Ratkaistu Käyttöjärjestemän asennus ongelma

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Minulla on ongelma linuxin asennuksessa, olen yrittänyt asentaa Ubuntu server 16.04 ja Debian 9.40 käyttöjärjestelmiä netinstallina koneeseen jossa on Pentium 3 800 mhz ja 512 megaa muistia. Ongelma on se että olen yrittänyt asentaa USB kautta ja koneen emo ei tue usb boottausta. Olen yrittänyt Amd athlon 64 3400+ prossulla ja sen emolla yrittänyt asennella sen pentium koneen kovalevylle käyttistä mutta se ei saa tiedostojärjestelmää aikaiseksi. Haluaisin saada asennettua käyttöjärjestelmän ihan sillä pentium koneella. Minulla ei ole cd/dvd asemaa joten oisikos apua?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Helpoimmalla pääset että hankit sen CD/DVD-aseman, itsehän olet päättänyt museo koneelle asentaa käyttiksen, joten joudut sen mukaan sitten mukautumaan asennuksessakin sinne aikakaudelle.

Taikka sitten kikkailemalla käyttämällä Plop bootmanageria, ei muuta kuin lukemaan:
Plop Boot Manager 5.0 - plpbt.bin - LiveCD and other ways to start the Boot Manager
Juu löysinkin cd aseman kaapin perältä mutta romppuja ei oo, varmaan käyn huomenna kirjastosta lainaamassa ubuntu server rompun kun näkyi sellaisia olevan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 470
Viestejä
4 192 275
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom