Kaikumisen estäminen asunnossa?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 343
Muutin uuteen asuntoon ja vihdoin alkaa olemaan kämppä kalustettu. Nyt kun kaikki tavarat on löytänyt paikkansa asunnossa olen huomannut, että se ei ole riittänyt estämään kaikumista. Asunto on 2 kerroksinen ja huoneet on 2.6m korkeita ja ulkoseinät betonia jossa on tapetit päällä. Lattiat on alakerrassa laminaattia joissa on osassa kohtaa matot. Mulla on ihan siedettävän näköiset seinät/tapetit joten en ole laittanut yhtään taulua eikä myöskään millekään seinähyllyille tmv. ole ollut tarvetta.

Nyt on kuitenkin ilmeisesti pakko laittaa seinään jotakin? Onko ehdotuksia millä estää kaikumista järkevimmin?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 895
Paljon tavaraa,iso kirjahylly täyteen kirjoja.Lattioille mattoja,seinille ryijyjä,verhot.

Sitten noita akustointilevyjä.Varmaankin riippuu myös paljon huoneen rekenteesta.
Mikä käy sitten parhaitten.Kokeilemalla selviää.
Tuolla jotakin vinkkejä,mutta tosin on tehty hifistelijöille.

Akustiikka
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 247
Verhoista ja matoista kannattaa varmaan lähteä liikkeelle, ja katsoa sitten, että minkä verran tilanne vielä kaipaa parantamista. Tosin jos verhot eivät sovi sisustusmakuun, niin sitten varmaan kannattaa miettiä juurikin esim. akustointilevyjä.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Iso kangassohva imee myöskin kivasti kaikuja :)
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 895
Kalusteet ja niiden sijoittelut,kannattaa koittaa mahdollisuuksien mukaan
eripaikoissa huonetta.Mikä konsti sopii hyvin yhteen asuntoon,
ei välttämättä sovi toiseen.

Varmaankin myös materiaalit,mitä on käytetty,esim lattiattioiden pinnoitteet,
vaikuttaa kaikumisiin.
Noita kaikujakin on sitten erillaisia,tuleeko ne seinistä,katoista,lattioista.
Mikä heijastaa mistäkin suunnasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 343


Tuon näköinen huone joskin kuvien otosta on aikaa niin muutamat tavarat muuttunut. Kooltaan aikailailla 20 neliötä. Sinällään ei hirveästi kaikuminen haittaa kun ehkä kuten huoneesta huomaa niin pääasiassa yksin tulee hengailtua ja käytän nykyisin pelkästään kuulokkeita. Kaikki laitteet mitä minulta löytyy on hiljaisimmasta päästä mutta silti keittiöstä jonkin verran äänet kaikuu ja kyllä tuon esim. eteisessä puhuessa huomaa, että kaikuu. Ei kuitenkaan mitenkään itseäni häiritsevä homma ole. Lähinnä jotkut vieraat on huomauttanut asiasta niin aloin miettimään asiaa nyt kun on muuten aikalailla valmista.

Sohva on tuohon jossain vaiheessa tulossa kun sopiva löytyy ja budjetti venyy, mutta toistaiseksi saa olla noin.

EDIT: Kuva 6 on uusin.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
801
Seinille ja lattiaan ääntä imevää tavaraa, niin loppuu kaikuminen. Itse virittelin halvinta akustiikkalevyä paljaisiin paikkoihin. https://www.thomann.de/fi/stand_vaimentimet.html

Ainoa ongelma noissa oli kiinnitys, kun kaksipuoleinen teippi ei oikein nappaa vaahtomuoviin kiinni. Ratkaisin tuon liimaamalla paneelin taakse velcronauhaa ja sitten toisen puolen velcrosta seinälle kaksipuoleisella teipillä. Tarranauhat - Varusteleka.fi

Teippiä kannattaa sitten testata pienempi pala seinään johonkin näkymättömään paikkaan ensin, jotta maalit/tapetit ei sitten lähde irroittaessa mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
No ei mikään ihme jos kaikuu, pelkkää kovaa pintaa kaikkialla. Paksumpaa verhoa, mattoa tai akustiikkalevyjä (näitä saa jos jonkinnäköisellä kuosilla ja kuviolla).
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Muutin uuteen asuntoon ja vihdoin alkaa olemaan kämppä kalustettu. Nyt kun kaikki tavarat on löytänyt paikkansa asunnossa olen huomannut, että se ei ole riittänyt estämään kaikumista. Asunto on 2 kerroksinen ja huoneet on 2.6m korkeita ja ulkoseinät betonia jossa on tapetit päällä. Lattiat on alakerrassa laminaattia joissa on osassa kohtaa matot. Mulla on ihan siedettävän näköiset seinät/tapetit joten en ole laittanut yhtään taulua eikä myöskään millekään seinähyllyille tmv. ole ollut tarvetta.

Nyt on kuitenkin ilmeisesti pakko laittaa seinään jotakin? Onko ehdotuksia millä estää kaikumista järkevimmin?
minulta voi ostaa semmosia tauluja niin lähtee kaiku pois :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 343
@Tzandels Hyvä idea tuo velcro.

@hsalonen Musta seinä on betonia joten ei oikein purkamaan voi lähteä.

@latexii Joo ei tuo varsinaisesti mikään yllätys ollut.

Itellä on toinenkin projekti harkinnassa minkä voisi tähän liittää kun keskustelu noihin akustiikkapaneeleihin kääntyi. Minua meinaan häiritsee keittiöstä kuuluvat äänet kun putket tulee taloon sitä kautta niin oon vähän miettinyt jos äänieristäisi sen. Homma hoituisi helpoiten varmaan niin että tukkii tuon ovi aukon ja siihen päälle laittaa ääntäeristävää gyprocia. Sitten joko keittiön avoimeen oviaukkoon ovi tai olohuoneen ja eteisen väliin ovi. Nuo ovet voisi parhaassa tapauksessa laittaa niin että ne aukeavat seinän sisälle siististi tmv. Tuohon kuitenkin palkkaan ammattilaiset tekemään niin luultavasti samalla nuo kaiku hommat hoitaisin. Onko tuossa äänieristys ideassa jotain heikkouksia mitä en ole ottanut huomioon? Tietysti hieman ehkä häiritsevää joutua aina kulkiessaan ovia aukomaan ja sulkemaan perässä mutta eiköhän tuohon totu tai löydy joku ratkaisu.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 910
Jos kyseessä on oma kämppä niin akustoitu (laskettu) sisäkatto saisi aikaan todella hyvän akustiikan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 707
Viestejä
4 236 225
Jäsenet
71 249
Uusin jäsen
isopepe78

Hinta.fi

Ylös Bottom