Käykö Seasonic Focus plus kaapelit ristiin

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Moi, tyhmä kysymys ehkä mutta voinko käyttää Focus + 850W pci-e kaapelia Focus + 550W virtiksessä?
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Jos kaapeli ei sovi näyttikseen, niin siihen saa sellaisen lyhyen välimuunnoskaapelin.
Maksaa 2-5€.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Tässä uutisessa ei sanota yhtään mitään kaapeleista..

Kaapelissa on koodi. Jos se koodi on sama siinä sun 850W virtalähteen kaapelissa -> se on sama kaapeli. Laita se.
"and using a modified PCIe cables with enhanced shielding resolved the issue."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Vaihdan näillä näkymin tuon virtiksen Super Floweriin, Leadex III. Ei pitäisi olla rippeliongelmia samaan tapaan.

Kaverin pojan kone, vähän naama venähti kun otin paketista uuden virtalähteen ja sen jälkeen näyttö pimeni het kun alkoi ajurin asennus... Sillä oli lainassa rikkoutuneen tilalla mun Corsair TX950 vuodelta miekka ja kivi ja homma rokkasi sillä hyvin.

Ei tullut edes pieneen mieleen mahdollisuus että uusi poweri ei toimi kyseisen kokoonpanon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Jos kaapeli ei sovi näyttikseen, niin siihen saa sellaisen lyhyen välimuunnoskaapelin.
Maksaa 2-5€.
Jäi ton 550W Focuksen paketti ja kaapelit toiselle paikkakunnalle niin olisin testannut omilla kaapeleilla omaa varanäyttistä, sen takia kyselin. GTX 970 Strix on 1X8 pin liitäntä ja mun 660 Ti:ssä vähän enempi, muistaakseni 6 ja 8 pin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Jäi ton 550W Focuksen paketti ja kaapelit toiselle paikkakunnalle niin olisin testannut omilla kaapeleilla omaa varanäyttistä, sen takia kyselin. GTX 970 Strix on 1X8 pin liitäntä ja mun 660 Ti:ssä vähän enempi, muistaakseni 6 ja 8 pin.
Ööö.. 550W Focuksessa tulee kaapeli, jossa on 2x PCIe 6+2:
upload_2019-8-2_15-3-36.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Kokoonpanossa on kiinni 1x8 pin kaapeli nydy. Mut vaihdan powerin tosiaan Super Floweriin, loppuu se ryppyily.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Tämä on erittäin vaikeaselkoinen ketju.
Jäi ton 550W Focuksen paketti ja kaapelit toiselle paikkakunnalle niin olisin testannut omilla kaapeleilla omaa varanäyttistä, sen takia kyselin. GTX 970 Strix on 1X8 pin liitäntä ja mun 660 Ti:ssä vähän enempi, muistaakseni 6 ja 8 pin.
Siispä taustatarinaa. Pari viikkoa sitten kaveri soitti että pojan kone ensin hyytyili ja lopulta kieltäytyi käynnistymästä. Otin Turun seudulta mukaan oman varavirtaläteeni, ikivanhan Corsairin. Ajoin Jyväskylään.

Homma korjaantui ja kone rokkasi Corsairilla, joten sovin että tulen sitten tällä kuluvalla viikolla jota eletään uuden virtiksen kanssa taas Turusta Jyväskylän kautta mennessäni mökille. Siihen asti poika pelatkoon TX950:llä jonka annoin lainaan kunnes palaan uuden powerin kera.

Asensin 2 päivää sitten Jykylässä Seasonicin Focus + 550W virtiksen ja totesin että toimii, sanoin että pidä Seasonicin paketti kaapeleineen jemmassa takuu ym varalta ja ajoin mökille. Eilen tuli soitto että kuva pimenee vähän ajan kuluttua, uusi oire ilmaantui virtiksen vaihdon jälkeen.

Ajoin mökiltä Jykylään ja totesin että ei toimi muutoin kuin irroittamalla GTX 970 Strix koneesta. Poistin Nvidian ajurit ja Strix toimi kunnes aloitin uudestaan asentamaan ajureita.

Sanoin että otan mukaan Turkuseen ja testaan toisella ohjaimella joka mulla toimistokoneessa kiinni. Unohdin Seasonicin kaapelipussin Jyväskylään ja rallien takia ajan eri kautta huomenna kotiin. Tuli mieleen että mulla Seasonic kotona kaapeleineen, lainaan siitä PCI-E kaapelin jos passaa pienempään? Googletin enkä ihan varmaa tietoa saanut. Joten esitin kysymyksen täällä, jonka jälkeen google tarjosi Seasonic Focus + known issues hauksi ja löytyi että 970 Strixi sekä Focus + huono yhdistelmä.

Varasin samoin tein Jimmsiltä eri valmistajan tuotteen (eli Super Flowerin) jonka saan kierrättyä omissa laitteissa jos ongelma ei sillä kuitenkaan ratkea. Lyhyt tarina nyt pitkästi, tästä tuli kieltämättä omituinen topicci näin laiturin nokassa kirjoitettuna.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom