Kannettavien tulevaisuus, niiden monitorien koko-ongelma

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Olen ihmetellyt jo pitkän aikaa, että vuodesta jotain 2011 lähtien on ollut olemassa 17-tuumaisia kannettavia tietokoneita täytenä qwerty-näppäimistöineen ja jotkut harvakseltaan ovat julkaisseet 19-tuumaisia, joita korjatessani kesti akkukestoltaan 5 minuuttia ennen sammumista eli kiirettä piti laittaa sähköpistoke toiseen, kun sen piti kestää ilmoitetun tiedon mukaan 30 minuuttia.

Nyt kun Lenovo esitti taittuvan Thinkpad Foldin, jonka luulin olevan kannettava tietokone ja olihan se, jos sen päälle asetti jonkinlaisen magneettisen langattoman näppäimistön. Mutta ruutukoko oli aika surkea. Sellaista ei kukaan osta pientä ruutua. Aina on julistettu jotain uusia kannettavien malleja mutta ruutukoko ei ole kasvanut ja se minua kismittää. Paino ei minua kiinnosta vaan se ruudun koko lomalla ollessa kiinnostaa, että onko se pieni vai sopiva?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
Paino ei minua kiinnosta vaan se ruudun koko lomalla ollessa kiinnostaa, että onko se pieni vai sopiva?

20.1" ja 8kg.

Mulla on tuollainen ollu monta vuotta keittiön pöydän nurkassa kakkostelkkarina, koska siinä on sisäänrakennettu DVBt viritin kaiken muun muassa. Lähinnä kuriositeetti laite, silloin kun sain koneen käsiini se oli jo ns. vanhentunutta tekniikkaa.

Fyysisesti kuvan korkeussuunnassa isompi tais olla Acer jossa oli 17" 5:4 näyttö, sellaisen olen kerran nähnyt kun kaupparatsulla oli mukana kun kävi meidän liikkeessä n. 20 vuotta sitten...

En mä läppäriä yli 14" koossa ottais nykyään. Jos isompi monitori on tarpeen niin sitten erillinen isompi näyttö kakkoseksi.
Tuplanäytöllä kun on hyötykäyttöäkin loma-ajan ulkopuolella.
20" ja pienemmät
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Mulla on nyt uudessa työkoneessa 16” 16:10 ruutu.

Eihän tuo aivan höyhenen kevyt ole kannettavaksi, mutta kompromissi paremmasta päästä kannettavuuden ja näytön koon välillä kun pitää tehdä töitä pelkällä sisäisellä näytöllä.

Todennäköisesti suuri osa ihmisistä oikeasti arvostaa kannettavuutta / siirrettävyyttä ainakin jonkun verran. Aika moni käyttää läppäriä vaan keittiön pöydällä tai sohvalla sen verran mitä käyttää ja siirtää sen sitten jonnekin säilöön.

Ja todella monessa paikassa on töissä läppärit ainoina koneina ja niitä roudataan joka päivä kodin ja duunin väliä. Ei siinä halua yhtään ylimääräistä kiloa olkalaukkuun.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Joskus oli 17-tuumainen läppäri ja siltä osin kuin muistan millainen se oli, niin aika kömpelö vekotin muualla kuin pöydällä pitäessä. Siitä seuraava ja edelleen kaapissa oleva 15-tuumainen oli siihen nähden parannus, toki myös suorituskyvyllisesti, kun Athlon X2 ajalta turion vaihtui 2010 luvun pentiumiin
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174

20.1" ja 8kg.

Mulla on tuollainen ollu monta vuotta keittiön pöydän nurkassa kakkostelkkarina, koska siinä on sisäänrakennettu DVBt viritin kaiken muun muassa. Lähinnä kuriositeetti laite, silloin kun sain koneen käsiini se oli jo ns. vanhentunutta tekniikkaa.

Fyysisesti kuvan korkeussuunnassa isompi tais olla Acer jossa oli 17" 5:4 näyttö, sellaisen olen kerran nähnyt kun kaupparatsulla oli mukana kun kävi meidän liikkeessä n. 20 vuotta sitten...

En mä läppäriä yli 14" koossa ottais nykyään. Jos isompi monitori on tarpeen niin sitten erillinen isompi näyttö kakkoseksi.
Tuplanäytöllä kun on hyötykäyttöäkin loma-ajan ulkopuolella.
20" ja pienemmät
Oliko tuon kokoisia olemassa? Se on parasta, kun saa paljon ruutua kuin korealaista tyttöä.

Tuon tapaista pitäisi olla kannettavissa, että täysi näppäimistö siihen ja sitten tilalle täysi näyttö, kun halutaan katsella mediana isolta ruudulta. Siinä pitää olla vähän enemmän liitännän paikkoja. En halua mitään pienempiä ruutuja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 170
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom