Ratkaistu Käynnistysongelmia kakkoskoneen kanssa.

Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
89
Asrock fatality z77 performance
I5-2500
8gb ddr3 g skill ripjaws
Psu joku 300w vanhasta toimistokoneest pöllitty

Elikkä tosiaan kone lähtee kyllä välillä päälle jos ottaa virtakaapelin powerista irti ja odottaa jonkun aikaa. Mutta jos ei odota ja joskus silloinkin niin cpu cooler vain pyörähtää ja psu katkaisee välittömästi virrat. (Valo sammuu powerista) ja pitää iroittaa virtajohto ja laittaa takaisin että saa taas powerin päälle.
Emolevyssä on front panel usb headeristä pari pinniä katki mutta ei pitäisi oikosulkua aiheuttaa. Lisäksi prosessorin yläpuolella oleva heat shieldi emolevyssä tuntuu olevan aika kehnosti paikoillaan ja en asiaa saanut vielä ainakaan korjattua. Emolevyllä olevalla virtanapilla en myöskään ole konetta saanut käyntiin vaan olen yhdistänyt pinnit ruuvimeisselillä.
Silloin kun saan koneen päälle niin kaikki rullaa niinkuin kuuluukin Windows boottaa mikään ei kaatuile. Cpu lämmötkin iha hyvät.

Vähän omituinen ongelma. Yritin etsiä mahdollia oikosulkujen aiheuttajia emolevyltä mutten löytänyt. Huomenna tulee uusi psu testiin kylläkin aika samanlainen malliltaan.

Kellään ideoita?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kuulostaa klassiselta virtalähdeongelmalta, jossa on mahdollisesti elkot kuivuneet / pullistuneet.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
89
Joo, iltapäivällä pitäs tulla toinen virtalähde testiin. Vois kyllä tuonki avata kans päivemmällä vaikka ihan huvin vuoksi ja kattella jos löytyy jotai merkkejä siitä.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
mulla on tuon piirisarjan ASROCK ,tekee myös tuota jos katkaisee powerista virran, käynnistysnapista tosiaan ensin hurahtaa kone käymään ei avaa näyttöä ja sammuu, sitte muutaman sekunnin päästä käynnistyy itsestään ja pyytää bios kuittausta. ei oo kauaakaan kun oon powerin vaihtanut ja biospatterin samanlailla se tekee, toimii aina mainiosti kun ei katkaise virtoja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 858
Viestejä
4 206 597
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom