Käynnistymisen jäätävä viive

Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
77
HP probook 4730s.

Asensin koneeseen 256Gb Samsung-ssd:n ja ajoin sille W10:n. Kaikki ok. Sitten aloin päivittämään käyttöjärjestelmää niin alkoi Windowsin käynnistymisen yhteydessä ilmetä käsittämätön viive siten että kun koneen käynnistää,se lähtee lataamaan Windowsia . Logo ilmestyy ja sen alle pyörivä "merkki" mikä liikkuu noin 2 sekuntia. Sen jälkeen ruutu muuttuu hmm...harmaaksi eikä tapahdu mitään noin 20-30 sekuntiin
Tämän jälkeen käynnistyminen jatkuu normaalisti ja nopeasti. Kone toimii muutenkin hyvin ja on nopea sitten kun on käynnissä.
Biosin olen päivittänyt uusimpaan ja bios-asetuksista olen yrittänyt huonolla menestyksellä löytää asetusta mitä tähän vaikuttaa.
Onko ideoita?
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
508
Tapahtuuko tuota hidastelua joka kerta kun koneen käynnistää? Jos siellä vaan Windows asenteli jotain päivityksiä taustalla käynnistyksen aikana. Mikäs prosessori tuossa koneessa on? Jos se on kovin hidas, niin on ihan mahdollista, että päivityksien asentaminen ottaa aikansa SSD-levystä huolimatta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 268
Onko koneessa kiinni mitä ulkoisia laitteita, jotka saattaisi aiheuttaa tuon viivästyksen? Ota irti kaikki ylimääräinen ja testaa...
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 897
HP probook 4730s.

Asensin koneeseen 256Gb Samsung-ssd:n ja ajoin sille W10:n. Kaikki ok. Sitten aloin päivittämään käyttöjärjestelmää niin alkoi Windowsin käynnistymisen yhteydessä ilmetä käsittämätön viive siten että kun koneen käynnistää,se lähtee lataamaan Windowsia . Logo ilmestyy ja sen alle pyörivä "merkki" mikä liikkuu noin 2 sekuntia. Sen jälkeen ruutu muuttuu hmm...harmaaksi eikä tapahdu mitään noin 20-30 sekuntiin
Tämän jälkeen käynnistyminen jatkuu normaalisti ja nopeasti. Kone toimii muutenkin hyvin ja on nopea sitten kun on käynnissä.
Biosin olen päivittänyt uusimpaan ja bios-asetuksista olen yrittänyt huonolla menestyksellä löytää asetusta mitä tähän vaikuttaa.
Onko ideoita?
Katso tapahtumienvalvonnasta kohdasta "Windows-lokit --> Järjestelmä" mitä siellä tapahtuu käynnistyksen aikana.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Yleensä ajuriongelma ja monesti verkkokortin ajuri ollut syyllinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 417
Viestejä
4 236 696
Jäsenet
71 208
Uusin jäsen
kooper

Hinta.fi

Ylös Bottom