Mitä kokemusta tai syvällistä tietoa tämmöisestä systeemistä minulla ei ole, mutta kyseessä ei ole mahdoton tai ennenkuulumaton systeemi.
Lähtökohta pitäisi olla sama kuin näytönohjaimien kanssa pelikäytössä: SLI/CrossFire on vaihtoehto vasta kun tehokkain yhden piirin kortti ei ole tarpeeksi tehokas. Budjettitason korteilla useamman kortin kokoonpano ovat vain ajanhukkaa (ja toki ei enää nykyään edes tuettuja) ja yksi tuplasti kalliimpi kortti on käytännössä aina parempi ratkaisu kuin kaksi budjettikorttia. Tai itse asiassa säästötoimenpiteenä tämä on vielä älyttömämpi, koska tässä on vissiin oikeasti mahdollisuus tehdä jotain ainakin raudan kannalta vaarallisella tavalla väärin ja pahimmillaan satuttaa itsenään.
Eli jos ideana on hyödyntää kaksi kotoa löytyvää tuhannen watin poweri pyörittämään monsterikonetta, niin unohda ja suosiolla marssi ostamaan (helvetin kallis) 2000W poweri. Sen sijaan jos kyseessä on joku vesijäähdytetty maailmanlopun masina dualxeoneilla, neljällä titanilla ja petatavulla kiintolevytilaa, niin pakkohan se on hakea useamman powerin ratkaisua.
Tämä olisi itse asiassa erittäin helppoa, jos pci-e laitteet eivät vetäisi virtaa väkisin väylän kautta. Silloin voisi helposti laittaa vaikka jokaiselle näyttikselle helposti oman powerin joka olisi omassa itsenäisessä loppissaan ja homma toimisi simppelisti. Nyt pci-e laitteiden kohdalla syntyy väkisin tilanne, jossa samaa laitetta syöttää kaksi poweria ja se on käsitykseni mukaan ongelma, enkä siihen ala antamaan muuta ohjetta kuin että ole varma siitä mitä olet tekemässä, jos homma joskus toteutuu.
Kiintolevyjen kohdallahan tilanne on simppeli, eli jos virityksen alla on joku megakokoinen levypalvelin, niin lätkit vaan levyille yhden powerin ja muulle kokoonpanolle tosin ja otat hyppylangalla sen käynnistyssignaalin kiintsareiden powerille ja homma on siinä.
Sellainen tuli mieleen, että googlaile powereita jotka tukisi tämmöistä ominaisuutta. Jos löytyy, niin pääset paljon helpommalla kuin suunnittelemalla itse että miten homma tehdään oikein.