Kaapeli modeemien siltaaminen.

Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
11
Moro, tosiaan uudessa kämpässä dna:n taloyhtiönetti ja kaapeliin menevät setit. Homman nimi on se että olkkarissa on meiän "pää" modeemi, mutta haluisin omaan huoneeseen toisen modeemin kun sellainen jo valmiiksi löytyy ja huoneesta löytyy myös antennipistoke. Tämä siitä syystä ettei tarttis vetää ethernet piuhaa pitkin kämppää. Noh, kaksi modeemia toimi yhden päivän ihan moitteetta, sittemmin ei oo enää tää mun huoneen modeemi yhdistäny, ilmeisesti ongelmana on just tää että ne sekoittaa ip:t tai jotain. Jos oikein olen ymmärtänyt, siltaaminen onnistuisi modeemien yhditämisellä toisiinsa ethernet piuhalla, tää ei kuitenkaan oo järkevä vaihtoehto koska yhtälailla voin vetää sen ethernetin pitkin poikin suoraan mun koneeseen. Eli onkohan siltaaminen mahdollista noita kaapeli johtoja pitkin.

Eli lyhyesti, miten yhdistän kaksi kaapelimodeemia kaapelipiuhalla seinään, ilman että ne taistelevat samasta ip:stä. :D
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 223
Tuskinpa DNA suostuu määrittelemään yhdelle liittymälle kahta eri modeemia samanaikaisesti käyttöön? Muutenhan taloyhtiössä voisivat kaikki asukkaat toimia vain yhdellä liittymällä ja jakaa sen kustannukset keskenään. Sinnehän pitää ilmoittaa modeemin CM MAC, jonka perusteella DNA sitten tarjoaa palvelua kyseiselle modeemille.

IP-osoite ei nyt varsinaisesti liity tähän mitenkään. Kyllähän niitä saa yhdellekin liittymälle useamman käyttöön (muistaakseni 5 kpl).

Näin ollen ratkaisu olisi kaksi erillistä liittymää. Toinen toiselle ja toinen toiselle modeemille.
 
Liittynyt
11.01.2021
Viestejä
11
Aivan, oletettavasti tää meiän systeemi toimi pari pvä sen takia että edellisen vuokralaisen netti sopimus oli vielä voimassa. Ts. oli hetken 2. sopimusta samaan kämppään. Mitään mac koodeja ei kyllä tarvinnu lähetellä, ei siinä dna:n aspa onki lakossa joten sieltä ei mitään vastausta saakkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 788
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom