No mut hei. Huomattavasti parempi ostaa ainakin läheiselle lahjakortti sellaseen kauppaan josta tiedät, että lahjansaaja tykkää ostoksia tehdä. Mun mielestä rahalahja on kylmä ja tunteeton lahja, toki sopii tilanteeseen jos lahjansaaja on esim. joku kummilapsi tai kaveri. Annappa nyt eukolle 100€ käteen ja sano että "osta itelles jotain kivaa"..
Mä oon joskus jouluna mennyt kauppaan ja ostanut nätin puisen korin johon olen itse kaupasta siten valikoinut sellasia pieniä safka/juoma -artikkeleja, joista tiedän että saaja tykkää + vähän jotain spesiaalimpaa kamaa mukaan ja sellofaanit päälle. Sit toisinaan joskus oon tehnyt niin, että ostan jonku yhden jutun joka on vähän kalliiimpi mut toteuttaa yhden lahjan periaatteen useamman pienen sijaan. Ihan fiiliksen mukaan.
Kori-ideaa voi soveltaa myös äijille ja käydä hakemassa biltemasta työkalupakin, jonka sisälle pistää pari bisseä, autolehden, ja jotain hyvää suolasta naposteltavaa mukaan. Pakki menee äijillä kuitenkin aina aitoon korjaus-käyttöön. Toisaalta, leffaliput on joskus in..tosin snadisti kulunut juttu. F1-formulapaketti mtv:lta oli myös joskus hyvä juttu, mutta taitaa nykyään maksaa maltaita.
Joskus taas esim. safkalahjakortti itse-tehtynä: "tammikuussa vien teidän ravintola x:ään safkaamaan ja kyydit hoituu myös" on toiminut kivasti. Yhteinen safkahetki raflassa..
Jos joku tykkää tekniikasta niin siellähän on vaikka mitä kivaa tarjolla.
Jos joku tykkää seksileluista niin sielläpä sitä sitten onkin suota perattavaksi. Vaimolle joku tärisevä härveli lahjaksi, niin siitä varmaan syntyy iloa koko sakille.
Siinä mun pari senttiä