- Liittynyt
- 12.03.2024
- Viestejä
- 545
Tilasin tässä äskettäin tällaisen Asuksen VG3A 34inc pelinäytön: TUF Gaming VG34VQL3A|Monitors|ASUS Global
Tänään monitorin saatuani ja hetken pelailtuani sitten harmikseni huomasin että näytössä on kuollut pikseli ja vieläpä aika näkyvällä paikalla vasemmassa reunassa... Mikähän neuvoksi? Katsoin tuota jumittunutta/kuollutta pikseliä lähempää luupilla niin siinä näkyi punaista väriä eli se ei ollut täysin musta. Käsittääkseni se on ns. hyvä merkki jolloin pikselin voisi vielä jotenkin saada palautettua normaaliksi?
Mitä tässä kannattaisi tehdä? Kannattaako edes yrittää vai ryhtyä heti vaan reklamaatio hommiin? Vai lieneekö sekin turhaa kun ilmeisesti tuossa on vain yksi viallinen pikseli. Kooltaan se on noin nuppineulan neulapään luokkaa eli ehkä pystyn elämään tämän kanssa jos reklamaatio ei onnistu. Harmittaa vaan hitosti, kun oli miltein 400€ pelinäyttö...
Tänään monitorin saatuani ja hetken pelailtuani sitten harmikseni huomasin että näytössä on kuollut pikseli ja vieläpä aika näkyvällä paikalla vasemmassa reunassa... Mikähän neuvoksi? Katsoin tuota jumittunutta/kuollutta pikseliä lähempää luupilla niin siinä näkyi punaista väriä eli se ei ollut täysin musta. Käsittääkseni se on ns. hyvä merkki jolloin pikselin voisi vielä jotenkin saada palautettua normaaliksi?
Mitä tässä kannattaisi tehdä? Kannattaako edes yrittää vai ryhtyä heti vaan reklamaatio hommiin? Vai lieneekö sekin turhaa kun ilmeisesti tuossa on vain yksi viallinen pikseli. Kooltaan se on noin nuppineulan neulapään luokkaa eli ehkä pystyn elämään tämän kanssa jos reklamaatio ei onnistu. Harmittaa vaan hitosti, kun oli miltein 400€ pelinäyttö...