Myydään [JYVÄSKYLÄ] Annetaan: 15+ vuotta vanhaa romua (muistia, retronäyttiksiä, jms) TOIMIVUUS = ???

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Listaus romusta:

Emolevyt (+ suorittimet):
- AsRock K7VT2 (Socket A) + laatikko/taustalevy/ohje, pien jäähy sekalaisissa
- ABIT LX6 + Intel Pentium II 333 (+vakiojäähy)
- Intel Celeron SL5XT (1GHz, Socket 370) (Pelkkä suoritin)

Muistia:
- 2x2: 72pin EDO DRAM SIMM -kampoja
- 2x Samsung 64Mt SDRAM (M366S0823DTS-C1L)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400X64C3A/512)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400X64C3/512)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400D2N3/512)
- Apple 128 Mt SDRAM (MT16LSDT1664AG-10EC7)
- Toshiba 64 Mt SODIMM SDRAM (THLY6440F1CFG-80)
- Kingston 512 Mt SODIMM DDR (KTA-PBG4/512) (Omenamuistia!)

Retronäyttiksiä:
- Riva z128zx 4mt (AGP 3.3V)
- Vanta LT (AGP 3.3V)
- SiS 6326 AGP (AGP 3.3V)
- ATi RAGE IIC (AGP 3.3V)
- S3 ViRGE/DX (PCI)
- S3 Trio64 86C764X (PCI)

Äänikortit:
- Creative AWE64 CT4500 (ISA)
- Creative Sound Blaster 16 CT2770 (ISA)

Sekalaista:
- Socket A jäähy (MF033-032), pieni ruma ja tod näk hyvin äänekäs
- Adaptec SCSI Card 2906 (PCI)
- 3Com EtherLink III 3C5098-C / 3Com 3c509 - Wikipedia (ISA?)
- EasyTell Well AT-1414PC-V (voice modem) (ISA)
- Lucent HV90P-T / 56kbit modeemi (PCI)
- Rockwell 56K PCI Modem (RLVDL56DPF/SP) (PCI)
- Telewell GPRS USB Wireless modem (en ymmärrä miksi mulla on tämä, mutta jos joku haluaa...)

Lisäksi löytyy PATA/SATA-kiintolevyjä aina yhdestä gigasta jonnekin 400 gigaan, mutta niiden sisältöä en tiedä / muista, joten en uskalla sellaisenaan antaa. Jos joku OIKEASTI tarvitsee mahdollisesti lahonneen ikivanhan HDD:n, voidaan näitä koittaa tutkia auki.

Sijainti: Jyväskylä
Toimitustapa: Nouto, mutta voin postittaa jos pyydätte kiltisti ja maksatte ~10e vaivasta, EI TOIMIVUUSTAKUUTA

Löytyi isommasta laatikosta joka täynnä emolevylaatikoita jotka täynnä antistaattisia pusseja jotka täynnä elektroniikkarojua... Todennäköisesti toimivia, osa ehkä ei? Kerätty nuoruudessa kun tykkäsin viritellä enemmän, nyt en ymmärrä miksi vielä omistan nämä. Vaikka kukaan ei näitä haluaisikaan niin oli ihan hauska käydä läpi satunnaista elektroniikkaromua.

Kuva: Pyydettäessä...

EDIT: tämänhän olisin voinut laittaa Annetaan-osioonkin, mutta on nyt täällä... Nämä siis retrompia romuja mitä jäänyt huomaamatta kun tuhosin laatikoittain elektroniikkaromua joku kuukausi takaperin.
EDIT2: Yliviivattu 11.1. 12:20 listauksesta "varatut" tuotteet.
EDIT3: Yliviivattu 11.1. 17:45 kaikki postitetut romppeet ja lisätty maininta Celeronin perään "pelkkä suoritin"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Listaus romusta:

Emolevyt (+ suorittimet):
- AsRock K7VT2 (Socket A) + laatikko/taustalevy/ohje, pien jäähy sekalaisissa
- ABIT LX6 + Intel Pentium II 333 (+vakiojäähy)
- Intel Celeron SL5XT (1GHz, Socket 370)

Muistia:
- 2x2: 72pin EDO DRAM SIMM -kampoja
- 2x Samsung 64Mt SDRAM (M366S0823DTS-C1L)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400X64C3A/512)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400X64C3/512)
- Kingston 512 Mt DDR (KVR400D2N3/512)
- Apple 128 Mt SDRAM (MT16LSDT1664AG-10EC7)
- Toshiba 64 Mt SODIMM SDRAM (THLY6440F1CFG-80)
- Kingston 512 Mt SODIMM DDR (KTA-PBG4/512) (Omenamuistia!)

Retronäyttiksiä:
- Riva z128zx 4mt (AGP 3.3V)
- Vanta LT (AGP 3.3V)
- SiS 6326 AGP (AGP 3.3V)
- ATi RAGE IIC (AGP 3.3V)
- S3 ViRGE/DX (PCI)
- S3 Trio64 86C764X (PCI)

Äänikortit:
- Creative AWE64 CT4500 (ISA)
- Creative Sound Blaster 16 CT2770 (ISA)

Sekalaista:
- Socket A jäähy (MF033-032), pieni ruma ja tod näk hyvin äänekäs
- Adaptec SCSI Card 2906 (PCI)
- 3Com EtherLink III 3C5098-C / 3Com 3c509 - Wikipedia (ISA?)
- EasyTell Well AT-1414PC-V (voice modem) (ISA)
- Lucent HV90P-T / 56kbit modeemi (PCI)
- Rockwell 56K PCI Modem (RLVDL56DPF/SP) (PCI)
- Telewell GPRS USB Wireless modem (en ymmärrä miksi mulla on tämä, mutta jos joku haluaa...)

Lisäksi löytyy PATA/SATA-kiintolevyjä aina yhdestä gigasta jonnekin 400 gigaan, mutta niiden sisältöä en tiedä / muista, joten en uskalla sellaisenaan antaa. Jos joku OIKEASTI tarvitsee mahdollisesti lahonneen ikivanhan HDD:n, voidaan näitä koittaa tutkia auki.

Sijainti: Jyväskylä
Toimitustapa: Nouto, mutta voin postittaa jos pyydätte kiltisti ja maksatte ~10e vaivasta, EI TOIMIVUUSTAKUUTA

Löytyi isommasta laatikosta joka täynnä emolevylaatikoita jotka täynnä antistaattisia pusseja jotka täynnä elektroniikkarojua... Todennäköisesti toimivia, osa ehkä ei? Kerätty nuoruudessa kun tykkäsin viritellä enemmän, nyt en ymmärrä miksi vielä omistan nämä. Vaikka kukaan ei näitä haluaisikaan niin oli ihan hauska käydä läpi satunnaista elektroniikkaromua.

Kuva: Pyydettäessä...

EDIT: tämänhän olisin voinut laittaa Annetaan-osioonkin, mutta on nyt täällä... Nämä siis retrompia romuja mitä jäänyt huomaamatta kun tuhosin laatikoittain elektroniikkaromua joku kuukausi takaperin.
Moro,

Mulle olisi käyttöä aika monellekin osalle, mutta Jyväskylä on vähän turhan kaukana.

Mitäs vaivanpalkkaa postikuluineen haluaisit näistä, jos ovat ulkoisesti about ehjän näköisiä:

- 2x2: 72pin EDO DRAM SIMM -kampoja
- S3 Trio64 86C764X (PCI)
- Creative AWE64 CT4500 (ISA)
- 3Com EtherLink III 3C5098-C / 3Com 3c509 - Wikipedia (ISA?)

Mielihän tekisi ehkä vähän muutamalle muullekin, mutta noille olisi ihan käyttöäkin retropuuhastelussa (myös sille rumalle Socket A-jäähylle, mutta en tiiä meniskö jäähy hyvin pakettiin).
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Mikäli edellinen eli käyttäjä peruna ei ota niin minulle menisi postien kanssa seuraavat osat:

- Molemmat S3 kortit (virge ja trio)
- Molemmat Creativen äänikortit omiin retrokoneisiin (SB16 ja AWE64)
- ABIT LX6 + Intel Pentium II 333 (+vakiojäähy)
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Tota noin... En ole huippuhyvä arvioimaan mikä on ehjän näköistä ja mikä ei. Mikään piiri ei ollut palanut tai halki ja konkat eivät pursunneet ulos tavaraa.

Riippuen paljon postitus maksaa (ei hirveästi kokemusta) niin postikulut + vaikka 5e siitä että jaksan paketoida noita. En omista ihan hirveästi kunnon pakkausmateriaaleja, mutta emolevylaatikoita, sanomalehtiä ja jesaria senkin edestä.

Olen aika varma että saan nuo Perunan pyytämät romppeet + socket A -jäähyn yhteen emolootaan ja jäljelle jääneen äänikortin ja S3:n pakattua tuon ABIT-setin kanssa JarppaK:lle toiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Joo, en odota muuta ehjän näköisyydeltä kuin just sitä, ettei kortti ole poikki tai jotain tämmöistä umpiselvää. En tule valittamaan käytännössä lahjatavarasta vaikkei ehjää olisikaan. Kiitollisena otan vastaan mitä tulee.

Emolevyloota mahtuu 11 x 36 x 60 pakettiin, joten kaiketi 5,90 olisi posti. Emolevyloota ja sanomalehti on oikein hyvä tapa pakata ainakin, jos kortit ovat niissä antistaattisissa pusseissa ja se socket A -siili ei pääse juoksemaan ympäri laatikkoa. Kokemuksella voin sanoa, että vapaana oleva jäähy tekee aika hurjaa jälkeä.

Jos ei kukaan muu loppuja pöytäkonemuisteja kaipaa, niin voisin ottaa nekin sinne lootaan. Ei just nyt ole aktiivista tarvetta, mutta eivät vie tilaa hirveästi kaapissa, kun joskus tulee kuitenkin käyttöä.

Jos heität privaan tilinumeroa, niin heitän sitten rahaa ja osoitetta takaisin päin.
 
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
93
Missäpäin Jyväskylää? Voisin hakea näpräilyprojektiksi yhden koneen verran osia jos on kävelyetäisyydellä kiljanderinkadulta
E:ellet sitten omista autoa ja halua tuoda minun riesaksi vaikka koko läjää, kaikki otan vastaan jos niistä jotain kokonaista sais aikaiseksi :D
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Missäpäin Jyväskylää? Voisin hakea näpräilyprojektiksi yhden koneen verran osia jos on kävelyetäisyydellä kiljanderinkadulta
E:ellet sitten omista autoa ja halua tuoda minun riesaksi vaikka koko läjää, kaikki otan vastaan jos niistä jotain kokonaista sais aikaiseksi :D
Lutakossa. Ei noista oikein mitään kokonaista konetta saa. Teoriassa toi Abit + Pena 2 + muisti (ellei toi kampa ole liian iso) + joku näyttis vois toimia (vaatisivat silti PSU:n ja kiintolevyn), mutta mä taidan postitella sen Abitin tolle JarppaK:lle jossain vaiheessa.

Valitettavasti kokonaista retrokeskusyksikköä mulla ei enää ole... Ne sai valitettavasti monoa muuton yhteydessä. Tämä laatikko selvisi jotenkin vahingossa mukaan.

Auto on ja sitä ajoittain ulkoilutan, mutta saa nähdä milloin on inspiraatiota Postissa käydä. Varmaan joskus tällä viikolla vois yrittää.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Intel Celeron SL5XT (1GHz, Socket 370)

Tää kiinnostaa ja varaan sen jos siinä on kiva emolevy
Eli saisko lisätietoa

Tää kans samaan settiin (mut en sitä erikseen ala ostaa eli katotaan toi ylläoleva ensin)
Adaptec SCSI Card 2906 (PCI)
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Intel Celeron SL5XT (1GHz, Socket 370)

Tää kiinnostaa ja varaan sen jos siinä on kiva emolevy
Eli saisko lisätietoa

Tää kans samaan settiin (mut en sitä erikseen ala ostaa eli katotaan toi ylläoleva ensin)
Adaptec SCSI Card 2906 (PCI)
Sori, tuo oli omaa epäselvyyttä. Eli tuo Celeron on irrallinen ja siihen ei lankkua löydy. Nimesin kategorian ennen kuin olin listannut kaikki "tuotteet".

Ja tosiaan nyt kun oon päässyt vauhtiin ni postikulujen hinnalla näitä lähettelen (+ pari euroa) jos joku kauempaa haluaa. Noutaa voi ilmaiseksi.

Olkoot listaus täällä vielä viikon-pari ja sit saa lähteä romppeet SER-jätteeksi. Kaapin perä siistiksi!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Olikos noissa kiintolevyissä mitään toimivia seassa? Mulle kelpais sata-levyt ja pari pata-levyä.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Olikos noissa kiintolevyissä mitään toimivia seassa? Mulle kelpais sata-levyt ja pari pata-levyä.
Toimivia pitäisi olla, mutta osassa saattaa olla mun tai jonkun muun henkilökohtaista dataa, joten ne mun pitäis testata, ajaa sileäks ja skannata paskaks menneet sektorit (melko varmasti sellaisia löytyy).

En äkkiseltään löytänyt mistään mun vanhaa ulkoista pata-koteloa ja kuten mainittu oon heittänyt retrommat tietokoneet menemään. SATA-levyt saisin testattua mutta PATA-levyjen kanssa nyt vähän hiljaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Toimivia pitäisi olla, mutta osassa saattaa olla mun tai jonkun muun henkilökohtaista dataa, joten ne mun pitäis testata, ajaa sileäks ja skannata paskaks menneet sektorit (melko varmasti sellaisia löytyy).

En äkkiseltään löytänyt mistään mun vanhaa ulkoista pata-koteloa ja kuten mainittu oon heittänyt retrommat tietokoneet menemään. SATA-levyt saisin testattua mutta PATA-levyjen kanssa nyt vähän hiljaista.
Jos viittit niitä sata levyjä ainakin testailla. Mikäli joukosta löytyy toimivia levyjä ilman bad sectoreit aniin voisin ne tulla noutamaan.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Jos viittit niitä sata levyjä ainakin testailla. Mikäli joukosta löytyy toimivia levyjä ilman bad sectoreit aniin voisin ne tulla noutamaan.
Tehdään vaikka niin että huutelen kaveripiirissä jos jollain ois ulkoista levykoteloa nurkissa ja sit etenen sen mukaan. Palaan asiaan.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Muutama vanha AGP 3.3V näyttis ja Adaptec SCSI Card 2906 (PCI) -kortti, Socket-A emolevy sekä irrallinen Celeron jäljellä. Lähtevät varmaan kierrätykseen roskana.

Katselen kiintolevyt vielä läpi tuossa viikon-parin päästä kun saan Kiinasta tilaamani halvan PATA/SATA -> USB -adapterin niille, mutta niistä järkevät menee tod näk Mikulle.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Voin ottaa sen adaptec scsi kortin ja maksaa postikulut. En siis maksa itse kortista rahaa, mut jos et henno sitä heittää roskiin..
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
105
Voin ottaa sen adaptec scsi kortin ja maksaa postikulut. En siis maksa itse kortista rahaa, mut jos et henno sitä heittää roskiin..
Postikulut paketille on ~8.5e asiakaspalvelusta tai vähemmän jos sen tappelee kirjeeks tai lähettää Smart-postilla. Itsellä ei mitään järkevää laatikkoa tuollaiselle taida olla, joten voit koittaa onneas kuplamuovikirjeen kanssa tai voin lähettää pakettina Citymarketista kauppareissulla. Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom