"Jotain" kaatuu mahdollisesti WIndowsissa tasaisin välein..?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Nyt on tehtyn pidemmän aikaa kone sitä että kaikki toimii ja ei ongelmaa, mutta kun avaa "Tämä tietokone" niin ikkuna aukeaa ja lukee vain "Käsitellään.." mutta yhtäkään kovoa tai mitään ei näy, ihan tyhjä. Vihreä palkki etenee matelemalla ja kun tulo loppuun niin mitään ei tapahdu. Pelkkä tyhjä ja "Käsitellään.."

Sitten jos avaa Paintin niin aukeaa mutta kun yrittää tallentaa jotain niin taas aukeaa tyhjä ikkuna ja sama "Käsitellään.." eikä kuvaa saa tallennettua.

Sitten jossain välissä kaikki alkaa taas toimimaan, kunnes taas sama juttu. Vissiin Windowsissa menee jotain jumiin mutta kun tietäis mitä.. ja miten korjata.

Kone on Win 11 Ryzen 3600 ja RTX 3070 jos niillä on merkitystä.. lisätietoja jos tarvii mutta kyllä toi Windows ongelmalta vaikuttaa..? Mitenhän tämmösen vois korjaa? Tai mikä ton pistää aina aikajoin jumiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Ja näköjään uudelleen käynnistys jää jumiin ja "Käynnistetään uudelleen" pyörii mutta ei boottaa. Resetoimalla taas käynnistyy normaalisti.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 733
No joku levy tai vastaava tikku siellä varmaan bugittaa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Onko sulla ulkonen kovo kiinni koneessa?
Kuullostaa samanlaiselta ongelmalta kun mulla meni ulkonen paskaks.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 233
Tsekkaa "Reliability history" (Luotettavuus historia), josko siellä näkyisi jotain aikajanalla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
1693494121638.png


Ei tuollakaan mitään ollu.. toi Razer joskus tilttaa ja menee jumiin ja joutuu sen sammuttamaan ja käynnistämään uudelleen mutta mitään yhteyttä en ole huomannu tiltteihin. Tuolla ylhäällä näkyy kun paint ja winu menee tilttiin eikä vastaa. Käynnistin uudelleen ja jäi jumiin kunnes resetoin ja nyt toiminu taas.
Sammutin ulkoisen kovon, katotaan loppuuko.

E: itseasiassa noi alussa olevat mspaint jne on aamulla olleet samat ongelmat.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 233
No ei tuo nyt kovin hyvältä näytä, että toi Razer tilttailee parin minuutin välein taustalla, onko tuo tosiaan jatkuvaa koko ajan. Ainakin itse kokeilisin poistaa sen ja katsoa vaikuttaako ongelmaan..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
No ei tuo nyt kovin hyvältä näytä, että toi Razer tilttailee parin minuutin välein taustalla, onko tuo tosiaan jatkuvaa koko ajan. Ainakin itse kokeilisin poistaa sen ja katsoa vaikuttaako ongelmaan..
Emmä tiiä mitä toi puuhaa mutta poisto ei ole oikein vaihtoehto kun kaikki laitteet konfattu sillä. Ja tosiaan on jo vuosia ollu sama ja ainoa mitä toi aiheuttaa on että Razer laitteet ei tunnisti jostain syystä ja ohjelman sammutus ja uudelleen käynnistys korjaa ongelman. Ei siinä etteikö Razerin softata olis aika huonosti koodattu, mutta en usko että se on tämän ongleman juurisyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Ei ongelma muuten ratkea helpolla, jos ongelman aiheuttajaa ei poista.
Selvältä ongelman aiheuttajalta tuo Razer näyttää, joko laitteet tai ohjelma itse. Poista yksitellen siihen kytkettyjä laitteita, jos sillä selviäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Ei ongelma muuten ratkea helpolla, jos ongelman aiheuttajaa ei poista.
Selvältä ongelman aiheuttajalta tuo Razer näyttää, joko laitteet tai ohjelma itse. Poista yksitellen siihen kytkettyjä laitteita, jos sillä selviäisi.
Katotaan, poistin nyt ton ulkosen levyn ensimmäisenä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 005
Viestejä
4 209 870
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom