Kaapeliin liittyminen

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
42
Hei,

Nykyiseen asuntoon saa vain adsl tai mokkulayhteyden. DSL alkaa käymään ahtaaksi ja mokkula testattu riittämättömäksi. Vastapäisiin asuntoihin saa kaapeliliittymät joten lähistöllä se menee. Dnalta saa kyllä kaapeliliittymän mutta epäilyttää koska tontin osuus kaivamisesta kuuluu talonomistajalle. onko mahdollista saada kaivuutyöt myös tontinosuudelta mukaan esim lisähinnalla. Kenelläkään kokemuksia?

Tuulikaapista löysin tälläisen johto rykelmän,osaako joku valistaa mitä ovat
20180217_203030.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 991
Ihan puhelinjohdoilta näyttävät kuvan johdot. Luulisi kyllä, että operaattori samalla vaivalla tilaa sen urakoitsijan tonttiosuudellekin. Varmaan helpoin olisi kysyä sieltä DNA:lta suoraan, heidän ainakin pitäisi tietää paremmin kuin täällä foorumeilla.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
42
Ihan puhelinjohdoilta näyttävät kuvan johdot. Luulisi kyllä, että operaattori samalla vaivalla tilaa sen urakoitsijan tonttiosuudellekin. Varmaan helpoin olisi kysyä sieltä DNA:lta suoraan, heidän ainakin pitäisi tietää paremmin kuin täällä foorumeilla.
Varmasti tietävät. Lähinnä kiinnostaisi kokemukset jos joku liittynyt kaapeliin. Ihmetyttää kun järjestään operaattorit eivät yritä edes tarjota parempia yhteyksiä vaan tuputtavat samoja mokkuloita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset jos joku liittynyt kaapeliin.
Porukat aikanaan liittyivät. Operaattori nakkasi kelan aidan ali ja kaivettiin itse putki maahan. Parin tunnin homma ja vaatii sen, että lapio pysyy kädessä. Varmasti n määrän satasia olisi maksanut hoidattaa homma urakoitsijalla. En tiedä kävikö Soneran mies terminoimassa sen vedetyn kaapelin talon seinään vai tekikö faija sen itse, kun en ollut paikalla.

Surinan verkkoon liittyminen maksoi silloin rapian 1000 €, en tiedä nykypäivän hinnoista, mutta eiköhän se kytkentähinta ole vieläkin olemassa. Ja kaapeli-TV:seen liittymisestä tuli vielä joku ylimääräinen satanen tai kaks.

Ihmetyttää kun järjestään operaattorit eivät yritä edes tarjota parempia yhteyksiä vaan tuputtavat samoja mokkuloita.
Kyllä se mokkula on ADSL:ää parempi ihan joka lähtöön, itse ainakaan koskisi tikullakan diiseliin sen yhden megan upin takia.

Syy miksi eivät "tarjoa" kaivuutöitä vaativia yhteyksiä on se, että sitä 30€/kk liittymää pitää sitten myydä sille asiakkaalle seuraavat 10 vuotta, että saadaan edes ne omat kulut katettua voitosta puhumattakaan. Vähän heikko sijoitus se sellainen.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
77
Lahdessa, n. 1,5km keskustasta omakotitaloalueella liittyminen kaapeliin maksaa tasan 4000e. Ei auta vaikka sitoutuisit 24/36kk soppareihin palveluista, joten mennään Telian 4G + lisäantenni -kombolla. Melko kova hinta alle 100m kaapelivedosta. Koitin myös tarjota että kadulta tulisi useampi liittyjä ja muita vaihtoehtoja, mutta kyseinen operaattori ei ollut kiinnostunut tekemään asialle itse mitään. Menee ilmeisesti liian hyvin :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 294
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom