Kannattaako noviisin päivittää BIOS

Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Juolahti mieleen selvittää että onko minulla tuorein BIOS . Koneen mukaan on 1.10. ja uusin versio on 2.20. ja emohan on Asrock H270M Fatal1ty Performance.

Kone toimii normaalisti. Mitä todennäköisesti hyödyn päivittämisestä? Ymmärtääkseni riski on se, että jos BIOS päivitys ei suju täydellisesti, emo on entinen? Onko päivittäminen vaikeaa? Olen kyllä koonnut koneen itse mutta enpä juurikaan säädellyt mitään.

Yritin löytää vastaavan ketjun, jos sellainen on niin saa heittää linkin.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
989
Juolahti mieleen selvittää että onko minulla tuorein BIOS . Koneen mukaan on 1.10. ja uusin versio on 2.20. ja emohan on Asrock H270M Fatal1ty Performance.

Kone toimii normaalisti. Mitä todennäköisesti hyödyn päivittämisestä? Ymmärtääkseni riski on se, että jos BIOS päivitys ei suju täydellisesti, emo on entinen? Onko päivittäminen vaikeaa? Olen kyllä koonnut koneen itse mutta enpä juurikaan säädellyt mitään.

Yritin löytää vastaavan ketjun, jos sellainen on niin saa heittää linkin.
Täältä lukemaan mitä hyötyjä tulee: ASRock > Fatal1ty H270M Performance

Päivittäminen ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen vaikeaa, etenkin kun tuo emo tukee suoraan BIOSissa päivityksien lataamista (jos se päivityspalvelin vielä on olemassa) ja asentamista. Muuten turvallisin tapa on ladata muistitikulle ja BIOSin kautta asentaa päivitys tikulta. Aiemmasta linkistä vielä löytyy yksityiskohtaiset ohjeet.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Päivittäminen ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen vaikeaa, etenkin kun tuo emo tukee suoraan BIOSissa päivityksien lataamista (jos se päivityspalvelin vielä on olemassa) ja asentamista. Muuten turvallisin tapa on ladata muistitikulle ja BIOSin kautta asentaa päivitys tikulta. Aiemmasta linkistä vielä löytyy yksityiskohtaiset ohjeet.
Omassa Z170 emossa joutuu säätämään verkkoasetusten kanssa UEFI:ssa eikä lataaminen sitä kautta ole yhtä kuin napin klikkaaminen.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Näin ymmärsin että bios tikulle ja päivittämään. Mutta ettei se kysy mitään hämärää mihin en sitten osaa vastata, tuolla biosissa kun näyttää olevan aika paljon sellaista valikkoa jota en tajua.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
240
Näin ymmärsin että bios tikulle ja päivittämään. Mutta ettei se kysy mitään hämärää mihin en sitten osaa vastata, tuolla biosissa kun näyttää olevan aika paljon sellaista valikkoa jota en tajua.


Tuolta löytyy ihan asrockin oma ohjevideo tuohon operaatioon.

Edit. Kun valitset tuon instant flashin siellä näkyy vain yksi bios jos puhtaalle tikulle laitat sen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
Nuo hommat ovat niin emolevykohtaisia että täysin merkityksetöntä yleistää kaikkien emojen bios päivitykset turhiksi, vaikka itsellä olisikin käynyt sellainen tuuri ettei niistä koe hyötyneensä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 032
onhan se biosin tuijottaminen häkellyttävää jargonia jollei ole aikaisemmin selannut.

mutta ei ne lukemat itsekseen siellä muutu ja etenkään tallennu, mikäli arvelluttaa niin aina voi valita "exit without saving"

taikka jos jotain oikeesti "vahingossa" muuttaa siten ettei kone enää boottaa niin aina saa otettua sen patterin irti ja täten nollattua asetukset.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom