Jääkiekon MM-kisat 2026

Mitäs paskaa tää 3v3 jatko? Hyi

No onneks ei niin väliä kumpi voittaa nää jämäkisat.
Sveitsille vois olla ihan kiva eka voitto.
 
3vs3 on aina parempi kuin rankkarit. Eikä MM ole mikään "jämäkisa".
Nii ihan normi 5v5 vois olla. En oo tajunnu liigassakaan tätä 3v3 pelleilyä.. oliko siellä jopa rankkaripelleily sen jälkeen.

No on kyllä olympia vuonna jämäkisa. Vois jättää väliin. Parempi ois kun pelattais joka toinen vuosi.

Sivusilmällä kattelin koko matsin ja nyt vähä harmitti kun tollanen koko kentän luistelu ja laukaus ja maali.
Ihan hieno sinänsä mutta 5v5 ei ois ikinä onnistunu.
 
Jos ne haluaa päättää noi kolme vastaan kolmoset nopeammin niin siinä vois kieltää palauttamisen taaksepäin kun ylittää keski- tai jomman kumman siniviivan. Samaan tapaan kuin koripallossa.

Onnea Leijonat!
 
Jos joku Norja voitti kanadan niin ei tätä minään ihmetekona voi pitää. Ihan ok suoritus kuitenkin.

Olympia pronssi ihan jees.. tosiasia ettei suomi pärjää usa/kanada kun parhaat mukana.
 
En ymmärrätä tätä joka vuotista kitinää MM-kisojen merkityksettömyydestä. Voitte kysyä näiltä pelaajilta ja joukkueen muulta henkilöstöltä maailmanmestaruuden merkityksellisyydestä. Se, että turnaus pelattaisiin esim. vain joka toinen vuosi, ei myöskään muuttaisi mitään. Se olisi vain sama turnaus harvemmin, ei yhtään vähemmän tai enemmän merkityksellinen.

MM-kisoissa jokaisella maalla on ihan vapaat kädet rakentaa sellainen joukkue minkä haluaa. Tommonen "kaikki parhaat pelaajat samaan nippuun" -ajattelu ei välttämättä tarkoita sitä, että se joukkueena toimisi. Onhan niitä tähtisikermien sulamisia vuosien saatossa nähty.

4 Nations oli IMO helvetin tylsä turnauksena, vaikka olikin parhaat pelaajat per maa. Yksinkertaisesti liian vähän joukkueita, liian vähän variaatioita.
 
Onhan (minulle) vähän yllätys, että Kanada ja USA:kin eivät pärjänneet. Ja Norjan pronssi kiva ylläri. Suomen Kanadan kaato oli hieno ja finaali aika hyvää ja tasaista. Hyvä turnaus, voitto lopuksi.
 
1000084958.jpg
 
En ymmärrätä tätä joka vuotista kitinää MM-kisojen merkityksettömyydestä. Voitte kysyä näiltä pelaajilta ja joukkueen muulta henkilöstöltä maailmanmestaruuden merkityksellisyydestä. Se, että turnaus pelattaisiin esim. vain joka toinen vuosi, ei myöskään muuttaisi mitään. Se olisi vain sama turnaus harvemmin, ei yhtään vähemmän tai enemmän merkityksellinen.

MM-kisoissa jokaisella maalla on ihan vapaat kädet rakentaa sellainen joukkue minkä haluaa. Tommonen "kaikki parhaat pelaajat samaan nippuun" -ajattelu ei välttämättä tarkoita sitä, että se joukkueena toimisi. Onhan niitä tähtisikermien sulamisia vuosien saatossa nähty.

4 Nations oli IMO helvetin tylsä turnauksena, vaikka olikin parhaat pelaajat per maa. Yksinkertaisesti liian vähän joukkueita, liian vähän variaatioita.
Mä ihmettelen kans näitä negatiivisiä ihmisiä.. hakemalla haetaan et saa valittaa jostain.. Annusenki epäilijät voi nyt hävetä vähän.. Alusta asti uskoin tuohon joukkueeseen ja lopputulos mm kultaa hyvä SUOMI!
 
MM-kisoissa jokaisella maalla on ihan vapaat kädet rakentaa sellainen joukkue minkä haluaa.
Ai vapaat kädet. Miksei Suomi sitten ottanut Sebastian Ahoa mukaan? Muutkin maat jättivät pelaajia änärin finaaleihin.

Voin myös kertoa että Pohjois-Amerikassa maailmanmestaruus tarkoittaa jotain muuta kuin Skoda Cupia. Se on Stanley Cup.
 
En ymmärrätä tätä joka vuotista kitinää MM-kisojen merkityksettömyydestä. Voitte kysyä näiltä pelaajilta ja joukkueen muulta henkilöstöltä maailmanmestaruuden merkityksellisyydestä. Se, että turnaus pelattaisiin esim. vain joka toinen vuosi, ei myöskään muuttaisi mitään. Se olisi vain sama turnaus harvemmin, ei yhtään vähemmän tai enemmän merkityksellinen.

MM-kisoissa jokaisella maalla on ihan vapaat kädet rakentaa sellainen joukkue minkä haluaa. Tommonen "kaikki parhaat pelaajat samaan nippuun" -ajattelu ei välttämättä tarkoita sitä, että se joukkueena toimisi. Onhan niitä tähtisikermien sulamisia vuosien saatossa nähty.

4 Nations oli IMO helvetin tylsä turnauksena, vaikka olikin parhaat pelaajat per maa. Yksinkertaisesti liian vähän joukkueita, liian vähän variaatioita.
Samaa mieltä. Suomi on jääkiekon maailmanmestari ja minusta se on mahtavaa. Jos ei kiinnosta niin älkää katsoko ja iniskö täällä turhanpäiväisyyksiä. Mahtavaa että kisat ovat joka vuosi ja minulle maailmanmestaruus on aina maailmanmestaruus, jos joku pelaaja x päätti jäädä pois niin se on hänen häpeänsä eikä tee kisoista yhtään vähempiarvoisia.
 
Voin myös kertoa että Pohjois-Amerikassa maailmanmestaruus tarkoittaa jotain muuta kuin Skoda Cupia. Se on Stanley Cup.
Amerikkalaiset onkin pellejä, ja niin on kaikki nekin joiden pitää tulla vinkumaan vain jotta saisi hieman pilattua muiden hienoa hetkeä.

Hieno matsi oli, ja jännitystä piisasi. Kieltämättä tuntui vähän pahaltakin Sveitsiläisten puolesta, kun tuolla moni ollut häviämässä finaalia jo niin monta kertaa mutta minkäs teet. Pennaseen en uskonut minäkään kun aikanaan niitä ekoja matseja katselin ja millä tavalla Suomi niissä pelasi. Hurjasti on kehitystä tullut ja nyt siellä saa ihan pelatakin, eikä ole ihan pelkkää roiskimista ja kulmanyhjäämistä alusta loppuun. Komiaa duunia kaikilta.
 
tuli katsottua turnauksesta vain eilen 2 erää ja finaali melkein kokonaan, aika vakuuttavalta vaikutti Suomen esitys vaikkei finaalissa maaleja tullutkaan
 
Ai vapaat kädet. Miksei Suomi sitten ottanut Sebastian Ahoa mukaan? Muutkin maat jättivät pelaajia änärin finaaleihin.

Voin myös kertoa että Pohjois-Amerikassa maailmanmestaruus tarkoittaa jotain muuta kuin Skoda Cupia. Se on Stanley Cup.
Taas tätä "pelaaja X puuttuu" -ajattelua. Aholla saattaa olla takki tyhjä, loukkaantuminen, ja muu syy jättäytyä pois, ja sama koskee muitakin pelaajia. Eikä joukkue olisi välttämättöä yhtään parempi jos Aho, Rantanen tai joku muu pelaaja olisi ollut Suomen joukkueessa "vahvistuisena". Ei ne statsit paperilla ratkaise sitä miten hyvin Joukkue toimii ja miten vahvasti pelaajat sitoutuvat projektiin. Tylysti jäi Kanadin neljänneksi Crosbyineen ja Celebrineineen.

Ja mitään Stanley Cupilta pois ottamatta, niin se on kuitenkin yhden liigan voitto, ei maailmanmestaruus jota pelataan edustamansa maan paidassa. Se on ihan eri juttu.

Ja se että puhutaan "Skoda-cupista" kertoo lähinnä siitä, ettei ymmärrä että kyseessä on IIHF:n kattoturnaus, ja miten valtava koneisto ja hierarkia aina junnutasosta lähtien on, että pääsee ylipäätään edustamaan maataan tällaisessa turnauksessa.
 
Annunen torjui turnauksen parhaimman pelinsä. Määttä oli puolustuksen kurko. Granlundin huonoimmat kisat. Peli olisi päättynyt varsinaisella peliajalla, jos Mikke olisi entisensä(näytti hitaalta Zipanejadilta, joka ei pysy pystyssä). Pulju ja Helenius oli Suomen parhaimmat hyökkääjät. Välierä oli Suomelta parempi. Onneksi finaalissa molari ja maalineduspeli omassa päässä toimi. Sveitsillä loppui usko ja taito viimeistellä.
 
Taas tätä "pelaaja X puuttuu" -ajattelua. Aholla saattaa olla takki tyhjä, loukkaantuminen, ja muu syy jättäytyä pois, ja sama koskee muitakin pelaajia. Eikä joukkue olisi välttämättöä yhtään parempi jos Aho, Rantanen tai joku muu pelaaja olisi ollut Suomen joukkueessa "vahvistuisena". Ei ne statsit paperilla ratkaise sitä miten hyvin Joukkue toimii ja miten vahvasti pelaajat sitoutuvat projektiin. Tylysti jäi Kanadin neljänneksi Crosbyineen ja Celebrineineen.

Ja mitään Stanley Cupilta pois ottamatta, niin se on kuitenkin yhden liigan voitto, ei maailmanmestaruus jota pelataan edustamansa maan paidassa. Se on ihan eri juttu.

Ja se että puhutaan "Skoda-cupista" kertoo lähinnä siitä, ettei ymmärrä että kyseessä on IIHF:n kattoturnaus, ja miten valtava koneisto ja hierarkia aina junnutasosta lähtien on, että pääsee ylipäätään edustamaan maataan tällaisessa turnauksessa.
Stanley Cupin voittaminen nyt vaan on noin tuhat kertaa arvostetumpi kuin MM-kulta.
 
Kyllähän Kanadalla oli NHL tähtiä, Crosbyä, Celebriniä, Tavaresia, kaikki edellämainitut 1. varauksia ja silti hävisivät Norjalle. Olisiko joku Mackinnon tai Mcdavid muuttanut mitään? Tuskinpa.
 
Nyt tehtiin suomalaista - ja eurooppalaista - jääkiekkohistoriaa. Siis Leijonien MM-kullan lisäksi.

Kanadan juniorisarjojen CHL:n huipennus, Memorial Cup, pelattiin tuossa yöllä. Sen voitti Kitchener Rangers, jonka päävalmentaja on suomalainen Jussi Ahokas. Ahokkaasta tuli näin ensimmäinen vanhan mantereen kasvatti, joka on voittanut päävalmentajana kyseisen kannun.
 
Nyt tehtiin suomalaista - ja eurooppalaista - jääkiekkohistoriaa. Siis Leijonien MM-kullan lisäksi.

Kanadan juniorisarjojen CHL:n huipennus, Memorial Cup, pelattiin tuossa yöllä. Sen voitti Kitchener Rangers, jonka päävalmentaja on suomalainen Jussi Ahokas. Ahokkaasta tuli näin ensimmäinen vanhan mantereen kasvatti, joka on voittanut päävalmentajana kyseisen kannun.
Hienoa! Mutta eiköhän joku keksi tästäkin negaa vielä.
 
Stanley Cupin voittaminen nyt vaan on noin tuhat kertaa arvostetumpi kuin MM-kulta.
Kenen mielestä on ja kenen ei. Itse en NHL:ää seuraa eikä mitään tietoa kuka kulloinkin on voittanut eikä juuri kiinnosta ja sama pätee Liigaan. Sen sijaan maailmanmestaruus ja Olympia mestaruus ovat itselleni paljon läheisempiä ja konkreettisempia ja arvostan niitä täysin eri tavalla. Itselleni jääkiekko on lähinnä maajoukkue urheilua muuten ei napostele.
 
Parasta tässä on se, ettei ole yhtä "oikeaa tapaa" fanittaa jääkiekkoa. Jokainen tyylillään, joten josko annetaan jengin nauttia tästä(kin) mestaruudesta - tämmöiset mestaruudet eivät nimittäin ilmaiseksi tule!
 
Ai vapaat kädet. Miksei Suomi sitten ottanut Sebastian Ahoa mukaan? Muutkin maat jättivät pelaajia änärin finaaleihin.

Kehnoa touhua valmennukselta sellainen että haalitaan muutama megastara joukkueeseen ja toivotaan että he yksilösuorittamisella vie joukkueen voittoon. Siinä samalla sitten ei anneta mahdollisuutta joukkueen pelata joukkueena. Tätä on nähty monilta muilta mailta vuosien saatossa ja eihän sillä ole pitkälle päästy.
Esimerkiksi Suomella on ollut jo vuosia vahvuutena se että saadaan hyvä joukkue kasaan, ilmankin mitään tähtipelaajia.
 
Mistähän tuon matsin näkisi uudelleen, mm. viimeisen erän osalta? Lapset eivät pysyneet hereillä ja ois kiva näyttää uudelleen, mutta ei houkuta maksaa viaplayn puolen vuoden urheilupaketteja tuon ilon tarjoamisesta.
 
Nykyäänhän MM-kisat pelataan niin myöhään että NHL:stä on tarjolla paljon enemmän pelaajia kuin männävuosina. Todennäköisyys sille että kisoissa pelaa maailman huippuja on paljon suurempi kuin aikaisemmin, siksi nämä kullat ovat mielestäni vaikeampia voittaa kuin aikaisemmin. Kanadalla mm. ei ole ollut enää aikoihin mitään "jämäjengejä" paikalla kuten saattoi olla vielä joskus 10-15v sitten. Toki Venäjän ollessa mukana voittaminen olisi vielä vaikeampaa.
 
tuli katsottua turnauksesta vain eilen 2 erää ja finaali melkein kokonaan, aika vakuuttavalta vaikutti Suomen esitys vaikkei finaalissa maaleja tullutkaan
Tämä meni vähän ohi. Finaalissa Suomi teki kaksi maalia, joista tosin vain jälkimmäinen jatkoajalla tehty hyväksyttiin. Se oli silti se mikä tällä kerralla riitti ja ratkaisi tilanteen Suomen voitoksi.
 
Stanley Cupin voittaminen nyt vaan on noin tuhat kertaa arvostetumpi kuin MM-kulta.
"Meidän isi on ainakin tuhat kertaa voimakkaampi kuin teidän!!" -tason argumentointia, jolle en anna minläänlaista painoarvoa. Maajoukkuearvokisan voittamisen vertaaminen Stanley Cupin voittoon on kuin vertaisi päärynää banaaniin. Ne ovat molemmat ihan eri tavalla pelaajalle arvokkaita ja tavoiteltavia asioita eivätkä sulje pois toisiaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 362
Viestejä
5 248 801
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom