Kaikki pelit näyttävät paskalta

Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
Moi, hommasin tossa muutama kuukaus sitten käytettynä tietokoneen. Olen huomannut alusta asti että pelien grafiikat näyttävät todella huonolta vaikka ultra ja high kuvanlaatuasetukset ovat käytössä ja fps korkea. Kaikki pelit näyttää huonolta, pikselit näkyy ja objektejen reunat tosi rosoisia, Kun katsoo kauas niin myös se näyttää ns blurrilta, epäilen että näytönohjaimessa olis vikaa. MSI Rtx 2070 Armor 8G EDIT: Kaksi näyttöä ollut käytössä joten olen kokeillut myös erilaisia näyttöjä, kaikissa sama ongelma.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
163
kai laitoit näyttökaapelin kiinni näyttiskorttiin etkä integroituun näyttikseen
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
163
kokeile nvidian sivuilta uusimmat ajurit
tiedätkö onko edellinen omistaja mennyt availemaan sitä korttia? ehkä hajottanut jotain

kuulostaa musta enemmän ajuriongelmalta, ehkä jokin asetus on pielessä nvidian control paneelissa tai pelissä itessään (resoluutio/DLSS/anti-aliasing mitä näitä nyt on)
ehkä voisit kokeilla myös vaihtaa hdmi<->displayport kaapeliin jos mahollista ja tarkistaa niidenkin asetukset nvidia paneelista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
käytän dp kaapelia ja olen ddu:lla uninstallannu ajurit ja asentanut uusimmat. ei silti mikään auta....
 
Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
kokeile nvidian sivuilta uusimmat ajurit
tiedätkö onko edellinen omistaja mennyt availemaan sitä korttia? ehkä hajottanut jotain

kuulostaa musta enemmän ajuriongelmalta, ehkä jokin asetus on pielessä nvidian control paneelissa tai pelissä itessään (resoluutio/DLSS/anti-aliasing mitä näitä nyt on)
ehkä voisit kokeilla myös vaihtaa hdmi<->displayport kaapeliin jos mahollista ja tarkistaa niidenkin asetukset nvidia paneelista
tähän vastaus siis
 
Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
ja control paneeli tsekattu ja palautettu oletusasetuksiin, silti ei näytä mikään toimivan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
163
En keksi mitään muuta kuin että pakotat "Manage 3D settings" kohdasta sopivat asetukset itsellesi (image scaling, antialiasing, DSR) ja pakotus päälle siitä "adjust image settings" sivulta.
Aina kun mulla on ollut rikkonaisia näyttiksiä, niin ruutuun on tullut näkyviä artefakteja eikä jotain blurria, jolloin takuustakin on mennyt läpi ilman selityksiä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Mitä pelejä olet testannut? Minkä tuumainen näyttö?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
27" voi hyvin selittää tuota ongelmaa. 1920x1080 alkaa olemaan tuolle koolle liian pieni resoluutio, eli ne pikselit on oikeasti isoja.
 
Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
joo mutta toisella 23 tuumasella fullhd:lla smaa homma. eikä edellisellä koneella ollut mitään ongelmaa
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
454
Oletko kokeillut HDMI-kaapelilla tai toisella DisplayPort-kaapelilla? Mulla oli joskus ongelmia DP-kaapelin kanssa ja luulin ensin että näyttis happanee. HDMI:llä kun kokeilin niin selvisi ja uusi DP-piuha korjasi ongelmat.
 
Liittynyt
24.12.2022
Viestejä
48
niin, täytyy tutkia. ei nyt viitti ostaa uutta näyttistä ennenku ratkee tuo ongelma, kun en tiedä onko se kiinni nyt mun näytöstä vai näyttiksestä.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
719
No olet sanonut kokeilleesi kahta eri näyttöä niin tuskin on siitä kyse. Jos ei muuten ratkea niin sinuna hakisin jonkin halvan käytetyn näyttiksen noudolla, kokeilisin sillä ja myisin sitten samaan hintaan pois.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Kuvaa tai videota tuosta olisi tosiaan kiva saada. Näytössä ei siis liene ongelma jos on testattu pienemmälläkin.
Onhan esim. tuossa BF 5:ssa Video -> Advanced valikossa resolution scale 100%?
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
489
Mene peliin ja paina "PrintSC" / "PrintScreen" (yleensä F12:sta seuraava) ja ota kuvakaappaus. Avaa MS paint / vastaava & liitä se sinne. Ja laita tänne. Samalla näet onko resolutio pelissä oikeasti1920x1080.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 306
Viestejä
4 334 381
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom