Jimm'siltä myyntiin uudet nestejäähdytetyt tietokoneet

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Itse ehkä haluaisin vaan muistutella, että kaikki tuotteet markkinoilla eivät ole juuri sinulle tarkoitettuja. Eikä niitä välttämättä tarvitse aina kommentoida vaikka et itse löydä lisäarvoa tarjotusta. Moni nyt ei selkeästi edes ymmärrä mikä on custom-loop ja miksi sen tekeminen voi maksaa enemmän. Miksi se voi olla myös hieno ja upea esine ja työnäyte mistä omistaja saa erilaista mielihyvää, vaikka periaatteellinen suorituskyky olisi sama. Ei tämä itsellekään ole mitään, mutta ymmärrän mahdollisen markkinaraon ja tarjotun tuotteen hinnan. Itselläni on muutamia design-huonekaluja, muutamia arvokkaampia vaatteita, kiva auto ja muutakin hömppää, josta ihan tietoisesti olen maksanut preemiota versus ikean jakkara tai henkkamaukan paita, koska olen halunnut. Sitä voi kukin itse askarrella tuollaisen custom loop setin ja laskeskella millä rahalla niitä (vähäiselle) asiakaskunnalle itse pystyttelisi verollisena liiketoimintana.

Lopulta se on kumminkin Jimssin huoli onko markkinallamme kysyntää heidän tarjoamalle tuotteelle heidän tarjoamaan hintaan. Me voidaan yhä ostaa ja kuluttaa juuri niitä tuotteita mitä itse halumme, eikä tällaisten tarjoaminen ole keneltäkään mitään pois. Ja jos taas tuntuu, että Jimms tarjoaa hyvikettä ylihintaan ja itse pystyisi tarjoamaan sille markkinalle saman järkevämmin tai samalla laatulupauksella. Kannattaa iskeä kiinni bisnekseen!
Luonnollisesti yritän kuluttajan näkökulmasta ymmärtää minkä takia tiettyä tuotetta tarjotaan ostettavaksi. Mikä on niiden pointti? Ymmärrän hyvin etteivät kaikki tuotteet ole minua varten. Jos tosiaan arvostaa custom-loop ajatusta niin paljon, että on valmis maksamaan siitä yli 2000€ ylimääräistä normaaliin jäähdytykseen verrattuna ja ei koe tärkeäksi saada parasta mahdollista suorituskykyä, niin mikä ettei? Jos tällaisen kokoonpanon ostaminen tekee onnelliseksi, niin se on tärkeintä, minun tai muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää.



+ moni valittaja unohtaa että sitä customlooppia ei välttämättä tehdä siksi että saataisiin maksimaalinen teho irti koneesta, vaan siksi että kone olisi hiljaisempi. Aikoinaan murossa tuli nähtyä miten porukka jaksoi taittaa peistä jostain kotelon tuuletttimen ritilästä ja siitä miten se vaikuttaa ääneen.
Itsellä on kokemusta halvasta näytönohjaimesta jossa hajosivat tuulettimen laakerit ja sitä vinkunaa ei kovin kauaa jaksanut kuunnella
Tämä on hyvin järkevä ja selvä argumentti Jimm's:n settien puolesta. Itsekin arvostan hiljaisuutta paljon enemmän kuin ultimaalista kellotuspotentiaalia. Oma paras mahdollinen tietokone on raskaassa rasituksessa käytännössä äänetön (=en kuule sitä normaalilla etäisyydellä käytettäessä)
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
461
Juuh ei ole kyse customloopeista mulla tässä aiemmassa, lähinnä se että saksalaisomisteinen Jimms haalii itselleen hirveät läjät GPU:ita tässä markkinassa ja myy reilulla ylihinnalla näitä ja omalta osaltaan ylläpitää kieroutunutta hinnoittelua suomessa tällä tavalla. Tukkureilla saldot 0, muissa liikkeissä saldot 0, jimmsillä hinnat +15-20% korkeammat ja hyllyt notkuu.

Custom loop koneet on ihan jepa, itselläni on myös (itse rakennettu) ja menihän siihen monta rahaa. Periaatteellisista syistä en vain ostaisi näiltä scalpereilta yhtään mitään.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Tässä nyt on oikein viimosen päälle pimpattu corolla kyseessä, ja kyllä se audi r8 kulkee silti kovempaa. Kuka tuon 3700-paketin esim ostaa, ei osta sitä sen tehojen takia, vaan tyylin takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom