Jeesiä pienen "kotistudion" väsäämiseen?

Liittynyt
30.06.2021
Viestejä
5
Moikka! Olisin siis kiinnostunut alottelemaan coverien tekemistä, mutta oon ihan hukassa kaiken teknologian kanssa mitä tää projekti ehkä vaatii eikä noi kaiken maailman numerot mitä noiden laitteiden teknisissä tiedoissa mainitaan oikein sano mulle mitään

Tarviin siis tietokoneen, hyvän mikin, äänikortin ja kuulokkeet... Voisko joku ystävällisesti suositella mulle jotain millä pääsisin alkuun? Oon tässä ite katellut kaikenlaisia settejä missä tulee mikki, äänikortti ja kuulokkeet mukana, mutten sitten osaa sanoa että kuinka hyviä ne olisi mun tarkoitukseen

Tehokas koneen ainakin kai pitäisi olla, koska noiden ohjelmien ja varsinkin animoinnista haaveillen After Effects:in tulis toimia hyvin!

Ja kone mieluiten kannettava että sais otettua mukaan toisinaan.

Tähän kaikkeen voisin ehkä sanoa että pyöristettynä budjetti olis ehkä noin vähän päälle 800€, olisko täysin tuhoon tuomittu idea päästä alkuun tällä?
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Budjetti on sen verran pieni, ettei sillä High-End laitteita hankita.

Jos lähtee sillä, että hankkii äänikortti, mikki ja kuulokebundlen edullisesti ja aikaa myöten (mikäli kiinnostus jatkuu ja saa rahaa säästöön) päivittää.


Tämä on budjettivaihtoehto 88€.


Tässä vähän parempaa vaihtoehtoa.


Tässä tarjouksessa hinta 215€.

Itse en musiikintekoa harrasta, mutta veli harrastaa musiikin tekemistä ja hänellä on ollut Focusrite Scarlett äänikortteja ja ollut niihin tyytyväinen. Kannattaa huomioida, että Focusrite Scarlett Solo on tästä Focusriten linjastosta ns. pienin eli vähiten liitäntöjä instrumenteille (mikäli tarkoitus on muutakin kuin laulaa). Itselläni on myös Solo, mutta en juurikaan enempää nauhoittele joten äänenlaadusta en kommentoi sen enempää.

Varsinaiset audiotuntijat voivat kommentoida enemmän.

Myös kauppa-osiota kannattaa seurata jos tulee käytettyjä laitteita edullisesti myyntiin.
 
Liittynyt
30.06.2021
Viestejä
5
Budjetti on sen verran pieni, ettei sillä High-End laitteita hankita.

Jos lähtee sillä, että hankkii äänikortti, mikki ja kuulokebundlen edullisesti ja aikaa myöten (mikäli kiinnostus jatkuu ja saa rahaa säästöön) päivittää.


Tämä on budjettivaihtoehto 88€.


Tässä vähän parempaa vaihtoehtoa.


Tässä tarjouksessa hinta 215€.

Itse en musiikintekoa harrasta, mutta veli harrastaa musiikin tekemistä ja hänellä on ollut Focusrite Scarlett äänikortteja ja ollut niihin tyytyväinen. Kannattaa huomioida, että Focusrite Scarlett Solo on tästä Focusriten linjastosta ns. pienin eli vähiten liitäntöjä instrumenteille (mikäli tarkoitus on muutakin kuin laulaa). Itselläni on myös Solo, mutta en juurikaan enempää nauhoittele joten äänenlaadusta en kommentoi sen enempää.

Varsinaiset audiotuntijat voivat kommentoida enemmän.

Myös kauppa-osiota kannattaa seurata jos tulee käytettyjä laitteita edullisesti myyntiin.
Juu, noita settejä oon itsekin katsellut ja vaikuttaisivat just hyviltä! Mietityttää vaan, että noi näyttäisi tulevan ulkomailta ja että onko tää thomann luotettava sivusto tilata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Thomannista olen tilannut useita kertoja ja hyvin on toiminut, kamat noin viikossa perillä.
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
En ole tilannut Thomannilta itse, mutten epäile etteikö olisi ihan asiallinen kauppa.

Tässä on jälkimmäinen Scarlett-setti Suomesta ja jopa halvemmalla (202€). Kannattaa vertailla eri kauppoja.

 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Itse olen useita kertoja useammalla sadalla eurolla tilannut Thomannista tavaraa, luotettava kauppa. Taitaa olla Euroopan suurin musiikki liike ellen väärin muista. Mikäli maksaa tilisiirrolla, niin kannattaa laittaa kuitti aspaan. Ei tarvi odotella että rahat siirtyvät.
 
Liittynyt
30.06.2021
Viestejä
5
Itse olen useita kertoja useammalla sadalla eurolla tilannut Thomannista tavaraa, luotettava kauppa. Taitaa olla Euroopan suurin musiikki liike ellen väärin muista. Mikäli maksaa tilisiirrolla, niin kannattaa laittaa kuitti aspaan. Ei tarvi odotella että rahat siirtyvät.
Kiitos paljon!
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
404
onko tää thomann luotettava sivusto tilata?
Olen käynyt paikan päällä :D
Kyllä se ihan oikea (ja iso) kauppa tosiaan on!

Mitä itse lankaan tulee niin kyllä tuo budjetti melko tiukka on. Joku jo linkkasi tuon Focusrite Scarlett bundlen, todella hyvä/riittävä varsinkin jos olet vasta "kokeilemassa/aloittelemassa".

edit:
ehkä lievä necro mutta olkoon
 

moikkakivakaveri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
32
scarlett on siitä hyvä että saat sen mukana ISON läjän käyttökelpoisia sampleja, instrumentteja ja muuta softaa (ableton live). rauta on myös hintaisekseen erinomaista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 082
Viestejä
4 191 049
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom