IT-alan työpaikat

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Loppuvuodesta 2020 oli hiljaista vissiin jonojen suhteen. Tuli viikossa. Voihan se tietty olla, että vuoden alkuun on just joku suma.
Se voi käydä nopeammin jos ei ole ollut ulkomaan työpaikkoja ja/tai lyhyt työhistoria. Minä olen ollut töissä Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja on yli 10 vuoden työhistoria.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Turvallisuusselvityksessä menee kuukausi. Kesällä pahimmillaan helposti kaksi.
No työnantaja sanoi että saa aloittaa työt kyllä ennen kun se on tehty, mutta jos tulee negaativinen vastaus heillä on oikeus purkaa työsuhde heti, mutta silloin tietysti kyllä maksetaan kaikki palkat työstä mitä on ehtinyt tehdä.

Tuon lisäksi työnantaja voi tehdä SOTU mukaan esim kaivaa tiedot jos on luottohäriröitä kauan ennen kuin selvitys tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
2 vuotta sitten olin menin konsulttina yritykseen, joka teetti myös tuon supo-selvityksen. Kesti ainakin 2 kk, mutta en muista, olisiko mennyt 3 kk rikki. Työt sai aloittaa jo aiemmin, mutta kulkulupia ei saanut. Muut projektin jäsenet tulivat sitten vuorollaan availemaan ovia. Pois ja vessan onneksi pääsi ilman talutusta.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Seinäjoen seutukunnilla asustellaan.
Tästä tuli mieleen et mites muilla tietoa et onko it-alan duuneja juuri Helsinki(&pk-seutu)-Tampere-Oulu-Turku ulkopuolella?

Itse olen ymmärtänyt et esim Jyväskylässä ja Kuopiossa on kyllä yksittäisiä firmoja, mutta muutto noihin olisi ammatillinen itsemurha kun työpaikkoja on niin älyttömän vähän.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Taitaa vähänkin isoimmilla taloilla olla konttorit Helsinki-Tampere-Oulu akselin ulkopuolellakin. Ja etätyö on muutenkin valttia.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Tästä tuli mieleen et mites muilla tietoa et onko it-alan duuneja juuri Helsinki(&pk-seutu)-Tampere-Oulu-Turku ulkopuolella?

Itse olen ymmärtänyt et esim Jyväskylässä ja Kuopiossa on kyllä yksittäisiä firmoja, mutta muutto noihin olisi ammatillinen itsemurha kun työpaikkoja on niin älyttömän vähän.
No mutta heh silloin ei heti kannata ostaa sieltä asuntoa Jyväskylästä tai Kuopiosta. Voit asua alussa vuokralla ja sitten jos luulet että työsi jatkuu vuosia (ei puhuta joka vuosi että taloudellisista ja tuotannollista syistä irtisanotaan ihmisiä ja et huomaa että työpaikalla jatkuvasti irtisanotaan ihmisiä usein muuten ja työ sujuu sinusta hyvin ja ok työpaikka niin sitten ehkä voit miettiä asunnon ostamista niistä kaupungeista).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
888
Tästä tuli mieleen et mites muilla tietoa et onko it-alan duuneja juuri Helsinki(&pk-seutu)-Tampere-Oulu-Turku ulkopuolella?

Itse olen ymmärtänyt et esim Jyväskylässä ja Kuopiossa on kyllä yksittäisiä firmoja, mutta muutto noihin olisi ammatillinen itsemurha kun työpaikkoja on niin älyttömän vähän.
Jyväskylässä on mielestäni yllättävänkin paljon kysyntää. Ihan hyvin sieltä on löytynyt töitä useammalle vuosikymmenelle eri firmoissa.
 
Liittynyt
30.04.2019
Viestejä
118
Tästä tuli mieleen et mites muilla tietoa et onko it-alan duuneja juuri Helsinki(&pk-seutu)-Tampere-Oulu-Turku ulkopuolella?

Itse olen ymmärtänyt et esim Jyväskylässä ja Kuopiossa on kyllä yksittäisiä firmoja, mutta muutto noihin olisi ammatillinen itsemurha kun työpaikkoja on niin älyttömän vähän.
Kyllä niitä IT-alan duuneja kaupungeissa on. Ei toki niin paljoa että voi joka viikko tarkistaa uudet työmahdollisuudet. Esimerkkinä seinäjoelle rakentuu datakeskus jolloin varmasti löytyy töitä muutamalle pätevälle tekijälle. Data, automaatio (c, c++, integroidut), sovelluskehitys/tuki, kyllä niitä paikkoja on muuallakin. Se on vähän, että kuinka paljon on valmis venyttämään sitä "IT-alan" käsitettä, jos puhutaan spesifin koodikielen osaajasta niin silloin töitä ei varmaan niinkään ole maakunnissa. Jos puhutaan Microsoft/linux osaajasta niin osaajia tarvitaan joka puolella.

Lisää datakaeksuksesta:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Tuolla syrjemmässä on myös teollisuuden puolella tarjolla monenmoista hommaa joissa puuhataan ohjelmointia, integrointia, sulautettuja, automaatiota, robotteja, kamerapuolta sekä enenevissä määrin data ja AI-hommia. Osaamisen kysyntä on monesti erilaista kuin isoissa kaupungeissa, mediaseksikkäät web dev hommat on siellä harvinaisempia ja ohjelmointi tarkoittaa yleensä jotain muuta kuin full stackia frameworkeilla.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
Olen tässä pyöritellyt mielessäni, että onko mitään hyötyä työpaikan saannin kannalta jos tekee itselle githubin/linkedinin rinnalle jotku "Portfolio" -nettisivut, joihin tunkee kaikenlaista tehtyä matskua? Tuo sivu voisi olla sellainen näyte myös samalla osaamisesta, eli pitää sisällään vaikka jotain hienompia ominaisuuksiakin. Mutta onko tuo sen työn ja ylläpitämisen arvoista verrattuna muihin olemassaoleviin vaihtoehtoihin? Onko jotain ajatuksia, millaisella kokonaisuudella oman osaamisen voisi tuoda hyvällä tavalla esiin? Javascript sujuu ja olen myös tietokantaakin taustalle säätänyt pariin pienempään projektiin (chattilogia, pelin tallennustietoja jne.). Lisäksi muitakin koodikieliä koulun kautta tullut tutuksi pienemmissä jutuissa + Unreal Engine ja Blender 3D combolla on peli tehtynä.

On vain niin monta rautaa tulessa ja paljon suunnitelmia, että ajattelin tiedustella ensin täältä tuollaisen toteutuksen kannattavuutta. Into vaihtaa alaa ohjelmointihommiin on kova ja vielä se eka paikka hakusessa. Täällä kun alan tyyppejä pyöriipi valmiiksi paljon, niin kaikki ajatukset tervetulleita :)
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 222
Olen tässä pyöritellyt mielessäni, että onko mitään hyötyä työpaikan saannin kannalta jos tekee itselle githubin/linkedinin rinnalle jotku "Portfolio" -nettisivut, joihin tunkee kaikenlaista tehtyä matskua?
Ehdottomasti suositeltavaa, että on jotain tällaista, etenkin jos ei ole aiempien töiden kautta näyttöjä. On paljon helpompi uskaltaa palkata sellainen henkilö, jolla on konkreettista näyttöä siitä, että on saanut jotain aikaan, kuin sellainen, jolla asia on pelkästään puheen tasolla.

Tosin hyvä GitHub-profiili riittää backend-koodaajalle tai devops-tyypille, eikä sen rinnalle välttämättä erillisiä portfolio-sivuja tarvitse. Toisaalta jos meinaa jotain front-web-juttuja tehdä, niin silloin sellainen voisi olla hyvä olla. Riippuu mitä haluaa itsestään ja osaamisestaan tuoda esiin ja millaisiin hommiin suunnata.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
Ehdottomasti suositeltavaa, että on jotain tällaista, etenkin jos ei ole aiempien töiden kautta näyttöjä. On paljon helpompi uskaltaa palkata sellainen henkilö, jolla on konkreettista näyttöä siitä, että on saanut jotain aikaan, kuin sellainen, jolla asia on pelkästään puheen tasolla.

Tosin hyvä GitHub-profiili riittää backend-koodaajalle tai devops-tyypille, eikä sen rinnalle välttämättä erillisiä portfolio-sivuja tarvitse. Toisaalta jos meinaa jotain front-web-juttuja tehdä, niin silloin sellainen voisi olla hyvä olla. Riippuu mitä haluaa itsestään ja osaamisestaan tuoda esiin ja millaisiin hommiin suunnata.
Pelit on intohimo, mutta AMK:n tieto- ja viestintätekniikkaa lähdin alunperin opiskelemaan ohjelmistokehitys kiikarissa (opinnot nyt ihan loppusuoralla). Eli jotain tuolta väliltä olisi pitkässä juoksussa tavoitteena päästä myös työelämässä käpisteleen. Tuota nettisivua mietin ihan sillä, että siinä voisi periaatteessa niitä "Fullstack" taitoja jonkin verran paremmin tuoda esiin (ja ehkä laitella näytille jotain 3D mallejakin myöhemmin yms.) Mutta jos se panos menee hukkaan, niin ei toki viitsi sitä turhaankaan alkaa tekemään.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Vaikka ne olisi vaan githubissa niin saattaa olla että teknisessä haastattelussa syynätään tarkkaan läpi :cool:
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
Sitten ois vielä toinen kysymys. Nyt kun olen IT-alalle siirtymäisillään ja monenlaista projektia ja rautaa olisi mahdollista lähteä harjoittelemaan/työstämään (mm. opparit ja harjoittelukuviot). Onko palkkauksen ja työnäkymien suhteen jotain mielipiteitä JavaScript/React/NodeJS, Unreal Engine/C++ ja Unity/C# välillä? Jälkimmäisissä enempi pelit/VR kuviot projektimahdollisuuksina, mutta JavaScriptiä olen enemmän värkkäillyt viime aikoina ja erillistä koulutustakin AMK tutkinnon lisäksi tulossa yhtäaikaa. On vain niin monta vaihtoehtoa, ettei oikein tiedä mihin sitä lähtisi aikaa käyttämään. JavaScriptissä fullstack meininki olisi tähtäimessä ja se on sinällään luontevaa. Pelien kehittäminenkin kiinnostaa tai jotain, missä 3D mallien kanssa värkkäilllään (aikoinaan opiskellutkin tutkinnon konepiirtämiseen ja yhden peliproton myöhemmin tehnyt UE:llä) ja siihen nuo pelimoottorit on omiaan. Kaikkialle ei kuitenkaan voi yksi ihminen revetä, niin olisiko täällä asian suhteen jotain ajatuksia? :D Hoitoalaa parempi palkka luontaisesti kiinnostaa ja monipuoliset työkuviot.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Noista teknologioista mitkä on tuttuja ja varmasti riittää kysyntää: JS, React, NodeJS, C#. Elikkäs fullstack-devaajille on kysyntää kyllä, pelialasta en tiedä hölkäsen pöläystä. React taitaa olla käytetyin web framework, C# on tosi hyvä kieli. Jos sitten työpaikassa bäkkäriä koodataan jollain muulla kielellä niin nou problem, teknologiat saattaa vaihtua ja uutta oppii kyllä (kyky oppia uutta on kenties tärkein ominaisuus alalla).
Kaveri siirtyi juuri C#/JS -taustalta uuteen taloon jossa koodaa bäkkäriä Pyhonilla, uusiin teknologioihin pääsee kyllä sisään.
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
En tiedä onko jollakulla pelialasta enemmän kokemusta, mutta mitä nettiä lueskellut™, niin pelialalla saatetaan kohdella työntekijää hieman huonosti. Tiukkojen deadlinejen takia ylitöitä ja viikonlopputöitä pukkaa. Mutta ehkä se on jenkkilässä muutenkin yleisempää. Silti, ainakin itse näkisin sen spesiaaliosaamisena ja työpaikat spesiaalipaikkoina, kun taas full stack -tyyppistä koodausta tarvitaan sekä ihan puhtaissa softa/konsulttifirmoissa, että omien tuotteiden kylkeen tehtävän softan kanssa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 912
En tiedä onko jollakulla pelialasta enemmän kokemusta, mutta mitä nettiä lueskellut™, niin pelialalla saatetaan kohdella työntekijää hieman huonosti. Tiukkojen deadlinejen takia ylitöitä ja viikonlopputöitä pukkaa. Mutta ehkä se on jenkkilässä muutenkin yleisempää. Silti, ainakin itse näkisin sen spesiaaliosaamisena ja työpaikat spesiaalipaikkoina, kun taas full stack -tyyppistä koodausta tarvitaan sekä ihan puhtaissa softa/konsulttifirmoissa, että omien tuotteiden kylkeen tehtävän softan kanssa.
Itse teen myös rakennusalalla unityä. Erittäin kätevä työkalu rakennusten esittelyyn 3d pelissä, kun ovat vasta ns. piirustuksia vasta :)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
En tiedä onko jollakulla pelialasta enemmän kokemusta, mutta mitä nettiä lueskellut™, niin pelialalla saatetaan kohdella työntekijää hieman huonosti. Tiukkojen deadlinejen takia ylitöitä ja viikonlopputöitä pukkaa. Mutta ehkä se on jenkkilässä muutenkin yleisempää. Silti, ainakin itse näkisin sen spesiaaliosaamisena ja työpaikat spesiaalipaikkoina, kun taas full stack -tyyppistä koodausta tarvitaan sekä ihan puhtaissa softa/konsulttifirmoissa, että omien tuotteiden kylkeen tehtävän softan kanssa.
Piilaaksossa on ainakin ihan pelialaa vastaavat työolot. Työaika on sen mitä esimies käskee. Ylityö on tuntematon käsite ja palkka on sama tunneista riippumatta. Se mikä amerikan pelialan työpaikoissa ahdistaa mun vinkkelistä on, että se on monelle intohimo. Palkat on matalia, kun alalle riittää tulijoita. Raha jos on tärkeä niin perinteisemmistä it-hommista saa enemmän liksaa. Toki monessa firmassa on bonuksia/osakkeita/... jotka on sidottu tulokseen ja pitkän päivän painaminen voi kannattaa, jos tähdet asettuvat kohdallensa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
936
Kehittäjän paikkoihin pelialalle on kanssa paljon vaikeampi päästä, kun kyseessä on sen verran erikoistuneempi tehtävä kuin muualla softakehityksessä. Jos kyseessä ei ole ihan junior-kehittäjän paikka niin pelkkä koodauskokemus ei riitä, vaan pitää melkeinpä löytyä portfolio kaupallisista pelijulkaisuista joissa olet ollut mukana. Jos ei ole muuta näyttöä kuin jotkut omalla ajalla tehdyt Unity-säädöt niin voi olla vaikeampaa.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
En tiedä onko jollakulla pelialasta enemmän kokemusta, mutta mitä nettiä lueskellut™, niin pelialalla saatetaan kohdella työntekijää hieman huonosti. Tiukkojen deadlinejen takia ylitöitä ja viikonlopputöitä pukkaa. Mutta ehkä se on jenkkilässä muutenkin yleisempää. Silti, ainakin itse näkisin sen spesiaaliosaamisena ja työpaikat spesiaalipaikkoina, kun taas full stack -tyyppistä koodausta tarvitaan sekä ihan puhtaissa softa/konsulttifirmoissa, että omien tuotteiden kylkeen tehtävän softan kanssa.
Peliala on kyllä tunnettu siitä, että siellä usein väännetään kovasti ennen projektien julkaisua, usein ilman mitään merkittävää kompensaatiota. Toisaalta siellä tekeminen voi olla tosi ketterää, ja monissa firmoissa tiimi voi itse vaikuttaa siihen mitä tehdään (jos kiinnostaa). Mun mielestä nuorena tuo voi olla tosi opettavaista, ja moni kaveri joka on alotellut pelialalla on ollut erittäin haluttu myöhemmin muualla.

Peliala on kuitenkin samalla syklinen, eli voi mennä tosi kovaa kun saadaan hitti, sitten palkataan liikaa tekijöitä eikä se kanna, jonka jälkeen joudutaan vähentämään. Tämä on ehkä se suurin syy miksi suosittelisin nuoremmalle kun ei tommosta välttämättä vanhempana jaksa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 372
Eiköstä pelialalla ole myös sellainen piirre että työntekijöiden palkkaus/varakkuuserot tuppaa olemaan massiiviset?
Eli jos satut olemaan mukana siinä startupin alussa niin sulle on paska palkka mutta saat osakkeita jotka sitten voivat tehdä susta miljonäärin. Taaskin jos tulet vähän myöhemmin taloon niin palkka on paska ja et saa osakkeitakaan.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Kai toi pätee yleisestikin startuppeihin. Aikaisessa vaiheessa liittyneet työntekijät saavat osuuden yrityksestä, osittain tähän voi myös vaikuttaa se ettei yrityksellä ole rahaa maksaa isoja palkkoja. Tuokin voi olla nuorelle hieno tilaisuus, koska startupissa on mahdollista astua isoihin saappaisiin ja oppia monipuolisesti yritysten toiminnasta.

Eli en kyllä usko että tuo pelialalla on paljon yleisempää kuin muuallakaan, ehkä kuitenkin isompi osa pelialan yrityksistä on pieniä.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
Kiitos ajatuksista! Juu sillä nuita pelienginejä olen miettinyt, että niitä tunnutaan käyttävän enenevissä määrin mm. VR-kokemuksien luomiseen myös muuallakin, kuin pelialalla. Pelialalle suoraan pääseminen on varmasti melko vaikeaa, vaikka se aiheena kiinnostaisikin paljon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 205
Kiitos ajatuksista! Juu sillä nuita pelienginejä olen miettinyt, että niitä tunnutaan käyttävän enenevissä määrin mm. VR-kokemuksien luomiseen myös muuallakin, kuin pelialalla. Pelialalle suoraan pääseminen on varmasti melko vaikeaa, vaikka se aiheena kiinnostaisikin paljon.
No eipä noita nyt ihan hirveesti ole, että melko nopeasti tekee jokaiselle oman avoimen hakemuksen, jos kiinnostaa se. Kuvittelisin, että on hyvä olla jotain näytteitä osaamisesta. Oli sitte vaikka iha POCeja vain, mut kunhan jotain. Ihan oma erillainen ala ohjelmistopuolella.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
361
En tiedä onko jollakulla pelialasta enemmän kokemusta, mutta mitä nettiä lueskellut™, niin pelialalla saatetaan kohdella työntekijää hieman huonosti. Tiukkojen deadlinejen takia ylitöitä ja viikonlopputöitä pukkaa. Mutta ehkä se on jenkkilässä muutenkin yleisempää. Silti, ainakin itse näkisin sen spesiaaliosaamisena ja työpaikat spesiaalipaikkoina, kun taas full stack -tyyppistä koodausta tarvitaan sekä ihan puhtaissa softa/konsulttifirmoissa, että omien tuotteiden kylkeen tehtävän softan kanssa.
Oman kokemuksen mukaan pelialalla jos jossain perustekijä (koodari, mallintaja jne) on aika puhtaasti pelkkä korvattavissa oleva resurssi. Aikataulut ja budjetit on niin tiukkoja että ei ole varaa löysäillä.
Jos pelialalle haluaa, niin sitten pitää olla valmis omistamaan todella paljon aikaa sille. 8h työpäivä ei riitä mihinkään ja viikonloput pitää olla valmiina uhraamaan enemmän sääntönä kuin poikkeuksena.
Ja siinä sivussa pitää vielä opiskella uutta koko ajan (omalla ajalla).

Se on todella kovaa työtä ja kilpailu (myös firman sisällä) on kovaa ja veristä, joten kannattaa harkita tarkkaan ennen kuin sille polulle lähtee.

Pelien tekeminen on kivaa kun niitä tekee harrastuksena silloin kun siltä tuntuu, mutta työnä se on rankkaa.

Konsulttifirmat on pelialaan verrattuna lomailua omien kokemusten mukaan.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Mulla on ihan eri kokemus pelialasta, mutta vietin siellä vain 8 vuotta. Eiköhän toi ihan riipu siitä yrityksestä.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
11
Kuulostaa kyllä enemmän jenkkimeiningiltä, mutta toisaalta en alalla olekaan. Itselläni oli kovasti tavoitteena opiskeluissa (ohjelmointia pelisuuntauksella) ja valmistumisen jälkeen pyrkiä pelialalle. 1-2 vuotta valmistumisen jälkeen yritti omia peliprojekteja työnhaun ohessa tehdä, mutta ei kyllä lähtenyt ura käyntiin ensinkään. Lopulta piti todeta ettei hommasta tule vittuakaan ja hain softapuolelle ja sain hommia varmaan alta kuukauden. Nyt on taas muutaman vuoden jälkeen haku päällä pelipuolelle, kun ei tämän homman tylsyyttä kestä. Toisaalta voi vaikuttaa, että pikkufirmassa tekee käytännössä samaa softaa monta vuotta putkeen, ehkä isommassa talossa olisi enemmän vaihtelua.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
Välillä tuntuu, että nuo paikkojen vaatimukset ovat melko mielivaltaisia. Ihastelin, että vihdoin näillekin leveysasteille olisi juniorpaikka haussa. Noh... tämä on aina hienoa törmätä tämmöiseen "entry levelin" junnupaikkaan:

Minimum Qualifications:

  • BS or MS in CS, EE or equivalent
  • 2+ years direct experience working on Linux kernel and Client/Server Network (IP/TCP/UDP) Programming using Socket
  • Must be proficient in: Python, C/C++ programming in multi-threaded environment
  • Hands on experience developing software, debugging, and deploying application on Linux operating systems.
  • Good verbal & written communication skills and demonstrated ability to collaborate across teams and organization.
Preferred Qualifications:

Experience with one or more in the following area is a plus:

  • Working knowledge of Performance Measurement standards such as Y.1731, Y.1564, RFC 2544, TWAMP is a plus
  • Programming using Netconf API and XML is a plus
  • Understanding and/or Cloud Programming knowledge with Dockers and Containers is a plus
  • Programming knowledge with inter-process communication and distributed systems is a plus
  • Experienced working on highly scalable system addressing CPU Performance and Bandwidth Utilization
  • Tool chain for cross-compilation between different platforms and CPU architectures
  • Building and converting images for different cloud environments
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 912
Välillä tuntuu, että nuo paikkojen vaatimukset ovat melko mielivaltaisia. Ihastelin, että vihdoin näillekin leveysasteille olisi juniorpaikka haussa. Noh... tämä on aina hienoa törmätä tämmöiseen "entry levelin" junnupaikkaan:

Minimum Qualifications:

  • BS or MS in CS, EE or equivalent
  • 2+ years direct experience working on Linux kernel and Client/Server Network (IP/TCP/UDP) Programming using Socket
  • Must be proficient in: Python, C/C++ programming in multi-threaded environment
  • Hands on experience developing software, debugging, and deploying application on Linux operating systems.
  • Good verbal & written communication skills and demonstrated ability to collaborate across teams and organization.
Preferred Qualifications:

Experience with one or more in the following area is a plus:

  • Working knowledge of Performance Measurement standards such as Y.1731, Y.1564, RFC 2544, TWAMP is a plus
  • Programming using Netconf API and XML is a plus
  • Understanding and/or Cloud Programming knowledge with Dockers and Containers is a plus
  • Programming knowledge with inter-process communication and distributed systems is a plus
  • Experienced working on highly scalable system addressing CPU Performance and Bandwidth Utilization
  • Tool chain for cross-compilation between different platforms and CPU architectures
  • Building and converting images for different cloud environments
Yksi linja voisi olla, että pyrit joko unitylle tai epicille. Just haettiin Suomeenkin unitylle väkeä tekee editorin työkaluja. Sitä kautta sitten ihan pelejä tekeviin firmoihin. Vie aikaa, mutta onhan vuosia vielä reilusti jäljellä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Välillä tuntuu, että nuo paikkojen vaatimukset ovat melko mielivaltaisia. Ihastelin, että vihdoin näillekin leveysasteille olisi juniorpaikka haussa. Noh... tämä on aina hienoa törmätä tämmöiseen "entry levelin" junnupaikkaan:

Minimum Qualifications:

  • BS or MS in CS, EE or equivalent
  • 2+ years direct experience working on Linux kernel and Client/Server Network (IP/TCP/UDP) Programming using Socket
  • Must be proficient in: Python, C/C++ programming in multi-threaded environment
  • Hands on experience developing software, debugging, and deploying application on Linux operating systems.
  • Good verbal & written communication skills and demonstrated ability to collaborate across teams and organization.
Preferred Qualifications:

Experience with one or more in the following area is a plus:

  • Working knowledge of Performance Measurement standards such as Y.1731, Y.1564, RFC 2544, TWAMP is a plus
  • Programming using Netconf API and XML is a plus
  • Understanding and/or Cloud Programming knowledge with Dockers and Containers is a plus
  • Programming knowledge with inter-process communication and distributed systems is a plus
  • Experienced working on highly scalable system addressing CPU Performance and Bandwidth Utilization
  • Tool chain for cross-compilation between different platforms and CPU architectures
  • Building and converting images for different cloud environments
No vaikea tuon ilmoituksen perusteella sanoa, eihän tuossa ole paljoa vaatimuksia kuin Linuxin kernelin ja verkkopuolen kanssa puuhailu. Voihan tuossa riittää opiskeluaikaiset koodin väännöt pitkälle tai vaikka palkkaus olla muuten kunnossa :hmm:
Ei työnantajallakaan ole vaihtoehtoina kuin palkata sellainen mihin budjetti riittää tai olla palkkaamatta ketään. Jos mahdollisella maksettavalla palkalla ei saada kriteerit muuten täyttäviä niin sitten ei auta heidänkään kuin tinkiä vaatimuksista. Tarkoitan ettei noita ilmoituksia kannata lukea kuin piru raamattua...

Itsekin joskus erään kokeneemman kollegan kanssa katsottiin firman rekryilmoa (tulikohan meille tarkastettavaksi), niin minusta paikkailmoitus oli sellainen mihin voisin ihan hyvin hakea ja hän oli että tosi tiukat vaatimukset että hänkään ei täyttäisi niitä ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
408
LinkedIn spämmit ovat kyllä välillä aika mielivaltaisia. Viimoinen oli junior tason paikka nykyistä jopa huonommalla palkkauksella... Toinen oli QA positio jonka vaatimuslista oli embed kehittäjän luokkaa... Ei tälläisiin viitsi edes vastata... Myös lyhyet keikat ohitan suoraan.

Kyllähän tuossa yksi rekry oli jossa geneerinen lista vaatimuksista melkein osui omaan alaan ja osaamiseen, palkkakin vaikutti hyvältä. Haastattelussa todellisuus olikin sitten hiukan erilainen ja core-osaaminen ei omaa taustaa vastannut.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 205
No vaikea tuon ilmoituksen perusteella sanoa, eihän tuossa ole paljoa vaatimuksia kuin Linuxin kernelin ja verkkopuolen kanssa puuhailu. Voihan tuossa riittää opiskeluaikaiset koodin väännöt pitkälle tai vaikka palkkaus olla muuten kunnossa :hmm:
Ei työnantajallakaan ole vaihtoehtoina kuin palkata sellainen mihin budjetti riittää tai olla palkkaamatta ketään. Jos mahdollisella maksettavalla palkalla ei saada kriteerit muuten täyttäviä niin sitten ei auta heidänkään kuin tinkiä vaatimuksista. Tarkoitan ettei noita ilmoituksia kannata lukea kuin piru raamattua...

Itsekin joskus erään kokeneemman kollegan kanssa katsottiin firman rekryilmoa (tulikohan meille tarkastettavaksi), niin minusta paikkailmoitus oli sellainen mihin voisin ihan hyvin hakea ja hän oli että tosi tiukat vaatimukset että hänkään ei täyttäisi niitä ;)
Joo voihan se olla, että tuolla vaan rajataan hakijamäärää ja saadaan ehkä löydettyä se jantteri joka kotonaankin tai muuten vääntänyt vuosia asian äärellä valmiiksi. Tuo on vaan aihealueena sellainen, että liekö kovin monet sitä ihan huvikseen tekee varsinkin verrattuna muuhun koodailuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Välillä tuntuu, että nuo paikkojen vaatimukset ovat melko mielivaltaisia. Ihastelin, että vihdoin näillekin leveysasteille olisi juniorpaikka haussa. Noh... tämä on aina hienoa törmätä tämmöiseen "entry levelin" junnupaikkaan:

Minimum Qualifications:

  • BS or MS in CS, EE or equivalent
  • 2+ years direct experience working on Linux kernel and Client/Server Network (IP/TCP/UDP) Programming using Socket
  • Must be proficient in: Python, C/C++ programming in multi-threaded environment
  • Hands on experience developing software, debugging, and deploying application on Linux operating systems.
  • Good verbal & written communication skills and demonstrated ability to collaborate across teams and organization.
Preferred Qualifications:

Experience with one or more in the following area is a plus:

  • Working knowledge of Performance Measurement standards such as Y.1731, Y.1564, RFC 2544, TWAMP is a plus
  • Programming using Netconf API and XML is a plus
  • Understanding and/or Cloud Programming knowledge with Dockers and Containers is a plus
  • Programming knowledge with inter-process communication and distributed systems is a plus
  • Experienced working on highly scalable system addressing CPU Performance and Bandwidth Utilization
  • Tool chain for cross-compilation between different platforms and CPU architectures
  • Building and converting images for different cloud environments
Eihän tuo ole entry-level / junnupaikka? Vai mistä niin päättelet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Osa firmoistahan ei ota kuin kokeneita ja heille "entry" voi tarkoitta sitä, että on 5v työkokemusta alla.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Meillä perus koodaajilla on aina vuosia kokemusta. Lähtökohtaisesti esim. koulusta vastikkäin valmistunut olisi todennäköisesti junior tittelillä ellei olisi harrastamisesta kertynyt kokemusta. Toki sitten junior voi lähteä tittelistä nopeastikin jos saa todistettua kykynsä.

Mut junior tittelissä ei välttämättä tarkoita että maksetaan huonosti.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Minä en kyllä anteeksi voi suositella IT-alan työtä kenellekään.

Kolmisen vuotta tuli tehtyä service desk traineena, ja nyt työterveys latasi suorat sanat että olen uupunut. Motivaatio on ihan nollissa.

Jokainen tiketti ketuttaa, ja haluaa vaan jättää tekemättä. Mennyt niinkin pitkälle ettei huvita vastata työpuheluihin. Pomokin huomasi, että puheeni muuttunut ärtyneeksi ja tiketit ratkaisen sen kummemmin tutustumatta aiheeseen, kun ei jaksa miettiä asioita. Tosi iloinen olin työttömänä ennen sitten ja kiva juttu että kun ensitöihin pääsi, niin uupui sitten kolmantena vuotena. Nyt on ihan surkea olo ollut pitkään. Ja miksi uuvuin? Helevetin kovat vaatimukset alalla, esimiehillä ja asiakkailla. Jatkuvaa pommittelua teamsissa, service deskissä tai emailissa tai jossain jos ei asia liiku. Muut työtoverit niin kiireisiä ettei missään välissä voinut mitään kysyä. Jatkuvasti täytyy oppia jotain lisää kun ohjelmistot yms. muuttuvat. Liian suuret vastuut alalla yleensä, omalla kohdalla vielä huono palkkakin. Onneksi olin määräaikainen 36 kk jakson, tuuraajana ja avustajana, eli ensimmäisen tason tiketöijä -- mutta siinä kiitos työstä. Uupuminen ja jaksaminen ihan nollissa. Onneksi 1.4.21 päättyy ja alan kerätä työttömänä itseni.

En voi it-alaa suositella, ei etenkään jos ei ole alan koulutusta vaan on ns. itseoppinut.

Paljonhan minä osasinkin, mutta jatkuvasti odotettiin jotain lisää ja jatkuva työkuorma. En suosittelisi atk-alan työtä pahimmalle vihamiehellenikään.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
Minä en kyllä anteeksi voi suositella IT-alan työtä kenellekään.

Kolmisen vuotta tuli tehtyä service desk traineena, ja nyt työterveys latasi suorat sanat että olen uupunut. Motivaatio on ihan nollissa.

Jokainen tiketti ketuttaa, ja haluaa vaan jättää tekemättä. Mennyt niinkin pitkälle ettei huvita vastata työpuheluihin. Pomokin huomasi, että puheeni muuttunut ärtyneeksi ja tiketit ratkaisen sen kummemmin tutustumatta aiheeseen, kun ei jaksa miettiä asioita. Tosi iloinen olin työttömänä ennen sitten ja kiva juttu että kun ensitöihin pääsi, niin uupui sitten kolmantena vuotena. Nyt on ihan surkea olo ollut pitkään. Ja miksi uuvuin? Helevetin kovat vaatimukset alalla, esimiehillä ja asiakkailla. Jatkuvaa pommittelua teamsissa, service deskissä tai emailissa tai jossain jos ei asia liiku. Muut työtoverit niin kiireisiä ettei missään välissä voinut mitään kysyä. Jatkuvasti täytyy oppia jotain lisää kun ohjelmistot yms. muuttuvat. Liian suuret vastuut alalla yleensä, omalla kohdalla vielä huono palkkakin. Onneksi olin määräaikainen 36 kk jakson, tuuraajana ja avustajana, eli ensimmäisen tason tiketöijä -- mutta siinä kiitos työstä. Uupuminen ja jaksaminen ihan nollissa. Onneksi 1.4.21 päättyy ja alan kerätä työttömänä itseni.

En voi it-alaa suositella, ei etenkään jos ei ole alan koulutusta vaan on ns. itseoppinut.

Paljonhan minä osasinkin, mutta jatkuvasti odotettiin jotain lisää ja jatkuva työkuorma. En suosittelisi atk-alan työtä pahimmalle vihamiehellenikään.
Työuupumus on todella ikävä asia ja toivottavasti toivut mutta aika erikoista että tällä perusteella IT-alaa ei voi suositella kenellekään.

Sanoisin että ennemminkin paska työpaikka ja ikävä asia että jouduit 3v määräaikaisella siellä hommia tekemään, en usko että toi on normi IT-alalla
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 205
Minä en kyllä anteeksi voi suositella IT-alan työtä kenellekään.

Kolmisen vuotta tuli tehtyä service desk traineena, ja nyt työterveys latasi suorat sanat että olen uupunut. Motivaatio on ihan nollissa.

Jokainen tiketti ketuttaa, ja haluaa vaan jättää tekemättä. Mennyt niinkin pitkälle ettei huvita vastata työpuheluihin. Pomokin huomasi, että puheeni muuttunut ärtyneeksi ja tiketit ratkaisen sen kummemmin tutustumatta aiheeseen, kun ei jaksa miettiä asioita. Tosi iloinen olin työttömänä ennen sitten ja kiva juttu että kun ensitöihin pääsi, niin uupui sitten kolmantena vuotena. Nyt on ihan surkea olo ollut pitkään. Ja miksi uuvuin? Helevetin kovat vaatimukset alalla, esimiehillä ja asiakkailla. Jatkuvaa pommittelua teamsissa, service deskissä tai emailissa tai jossain jos ei asia liiku. Muut työtoverit niin kiireisiä ettei missään välissä voinut mitään kysyä. Jatkuvasti täytyy oppia jotain lisää kun ohjelmistot yms. muuttuvat. Liian suuret vastuut alalla yleensä, omalla kohdalla vielä huono palkkakin. Onneksi olin määräaikainen 36 kk jakson, tuuraajana ja avustajana, eli ensimmäisen tason tiketöijä -- mutta siinä kiitos työstä. Uupuminen ja jaksaminen ihan nollissa. Onneksi 1.4.21 päättyy ja alan kerätä työttömänä itseni.

En voi it-alaa suositella, ei etenkään jos ei ole alan koulutusta vaan on ns. itseoppinut.

Paljonhan minä osasinkin, mutta jatkuvasti odotettiin jotain lisää ja jatkuva työkuorma. En suosittelisi atk-alan työtä pahimmalle vihamiehellenikään.
Toi ikävä kyllä kuulosti aikalailla worst case -skenaariolta :/ Samanlaista löytyy kyl vähä joka alalta, jos sattuu se surkee työpaikka/projekti/esimies/työkaverit/jne.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Työuupumus on todella ikävä asia ja toivottavasti toivut mutta aika erikoista että tällä perusteella IT-alaa ei voi suositella kenellekään
No tietysti voihan sitä jokainen koittaa, meillä oli muutama muukin työntekijä täysin kyllästynyt työhönsä, jotka ovatkin nyt kateellisia minulle.

Itsellä oli määris, he ovat vakituisia. Niistä ei noin vain lähdetä. Ehkä se korostuu juuri meidän työpaikkaan: eli liian paljon työtä ja liian vähän tekijöitä.

Kuitenkin nettiä lueskellut ja mm. Iltasanomissa oli juttu että IT-ala on yksi stressaavimmista töistä mitä on.

Eli sitä kannattaa miettiä jos niitä töitä hakee. Joka työssähän voi uppua, mutta kyllä tuo IT oli ensimmäinen työ, johon uuvuin täysin, ettei enää mikään työ kiinnosta yhtään.

Minua kismittää eniten IT-työssä se asiakkaiden vaatimus, että kun olet atk-mies, niin sä osaat varmaan kaikkea...

Ja heti huonoa palautetta jos kestikin ratkaisussa sekunninkin pidempään. Nostan hattua niille, jotka tätä IT-työtä jaksaa tehdä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
No tietysti voihan sitä jokainen koittaa, meillä oli muutama muukin työntekijä täysin kyllästynyt työhönsä, jotka ovatkin nyt kateellisia minulle.

Itsellä oli määris, he ovat vakituisia. Niistä ei noin vain lähdetä. Ehkä se korostuu juuri meidän työpaikkaan: eli liian paljon työtä ja liian vähän tekijöitä.

Kuitenkin nettiä lueskellut ja mm. Iltasanomissa oli juttu että IT-ala on yksi stressaavimmista töistä mitä on.

Eli sitä kannattaa miettiä jos niitä töitä hakee.
No sulla on todella kapea kokemus IT-alasta. Jos olisit sanonut että 3v määräaikaisuuksia HelpDeskissä ei voi suositella kenellekään niin olisin ihan samaa mieltä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Ylipäänsä asiakasrajapinnan hommat ei sovi kaikille. Tarvii olla ihan omanlaisensa tyyppi, että kestää ottaa asiakkailta kakkaa niskaan ja sätkiä sinne ja tänne. Ei varmaan gigantin tms. asiakaspalautuksia ole yhtään mukavampi hoitaa kuin it-help desk:iä. Mä luulen, että hajoaisin viikossa tuollaiseen hommaan. Monotonista ja aina pitää ratkoa pahalla mielellä olevan asiakkaan ongelmia. Eri asia, jos on sellaisessa rajapinnassa missä hyvillä mielin ratkotaan yhteisiä asioita. Sellaista jaksaa tehdä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Minä en kyllä anteeksi voi suositella IT-alan työtä kenellekään.

Kolmisen vuotta tuli tehtyä service desk traineena, ja nyt työterveys latasi suorat sanat että olen uupunut. Motivaatio on ihan nollissa.

Jokainen tiketti ketuttaa, ja haluaa vaan jättää tekemättä. Mennyt niinkin pitkälle ettei huvita vastata työpuheluihin. Pomokin huomasi, että puheeni muuttunut ärtyneeksi ja tiketit ratkaisen sen kummemmin tutustumatta aiheeseen, kun ei jaksa miettiä asioita. Tosi iloinen olin työttömänä ennen sitten ja kiva juttu että kun ensitöihin pääsi, niin uupui sitten kolmantena vuotena. Nyt on ihan surkea olo ollut pitkään. Ja miksi uuvuin? Helevetin kovat vaatimukset alalla, esimiehillä ja asiakkailla. Jatkuvaa pommittelua teamsissa, service deskissä tai emailissa tai jossain jos ei asia liiku. Muut työtoverit niin kiireisiä ettei missään välissä voinut mitään kysyä. Jatkuvasti täytyy oppia jotain lisää kun ohjelmistot yms. muuttuvat. Liian suuret vastuut alalla yleensä, omalla kohdalla vielä huono palkkakin. Onneksi olin määräaikainen 36 kk jakson, tuuraajana ja avustajana, eli ensimmäisen tason tiketöijä -- mutta siinä kiitos työstä. Uupuminen ja jaksaminen ihan nollissa. Onneksi 1.4.21 päättyy ja alan kerätä työttömänä itseni.

En voi it-alaa suositella, ei etenkään jos ei ole alan koulutusta vaan on ns. itseoppinut.

Paljonhan minä osasinkin, mutta jatkuvasti odotettiin jotain lisää ja jatkuva työkuorma. En suosittelisi atk-alan työtä pahimmalle vihamiehellenikään.
Joka alalla on huonoja työpaikkoja. Kaikille ei myöskään sovi samat työt. Mutta, kuten on todettu IT-alallakin on töitä vähän kaikenlaista.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Ylipäänsä asiakasrajapinnan hommat ei sovi kaikille. Tarvii olla ihan omanlaisensa tyyppi, että kestää ottaa asiakkailta kakkaa niskaan ja sätkiä sinne ja tänne. Ei varmaan gigantin tms. asiakaspalautuksia ole yhtään mukavampi hoitaa kuin it-help desk:iä. Mä luulen, että hajoaisin viikossa tuollaiseen hommaan. Monotonista ja aina pitää ratkoa pahalla mielellä olevan asiakkaan ongelmia. Eri asia, jos on sellaisessa rajapinnassa missä hyvillä mielin ratkotaan yhteisiä asioita. Sellaista jaksaa tehdä.
Se on raskatasta kyllä ja siksi en suosittele.

Eilenkin tuli huonointa palautetta, kun neuvoin kyllä oikein, mutta ohjelmistossa ollut vika esti kaikkia tietoja latautumasta. Eli ei ollut ratkaisua asiaan, kauheat vihapalautteet niskaan, vaikka yritti parastaan eikä noille softapitäjien bugeille voi,. Onneksi IT työtäkin on erilaista, mutta tuo serice desk ict voi pahimmillaan uuvuttaa ja johtaa burnouttiin mistä syystä joudun jättämään työt ja siirtymään vapaille markkinoille.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Pitää paikkansa, että IT-alalla joutuu opettelemaan uusia asioita. Osa jutuista on hyödyllisiä pitkään, mutta kaikki kehittyy ja muuttuu. Tämä ei automaattisesti tarkoita että työ on aina raskasta.

Service Desk on aika kapea sektori IT-alasta. Kuten kaikissa hommissa, on siitäkin hyviä ja huonoja esimerkkejä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Se on raskatasta kyllä ja siksi en suosittele.

Eilenkin tuli huonointa palautetta, kun neuvoin kyllä oikein, mutta ohjelmistossa ollut vika esti kaikkia tietoja latautumasta. Eli ei ollut ratkaisua asiaan, kauheat vihapalautteet niskaan, vaikka yritti parastaan eikä noille softapitäjien bugeille voi,. Onneksi IT työtäkin on erilaista, mutta tuo serice desk ict voi pahimmillaan uuvuttaa ja johtaa burnouttiin mistä syystä joudun jättämään työt ja siirtymään vapaille markkinoille.
Ymmärrän tosi hyvin tuon. Mä uuvuin koodaushommissa kun tein about 4v putkeen 50h+ työviikkoja ja kaamea tulospaine koko ajan niskassa + viisumiasiat stressasivat. Mun mielenlaatu on sellainen, että otan asiat liian vakavasti. Mua auttoi valtavasti se, että sain neuvoteltua työajan ja tehtävät järkevimmiksi. Pitkä polku oli palautumisessa ja paljon piti satsata uneen, sopivaan liikuntaan, mielen korjaamiseen(hengitysharjoitukset, mindfullness meditaatio), ruoka jne. Onneksi esimies halusi pitää firmassa töissä ja antoi tilaa palautua. En mä vuoden jälkeenkään ollut täysin ennallaan, mutta jossain kohtaa palasi hymy takaisin huulille. Jälkikäteen ajatellen oli tyhmää etten tajunnut tuota tilannetta ennen kuin lähti maa alta. Ihan liian pitkään sinnittelin sisulla.

Pahimmassa kohdassa tuntui ettei haluais muuta kuin nukkua. Jos kävi harrastusta tekemässä niin se oli hauskaa ja palautui, mutta ei jaksanut lähteä harrastamaan. Pirullinen kierre, joka syöksee uhria yhä syvemmälle tukalaan olotilaan.

Tuo kokemus tosin kasvatti. Nyt olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin aikuisiän aikana. Harmi, että piti pohjan kautta oppia huolehtimaan itsestänsä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Ymmärrän tosi hyvin tuon. Mä uuvuin koodaushommissa kun tein about 4v putkeen 50h+ työviikkoja ja kaamea tulospaine koko ajan niskassa + viisumiasiat stressasivat. Mun mielenlaatu on sellainen, että otan asiat liian vakavasti. Mua auttoi valtavasti se, että sain neuvoteltua työajan ja tehtävät järkevimmiksi. Pitkä polku oli palautumisessa ja paljon piti satsata uneen, sopivaan liikuntaan, mielen korjaamiseen(hengitysharjoitukset, mindfullness meditaatio), ruoka jne. Onneksi esimies halusi pitää firmassa töissä ja antoi tilaa palautua. En mä vuoden jälkeenkään ollut täysin ennallaan, mutta jossain kohtaa palasi hymy takaisin huulille. Jälkikäteen ajatellen oli tyhmää etten tajunnut tuota tilannetta ennen kuin lähti maa alta. Ihan liian pitkään sinnittelin sisulla.

Pahimmassa kohdassa tuntui ettei haluais muuta kuin nukkua. Jos kävi harrastusta tekemässä niin se oli hauskaa ja palautui, mutta ei jaksanut lähteä harrastamaan. Pirullinen kierre, joka syöksee uhria yhä syvemmälle tukalaan olotilaan.

Tuo kokemus tosin kasvatti. Nyt olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin aikuisiän aikana. Harmi, että piti pohjan kautta oppia huolehtimaan itsestänsä.
Tuo on kyllä hieno juttu että palauduit. Se varmasti lisää halukkuutta jatkaa töiden parissa eikä vapaa-aikakaan mene murehtiessa asioita,
Ihan hienoa huomata, että on välittäviä esimiehiä, jotka eivät heti ole potkimassa pihalle, kun et enää tuota firmalle.

Omalla kohdalla ei niinkään ollut työkuorma, vaan traineena oli osaamisen puutetta, ja sitä kautta vaikeuksia täyttää työpäivää jatkuvasti.
Koin myös alaa vääräksi minulle, joten pois lähteminen oli paras vaihtoehto. Kyllähän sekin toivottavasti virkeyden palauttaa :)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Hyvä mittari stressiin on HRV. Ouran sormuksella saa esim. mitattua. Siinä burn out:in aikaan oli hrv:n kuukausikeskiarvo 20 pinnassa. Nyt tuo hrv on normiviikkoina 70 pinnassa. Laskee alemmas, jos tekee kovaa treeniä ja menee ylemmäs, jos ottaa kevyesti. Henkinen stressi pisti elimistön kumoon. Toi HRV reagoi sekä henkiseen että fyysiseen stressiin. Toi HRV mulla myös seurasi alkuaikana työviikkoa. Laski ollen alimmillaan lauantaina ja korkeimmillaan maanantaina. Työ hajotti, viikonloppu palautti. Nyt työpäivät eivät vaikuta hrv:hen ollenkaan.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 638
Viestejä
4 197 244
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom