvattuun hintaan + reilu 15€ lahjakortti päälle. Sanoin että eihän niitä leikkureita saa enää mistään ja ei 15€ lahjakortti paljon lämmitä. Vastasivat vaan, että jos en ole tyytyväinen niin maksaavat korvauksen käynnistä 0.25€ kilometri jolloin 52km käynnistä tuli 26€ lahjakortti.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 078
Mitä mieltä kun itellä oli tämä tokmannin rm501 tapaus, jossa myyjä ei myynyt mulle siihen luvattuun klubihintaan 169€ ruohonleikkuria.

Sähköpostilla kyselin asiaa ja myönsivät virheen ja sanoivat että voin käydä ostaa sen siihen luvattuun hintaan + reilu 15€ lahjakortti päälle. Sanoin että eihän niitä leikkureita saa enää mistään ja ei 15€ lahjakortti paljon lämmitä. Vastasivat vaan, että jos en ole tyytyväinen niin maksaavat korvauksen käynnistä 0.25€ kilometri jolloin 52km käynnistä tuli 26€ lahjakortti.
Äkkiseltään kuulostaa ihan kelpo tarjoukselta. Usein näissä nostalleen käsiä ilmaan et nyt kävi näin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 074
Jatkoa tälle. Laittelin tosiaan kkv:lle viestiä ja ottivat käsittelyyn. Tänään 12 aikaan kkv:n henkilö laittoi viestiä ja kertoi että on yhteyttä motonettiin asian tiimoilta jonka jälkeen klo 14 motonetiltä tuli viestiä että "ottavat asian uudelleen käsittelyyn ja selvittävät voivatko tarjota korvaavan tuotteen".

On tämä saatana naurettavaa touhua motonetin puolelta. Varsin hyvin varmasti tietävät miten asian kanssa pitäisi toimia mutta pitää venkoilla.

Melkein tekisi mieli itkeä johonkin iltapaskaan jos saisi ne tekemään asiasta laajempaa reportaasia. Ei vain siis tämän oman keissin kohdalla vaan myös yleisesti niin kuluttajat paremmin tiedostaisi tämän asian ja osaisivat vaalia oikeuksiaan niin loppuisi tälläinen pelleily.

Hei.

Nyt ollaan saatu käsiteltyä tämä tapaus ja tosiaan tarjoamme vastaavaa tuotetta sinulle:
80-00284 Bestway Lay-Z-Spa Miami AirJet ulkoporeallas normaalihinta 349€

Hyvitämme sinulle tästä tuotteesta 259,30€ ja tämän summan tallennamme kanta-asiakastilillesi. Hyvityksen pystyt käyttämään tähän ostokseen tunnistautuessasi kassalla.
Saatiin tämäkin päätökseen. Huvittaa/vituttaa kyllä nuo motonetin sanamuodot. "Tarjoamme" kun aluksi ei annettu kuin ei-oota ja vittuilua mutta kkv:n yhteydenoton jälkeen muuttuukin tarjoamiseksi.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
510
Eikö toi Compusat ole jonkun mamun pyörittämä pikkupulju? Asiakaspalvelu ainakin tuntuu olevan hyvin mielenkiintoista. :D

Ihme että pulju vielä pystyssä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
14 089
Saatiin tämäkin päätökseen. Huvittaa/vituttaa kyllä nuo motonetin sanamuodot. "Tarjoamme" kun aluksi ei annettu kuin ei-oota ja vittuilua mutta kkv:n yhteydenoton jälkeen muuttuukin tarjoamiseksi.
Ymmärsinkö oikein.
- Tilasit jonkin tarjous porealtaan, ja tilauksen jälkeen se peruttiin, sait rahat takaisin.
- Olit valmis suostumaan toiseen vähän isompaan malliin kohtuu lisärahalla.
- Nyt sinulle tarjotaan vastaavaa tuotetta 349€ hinnalla ja hyvittävät siitä 259,3€, eli erotus vajaa 90€ (onko tämä se hinta minkä sen alunperin tilaamasi tuotteen hinta?)

Sen verran tuosta vielä vedättävät että hyvitys laitetaan kanta-asiakastilille, tässä arveluttaa se voiko sen rahan nostaa ihan euroina, vai käytettävä ko liikkeessä ?


Edit Alla selitys, ei lopputulos tavoiteltu,
Tilasin pienemmän porealtaan hintaan 89.70€ myymälänoudolla jota en ehtinyt siis maksaa kun peruttiin lähes heti vedoten siihen ettei allasta ollut enää saatavilla vaikka tilausvahvitus tuli. Nyt siis tuonne kanta-asiakastilille tulee tuo 259.30€ jonka voi käyttää ainostaan tuon toisen altaan ostoon jolloin sen hinta on sama kuin sen pienemmän altaan jonka tilasin. Eli sinänsä kaikki menee nyt kuten pitää vaikka tapella taas sai.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 074
Ymmärsinkö oikein.
- Tilasit jonkin tarjous porealtaan, ja tilauksen jälkeen se peruttiin, sait rahat takaisin.
- Olit valmis suostumaan toiseen vähän isompaan malliin kohtuu lisärahalla.
- Nyt sinulle tarjotaan vastaavaa tuotetta 349€ hinnalla ja hyvittävät siitä 259,3€, eli erotus vajaa 90€ (onko tämä se hinta minkä sen alunperin tilaamasi tuotteen hinta?)

Sen verran tuosta vielä vedättävät että hyvitys laitetaan kanta-asiakastilille, tässä arveluttaa se voiko sen rahan nostaa ihan euroina, vai käytettävä ko liikkeessä ?
Tilasin pienemmän porealtaan hintaan 89.70€ myymälänoudolla jota en ehtinyt siis maksaa kun peruttiin lähes heti vedoten siihen ettei allasta ollut enää saatavilla vaikka tilausvahvitus tuli. Nyt siis tuonne kanta-asiakastilille tulee tuo 259.30€ jonka voi käyttää ainostaan tuon toisen altaan ostoon jolloin sen hinta on sama kuin sen pienemmän altaan jonka tilasin. Eli sinänsä kaikki menee nyt kuten pitää vaikka tapella taas sai.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 423
Ymmärsinkö oikein.
- Tilasit jonkin tarjous porealtaan, ja tilauksen jälkeen se peruttiin, sait rahat takaisin.
- Olit valmis suostumaan toiseen vähän isompaan malliin kohtuu lisärahalla.
- Nyt sinulle tarjotaan vastaavaa tuotetta 349€ hinnalla ja hyvittävät siitä 259,3€, eli erotus vajaa 90€ (onko tämä se hinta minkä sen alunperin tilaamasi tuotteen hinta?)

Sen verran tuosta vielä vedättävät että hyvitys laitetaan kanta-asiakastilille, tässä arveluttaa se voiko sen rahan nostaa ihan euroina, vai käytettävä ko liikkeessä ?
Täh? Mitä vedättämäistä tuo on? Tuolla vain varmistetaan se, että alennus on käytettävissä vain tuohon tuotteseen. Vedättämistä olisi, jos stanssi yrittäisi nostaa ne rahat ulos tuolta Motonetistä.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
209
Yleensä noin kalliissa sohvassa on jo jokin 10v takuu tyynyille että pitävät muotonsa. Kankaillekkin riippuen tyypistä 5-10v ainakin itse kahdessa suomalais valmisteisessa sohvassa näin. Toisessa tuli jonkin 5-6 v jälkeen uuden perstyynyt kun olivat kuopalla.
10v muodossa pysyminen on vain erikseen ostettaville kylmävalutyynyille. En ole yhtään "vakio" sohvaa huomannut tuolla takuulla, riippumatta mitä maksaa.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
349
Case Dustin ja RTX 3080 saatu vihdoin päätökseen. Tilasin näyttiksen lokakuussa 2020 n. 850€ hintaan, helmikuussa 2022 Dustin perui tilauksen yksipuolisesti vedoten saatavuusvaikeuksiin. Reklamoin peruutuksesta koska saatavuus oli juuri alkanut parantua. RTX 3080 -näytönohjaimia oli jo joillain jälleenmyyjillä ihan hyllyssä, vaikka toki hinta rajusti kovempi kuin julkaisussa.

Dustin pitäytyi peruutuksessaan ja väitti ettei kyseessä edes ollut sitova tilaus koska eivät lähetä tilausvahvistusta ennen kuin tavara lähtee asiakkaalle. Tein kateoston halvimmasta heti suomalaiselta jälleenmyyjältä saatavilla olevasta RTX 3080 -näytönohjaimesta noin 1700€ hintaan ja tein valituksen kuluttajariitalautakuntaan, missä vaadin Dustinia korvaamaan alkuperäisen tilauksen ja kateoston erotuksen.

Noin 2 viikkoa tilauksen yksipuolisen perumisen jälkeen Dustinille myös saapui iso erä RTX 3080 näytönohjaimia, jotka laitettiin myyntiin á 1800€. Ehdotin vielä tässä kohtaa, että voin palauttaa tuon kateostona hankkimani näytönohjaimen jos Dustin toimittaa minulle korvaavan näyttiksen alkuperäisellä myyntihinnalla, tämä ei käynyt.

Kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä meni kaiken kaikkiaan 19kk, Dustinin kanta (jonka he esittivät lautakuntaan ruotsiksi) oli vain se, ettei heillä ole velvoitteita tilausta koskien koska sitovaa tilausta ei ole heidän mielestään syntynyt.

KRIL päätti asiassa seuraavasti:

Lautakunta arvioi asiaa seuraavasti:
Myyjä katsoo, ettei osapuolten välille ole syntynyt sitovaa sopimusta, koska ostajalle ei ole lähetetty varsinaista tilausvahvistusta. Lautakunta toteaa, ettei tilausvahvistus ole edellytys sopimuksen syntymiselle. Sopimus edellyttää tarjousta ja siihen annettua hyväksyvää vastausta. Jo se, että ostaja vie tilausprosessin loppuun ja lähettää tilauksen myyjälle on tällainen hyväksyvä vastaus myyjän tarjoukseen tuotteen toimittamisesta myyjän tarjoamalla hinnalla. Tilausvahvistus, kuten myös myyjän lähettämä ”kiitos tilauksestasi” -viesti, on siten vain vahvistus tällaisen hyväksyvän vastauksen vastaanottamisesta ja sisällöstä. Osapuolten välille on siten syntynyt sitova sopimus näytönohjaimen toimittamisesta.

Myyjä ei kiistä ostajan tehneen kateostoa kohtuullisessa ajassa ja huolella, eikä myöskään korvaavan tuotteen vastaavuutta. Lautakunta katsoo, että myyjän tulee korvata ostajalle hänen heiltä tilaamansa tuotteen ja hänen toisesta liikkeestä ostamansa tuotteen hintojen
erotus. Ostajalla on siten oikeus vaatimuksensa mukaiseen korvaukseen hinnanerosta.

Siitä Dustinille kuitenkin pisteet, että päätöksen jälkeen tuo korvaus maksettiin hyvin nopeasti ja asia hoitui yhdellä sähköpostilla.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
22
Case Dustin ja RTX 3080 saatu vihdoin päätökseen. Tilasin näyttiksen lokakuussa 2020 n. 850€ hintaan, helmikuussa 2022 Dustin perui tilauksen yksipuolisesti vedoten saatavuusvaikeuksiin. Reklamoin peruutuksesta koska saatavuus oli juuri alkanut parantua. RTX 3080 -näytönohjaimia oli jo joillain jälleenmyyjillä ihan hyllyssä, vaikka toki hinta rajusti kovempi kuin julkaisussa.
...

KRIL päätti asiassa seuraavasti:

Lautakunta arvioi asiaa seuraavasti:
Myyjä katsoo, ettei osapuolten välille ole syntynyt sitovaa sopimusta, koska ostajalle ei ole lähetetty varsinaista tilausvahvistusta. Lautakunta toteaa, ettei tilausvahvistus ole edellytys sopimuksen syntymiselle. Sopimus edellyttää tarjousta ja siihen annettua hyväksyvää vastausta. Jo se, että ostaja vie tilausprosessin loppuun ja lähettää tilauksen myyjälle on tällainen hyväksyvä vastaus myyjän tarjoukseen tuotteen toimittamisesta myyjän tarjoamalla hinnalla. Tilausvahvistus, kuten myös myyjän lähettämä ”kiitos tilauksestasi” -viesti, on siten vain vahvistus tällaisen hyväksyvän vastauksen vastaanottamisesta ja sisällöstä. Osapuolten välille on siten syntynyt sitova sopimus näytönohjaimen toimittamisesta.

Myyjä ei kiistä ostajan tehneen kateostoa kohtuullisessa ajassa ja huolella, eikä myöskään korvaavan tuotteen vastaavuutta. Lautakunta katsoo, että myyjän tulee korvata ostajalle hänen heiltä tilaamansa tuotteen ja hänen toisesta liikkeestä ostamansa tuotteen hintojen
erotus. Ostajalla on siten oikeus vaatimuksensa mukaiseen korvaukseen hinnanerosta.

Siitä Dustinille kuitenkin pisteet, että päätöksen jälkeen tuo korvaus maksettiin hyvin nopeasti ja asia hoitui yhdellä sähköpostilla.
Jotenkin tuntuu siltä, että lopputuloksena vois olla, että verkkokaupat eivät enää lähetä ”kiitos tilauksestasi” viestejä :/
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 423
Jotenkin tuntuu siltä, että lopputuloksena vois olla, että verkkokaupat eivät enää lähetä ”kiitos tilauksestasi” viestejä :/
Ei sillä ole mitään merkitystä. Jos tilaus on mennyt läpi, ja rahat lähteneet tililtä, on tilaus silloin syntynyt. Tuo viesti on vain muodollisuus ja ilmoitus asiakkaalle siitä, että hei, tässä vielä varmistus siitä sinulle, että tilaus näkyy meillä. Ei varmasti yksikään firma jätä tuota pois, koska asiakaspalvelu ruuhkautuisi viesteistä "HEI TULIKO SE MUN TILAUS NYT LÄPI VAI EI?!?"
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
552
Haluan jakaa kokemukseni Dustinin verkkokaupasta.

Tilasin huhtikuussa Dustinilta 12 kpl Shelly WiFi -etäkatkaisimia. Sähkömies kävi asentamassa nämä asuntoomme toukokuussa ja käytimme niitä ongelmitta lokakuun alkuun asti, jolloin Espoossa oli iso sähkökatkos, joka jätti 25 000 taloutta sähköittä.

Sähkökatkoksen jälkeen muut kytkimet toimivat ongelmittta, mutta vessamme valoja ohjannut Shelly Plus 2PM relekytkin oli pimentynyt. Se ei herännyt henkiin, eikä Shellyn sovellus saanut siihen yhteyttä. Käänsin kyseisen tilan sulakkeen pois päältä ja laitoin sen takaisin päälle, mutta laite pysyi mykkänä.

Kävin ostamassa uuden vastaavan laitteen ja tilasin sähkömiehen asentamaan sen. Kun rasian kansi oli avattu, sähkömies kokeili Shelly Pro 2PM katkaisimen resetointia siinä olevasta painikkeesta muutaman kerran, mutta sekään ei auttanut.

Uusi kytkin vaihdettiin risan tilalle ja tein reklamaation Dustinille. Dustin vastasi heti seuraavana päivänä ja pahoittelivat tapahtunutta. He kysyivät haluaisinko korvaavan tuotteen rikkoutuneen tilalle vai palautettaisiinko sen hinta minulle. Pyysin korvaavan tuotteen, joka jää nyt varalle, koska uusi etäkatkaisin on jo hankittu.

Äsken sain ilmoituksen, että uusi Shelly Pro 2PM etäkatkaisin on postitettu minulle Dustinin toimesta.

Voin tämän kokemuksen perusteella arvioida, että Dustinin palvelu on ensiluokkaista ja voin lämpimästi suositella heiltä tilaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 593
Kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä meni kaiken kaikkiaan 19kk, Dustinin kanta (jonka he esittivät lautakuntaan ruotsiksi)
Ihan täyttä asiakkaan kyykytystä, vaikka päivänselvä tapaus. Jos tuo iPhone case menee samanlaiseksi niin aion vaatia äidinkielelläni asiointia kaikissa vaiheissa.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 819
Mites tuo case samsungin q70a hintaan 1300€ nyt menee. Kuuluin siihen joukkoon ketkä sen tilasi ja tilaus peruutettiin. Rekkulaa en tehnyt, mutta nyt mietin että pitäisikö kuitenkin lähestyä aspaa ja kysellä sen q70b perään, kun ovat sitä ilmeisesti tarjonneet tilalle.

Vai olisiko se virallinen reklamaatio pitänyt tehdä silloin, että on oikeutettu tuohon korvaavaan tuotteeseen?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
5 593
Mites tuo case samsungin q70a hintaan 1300€ nyt menee. Kuuluin siihen joukkoon ketkä sen tilasi ja tilaus peruutettiin. Rekkulaa en tehnyt, mutta nyt mietin että pitäisikö kuitenkin lähestyä aspaa ja kysellä sen q70b perään, kun ovat sitä ilmeisesti tarjonneet tilalle.

Vai olisiko se virallinen reklamaatio pitänyt tehdä silloin, että on oikeutettu tuohon korvaavaan tuotteeseen?
Reklamaatio on tehtävä viipymättä. Mikäli et tehnyt, luovuit käytännössä oikeudestasi vaatia korvaavaa tuotetta.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
286
Mites tuo case samsungin q70a hintaan 1300€ nyt menee. Kuuluin siihen joukkoon ketkä sen tilasi ja tilaus peruutettiin. Rekkulaa en tehnyt, mutta nyt mietin että pitäisikö kuitenkin lähestyä aspaa ja kysellä sen q70b perään, kun ovat sitä ilmeisesti tarjonneet tilalle.

Vai olisiko se virallinen reklamaatio pitänyt tehdä silloin, että on oikeutettu tuohon korvaavaan tuotteeseen?
TV on nyt reilun kuukauden ollut olohuoneessa. Onhan nuo riitalautakunnan käsittelyajat ihan tolkuttoman pitkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20 992
Jimm'sin ketjusta. Arcticin AIO oli ostettu 2 vuoden takuulla, Jimm's ei ottanut takuukorjaukseen. Sitten lähdettiin paukuttamaan KKV:tä, virhevastuuta ja kas kun ei poliisia - kun luultiin, että niihin kaikkiin on kuluttajalla oikeus.
Kävin sanomassa, että takuu on lisäpalvelu, jota ei ole pakko tarjota ja sopimuksessa on 2 vuoden takuu. Lisäksi huomautin, että virhevastuun pituus on kaksi vuotta. Tässä en muista, mistä tietoni on peräisin, mutta jätän todistustaakan Toffeelle, kun ei niin paljon kiinnosta. Periaatteessa, jos kaivan laista/KKV:lta, minulle pitäisi maksaa palkkaa tästä neuvonnasta..

KKV sanoo mm. tietokoneen näyttöä koskeneessa ratkaisussaan D/4292/32/2019 seuraavasti:


En nyt äkkiseltään löytänyt ratkaisuja yksittäisistä komponenteista, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella, että tietokoneen komponentit on rinnastettavissa tietokoneeseen, sillä tietokonehan muodostuu komponenteista.

Toki lainopillista neuvoahan tämä ei ole, vain pelkkää pohdintaa. KKV:n ratkaisut ovat muutenkin vain suosituksia, mutta noin 4/5 tapauksissa yritykset niitä noudattavat.


Tuossa samaisessa ratkaisussa muuten todetaan televisioiden osalta, että "television tulee kestää tavanomaisessa käytössä ilman kalliita korjaustoimenpiteitä yleensä vähintään neljä vuotta."
KKV ensinnäkin kestää, voi olla jopa vuosi. Sen ajan "rahat on sisällä" ja tuote mahdollisesti korjaamatta.

Toisekseen, KKV kysyy asiantuntijan arviota tuosta käyttöiästä, ja aivan varmasti Jimm'siltä löytyy asiantuntija, joka sanoo 2 vuotta. Ja sieltä löytynee kaveri, joka on näitä tehnyt 20v, niin tässä tuhlataan vain kaikkien aikaa.

Käyttäjä on siis tässä väitteineen alakynnessä ja taistelee tuulimyllyjä vastaan.

--

Minun koko mielipiteeni on, että tässä taas neuvotaan väärin ja väännetään kuviteltujen oikeuksien perusteella.
Lisäksi tämä:
Myyjä ei ole kuitenkaan virhevastuussa, jos vika johtuu luonnollisesta kulumisesta, onnettomuudesta tai käyttövirheestä.
Jimm's voi argumentoida, että virhe johtui käyttäjästä/normaalista kulumisesta. Vaikka pitäisi vaihtaa vedet ja kierrossa on ilmaa.

--

Enkä ole Jimm'sin kätyri, hakekaa vaan KKV:stä mielipide. Olen vaan edelleen sitä vastaan, että kaikesta pienestä haaskataan KKV:n, KRIL:n ja Jimm'sin aikaa. Ja jos mystisesti on vaikka 3 vuoden käyttöikä, niin käyttöhyöty vähennetään ja käyttäjä saa tästä kuluttajajärjestöjen kuormittamisesta jokusen kympin , ja koko kiista on vaan hyödyttänyt lakimiehiä, jotka ovat pennosista väitelleet KRIL:issä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 013
Jimm'sin ketjusta. Arcticin AIO oli ostettu 2 vuoden takuulla, Jimm's ei ottanut takuukorjaukseen. Sitten lähdettiin paukuttamaan KKV:tä, virhevastuuta ja kas kun ei poliisia - kun luultiin, että niihin kaikkiin on kuluttajalla oikeus.
Kävin sanomassa, että takuu on lisäpalvelu, jota ei ole pakko tarjota ja sopimuksessa on 2 vuoden takuu. Lisäksi huomautin, että virhevastuun pituus on kaksi vuotta. Tässä en muista, mistä tietoni on peräisin, mutta jätän todistustaakan Toffeelle, kun ei niin paljon kiinnosta. Periaatteessa, jos kaivan laista/KKV:lta, minulle pitäisi maksaa palkkaa tästä neuvonnasta..



KKV ensinnäkin kestää, voi olla jopa vuosi. Sen ajan "rahat on sisällä" ja tuote mahdollisesti korjaamatta.

Toisekseen, KKV kysyy asiantuntijan arviota tuosta käyttöiästä, ja aivan varmasti Jimm'siltä löytyy asiantuntija, joka sanoo 2 vuotta. Ja sieltä löytynee kaveri, joka on näitä tehnyt 20v, niin tässä tuhlataan vain kaikkien aikaa.

Käyttäjä on siis tässä väitteineen alakynnessä ja taistelee tuulimyllyjä vastaan.

--

Minun koko mielipiteeni on, että tässä taas neuvotaan väärin ja väännetään kuviteltujen oikeuksien perusteella.
Lisäksi tämä:


Jimm's voi argumentoida, että virhe johtui käyttäjästä/normaalista kulumisesta. Vaikka pitäisi vaihtaa vedet ja kierrossa on ilmaa.

--

Enkä ole Jimm'sin kätyri, hakekaa vaan KKV:stä mielipide. Olen vaan edelleen sitä vastaan, että kaikesta pienestä haaskataan KKV:n, KRIL:n ja Jimm'sin aikaa. Ja jos mystisesti on vaikka 3 vuoden käyttöikä, niin käyttöhyöty vähennetään ja käyttäjä saa tästä kuluttajajärjestöjen kuormittamisesta jokusen kympin , ja koko kiista on vaan hyödyttänyt lakimiehiä, jotka ovat pennosista väitelleet KRIL:issä.
Virhevastuun pituus ei ole kaksi vuotta. Se ei pidä paikkaansa, kuten on tuotu ilmi. Virhevastuun kestolle ei ole kiinteää ylärajaa, se riippuu tavarasta.

Meillä on täällä yhteiskunnassa palveluita, jotka pitävät kuluttajan puolta. On absurdia väittää ettei näitä palvelua pidä käyttää, perusteena että se vie kaikkien aikaa tai hyöty on olematon. Anonyymin nimimerkin takaa on myös absurdia arvottaa ettei tietty euromäärä, esim jokunen kymppi, ole minkään arvoinen.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 423
Mielestäni olisi hyvä ratkaisu, että jos KRL viety valitus ei mene läpi, tulisi maksettavaa vaikka 50e. Tai sitten jos tuotteen hinta alle 100e, niin 20e. Tuovarmasti helpottaisi jo ruuhkaa, jos olisi riski joutua maksamaan turhasta valituksesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
224 858
Viestejä
3 979 548
Jäsenet
67 968
Uusin jäsen
Mosokissa

Hinta.fi

Ylös Bottom