Käytettyjen näyttisten jälleenmyyntiarvot

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Kaupat on kahden välisiä, joten siltä osin OK. Ei se ole muilta kuin siltä ostajalta pois, jos maksaa "ylihintaa". Jos kauppa syntyy sen takia, ettei ostaja ole tietoinen muista järkevimmistä vaihtoehdoista ollee hänen kannaltaan ikävä asia.
Pidän itseäni hyvinkin informoituna ostajana ja 575€ takuullisesta hyvällä jäähyllä varustetusta 2080 ti kortista on täysin kohtuullinen hinta minun mielestä jos TARVITSEE (=uusi pc-pelaaja, edellinen näyttis rikki tai tuli ostettua peli joka ei vaan pyöri hyväksyttävästi edellisellä kortilla) näyttiksen nyt. Itse en maksaisi ihan tuota, mutta mulla onkin toimiva rtx 2080. Jos se nyt päästäisi toimintasavut ulos, niin hyvinkin maksaisin HP melkein mistä tahansa omassa kaupungissa myynnissä olevasta kortista, että pääsis viikonloppuna pelaamaan, 575€ tiittisestä ois ihan erinomainen kauppa

Huvikseen päivittäjälle vähän hintahaitarin yläpäässä, mutta menettelee. Se on normaalia että ne jotka tarvitsevat jotain ostavat sen vähän "ylihintaan" siinä missä huvikseen päivittäjät etsivät parasta mahdollista tarjousta.

Se kun ei ole ylihinnan määritelmä, että muutama käyttäjä pitää käytettyä rautaa kategorisesti useita kymmeniä prosentteja ylihintaisena. Todellisuudessa ylihinta tarkoittaa sitä, että maksetaan markkinoiden keskihinnasta merkittävästi ylöspäin poikkeavaa hintaa tuotteesta jota on jatkuvasti tarjolla.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Pidän itseäni hyvinkin informoituna ostajana ja 575€ takuullisesta hyvällä jäähyllä varustetusta 2080 ti kortista on täysin kohtuullinen hinta minun mielestä jos TARVITSEE (=uusi pc-pelaaja, edellinen näyttis rikki tai tuli ostettua peli joka ei vaan pyöri hyväksyttävästi edellisellä kortilla) näyttiksen nyt. Itse en maksaisi ihan tuota, mutta mulla onkin toimiva rtx 2080. Jos se nyt päästäisi toimintasavut ulos, niin hyvinkin maksaisin HP melkein mistä tahansa omassa kaupungissa myynnissä olevasta kortista, että pääsis viikonloppuna pelaamaan, 575€ tiittisestä ois ihan erinomainen kauppa

Huvikseen päivittäjälle vähän hintahaitarin yläpäässä, mutta menettelee. Se on normaalia että ne jotka tarvitsevat jotain ostavat sen vähän "ylihintaan" siinä missä huvikseen päivittäjät etsivät parasta mahdollista tarjousta.

Se kun ei ole ylihinnan määritelmä, että muutama käyttäjä pitää käytettyä rautaa kategorisesti useita kymmeniä prosentteja ylihintaisena. Todellisuudessa ylihinta tarkoittaa sitä, että maksetaan markkinoiden keskihinnasta merkittävästi ylöspäin poikkeavaa hintaa tuotteesta jota on jatkuvasti tarjolla.
Ylihinta on minusta suhteellinen käsite. Jos tuotteen saa jostain 200€ ja ostaa sen "tietämättömyyttään" 250€ :lla on minusta maksanut 50€ ylihintaa.
Jos takuuta ei ole enää jäljellä täyttäaikaa, niin senkin pitäisi vaikuttaa myös hintaan. Toinen asia on jos euroilla ei ole itselle merkitystä ja tarvitsee kortin heti (ostaa sen 3080 vaikka parin viikon päästä).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Ylihinta on minusta suhteellinen käsite. Jos tuotteen saa jostain 200€ ja ostaa sen "tietämättömyyttään" 250€ :lla on minusta maksanut 50€ ylihintaa.
Jos takuuta ei ole enää jäljellä täyttäaikaa, niin senkin pitäisi vaikuttaa myös hintaan. Toinen asia on jos euroilla ei ole itselle merkitystä ja tarvitsee kortin heti (ostaa sen 3080 vaikka parin viikon päästä).
Ja 2080 ti:tä en ole nähnyt menevän alle 550€ (en väitä ettei ole mennyt, en vain itse ole nähnyt ja olen jonkun verran noita seurannut), 575€ on täysin markkinoiden mukainen hinta, tuon tason hinnalla ne ovat liikkuneet.
Tottakai takuun pituus vaikuttaa hintaan: täydellä takuulla olevan 2080 ti:n voi käydä kaupasta ostamassa 1000€ hintaan :kahvi:
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Pidän itseäni hyvinkin informoituna ostajana ja 575€ takuullisesta hyvällä jäähyllä varustetusta 2080 ti kortista on täysin kohtuullinen hinta minun mielestä jos TARVITSEE (=uusi pc-pelaaja, edellinen näyttis rikki tai tuli ostettua peli joka ei vaan pyöri hyväksyttävästi edellisellä kortilla) näyttiksen nyt. Itse en maksaisi ihan tuota, mutta mulla onkin toimiva rtx 2080. Jos se nyt päästäisi toimintasavut ulos, niin hyvinkin maksaisin HP melkein mistä tahansa omassa kaupungissa myynnissä olevasta kortista, että pääsis viikonloppuna pelaamaan, 575€ tiittisestä ois ihan erinomainen kauppa

Huvikseen päivittäjälle vähän hintahaitarin yläpäässä, mutta menettelee. Se on normaalia että ne jotka tarvitsevat jotain ostavat sen vähän "ylihintaan" siinä missä huvikseen päivittäjät etsivät parasta mahdollista tarjousta.

Se kun ei ole ylihinnan määritelmä, että muutama käyttäjä pitää käytettyä rautaa kategorisesti useita kymmeniä prosentteja ylihintaisena. Todellisuudessa ylihinta tarkoittaa sitä, että maksetaan markkinoiden keskihinnasta merkittävästi ylöspäin poikkeavaa hintaa tuotteesta jota on jatkuvasti tarjolla.
Olisi mukava kuulla ostajienkin mietteitä eikä vain myyjän puolta tuosta asiasta:think: Onko oikeasti niin kova kiire saada näyttis ettei voi viikkoa odottaa vai ovatko vain tietämättömiä? No markkina-arvo määräytyy kuitenkin niiden mukaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Olisi mukava kuulla ostajienkin mietteitä eikä vain myyjän puolta tuosta asiasta:think: Onko oikeasti niin kova kiire saada näyttis ettei voi viikkoa odottaa vai ovatko vain tietämättömiä? No markkina-arvo määräytyy kuitenkin niiden mukaan.
Minä siis olen ostanut RTX 2080 tällä viikolla.

Miksi ostin? Kun sopi budjettiin ja päivitti kivasti tehoja vs 2060 super. Lähti warzonesta ja Assetto Corsa Competizionessa määrätyissä tilanteissa tulevat pienet lagit pois.
400€ nVidiaa on tulossa ties millon ja sen nopeus on ties mitä. Olisin voinut ostaa myös 2080 ti:n mutta niitä ei Jyväskylässä ollut myynnissä, tai taisi yksi olla, mutta meni heti.

Viikon päästä tulee 3080 joka on taas selvästi kalliimmassa hintaluokassa, 3070 (joka on omalla kipurajalla) tulee reilusti yli kuukauden päästä. 30% teholisäys, äänet laski ja ei tarvitse enää simunäytön ja käyttönäytön välillä rämplätä piuhaa edestakasin koneen takan (koska 2060S oli karvalakein PNY malli yhdellä dp liittimellä, 2080 on Strix OC). 150€ tuli hintaa. Pidän kohtuullisena, ois varmaan vielä pari kymppiä saanut enemmän vanhasta kortista jos ois jaksanut odottaa sopivaa ostajaa. 2080 hinta saattaa tulla edullisempien korttien tullessa laskea jonkun verran, mutta sama koskee 2060S myös. Jos laskennallisesti nyt vaikka menetän 50€ vaihtamalla nyt vs. että vaihtaisin joskus helmikuussa, niin ei paljon vaikuta, kun saan kuitenkin varmaan jonkun 100-200 tunnin verran korkeampia frameja siihen mennessä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
469
2000-sarja nyt oli täysi farssi nvidian osalta. 1080ti vanhana rautana ajeli pystyyn kaiken paitsi hinnalla pilatun feikki porvareiden 2080ti. Jenssen itsekin taisi naureskella konffissa, että nyt myös 1080ti omistajien turvallista päivittää :D Muutenkin se toinen arkkitehtuuri aina tehokkaampi (jytky oli tiedossa).

2080ti omistajat: MYYKÄÄ kortti nyt kun
hölmöt maksaa vielä 600€, kohta se on 400.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
455
2000-sarja nyt oli täysi farssi nvidian osalta. 1080ti vanhana rautana ajeli pystyyn kaiken paitsi hinnalla pilatun feikki porvareiden 2080ti. Jenssen itsekin taisi naureskella konffissa, että nyt myös 1080ti omistajien turvallista päivittää :D Muutenkin se toinen arkkitehtuuri aina tehokkaampi (jytky oli tiedossa).

2080ti omistajat: MYYKÄÄ kortti nyt kun
hölmöt maksaa vielä 600€, kohta se on 400.
No millä sitä oikein pelaa jos myy ainoan näyttiksen ja herraties milloin saisi 3000 sarjalaisen? Tuommoisen 200€ voi ihan hyvin tippua baarissa lattiallekkin kun lähtee joskus vähän näpeistä. Pidetään pää kylmänä ja ei paskota housuun.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 280
Itse ostin just 11kk vanhan siistin 2080ti Strixin 570e. Testien mukaan se näyttää olevan kuitenkin vähän tehokkaampi mitä 3070 ja siinä on enemmän muistia. Lisäksi olen varma, että tuo Strixin jäähy on hiljaisempi kuin 3070 FE. Eli tuota hintaa pitää verrata niihin kalliimpiin 3070 AIB-malleihin, eikä siihen FE-malliin. Ei ollu vaikeeta miettiä että ootanko kuukautta noita 3070-malleja vai nappaanko noudolla päivityksen. Lisäplussana ei tartte painia ajureiden kanssa seuraavaa puolta vuotta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Minä siis olen ostanut RTX 2080 tällä viikolla.

Miksi ostin? Kun sopi budjettiin ja päivitti kivasti tehoja vs 2060 super. Lähti warzonesta ja Assetto Corsa Competizionessa määrätyissä tilanteissa tulevat pienet lagit pois.
400€ nVidiaa on tulossa ties millon ja sen nopeus on ties mitä. Olisin voinut ostaa myös 2080 ti:n mutta niitä ei Jyväskylässä ollut myynnissä, tai taisi yksi olla, mutta meni heti.

Viikon päästä tulee 3080 joka on taas selvästi kalliimmassa hintaluokassa, 3070 (joka on omalla kipurajalla) tulee reilusti yli kuukauden päästä. 30% teholisäys, äänet laski ja ei tarvitse enää simunäytön ja käyttönäytön välillä rämplätä piuhaa edestakasin koneen takan (koska 2060S oli karvalakein PNY malli yhdellä dp liittimellä, 2080 on Strix OC). 150€ tuli hintaa. Pidän kohtuullisena, ois varmaan vielä pari kymppiä saanut enemmän vanhasta kortista jos ois jaksanut odottaa sopivaa ostajaa. 2080 hinta saattaa tulla edullisempien korttien tullessa laskea jonkun verran, mutta sama koskee 2060S myös. Jos laskennallisesti nyt vaikka menetän 50€ vaihtamalla nyt vs. että vaihtaisin joskus helmikuussa, niin ei paljon vaikuta, kun saan kuitenkin varmaan jonkun 100-200 tunnin verran korkeampia frameja siihen mennessä.
RTX 2080 400€ tietysti eriasia, koska siihen hintaan ei saa vähään aikaan mitään. 2080TI, taas on sen verran lähellä 3070 ja 3080, että niissä en näe hirveästi järkeä. Vähän enemmän kun laittaa rahaa niin saa ensiviikolla 3080, joka on paljon parempi. Tietysti jos ei voi paria viikkoa odottaa, niin ei mahda mitään sitten :D
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
RTX 2080 400€ tietysti eriasia, koska siihen hintaan ei saa vähään aikaan mitään. 2080TI, taas on sen verran lähellä 3070 ja 3080, että niissä en näe hirveästi järkeä. Vähän enemmän kun laittaa rahaa niin saa ensiviikolla 3080, joka on paljon parempi. Tietysti jos ei voi paria viikkoa odottaa, niin ei mahda mitään sitten :D
Niin kaikki on niin suhteellista. Kenelle se 200e on iso ja kenelle ei. Ei mulla ainakaan perse kestä laittaa 850e näyttikseen mutta 600e just kesti. Laskin siis tuohon 3080 hintaan blokin mukaan ja saattaa silti olla vähän alakanttiin + plus joutuu venailee ken tietää miten kauan.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 707
Kohta nähdään jotain testejä. Itse arvelen että 2080 super tippuisi alle 400 sadan ja 2080 ti ehkä 500 pintaan, pidemmällä takuulla ja vesijäähyllä luultasti yli 3070:n hinnan mutta ilman niitä luultavasti alle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Kohta nähdään jotain testejä. Itse arvelen että 2080 super tippuisi alle 400 sadan ja 2080 ti ehkä 500 pintaan, pidemmällä takuulla ja vesijäähyllä luultasti yli 3070:n hinnan mutta ilman niitä luultavasti alle.
Eipä omaan silmään tulokset näyttäneet siltä, että hinnat, eli 2080 TI 550€ +-5% ja 2080 super 450€ +-5% olisi muuttunut mihinkään. 3070 on se kortti joka näiden markkinoita keikuttaa nyt julkaistuista korteista. AMD:n vastine ja 3060 ne todelliset hinnanmyllääjät ovat jos joku.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
564
Eli testit ulkona ja 3080 on noin 30-35% nopeampi kuin 2080ti, jos sitten lasketaan mikä olisi uuden 2080ti arvo niin se on siellä 500€ korvilla. Käytettyjen hinta siis tuosta voidaan katsoa että -30% niin aika hyvin ootte saanut jos 600€ on noista revitty :D Se leikki taitaa kyllä olla ohi näillä näppäimillä.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 280
Eli testit ulkona ja 3080 on noin 30-35% nopeampi kuin 2080ti, jos sitten lasketaan mikä olisi uuden 2080ti arvo niin se on siellä 500€ korvilla. Käytettyjen hinta siis tuosta voidaan katsoa että -30% niin aika hyvin ootte saanut jos 600€ on noista revitty :D Se leikki taitaa kyllä olla ohi näillä näppäimillä.
Krhm, 10-35%, riippuu resosta. Esim. 1440p ero on vain 20%. Ja tuo 1800rpm on aika äänekäs, mun 2080ti Strix on mukavan hiljanen Quiet-biosilla siellä 1300-1400rpm. Kotelotuulettimien tasolla. Näköjään tuossa testissä on käytetty Strixin Performance-tilaa, jossa rpm on tuolla 1800rpm, jonka itse koen todella äänekkääksi. En siis itse vertaisi esim. 2080ti Strixiin tuota FE3080:tä, koska tuo 3080 on huomattavasti äänekkäämpi ja kuumempi kortti. Omasta suht uudesta Strixistä maksoin 570e viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen siihen nyt testit nähtyäni.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Krhm, 10-35%, riippuu resosta. Esim. 1440p ero on vain 20%. Ja tuo 1800rpm on aika äänekäs, mun 2080ti Strix on mukavan hiljanen Quiet-biosilla siellä 1300-1400rpm. Kotelotuulettimien tasolla. Näköjään tuossa testissä on käytetty Strixin Performance-tilaa, jossa rpm on tuolla 1800rpm, jonka itse koen todella äänekkääksi. En siis itse vertaisi esim. 2080ti Strixiin tuota FE3080:tä, koska tuo 3080 on huomattavasti äänekkäämpi ja kuumempi kortti. Omasta suht uudesta Strixistä maksoin 570e viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen siihen nyt testit nähtyäni.
Ollaan vissiin katottu eri revikoita, kun niissä mitä ite oon nähny on sanottu kaikissa tyyliin "thermals are similar or a little better than the 2080 FE, but with greatly improved acoustics, even when compare to the previous generation AIB models".. :think:
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 280
Ollaan vissiin katottu eri revikoita, kun niissä mitä ite oon nähny on sanottu kaikissa tyyliin "thermals are similar or a little better than the 2080 FE, but with greatly improved acoustics, even when compare to the previous generation AIB models".. :think:
Itse puhun tästä Iotechin revikasta. 2080fe ei ollut mitenkään erikoisen hyvä.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Omalta osaltani olen tässä kohtaa valmis maksamaan vielä vähemmän 2080 Ti:stä ja huomiseen F5 arvonnassa on tarkoitus koittaa saada napattua oma 3080. Jos noi AIBP kortit on edes about saman suuntaisesti kehittyneet kuin FE, niin jostain Strix 2080 Ti:stä käytettynä voisin pitkin hampain 300-350€ maksaa katsoessani 3080 Strixin hintaa pohjaksi, jos takuuta vielä vähintään vuosi, mutten senttiäkään enempää. Toki, kun on 3080 ostohousut tiukasti jalassa, niin voi vaikuttaa alentavasti 2080 Ti:n arvo-arvioon, mutta tuo olisi käypä hinta omasta mielestä ja sillä hinnalla voisin harkita jättää 3080:n ostettavaksi myöhäisempänä ajankohtana.

Edit: tarkemmin ajatellen, en ehkä sittenkään, vaan kakkosella pitäisi hinnan alkaa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Itse puhun tästä Iotechin revikasta. 2080fe ei ollut mitenkään erikoisen hyvä.
Itse katsoin IOTechin, Jayn, Bitwitin, GN:n, Linussin, HWUB:n ja muutaman muun. Yleensäkin on hyvä ottaa hieman laajempi otanta revikoihin, oli ne sitten mistä tuotteesta tahansa. ;)
Mutta siitä kyllä ollaan samaa mieltä, että 2080 FE ei todellakaan ollut mitenkään ihmeellinen, eikä 2080 Ti:kään ostohaluja saanut aikaan, niin olenkin rämpinyt tällä 1080 Ti:llä tähän asti, mutta huomenna on kyllä F5 kovilla. :lol:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Nopea analyysi 3080 arvosteluiden perusteella, lähtökohtana TechPowerUp.

RTX 3080 maksaa 739€ Nvidian kaupassa.

1080p resoluutiolla 2080 Ti = 87% tehosta --> 643€
1440p resoluutiolla 2080 Ti = 81% tehosta --> 599€
4K resoluutiolla 2080 Ti = 76% tehosta --> 562€

Yllä olevat hinnat ovat laskettu vertailemalla 3080 suorituskykyä suoraan 2080 Ti:n suorituskykyyn. Nvidian uusi Founders Edition vaikuttaa arvosteluiden perusteella sisältävän toimivan jäähdytysratkaisun, mikä kaventaa sen ja kalliimpien 2080 Ti -korttien eroja. 3080 sisältää myös huomattavasti pidemmän takuun (toki tämä on korttikohtaista, 2080 Ti voi myös olla tuoreehko).

3070 maksaa 539€ ja pitäisi olla tehoiltaan 2080 Ti tasoissa. Näiden speksien valossa 450-500€ vaikuttaa ihan kohtuulliselta hinnalta käytetylle 2080 Ti:lle, riippuen 2080 Ti:n tasosta ja takuusta. Luonnollisesti hinta lähtee tuosta vähitellen laskuun, kun 3080 ja 3090 saapuvat markkinoille.

Ymmärrän kyllä myyjien tuskan, kun 1300€ kortin arvosta tippuu hetkessä satoja euroja. En ymmärrä ostajia, jotka maksavat yli 550€ kyseisestä kortista.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 707
Eipä omaan silmään tulokset näyttäneet siltä, että hinnat, eli 2080 TI 550€ +-5% ja 2080 super 450€ +-5% olisi muuttunut mihinkään. 3070 on se kortti joka näiden markkinoita keikuttaa nyt julkaistuista korteista.
Joo ei vielä, koska 3070 joutuu odottamaan sen kuukauden. Mutta tulokset on aika selkeitä. Sääli jos joku enää maksaisi 2080 TI:stä 550 euroa, ellei ole vesijäähyllä.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Tori.fi ja tuuheat pyynnit 2080ti! Tiätty tua hinnan romahdus noinkin arvokaassa kortissa ketuttaa.
Ei se oo tyhmä joka pyytää. :D Ja varmaan vielä joitain ostajia löytyy, jotka ei aateeekoouutisia seuraa, niin jotkut onnekkaat saattaa vielä korttinsa noilla hinnoilla kaupaksi..
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 389
Jännä miten tuosta 3070 kortista kohistaan koko aika, karu fakta on että siinä on edelleen 8gb muistia, 2080ti maksaa ihan saman verran käytettynä kuin tuo uusi rimpula 3070.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
469
Ei se oo tyhmä joka pyytää. :D Ja varmaan vielä joitain ostajia löytyy, jotka ei aateeekoouutisia seuraa, niin jotkut onnekkaat saattaa vielä korttinsa noilla hinnoilla kaupaksi..
Myyjät myi vanhat korttinsa kun 3000-sarjan julkaisu lähestyi. Nyt suurin osa on vain kokeilemassa kepillä jäätä tuolla myyntiosiolla, jos vaikka saisi vahingossa hyvään hintaan kortin myytyä. HYMYILYTTÄÄ noi normi 2080 450€ ja ajeltu se 2 vuotta:D
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Joo ei vielä, koska 3070 joutuu odottamaan sen kuukauden. Mutta tulokset on aika selkeitä. Sääli jos joku enää maksaisi 2080 TI:stä 550 euroa, ellei ole vesijäähyllä.
Nii, tulokset on aika selkeitä: 3070 ei tule olemaan juuri sen nopeampi kuin 2080 ti ja siinä on vähemmän muistia joka jossai vaiheessa tulee olemaan ongelma (mut voi olla että kortit ovat siinä vaiheessa liian hitaita shader tehojen puolesta mihinkään). 550€ tänään vielä ihan hyvä hinta takuullisesta kortista, sit ku 3070 on kaupan hyllyltä haettavissa niin halvin sellainen määrää hintatason, 2080 ti lienee pari kymppiä sen alle.

Strix malleissa sit esim 3v takuu ja hinnat alkaen malleissa aina 2v, eli käytetystä voi olla enemmän takuuta kuin uudessa kortissa
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Juu mut käytetty on käytetty! Uudessa uuden takuu ja uudempaa teknologiaa, joten se 'elää' pidempään. Ja tua 3870 luo uuden hintatason käytettyihin eli niiden hinta putoaa viälä nykyisestä alemmas.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 707
Nii, tulokset on aika selkeitä: 3070 ei tule olemaan juuri sen nopeampi kuin 2080 ti ja siinä on vähemmän muistia joka jossai vaiheessa tulee olemaan ongelma (mut voi olla että kortit ovat siinä vaiheessa liian hitaita shader tehojen puolesta mihinkään).

Strix malleissa sit esim 3v takuu ja hinnat alkaen malleissa aina 2v, eli käytetystä voi olla enemmän takuuta kuin uudessa kortissa
Mä kyllä luulen että säteenseurantaa käyttäessä se on nopeampi, muutoin tasan. Kuuluu kyllä enemmän spekulaatioketjuun, noiden kahden täsmällisistä eroista ei vielä ole tietoa mutta jos katsoo noita 3070:n eri yksikköjen määrää niin miten se voisi mennä tasoihin.

Nvidian myymissä FE näyttiksissä on 3 vuoden takuu.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Miks näitä pitää edes spekuloida? Ne hinnat asettuu mihin ne asettuu. Ne maksaa kenellä on varaa maksaa ja ne odottaa, joilla ei välttämättä ole niin paljon rahaa laittaa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
32
Miks näitä pitää edes spekuloida? Ne hinnat asettuu mihin ne asettuu. Ne maksaa kenellä on varaa maksaa ja ne odottaa, joilla ei välttämättä ole niin paljon rahaa laittaa tällä hetkellä.
Juuri näin. Itseäni ei keikauta nykyisen 2080Ti:n hinta käytettynä mitenkään, koska aion ostaa kuitenkin (kuten moni muukin nykyinen 2080Ti:n omistaja) sen 3090:n. Aivan se ja sama maksaako tästä kukaan mitään tai ei. Todennäköisesti ostan kokonaan uuden koneen ja jätän tämän 2080Ti:n omaavan koneen vaan ralliautopeleille. Tai annan naapurin pojalle.

Koviten täällä on hinnan spekuloijia niissä, jotka eivät kyseistä korttia omista saati että olisi varaa top tierin kortteja hankkia :D
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
469
Juuri näin. Itseäni ei keikauta nykyisen 2080Ti:n hinta käytettynä mitenkään, koska aion ostaa kuitenkin (kuten moni muukin nykyinen 2080Ti:n omistaja) sen 3090:n. Aivan se ja sama maksaako tästä kukaan mitään tai ei. Todennäköisesti ostan kokonaan uuden koneen ja jätän tämän 2080Ti:n omaavan koneen vaan ralliautopeleille. Tai annan naapurin pojalle.

Koviten täällä on hinnan spekuloijia niissä, jotka eivät kyseistä korttia omista saati että olisi varaa top tierin kortteja hankkia :D
Kaikki on suhteellista. Joku ajaa toyotalla, joku mersulla ja joku ajaa videokortilla autoa videopelissä.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Ihmeen kovia hintoja edelleen maksetaan näistä käytetyistä esim.RTX2070-2080Ti korteista. Kuitenkin jo aikalailla uuden RTX3070 kortinkin suorituskyky on kerrottu ja hinnatkin niin... tällä tiedolla uudesta RTX2080Ti nyt en yli 500e maksaisi ... saati sitten käytetystä. Mut niin..kiire on kiire:asif:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 389
RTX2xxx sarjassa on hyvä se kuitenkin, että ne ovat nykyajan tasolla silti teknisesti ihan ajan tasalla, ei jää mistään paitsi, toisin kuin esim pascal sarja, niin nehä vasta nyt kunnolla kapulaa rattaisiin ottivat (1080ti), ei ole minkään sortin RT tukea, joten tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta (kun konsoleissakin on ray tracing).
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
564
Tilattu, nyt odotellaa. TUF 3080.. Noh eipähän tarvitse vinkua 2080ti:tä halvalla.
"Pitäkää tunkkinne" :p
 
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
66
Ihmeen kovia hintoja edelleen maksetaan näistä käytetyistä esim.RTX2070-2080Ti korteista. Kuitenkin jo aikalailla uuden RTX3070 kortinkin suorituskyky on kerrottu ja hinnatkin niin... tällä tiedolla uudesta RTX2080Ti nyt en yli 500e maksaisi ... saati sitten käytetystä. Mut niin..kiire on kiire:asif:
RTX3070 suorituskyky (=2080Ti) on kai kerrottu vain siinä esittelytilaisuudessa, jossa myös kerrottiin että RTX 3080 on tuplasti nopeampi kuin RTX 2080, ja että Ampere on 1.9x perf/watt verrattuna Turingiin. RTX 3080 on tosi hyvä julkaisu, mutta kumpikaan edellämainituista lupauksista ei toteutunut, joten tuskinpa myöskään lupaus 3070:n suorituskyvystä täysin toteutuu.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
En nyt itse kyllä näkisi aihetta panikoida vielä tuon 3070:n 8GB:n kanssa kun 4K ei ole vieläkään kovin yleinen. Moni tuntuu pelaavan 1080p:llä joko 60 tai 144+ ruudulla, ja tuon kanssa 4GB riittää vielä hyvin.


Kaikki eivät pidä tuota RT turhaketta tärkeänä.
Mutta kuka ostaa 3070 fullhd pelailuun? Joku 360hz näytön ostaja ehkä juu, mutta muuten väitän että +500€ korttien omistajat edes kerran viiteen vuoteen päivittävät näytön ja 1440p @144hz on ollut jo useamman vuoden verran 300€ luokassa ja nykyään käytettynä jo alle 200€.

Ja 4gb esim warzonessa ei oikein riitä. Low asetukset pitää laitta, joka on vähän ikävän näköistä ja sit vielä ikävemmin suoraan haittaa pelaamista kun kauempana olevat kohteet ovat epäselviä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
469
Mutta kuka ostaa 3070 fullhd pelailuun? Joku 360hz näytön ostaja ehkä juu, mutta muuten väitän että +500€ korttien omistajat edes kerran viiteen vuoteen päivittävät näytön ja 1440p @144hz on ollut jo useamman vuoden verran 300€ luokassa ja nykyään käytettynä jo alle 200€.
Minä. GPU bound peleissä esim. apex legendsissä 2080ti saa juuri ja juuri average fps 240 low graffoilla ja 240hz paneelilla olisi kiva ettei se fps tipu sinne 240 alle.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Mutta kuka ostaa 3070 fullhd pelailuun? Joku 360hz näytön ostaja ehkä juu, mutta muuten väitän että +500€ korttien omistajat edes kerran viiteen vuoteen päivittävät näytön ja 1440p @144hz on ollut jo useamman vuoden verran 300€ luokassa ja nykyään käytettynä jo alle 200€.

Ja 4gb esim warzonessa ei oikein riitä. Low asetukset pitää laitta, joka on vähän ikävän näköistä ja sit vielä ikävemmin suoraan haittaa pelaamista kun kauempana olevat kohteet ovat epäselviä.
Väittäisin että aika moni. Ikinä ei tehoa voi olla liikaa, aina löytyy se peli joka vain on erittäin raskas taikka muuten huonosti optimoitu. Ja jos ray tracing on päällä niin sillon varsinkaan ei 3070 ole ylimitoitettu mitenkään full hd:lle, vaan voi olla että kaipaisi jopa vielä parempaa suorituskykyä kortilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 823
Olisiko jotain 300e? En ainakaan odota kummempaa jos päädyn myymään omani.
300-340€ vuodenvaihteessa 2020-21 hiukan kortista/jäähdytyksen laadusta riippuen?
1080ti'ssä on kuitenkin edelleen kaistaa tukevasti ja pyörittää vielä Pitkään normipelejä 1440-resollakin ongelmitta, siis jos ei kaipaa rtx/dlss-silmäkarkkeja vaan ihan silkkaa fps-vääntöä. Hinnoittelu-tilanne muuttunee vasta jos (siis jos!) vaikka 2021 puolella ilmestyy uusia budjettiluokan 3060/50-sarjaisia joissa olisi suorituskyky/hinta-suhde vaihteeksi kohdallaan?
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 266
Pistäkäähän niitä linkkejä, että mistä saa halvalla 2080 Ti-referenssikorttia, niin ostan heti.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Pistäkäähän niitä linkkejä, että mistä saa halvalla 2080 Ti-referenssikorttia, niin ostan heti.
Ne kaikki myytiin jo 300€:lla, olet myöhässä. Etkö ole seurannut? Täällä monikin on julistanut että "se on 250-300€:n kortti koska nahkatakkimiehen jytky XDXDXD" eli sen täytyy olla totta. Sitten porukka äkkiä myi korttinsa ennen kuin se väistämättä vajoaa 150€-tasolle ennen joulua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 385
Viestejä
4 193 690
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom