Kaksi identtistä videoraitaa 4K UHD bluray-levyllä

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 383
Olin rippaamassa jotain omia leffoja tietokoneelle ja edelleen Plexille. Esim. Game of Thronesin 2-kauden (4 levyä) levyillä on sama videotiedosto kahteen kertaan. Mistä tämä johtuu? Voiko toisen huoletta poistaa eli ovatko nuo oikeasti identtisiä?

Purin levyt MakeMKV:llä.

1612467183534.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Jos haluat varmistaa, että tiedostot ovat identtisiä, niin vertaa esim. md5 tai SHA tarkastussummia.

Ilman lisäohjelmia tuo hoituu komentokehotteessa tekemällä seuraava kummallekin tiedostolle ja varmistamalla, että MD5 summat ovat samat.
CertUtil -hashfile C:\TEMP\MyDataFile.mkv MD5
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 383
Jos haluat varmistaa, että tiedostot ovat identtisiä, niin vertaa esim. md5 tai SHA tarkastussummia.

Ilman lisäohjelmia tuo hoituu komentokehotteessa tekemällä seuraava kummallekin tiedostolle ja varmistamalla, että MD5 summat ovat samat.
CertUtil -hashfile C:\TEMP\MyDataFile.mkv MD5
Eri arvot sieltä tuli. Mediainfon mukaan noissa ei kuitenkaan ole mitään eroa. Sekunnilleen samanmittaisia, samat bitit sekunnissa, kodekit jnejne. Mistähän tuo johtuu, että noilla levyilllä on yksi jakso aina kahteen kertaan?
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 202
Olen käsittänyt että tuo on joku makemkvn tapa (tai bluray levyn) eli siinä voi valita mitkä kielivalinnat ovat vakiona valittavissa (eri tekstityskieli, vakio ääniraita tms.) ja ainakin itse olen Westworldissa törmännyt tuohon että siellä on mahdollisesti eri ääniraitaa tai sitten tekstityksiä käytössä. Eli että bluray asema valitsee sopivan raidan sen perusteella mitä soittimen asetuksiin on laitettu (epäilen että se videopuoli on täysin identtinen ja vain kerran siellä itse levyllä ja nuo erilliset tiedostot liittyvät enemmän tekstityksiin yms. ja makemkv vain käsittää noi erillisiksi tiedostoiksi kun ovat erillisiä "jatkumoja" itse rakenteessa ja siksi tekee molemmista erillisen tiedoston).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 838
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom