Pelikone siirtyi makkariin autosimukäyttöön, kaivoin esiin vanhan Acer Predatorin nettikoneeksi.
Viimeksi muokattu:
Onko jokin lähde tuolle pumpun pieneksi jäämiselle?Oli alunperin tarkoitus laittaa 2 radia meshliciouksen sisälle, mutta ilmeisesti nykyinen alphacoolin pumppu on jo hieman tiukilla nykyisen kokoonpanon kanssa
Vesijäähdytys:
- Black Ice Nemesis radiator GTS 280
- Alphacool Cape Corp Coolplex Pro 10 LT Edition -säiliö
- Alphacool DDC-pumppu + EK XTOP DDC Plexi
- Alphacool Eisblock XPX CPU-blokki
- Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3090/3080 TUF -näytönohjainblokki
Vaikuttaa virtaus olevan melko pieni ja pumppu tosiaan käy maksimikierroksilla. Kokeilin alkuun myös laittaa GTS240:n samaan kiertoon ja silloin lämmöt karkasivat käsistä, saattoi toki olla etten saanut kaikkea ilmaa pois radeista. Tämä on toki minun ensimmäinen GPU + CPU nestejäähdytyskierto, mutta olen lukenut, että nesteen lämpötilan tulisi aika lailla tasaantua kierrossa, mutta omassa kierrossani, jossa veden lämpötilamittari on GPU:n jälkeen ennen radiaattoria, nousee lämpötila kovassa rasituksessa 50 asteeseen, mutta muualla kädellä kokeillen ovat liittimet yms. huomattavasti viileämpiä. Olen ostanut siis tuon DDC -pumpun käytettynä ja ilmeisesti kyseessä on 10 W -versio. Lukenut myös, että tuo GTS ja käyttämäni blokit olisi aika virtausta rajoittavia, joten siksi ajattelin.Onko jokin lähde tuolle pumpun pieneksi jäämiselle?
Mulla on sama GTS + TX240 + EK-VGA + EK Classick Cpu Alphacoolin DDC:n jatkeena.
Tarkoitus vaihtaa TX240 Corsairin XR5:een (ilmeisesti sama kuin GTS)
Mulla on DDC 3.2 / 20W.Vaikuttaa virtaus olevan melko pieni ja pumppu tosiaan käy maksimikierroksilla. Kokeilin alkuun myös laittaa GTS240:n samaan kiertoon ja silloin lämmöt karkasivat käsistä, saattoi toki olla etten saanut kaikkea ilmaa pois radeista. Tämä on toki minun ensimmäinen GPU + CPU nestejäähdytyskierto, mutta olen lukenut, että nesteen lämpötilan tulisi aika lailla tasaantua kierrossa, mutta omassa kierrossani, jossa veden lämpötilamittari on GPU:n jälkeen ennen radiaattoria, nousee lämpötila kovassa rasituksessa 50 asteeseen, mutta muualla kädellä kokeillen ovat liittimet yms. huomattavasti viileämpiä. Olen ostanut siis tuon DDC -pumpun käytettynä ja ilmeisesti kyseessä on 10 W -versio. Lukenut myös, että tuo GTS ja käyttämäni blokit olisi aika virtausta rajoittavia, joten siksi ajattelin.
Äkkiäkös sen testaa. Lykkää vanhat kammat kans kiinni ja kato tunnistuuko 3/4 vai 4/4. Jos vaan 3/4 niin vaihda ne vanhat keskenään. Jos sittenkin tunnistaa vaan 3/4 niin sitten on muistipaikassa vika.Mietin vaan että onko toinen noista vanhoista kammoista rikki kun tehtävienhallinta ja UEFI molemmat raportoi että 1/4 muistipaikkaa käytössä ja näkyikin vaan 8GB sitä, jos noin niin en noita vanhoja sitten oikeastaan edes voi / halua myydä. Uudet kammat tunnistuu ihan oikein 2/4 32GB.
Muisteilla on onneksi usein pitkät takuut, jopa elinikäiset.Uudet kammat samoissa sloteissa kuin vanhat eli slotti ei ole hajalla (olettaisin). Tää ei kylläkään ole eka kerta kun muistikampa vaan ottaa ja katoaa. Voihan ton vielä testata että laittaa noi yksi kerrallaan vaikka slottiin 1 ja jos toinen ei tunnistu niin se sitten on rikki.
Eikö nämä ole juuri ne?
Kotelon (Fractal Torrent) ja jäähyn (NH-D15S + NF-A12x25) asentelua. Mukavaa olla taas huolettomalla ilmajäähyllä kymmenen vuoden vesileikkien jälkeen.
Saisi Noctua vaan julkaista NF-A14x25 niin saisi ne kopan pohjaan, täytyisi nuo kotelon edessä olevat 180 milliset flektit myös iskeä kumikiinnikkeisiin, kun tuntuvat täristävän jonkin verran.
Nuo on vanhat A14, uudet next gen A14x25 on loppuvuodesta tulossa.Eikö nämä ole juuri ne?
Milläs tuo seinävalaistus on toteutettu? Hieno!Nyt alkaa olla oma työhuone kilkkeineen sellaisessa mallissa, ettei isompia muutoksia tule varmaan hetkeen, niin laitetaan nyt tännekin.
![]()
Noctuan roadmap on lähinnä viitteellinen, mutta ehkä enemmän viihteellinen. Esim valkoiset propelit ovat olleet "ensi vuonna" tulossa jo muutaman vuoden.Nuo on vanhat A14, uudet next gen A14x25 on loppuvuodesta tulossa.
![]()