Kaapelit ja tuulettimet pelikoneeseen

Liittynyt
30.03.2023
Viestejä
2
Paljonko teillä on tuulettimia pelikoneissa ja onko minkälainen kokoonpano kotelossa? Tulevatko kaapelit yleensä osien mukana vai onko joku hyvä setti, minkä tilatessa osaisi samalla ostaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 162
Paljonko teillä on tuulettimia pelikoneissa ja onko minkälainen kokoonpano kotelossa? Tulevatko kaapelit yleensä osien mukana vai onko joku hyvä setti, minkä tilatessa osaisi samalla ostaa?
Tuulettimia on tarpeeksi. Sanoisin, että 1 takana + 1 edessä on nykyaikana semmoinen kiva minimi. 2-3 edessä, jos on kunnon pelikone, jossa kalliimpi (ovh. 500€+) näytönohjain.

Kaapelit (ja useissa tapauksissa tuulettimetkin) tulee osien mukana. Jos vaan haluaa hienompaa, esim. ARGB-ledituulettimia ja/tai sleevattuja kaapeleita, niistä joutuu maksamaan erikseen, niinkuin kaikesta muustakin "blingistä".
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 206
Mulla on kopassa edessä 2x140mm ja takana 1x120mm tuulettimet. Lisäksi CPU coolerissa on 2x140mm ja GPU:ssa on sen omat 3xtuulettimet. Koppa on mallia "avonainen" (HAF XB), eli ilmavirtaa on paljon. Itsellä on lähinnä se kokemus, että mitä enemmän ja isompia tuulettimia niin sitä mukavampi on tuulettimien äänimaailma (mutta joku raja siinäkin varmaan tulee vastaan :-D ). Itse olen käyttänyt tässä ja eri kopissa noita Arctic P12/P14 PWM tuulettimia pääsääntöisesti, kun ne ovat edullisia ja hyviä. Niiden äänimaailmassa on noin 1000 rpm paikkeilla, kohta joka ei ole miellyttävä itselle joten olen sen napannut fan curveilla lähinnä pois. Sitten voi kanssa ostaa kalliimpia Noctuan tuulettimia niin ei tarvitse säätää senkään vertaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 289
Viestejä
4 213 609
Jäsenet
71 030
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom