• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla
Lomake on aika geneerinen mutta siitä tulee rekisterinumero KKV:lle johon voi sitten viitata jos ei hommat etene, sen puoleen varmaan helpottaa kun siellä näkee sitten jo tapauksen tiedot suoraan ja on todistettavasti yrittänyt ensin reklamaatiota kirjallisesti.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
70
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:

Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
693
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
337
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Elektroniikan takuuehdoissa on yleensä klausuuli et siinä vaiheessa kun tuote otetaan takuuprosessiin niin tuotteen omistajuus siirtyy tuotteen valmistajalle tms.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
70
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Tuo kävi mielessä että ottaisin vaikka kortin takaisin, mutta veikkaan että kortti on jo teillä tuntemattomilla Tanskalaisen huoltoukon SER pisteen kautta nopeasti kierrätettynä. Ei tuo mikään miningkäyttöön paras varmasti ole, mutta toki kaikki laskentateho on varmaankin siinä puuhassa plussaa..
 
Liittynyt
13.01.2022
Viestejä
4
Jos joku on tuon TV:n saanut kotiinsa asti niin haluaisin nähdä kun Samsung käy hakemassa ne takaisin :think:
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
78
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä tapahtuu kun pihaan kaartaa musta paku jossa iskuryhmä danske bankin ja samsungin mustapukuisia miehiä aurinkolasit päässä =)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 490
Te jotka ette jaksa alkaa vääntämään pidemmän kaavan mukaan Samsungin kanssa, niin ottakaa nyt ainakin edes se ilmainen -20% koodi sinne verkkokauppaan. Kelpaisi ainakin itselle. Joku 85" on pakko ostaa tänä tai viimeistään ensi vuonna, kun silmät paskoo itsensä päähän.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
104
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
642
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
93
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
Jimssillä ainakin haluavat kortin ensin testattavaksi heille. Itsellä olisi etäisesti samantyyppisillä oireilla oleva 5700 XT, josta reklamaatiossa saisi todennäköisesti vain rahat takaisin. Tämä ei hirveästi lämmitä näytönohjaimien nykyhinnoilla...
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
104
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
 
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
1 817
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Ei sieltä oikeasti kukaan ole mitään tulossa hakemaan. Tämä olisi täysin laitonta. Sinä olet tuotteen maksanut ja sen saanut. Ei heillä ole mitään laillista oikeutta lähteä tätä sopimusta purkamaan jälkikäteen. Eri asia jos asiakas olisi itse syyllistynyt laittomuuksiin ja sen avulla saanut tuotteen.

Tuo edellä ollut Samsungin asiakaspalvelun viesti on vain silmänlumetta, jolla yritetään vakuutella television saamatta jääneille asiakkaille, että mitään epäoikeudenmukaista ei olisi tapahtunut, koska asia "korjataan".
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
17
Postimies jätti jostain syystä toimittamatta paketin kotiin asti niin piti noutaa lähipostista. No ikuisena kitisijänä päätin kokeilla, josko Digital river korvaisi tästä jotain. On kyllä hankala tuo vastuuketju näissä tilanteissa.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
17
Jep, yritin kyllä reklamoida suoraa UPS:lle. Postillekin laitoin viestiä ja sama vastaus siellä että oho, laita lähettäjälle viesti.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
Itsellä PS5 ohjain alkoi driftaamaan, laitoin reklamaatiota Amazonille mistä ostettu niin sen kummemmin kyselemättä sieltä tuli uusi ohjain. Kaiken lisäksi eivät edes halunneet sitä viallista takaisin mutta varmaan aika harvinainen case näin.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
siellä on ylimääräistä pätäkkää sen verran että pikkujutut katoaa kirjanpitoon
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
72
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 891
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
337
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.

Onnea ristiretkellesi!
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.

Onnea ristiretkellesi!
Nonih, siellä on varmaan aspan seinällä kultainen kunniakirja mustissa kehyksissä muistutuksena ettei lakia tarvi seurata ja asiakkaat on väärässä.

Muistelen että selvissä tapauksissa KKV ajaa asiaa eli itse ei tarvi lompakkoa raottaa jos oikeuteen mennään, pitääkin sitä vähän tutkailla, olisihan nuo hyvä oikaista niin loppuisi hölmöily.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
638
Nonih, siellä on varmaan aspan seinällä kultainen kunniakirja mustissa kehyksissä muistutuksena ettei lakia tarvi seurata ja asiakkaat on väärässä.

Muistelen että selvissä tapauksissa KKV ajaa asiaa eli itse ei tarvi lompakkoa raottaa jos oikeuteen mennään, pitääkin sitä vähän tutkailla, olisihan nuo hyvä oikaista niin loppuisi hölmöily.
Riitalautakunta ei oo mikään pakollinen steppi ja tosiaan ei ees sitova, vaikka oliskin sulle myönteinen. Toki voi sieltä suuntaa saada mut kannattaa varautua 6-24kk käsittelyaikaan
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
243
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
18.1 vastattu heidän vastaukseen, edelleenkään eivät ole laittaneet mitään uutta.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
76
Ostin tuossa joulukuussa Philips Onebladen, en nyt muista mallia mutta oli sieltä kalliimmasta päästä mallistoa. Tuosta hajosi tuo vaihtoterä kesken ajon, koneen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormissa. Eikös tuo ole ihan selvää pässinlihaa että uusi terä takuuseen? Noitahan saa kaupasta tietenkin ja on kuluva osa mutta lähinnä periaatteesta en mee ostaan 15e terää sen takia että vanha hajosi noin pienellä käytöllä.

Harmittaa vaan että jos Gigantilta pistettään koko vehje jonnekkin takuuhuoltoon kuukaudeksi todetakseen että juu terä on mennyt hajalle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
693
Ostin tuossa joulukuussa Philips Onebladen, en nyt muista mallia mutta oli sieltä kalliimmasta päästä mallistoa. Tuosta hajosi tuo vaihtoterä kesken ajon, koneen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormissa. Eikös tuo ole ihan selvää pässinlihaa että uusi terä takuuseen? Noitahan saa kaupasta tietenkin ja on kuluva osa mutta lähinnä periaatteesta en mee ostaan 15e terää sen takia että vanha hajosi noin pienellä käytöllä.

Harmittaa vaan että jos Gigantilta pistettään koko vehje jonnekkin takuuhuoltoon kuukaudeksi todetakseen että juu terä on mennyt hajalle.
Noi vaihtoterät on välillä kyllä melko heppoisia, mulla hajosi molemmat koneen mukana tulleet terät (katkesi se muovinen linkkumekanismi) ihan pienestä kopauksesta kun laskin koneen allaspöydälle.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
76
Noi vaihtoterät on välillä kyllä melko heppoisia, mulla hajosi molemmat koneen mukana tulleet terät (katkesi se muovinen linkkumekanismi) ihan pienestä kopauksesta kun laskin koneen allaspöydälle.
Jep, ois varmaan jäänyt ostamatta jos olisin tämän tiennyt.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
19
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
Mulle S-firma vastasi ettei muuta heidän ratkaisuaan, kun välitin KKV:n kovin ostajan kannalla olevan viestin.
Siinä niitten liitteessä, joka tilausvahvistuksen yhteydessä tuli, mainittiin muuten: "Samsung noudattaa Kuluttajariitalautakunnan suosituksia. "
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Uusi vastaus tuli Samsungin caseen, ihan kuin tässä olisi jo pientä myöntämisen merkkiä?

Eli sitten kaikkien kannattaa varmaan tehdä tuo virallinen reklamaatio KKV kautta, sen jälkeen tapaus numerolla KKV asiointilomakkeella tai puhelimitse.


Hei!

Voitte ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja asiaa hoidetaan sitä kautta. Pahoittelut tilanteesta.

Ystävällisin terveisin

Samsung
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
6 716
Uusi vastaus tuli Samsungin caseen, ihan kuin tässä olisi jo pientä myöntämisen merkkiä?

Eli sitten kaikkien kannattaa varmaan tehdä tuo virallinen reklamaatio KKV kautta, sen jälkeen tapaus numerolla KKV asiointilomakkeella tai puhelimitse.
Viesti ketju katkeaa monta kertaa, niin jäi vähän epäselväksi mitä Samsung on töpeksinyt.

TVstä mainittu, toimitusvaikeuksia, ei halua toimittaa. Mutta mistä tämä nyt lähti liikkeelle, mistä riidellään.

Ja hienoa että homma etenee.

Edit tälläinen löyty

Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Myyty ei oota.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 131
Viesti ketju katkeaa monta kertaa, niin jäi vähän epäselväksi mitä Samsung on töpeksinyt.

TVstä mainittu, toimitusvaikeuksia, ei halua toimittaa. Mutta mistä tämä nyt lähti liikkeelle, mistä riidellään.

Ja hienoa että homma etenee.

Edit tälläinen löyty



Myyty ei oota.
Jotenkin näin taisi edetä...
-samsung myi telkkua n. 30% halvemmalla kuin seuraavaksi edullisin jälleenmyyjä (eli halvalla, mutta ei poskettoman halvalla)
-osa tilaajista sai telkun
-samsung vastaili ylimielisesti niille jotka eivät telkkua saaneet ja virheellisesti kertoi että kaikki tilaukset oli peruttu
-samsung kertoi että niiden tv:t jotka oli jo toimitettu, tullaan hakemaan pois tms.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 490
Niin ja siis Samsung-keississä kyseessähän oli hintavirhe. Hinnan piti olla kaks tonnia ja rapiat niin oli vahingossa laitettu tonni ja rapiat.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
2 228
Niin ja siis Samsung-keississä kyseessähän oli hintavirhe. Hinnan piti olla kaks tonnia ja rapiat niin oli vahingossa laitettu tonni ja rapiat.
Oli tai ei ollut. Mitään sen suuntaistahan Samsung ei ole koskaan sanonut, itse en ainakaan saanut muuta syytä heiltä kuin "meillä on oikeus peruuttaa jos huvittaa". Itselleni KKV:stä soittivat ja lupasivat hoitaa Samsungin kanssa asiaa, katsotaan tosiaan mitä tapahtuu (en ole kuullut sen jälkeen vielä asiasta).
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 490
Oli tai ei ollut. Mitään sen suuntaistahan Samsung ei ole koskaan sanonut, itse en ainakaan saanut muuta syytä heiltä kuin "meillä on oikeus peruuttaa jos huvittaa". Itselleni KKV:stä soittivat ja lupasivat hoitaa Samsungin kanssa asiaa, katsotaan tosiaan mitä tapahtuu (en ole kuullut sen jälkeen vielä asiasta).
Oli joillekin perusteltu asiaa hintavirheenä, minkä kaikki tosin tilausvaiheessa taisikin tietää, mutta kun kyse on Samsungin asiakaspalvelusta, jota pyörittää joukko 13-vuotiaita vittuilevia teinejä, jotka olisivat mieluummin tekemässä jotain muuta niin eipä ihmetytä, ettei tuossakaan kohdassa ole oltu vastauksissa johdonmukaisia.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 882
Eipä nuo -50% tarjoukset televisioista mitenkään överiharvinaisia ole, tuskin tuohon pystyy vedota myyjän puolelta että käyttäjien olisi pitänyt ymmärtää tuotteen olevan virheellisesti hinnoiteltu. Vai lukiko siellä tuotteen kauppasivuilla "superuutuus 2022" tjsp?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 490
Eipä nuo -50% tarjoukset televisioista mitenkään överiharvinaisia ole, tuskin tuohon pystyy vedota myyjän puolelta että käyttäjien olisi pitänyt ymmärtää tuotteen olevan virheellisesti hinnoiteltu. Vai lukiko siellä tuotteen kauppasivuilla "superuutuus 2022" tjsp?
Niin no, puhuin lähinnä meistä TV-ketjussa päivystävistä ja asiasta keskustelua käyneistä.

Eikä se millään tavalla väärin ole onneaan kokeilla Samsungin kaltaisen suuryrityksen kohdalla, vaikka tietää kyseessä olevan hintavirheen. Voisi olla vähän harkitsemisen arvoisempi asia, jos joku yksinyrittäjä joutuisi hintavirheen vuoksi myymään eläkkeensä persnetolla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
3 795
Gigantti ilmoitti tänään, että 21 syksyllä tilattu pny 3070 näytönohjain tilaus on peruttu. Kyselin asiakaspalvelusta mikä homma, niin pitää kuulemma maksaa nyt tilaus, niin voi jäädä odottamaan josko he joskus saavat näytönohjaimia lisää.

Onko kenelläkään vastaavaa? Onko tuollainen ratkennut? Laitoin verkkiksestä tilaukseen halvimman (toisen mallin) 3070:aa, kun tarjonta on hyvin rajoittunutta tällä hetkellä markkinoilla(verkkokauppa 945€ vs jimssillä oli 1199€). Meneeköhän kateosto gigantilla läpi ihan vaan, kun suunnilleen reklamaatiossa laittaa vaan verkkiksen tilauksen tiedot vai onko odotettavissa kuluttajariitalautakunnan käsittely ensin (12-18kk)...
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
243
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
165
Meille ei ole vieläkään vastattu, 18.1 laitettu vastaus heidän viestiin.
Ja se kannattaa toki muistaa, että KKV:n päätökset ovat suosituksia. Jos myyjä alkaa vastahakoiseksi, siinä ei ole mitään tehtävissä. Kuluttaja-asiamies kyllä neuvottelee myyjän kanssa ja perustelee, miksi tuote tulisi myydä kuluttajalle. Jos myyjä ei vain myy siihen hintaan ja vetoaa hintavirheeseen, ei siinä tilanteessa voi paljoa tehdä. Itsellä on kokemusta kuulokkeista, jotka eivät olleet edes niin älyttömän hyvässä tarjouksessa. Myyjä ei vain myynyt, vaikka kuluttaja-asiamies oli minun kannalla. Sitten kun lähtee tekemään riitalautakuntaan valitusta, se on pitkä tie. Siitäkin on omakohtaista kokemusta.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Meille ei ole vieläkään vastattu, 18.1 laitettu vastaus heidän viestiin.
Juuri tuli vastaus KKV
Hei



Otit yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien Samsungin verkkokaupasta tilaamaasi televisiota, jonka tilauksen myyjäliike yksipuolisesti perui.



Tilaus sitoo kaupan molempia osapuolia. Jos myyjäliike peruu kaupan, voi sopimusrikkomuksesta seurata velvollisuus korvata aiheutunut vahinko.

Vahinkoa voi syntyä kateostosta, jos kuluttaja joutuu hankkimaan vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toisesta liikkeestä.



Mikäli myyjäliike kieltäytyy toimittamasta tilattua tuotetta ja aiot hankkia ko. tuotteen toisaalta, voit vaatia myyjäliikettä (Samsung) hyvittämään sinulle hinnanerotuksen.

Mikäli myyjäliike ei tähän suostu voit pyytää ratkaisusuositusta hintaeron korvaamiseen Kuluttajariitalautakunnalta www.kuluttajariita.fi .

Oikeus hintaeron korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti.



Alla linkki KKV:n julkaisemaan tiedotteeseen.

Huolestuttava ilmiö verkkokaupoissa: myyjät yrittävät vetäytyä tilauksista lainvastaisin perustein – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Laitoin tuon suoraan Samsung ja pyysin noudattamaan ettei tarvitse riitalautakuntaan lähteä kun kanta on aika selvä.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
19
Juuri tuli vastaus KKV


Laitoin tuon suoraan Samsung ja pyysin noudattamaan ettei tarvitse riitalautakuntaan lähteä kun kanta on aika selvä.
Ja tulet saamaan vastauksen:

Kiitos viestistäsi.

Pidämme kiinni siitä, mitä aiemmin kerroimme. Voit edetä asiassa hyväksi tulkitsemallasi tavalla.

Mukavaa viikkoa!"
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Ja tulet saamaan vastauksen:

Kiitos viestistäsi.

Pidämme kiinni siitä, mitä aiemmin kerroimme. Voit edetä asiassa hyväksi tulkitsemallasi tavalla.

Mukavaa viikkoa!"
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
19
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
Jaaha, mulle nimittäin annettiin tuo vastaus sen jälkeen kun heille KKV:n vastaavan viestin välitin viikko sitten.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 260
Jaaha, mulle nimittäin annettiin tuo vastaus sen jälkeen kun heille KKV:n vastaavan viestin välitin viikko sitten.
Laitoin jatkoa KKV mailiin niin sieltä tuli out of office siltä tyypiltä keneltä tuli eka viesti, pari viikkoa pitää odottaa että herra palaa lomalta. Kyl täs kahvia ja tupakkaa menis jos käyttäis mut mikäs kiire tässä, ei oo mikään elinsiirto kyseessä
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
533
Computersalg näkyy olevan myös firma Kärkkäisen ja Tuontitukun lisäksi joka peruu tilattuja tuotteita mielivaltaisesti.
Sillä erotuksella, että Computersalg perui koko tilauksen vedoten yhden tuotteen poistamiseen valikoimista.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
2 228
Ei nyt sentään, vastaus oli että asiaa selvitetään Kuluttajaneuvonnan kautta, ilmeisesti siis jotenkin keskitysti hoidetaan kun on useampi valitus varmaan vetämässä.
Samsungin vastaus kuluttajaviranomaiselle oli kohtuullisen turha.

"Olemme peruneet tilauksen ehtojemme mukaisesti. Olen saanut ylemmältä taholta vastauksen että meillä ei ole jatkotoimenpiteitä asian suhteen. "

Aikamoinen asiakaspalvelu kyllä, nyt jo piiloutuvat sen "ylemmän portaan" taakse. Mistäköhän ne löytää näitä henkilöitä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
167 437
Viestejä
3 106 653
Jäsenet
57 288
Uusin jäsen
KriFri

Hinta.fi

Ylös Bottom