Kahdessa lainauksessa lukee suomen kielen sijaan venäjää

Kirjauduin juuri sisään antaakseni tykkäyksiä joillekin viesteille. Huomasin, että osoitteen Kannattaako ostaa käytettyä DDR5-muistia, onko se luotettavaa? viestiketjussa minulla lukee venäjää. Kyseessä on siis viesti numero 20, IgorVladin viesti. Hän lainaa SeoulFinniä ja Seppo77:ää. Kirjautumatta nuo lainaukset näkyvät minulle siis normaalisti suomeksi, mutta kirjautuneena ne näkyvät venäjäksi. Otin tuosta näyttökuvan. Se on liitteenä.

Näyttökuva_7-7-2026_104335_bbs.io-tech.fi.jpeg

Veikkaisin, että käyttäjällä on Google Translate tms. käytössä. Itsellä näkyy venäjäksi sekä kirjautuneena että kirjautumattomana (incognito).

Kyllä nuo näkyy itsellä kirjautumattakin Venäjäksi. Liekö käyttäjällä on kääntäjä käytössä ja siksi lainaukset Venäjäksi.

Edit:
Mco ehtikin ensin :)

Edit2:
Tägätään vielä itse käyttäjä, niin voi tulla hänkin kertomaan: @IgorVlad

Kirjauduin juuri sisään antaakseni tykkäyksiä joillekin viesteille. Huomasin, että osoitteen Kannattaako ostaa käytettyä DDR5-muistia, onko se luotettavaa? viestiketjussa minulla lukee venäjää. Kyseessä on siis viesti numero 20, IgorVladin viesti. Hän lainaa SeoulFinniä ja Seppo77:ää. Kirjautumatta nuo lainaukset näkyvät minulle siis normaalisti suomeksi, mutta kirjautuneena ne näkyvät venäjäksi. Otin tuosta näyttökuvan. Se on liitteenä.

Näyttökuva_7-7-2026_104335_bbs.io-tech.fi.jpeg
Linkki suoraan viestiin#20 ,

Mutta veikkaan että sinulla on selaimessa automaatti käännös päällä, siksi näkyy ilman kirjautumista suomeksi (*, mutta joku asetus sitten kytkee käännöksen pois kirjautuneena.

Venäjänkielisen lainauksen postaaja , niin veikkaan samaa kuin muut, että hänellä on kääntäjä venäjäksi, vahingossa sitten postannut käännöksen.

(*
Jos siis edelleen tekee, jos ollut vain juuri postauksen jälkeen, niin syy voi olla se että viestiä on editoitu ja ilman kirjautumista sivut latautuu käyttäjälle ilmeisesti jonkin pilvipalvelun välimuistista (vähentää palvelinkuormaa)

Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että käyttäjä on käyttänyt apuna jonkinlaista kääntäjää. Ohjeistin käyttäjää ketjussa.

Kyllä nuo näkyy itsellä kirjautumattakin Venäjäksi. Liekö käyttäjällä on kääntäjä käytössä ja siksi lainaukset Venäjäksi.

Edit:
Mco ehtikin ensin :)

Edit2:
Tägätään vielä itse käyttäjä, niin voi tulla hänkin kertomaan: @IgorVlad
OT: tägäykset toimii vain uudessa viestissä, ei toimi editoidessa tägäystä vanhaan viestiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 574
Jäsenet
83 872
Uusin jäsen
elroms94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom