Katkaisin prosessorikannan pinnin taivuttaessa, vaihdoin koko pinnin :D / Kannan korjausvinkit tänne

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 240
Onko kellään esim @Sampsa @Kaotik @Hiikeri tietoa mistä löytyisi eri prossukantojen pinnien diagrammit luotettavasti? Noi jotka löysin väittäisi että toi pinni joka katkesi olisi joku VCC_MB_regulation, onko tolla joku spesiaali käyttötarkoitus mutta todennäköisesti on?

Hajos parhaasta Rampage Extremestä tuo pinni juuri, joten otin hajonneesta emarista uuden tilalle. Eli kuumailma juotosasemalla rikkinäisen jämä pois, korvike irti toisesta emosta ja reikään sisään. Täysin 100% samassa asennossa tuo ei ole, mutta näyttäisi toimivan ja tavallaan linjassaan. Tähän ketjuun voisi laittaa noita pinni diagrammeja jos muilla vastaavia ongelmia.



P1030230.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itsekkin noita pinnejä suoristellut ja korjaillut onnistuneesti mutta en ole itse pinniä ikinä vaihtanut. Kyseessä olleet intelin vanhat LGA 1150 ja 1155 kannat. Ainakin niihin sentään löytyy googlettamalla pin diagrammit helposti.
Itsellä ei riittäisi hermot tuollaiseen pinnin vaihtoon mutta ei mulla ole edes tuollaista "hot air soldering" stationiakaan. Hermot kun meinaa mennä jo noissa pinnien suoristuksissa ku täytyy niin monta kertaa tarkistaa suurennuslasilla suoruus ja korkeus yms että varmasti ottaa kontaktia ja oikeaan kohtaan.
Ja sitten kun se täytyy tehdä pahimmassa tapauksessa yli 10 pinnin kohdalla ja yleensä käytän vain yleismittarin mittakärkeä siihen hommaan. Parempi ois kyllä omistaa tuollaiset sopivat pinsetit tuohon hommaan.
Tai eihän se haittaa vaikka vähän vinossa olisi pinni kunhan ottaa kontaktia ja ei ole mikään virransyötön pinni.
Nyttenkin olisi työn alla Asus Z77 emo jossa ongelmia toisen muistikanavan kanssa, mutta lahjoittajan mukaan ei pitäisi olla taipuneita pinnejä. Täytyy tarkistaa kun kerkeää.
Mutta hyvä video. Peukut siitä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 240
Itsekkin noita pinnejä suoristellut ja korjaillut onnistuneesti mutta en ole itse pinniä ikinä vaihtanut. Kyseessä olleet intelin vanhat LGA 1150 ja 1155 kannat. Ainakin niihin sentään löytyy googlettamalla pin diagrammit helposti.
Itsellä ei riittäisi hermot tuollaiseen pinnin vaihtoon mutta ei mulla ole edes tuollaista hot air soldering stationiakaan. Hermot kun meinaa mennä jo noissa pinnien suoristuksissa ku täytyy niin monta kertaa tarkistaa suurennuslasilla suoruus ja korkeus yms että varmasti ottaa kontaktia ja oikeaan kohtaan.
Ja sitten kun se täytyy tehdä pahimmassa tapauksessa yli 10 pinnin kohdalla ja yleensä käytän vain yleismittarin mittakärkeä siihen hommaan. Parempi ois kyllä omistaa tuollaiset sopivat pinsetit tuohon hommaan.
Tai eihän se haittaa vaikka vähän vinossa olisi pinni kunhan ottaa kontaktia ja ei ole mikään virransyötön pinni.
Nyttenkin olisi työn alla Asus Z77 emo jossa ongelmia toisen muistikanavan kanssa, mutta lahjoittajan mukaan ei pitäisi olla taipuneita pinnejä. Täytyy tarkistaa kun kerkeää.
Mutta hyvä video. Peukut siitä
Maksaa reilu 3e tollaset pinsetit, laita tilaukseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Maksaa reilu 3e tollaset pinsetit, laita tilaukseen.
Tuli mieleen että mulla onkin tuolla kaapin perällä joku alle 10€ kiina Ifixit kopio työkalusetti. Täytyy katsoa millaiset pinsetit siinä tuli mukana ennen kuin tuon Z77 emon pariin käyn. Harmi kun ei ole tällä hetkellä sandy tai ivy prosua eikä ddr3 muisteja et pääsis sitten testaamaan. Mutta niitä nyt saa halvalla hankittua tuolta myydään osiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 240
Tuli mieleen että mulla onkin tuolla kaapin perällä joku alle 10€ kiina Ifixit kopio työkalusetti. Täytyy katsoa millaiset pinsetit siinä tuli mukana ennen kuin tuon Z77 emon pariin käyn. Harmi kun ei ole tällä hetkellä sandy tai ivy prosua eikä ddr3 muisteja et pääsis sitten testaamaan. Mutta niitä nyt saa halvalla hankittua tuolta myydään osiosta.

Tää 2 in 1 juotosasema kombo tavallaan halpa ja hyvä rahaan nähden. Maksoikohan 80-90e posteineen saksan ebaysta kun itse ostin.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 618
Yksittäisten pinnien vaihtaminen lienee helpointa kolvin pinsettikärjillä. JBC tekee muistaakseni ainakin riittävän pieniä tuohon hommaan. Kuumailmalla saa turhan helposti viereiset pinnit liikkeelle ja koko socketin pilattua, vaikka ei toki mitenkään täysin mahdoton operaatio olekkaan. Noissa pinsettikärjissä ainoa ongelma on kova hinta, etenkin jos ei jo valmiiksi omaa yhteensopivaa juotosasemaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 240
Kokonaisia socketteja on jokunen tullut vaihdettua, socketit ei maksa kuin muutamia euroja kappale kiinasta mutta vaihtyö vaatii BGA vehkeet
Sellaista on tullut pohdittua, onko sulla millainen BGA asema?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 240
Uutta päivitystä, tuo BoardViewer-ohjelma on varsin kätevä etsimään tietoja yksittäisistä pinniestä ja jopa yksittäisten ohjainten yksittäisistä pinneistä/jaloista. Eli kaikki noi virran havaitsemis pinnit ei ole edes tällä emolevyllä käytössä, kun Rampage Extremessä on noi kaksi iROG-piiriä. Eli NetName-osiossa ei ole mitään tietoa eli kyseiset pinnit on tyhjiä/ei kytketty mihinkään. Eli nyt irroitin pinnin ja antaa olla tyhjänä reikänä socketissa niin ei ainakaan kosketa vahingossa viereisiä pinnejä ja vedä mitään oikoseen. @Sampsa @Hiikeri @jobbus @Kizmo @pomk

1621301788266.png


 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 416
Viestejä
4 198 470
Jäsenet
70 905
Uusin jäsen
Jiicotton

Hinta.fi

Ylös Bottom