Kaksi näyttöä Windows 11 koneeseen

faq

Minulla on nyt 4K-näyttö (3840 x 2160) päänäyttönä. Täytyisi samaan koneeseen liittää toinen Full-HD-näyttö (1080x1920) siten, että ne molemmat näyttävät samaa kuvaa ja konetta siis voi käyttää täsmälleen samalla tavalla kahdesta (lähes vierekkäisestä) paikasta.
Onko tuossa muuta kuin vaan HDMI-piuhat koneeseen ja näytönasetuksista (työpöydällä hiiren oikealla napilla valikosta) valitsee näkymän: sama näkymä molemmissa.

Toinen kysymys, että jos on esim Android-PAD, jossa on HDMI-liitäntä niin voiko tällaisen padin laittaa toiseksi näytöksi? Siis voiko padin HDMI:stä viedä myös kuvaa sinne padille? Toisin päin se kyllä onnistuu.

PS. Syy tällaiselle on, että mulla on tietokone ja kosketinsoitin lähellä toisiaan. Täytyy tietokonetta voida käyttää myös kosketinsoittimen päällä olevsta näytöstä.

Viimeksi muokattu:
Juurikin noin, eli molemmat näytöt vain näytönohjaimeen kiinni, oli ne sitten HDMI tai DisplayPort ja näyttöasetuksista "näytä sama näyttö molemmissa" (eng. "clone these displays").

Android tablettien liitännät taitaa pääosin olla yksisuuntaisia, eli kuvan saa kyllä pihalle, mutta ehkä joku tietävämpi osaa tätä paremmin kommentoida.

Samsungilla tosin on langaton "second screen" ominaisuus ainakin S-sarjalaisissa, jolla haluamasi onnistuisi:

Eikö tuon toisen näytön voisi toteuttaa langattomasti siten, että asentaisi etänäyttöön (esim. tablet) RealVNC -Viewer ohjelman ja lähettävään koneeseen VNC-palvelimen?

VNC

Itse olen Linuxilla ASUksen Android tablettia toisena näyttönä käyttänyt. Ei se mikään nopea ollut käyttää, mutta kyllä siinä dokumentteja pystyi selaamaan. Tosin muistaakseni olisinko käyttänyt tightvnctä kun realvnc on aika hidas ja taisin jotain lisäsäätöjä serverin päähän tehdä että olisi nopsempi (pollausnopeutta varmaan ja joku älä lataa taustaa tms. asetus lisänä). Tuosta on jo aika monta vuotta niin en varmasti enää muista. Dp-alt mode tietty jos on tuettuna usbista niin sellaisesta saa suoraankin kuvan (Sonyn oma luuri ainakin taisi tukea).

Statistiikka

Viestiketjuista
266 103
Jäsenet
75 764
Uusin jäsen
Voippari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom