Autossa ei ole tiedossa tai havaittavissa mitään vikaa, mutta mietin olisiko moottori tai turbo väljistynyt vai miksi K-arvo on moninkertaistunut muutamassa vuodessa? Auto ei syö öljyä eikä silminnähden savuta ja pakokaasut ei haise. OBD-lukijan mukaan DPF:llä olisi käyttöikää vielä 200 000km ja se on tietääkseni alkuperäinen. Keskiverto regeneraatioväli 700km, soot mass 12g ja oil ash mass 9g.
Alla vuosi, k-arvo ja kilsat:
2020 0.04 ja 278 000km
2021 0.1 ja 297 000km
2022 0.17 ja 318 000 km
2023 0.28 ja 340 000km
Kaukana 1.5 rajasta, mutta suhteellisesti kova nousu 0.04 -> 0.28.
Alla vuosi, k-arvo ja kilsat:
2020 0.04 ja 278 000km
2021 0.1 ja 297 000km
2022 0.17 ja 318 000 km
2023 0.28 ja 340 000km
Kaukana 1.5 rajasta, mutta suhteellisesti kova nousu 0.04 -> 0.28.