Kalliiden henkilöautojen leasing: kannattavaa vai ei?

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
457
Veroilmoituksen teko sai pohtimaan kalliimman auton liisausta. Nykyisellään ak:lla on ammatinharjoittajana suoralla rahalla ostettu MB GLE 450 AMG coupe, josta veroilmoituksen kustannus tuli 2,2 euroa/km. Ajomäärä on noin 26 tkm/vuosi ja kehien sisällä.

Nyt rupesin pohtimaan vaihtoehtoa liisata auto sen sijaan, että sen vaihtaisin omaan piikkiin 1-1,5 v välein. Ymmärrän, että tästä lienee vähemmän kokemusta foorumin käyttäjillä, mutta katsastelin esimerkiksi Luxury Collectionin esimerkkilaskelmia (https://www.luxurycollection.fi/wp-content/uploads/lc_leasing_esite_a5_web.pdf) eikä nuo päättömiltä vaikuttaneet vaan pikemminkin tasainen kustannus ja autoverouudistukset kiinnostaisivat...

Onko kellään kokemusta tai mielipiteitä liisauksesta siinä mielessä miten se ei olisikaan kannattavaa, jos auton arvo itse hankittuna tippuu joka tapauksessa 1-2 v:ssa 50-60000 eurolla ja muut kustannukset ovat esim 1 e/km? Lähinnä suuntaviivoja vaimolle ehdotettavaksi siis haen tässä vaiheessa...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
457
No kerro lisää toki näistä vaihtoehdoista, jos tiedät. "Täysi" huoltoleasing oli nyt (ilmiselvästi) lähtökohtana, mutta kaikki vaihtoehdot otetaan huomioon. Ottaisitko itse vastaavassa tapauksessa mielummin liisattuna auton kuin entiseen malliin omasta taskusta?
 

Kimi625

Vähintäänkin eeppinen näpertelijä.
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
624
Mites tuo Santanderin tarjoama All-In-One rahoitus? Vaikuttaa houkuttelevalta...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
795
Ajelin noin 15v huoltoliisareilla. 5 eri autoa. Mielestäni vain halvan pään huoltoliisarit on rahan arvoisia. Jos työajoa tulisi enemmän, niin tietysti hiljaisempi auto ja parempi penkki (=kalliimpi auto) alkavat painamaan vaakakupissa, mutta koska liisarin hinta nousee jossakin vaiheessa jo liian suureksi, voisi olla parempi ajella omalla 2.0 farmarivolvolla kuin liisatulla. Mutta taas parempi olisi ehkä ajaa liisatulla 1.3 corollalla kuin omalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
816
Jäikö mulla blokkausten takia jotain näkemättä, vai miten about 150k autosta päädyttiin selittämään miten 1.3 Corolla kannattaa ehkä liisata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Nuo jutut varmaan kannattaa laskeskella tarkkaan. Riippuu niin siitä autostakin sitten ja että kuinka usein sitä vaihtaa? Voisiko halvemmaksi tulla pitää vaikkapa teslaa 5 vuotta käytössä? Tietysti sekin juttu että olisiko koko sähköautoa mahdollista pitää, vai sitten tuollaista missä on iso kulutus? Kuten näkyy, niin itse olen ihan pihalla noista liisauksista :)

(Auton kokonaishinta sis autovero 114 907€)
MASERATI LEVANTE 1160€/kk.
UUDEN VEROMALLIN 36KK HUOLTOLEASING
Ensimmäinen erä 20.000 €
Viimeinen erä 48.000 €


Tesla model X 111 200€
model S 88 800€
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 203
Viestejä
4 215 938
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Murtz

Hinta.fi

Ylös Bottom