Hakusessa olisi edullinen ja hyvä jäähy ryzenilleni, ehdotuksia?
En ole kellotellut vielä mitään
En ole kellotellut vielä mitään
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koppa on kaverilta saatu BitFenix Shinobi ATX kotelo, eli näyttävyydellä ei ole väliä.Vesi vai ilma?
Maksimibudjetti? (edullisen vesijäähyn hinnalla saat kaksi edullista ilmajäähyä)
Mihin koteloon tämä tulee?
Millä ajatuksella jäähyä olet vaihtamassa? (kellotus, hiljaisuus, näyttävyys)
Kiitos tästä. Täytyy tutkia, kun kaverilta tosiaan tuon kotelon sain. Kolme tuulentinta asensi mukaan samalla, joten sen puolesta pitäisi olla kaikki OK.Tornimallisen ilmajäähyn itse tuohon ottaisin.
Edulliseen konepakettiisi hyvä edullinen jäähy voisi olla esim. SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€
Varmista toki vielä itse, että mahtuu korkeuden puolesta koteloosi (tämä jäähy on 155mm korkea ja kotelosi manuaalista tai valmistajan sivuilta näet kuinka korkean siihen voi laittaa).
Lisäksi kotelossa olisi hyvä olla 120mm tuuletin ylhäällä takana puhaltamassa kuumat ilmat pois ja toinen edessä alhaalla puhaltamassa viileää ilmaa sisään (näytönohjaimelle ja muille komponenteille).
Kyseisen kotelon maximum CPU Cooler Height on 160mm, joka tarkoittaa että Feran "isoveli" Fortis:kin mahtuisi ja ei ole paljoa kalliimpi. Lisäksi esim. Scythellä ja Thermalrightilla hyviä "budjettijäähyjä"Saako 30-50 euron väliin hyvää jäähyä?
Tätä olisi voinut kysellä ilmajäähy yleisthreadissakin
Kyseisen kotelon maximum CPU Cooler Height on 160mm, joka tarkoittaa että Feran "isoveli" Fortis:kin mahtuisi ja ei ole paljoa kalliimpi. Lisäksi esim. Scythellä ja Thermalrightilla hyviä "budjettijäähyjä"
Ihan eka edullinen konepaketti minkä hankin, niin en ole kellottamisesta ottanut selvää.
@hsalonen mielestäni noin kympin säästö on hölmöä, jos isompi jäähy mahtuu ja kellottamista ei ole poissuljettukaan. Ei ole vain ehtinyt perehtyä asiaan.En ole kellotellut vielä mitään
tarkoititko siis vakkarijäähyä vai onko sulla joku noista suositelluista jäähyistä?Riippuu paljon haluaa prossusta repiä irti mutta itse kyseisellä jäähyllä olen tyytynyt 3.8ghz ja oisko max lämmöt 66.7c ja tuulettimet ei huuda edes kovalla itse tyytyväinen mutta jos haluaa maximit tempoo irti ni hyvä jäähy vaan suoraan tai vesille.
tarkoititko siis vakkarijäähyä vai onko sulla joku noista suositelluista jäähyistä?
Jees!SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€
Toi on itellä eikä parempaa oo tarvinnut.
Ja lämpötahna on Ferassakin mukana.
Hah, mennään sitten tällä. En tiennyt tuotakaan, että kaikkiin tulee tahnat mukana, vaikkei jossakin tuotteissa erikseen mainittaisi, kun toisissa taas lukee. Kiitos paljon avusta täällä.Ota toi SilentiumPC. Takuulla et tee mitään sinänsä, jos tuuletin hajoaa niin koko jäähy menisi takuuseen, pääset helpommalla kun vaihdat vaan tuulettimen. Ja tuo Silentiumin tuuletin on varmasti parempi.
Laitoin itekki tollasen Silentiumin. Paljo teillä lämmöt? Prime95:ttä ajellessa, nousi kutakuinki 75 asteeseen. Orggiksella en viihtiny edes kokeilla, kun se veti rakettina yli 83.
On tämä ainaki orggista miellyttävämmällä soundilla.
Tietty sen vois mainita että 2600x@4.05ghz.