Käytettynä ostettu blokilla varustettu 3080

Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
651
Moro!

Kertokaapa mielipiteenne. Ostin kortin hiljattain, ei mennä nyt tässä vaiheessa tarkemmin vielä siihen mistä tai keneltä, koska en halua ketään turhaan mustamaalata.

Kortti odotti eiliseen asti uusia lämpötyynyjä, ja tosiaan lopulta ne saatuani otin takalevyn ja blokin irti. Yllätys oli melkoinen kun havaitsin että kokonainen virransyöttörivi on ilman lämpötyynyä. Pelästyin toki jo tätä, mutta myyjä vakuutteli että korttia ei ole käytetty vaan hän on vaihtanut blokin ja tuo on epähuomiossa jäänyt puuttumaan. Sovittiin alennus, ja ajattelin että tällä mennään.

Nyt ajattelin, että laitanpa uudet tyynyt ja tahnat paikalleen, niin havahduin siihen että noissa paikallaanolevissa tyynyissä on toisen puolen muovit paikallaan. Ihmettelin kun kontakti on ollut blokkiin niin kovin siisti.

Ymmärtänette, että luotto kortin historiaan ei ole korkealla, haluaisin purkaa myyjän kanssa kaupan vaan hän ei siihen nähtävästi ole suostumassa. Mitä itse tekisitte?
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
1667587637811.png


Olet laittanut tuon lämpötyynyn noiden kelojen päälle. Sillä ei ole mitään väliä siinä ja ei ne paljoa edes kuumene.

Varsinaiset mosfetit, jotka siis lämpenee ja tekee sen oikean työn on tuossa alhaalla ilman lämpötyynyä!

Väärin tehty.

Tuossa pitäisi olla:
1667587855773.png
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
651
Jos se toimii normaalisti niin käyttäisin vaan.
Tämäkin on vaihtoehto.


Olet laittanut tuon lämpötyynyn noiden kelojen päälle. Sillä ei ole mitään väliä siinä ja ei ne paljoa edes kuumene.

Varsinaiset mosfetit, jotka siis lämpenee ja tekee sen oikean työn on tuossa alhaalla ilman lämpötyynyä!

Väärin tehty.
Niin siis kortti oli noin kun otin blokin irti. En edes testannut, koska en ole vielä saanut buildin kaikkia komponentteja. EK:n ohjetta ja lukemattomia videoita kun asiasta katsoo niin molempiin kuuluu tyyny.

Nythän vahinkoa ei vielä ole päässyt tapahtumaan. Ei vaan oikein luottoa riitä myyjän muihin lupauksiin kun näkee nämä.

Vahinkoja sattuu, eikä mitään jäisi hampaankoloon jos saisin kaupan purkaa, maksan omasta pussistani mielelläni palautuksenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Yksityisten ihmisten välisessä kaupassa ei ole takuuta, eikä tarvitse ottaa tuota takaisin. Virheitä on tehty, mutta sait jo alennuksen.

Itse olen sitä mieltä, että myyjä on tarpeeksi tullut jo vastaan ja alennuksen hyväksymällä olet tämän hyväksynyt.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
651
Miten purkaat kaupan jos yksityiseltä olet ostanut ?
Sopimalla palautuksesta. Eipä mulla pakkokeinoja ole, jos kortti toimii.

Pointti tässä lienee myös se, jos halutaan jossitella, että olisiko tuo kortti käytännössä ilman jäähdytystä hajonnut, jos olisin vaan iskenyt paikalleen.
No, samapa se. Kai se on vaan uudet tyynyt ja töhnät kuten alunperin oli ajatuskin ja eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 550
Viestejä
4 203 762
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom