- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 387
Alusta asti Nintendon mukana kasvaneena huomasin pudonneeni kyydistä joskus pleikkari kolmosen aikoihin. Pelejä tuli siitä lähtien pelattua lähinnä kavereiden luona käydessä ja silloinkin kovin satunnaisesti.
Kun nyt hiljattain olen vähän raottanut jälleen pelimaailman ovea, koen ettei pelit oikein nykyään tarjoa mitään elämyksiä. Kaikki pelit vain tuntuvat ihan samalta. Achievementit vilisee ruudulla ja painamalla X voitan tilanteessa kuin tilanteessa. Erityisesti tämä fiilis on läsnä XBOX 360 kanssa (uudempia vehkeitä en ole vielä edes kokeillut). Tuntuu, että voin valita vain kolmen pelin väliltä: FPS, ajopeli tai NHL. Tuon valinnan jälkeen kaikki tuntuu olevan samasta tuutista, vain tekstuurit ja valikkojen fontti vaihtuu. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön vai olenko yksin tämän kanssa?
Em. syystä tulee yllättävän usein laitettua vaikkapa Super Mario World pyörimään. Siitä saan vielä nykyään ihan yhtä kovat kiksit kuin aikoinaan. On myös helpompi arvostaa niitä teknisiä oivalluksia, joita tuon aikakauden peleissä vielä oli. Silloin vietiin rauta äärimmilleen, siinä missä nykyään tuntuu, että kaikki sisäfileetkin ajetaan lihamyllyn läpi samaksi geneeriseksi massaksi. Indiepuolella taas näyttää olevan muotia se, että väkisin yritetään tehdä erilaista, jolloin tuloksena on peli jonka pääasiallinen tarkoitus on olla erilainen, eikä hyvä.
Kun nyt hiljattain olen vähän raottanut jälleen pelimaailman ovea, koen ettei pelit oikein nykyään tarjoa mitään elämyksiä. Kaikki pelit vain tuntuvat ihan samalta. Achievementit vilisee ruudulla ja painamalla X voitan tilanteessa kuin tilanteessa. Erityisesti tämä fiilis on läsnä XBOX 360 kanssa (uudempia vehkeitä en ole vielä edes kokeillut). Tuntuu, että voin valita vain kolmen pelin väliltä: FPS, ajopeli tai NHL. Tuon valinnan jälkeen kaikki tuntuu olevan samasta tuutista, vain tekstuurit ja valikkojen fontti vaihtuu. Onko kukaan muu törmännyt samaan ilmiöön vai olenko yksin tämän kanssa?
Em. syystä tulee yllättävän usein laitettua vaikkapa Super Mario World pyörimään. Siitä saan vielä nykyään ihan yhtä kovat kiksit kuin aikoinaan. On myös helpompi arvostaa niitä teknisiä oivalluksia, joita tuon aikakauden peleissä vielä oli. Silloin vietiin rauta äärimmilleen, siinä missä nykyään tuntuu, että kaikki sisäfileetkin ajetaan lihamyllyn läpi samaksi geneeriseksi massaksi. Indiepuolella taas näyttää olevan muotia se, että väkisin yritetään tehdä erilaista, jolloin tuloksena on peli jonka pääasiallinen tarkoitus on olla erilainen, eikä hyvä.