• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Israel, Jerusalem, palestiinalaiset ja kumppanit

Valtioiden olemassaolo perustuu siihen, että muut valtiot tunnustavat ne. Puola on valtiona olemassa, koska suunnillee kaikki muut valtiot tunnustavat Puolan olemassaolon. Palestiinalaisia on miehitetty vuosikymmenten ajan. Heidän ei sallita elää vapaasti omassa valtiossaan, mutta ei myöskään kohdella tasavertaisina Israelin kansalaisina. Palestiinan valtion olemassaolo on tässä lähinnä semantiikkaa kun se pääasia on palestiinalaisten oikeudet (niiden puuttuminen) ja kohtelu.
Saanen muistuttaa että arabit toistuvasti hylkäsi sen palestiinan valtion. Peel(1937) ja yk (1947) sitten vuosina 1948-67 jordania miehitti länsirantaa ja egypti gazaa.

Sitten kuten jo aiemmin sanoin:

67 sodassa taasen vaikka israel ampui ekan laukaukset, yk:ssa tohon aikaan katsotiiin israelin syyllistyneen korkeintaan hätävarjelun liioitteluun.

Israelhan hyökkäsi egyptiin koska oli karkoittanut siinailta rauhanturvaajat, keskittänyt joukkoja israelin rajalle sekä sulkenut tiranin salmen israelilta.

Länsirannan israeli miehitti koska jordania ampui raketteja sieltä israeliin vaikka israel pyysi pysymään erossa. Pyynnöt kaikui kuuroille korville.


Joten missä on se sun palestiinan valtio jota israel miehittää? Milloin se miehitys alkoi? Miehittikö Egypti ja jordania sitä vuosina 1948-67? Entä brittit enneen sitä (kansan liiton mandaatilla)? Entäpä ottomaanit enneen brittejä? Niin ja entäpä rooma 2000v sitten? Ennen roomaa siellä oli juutalaisilla juuda ja israel. Ja ennen tätä olivat yksi valtio.
 
...ja ennen sitä siellä oli joku muu kansa, ja ennen sitä taas joku muu... ja jossain vaiheessa meidän tieto siitä kuka siellä on asunut ja kenen luvalla ja/tai siunauksella. Aika merkityksetöntä jankata siitä että kyse olisi juuri jonkun päätöksen mukaan palestiinalaisten valtion maita kun ei semmoista valtiota ole siellä tähän päivään asti ollut.

Nykyinen trendi tunnustaa palestiinan valtio on populistista höpinää siksi että koetaan pahaa mieltä ja koitetaan pelata poliittisia pisteitä niiltä jotka haluaisivat tälle valtiota vailla olevalle porukalle oma maa "jonnekin". Toiset haluaa sen river-2-sea, toiset jotenkin muuten. Tähän asti ei mikään suunnitelma tahi ehdotus ole kelvannut.
 
Palestiinan valtion olemassaolo on tässä lähinnä semantiikkaa kun se pääasia on palestiinalaisten oikeudet/vapaus (niiden puuttuminen) ja kohtelu.
Tämä on maalitolppien siirtelyä, agendalla joka sinut on uskoteltu omaksumaan. Annan sinulle anteeksi tämän inhimillisen virheen johon sorrut.

Palestiinan alueella opetetaan koulussa rasismia ja naapurivihaa.
Heille on tarjottu kultalautasilla omaa valtiota monasti. Eivät ole siihen suostuneet. Faktisesti he itse ovat kieltäytyneet siitä mitä vaativat.

Pohjimmiltaan palestiinalaiset ovat ryhmä ihmisiä, joille on mainitsemasi vuosikymmenet opetettu vihaa ja suvaitsemattomuutta. Heillä ei ole elämässä muuta olemassa olon tarkoitusta.
Eivät he ole halunneet tästä mihinkään muuttua.
Mutta huomio ja sen mukanaan tuoma ilmainen vastikkeeton raha kelpaa. Mietippä tätä sen mainitsemani agendan kannalta, kuka hyötyy tästä kuviosta? Jatkuvasta epävakaudesta ja väkivallasta. Sieltä sä löydät syyn tähän.

Venäjä on miehittänyt määritelmäsi mukaan lähes koko olemassa olonsa ajan ties mitä alueita ja ihmisiä sekä tuhonnut näitä ihmisryhmiä.
Miksi Karjalan tai Inkerin nimissä ei vedetä mellakoita ja river to the laatokka Karelia will be free sloganeita? Sama tarve tälle olisi kuin palestiinalle. Miehitys käynnissä edelleen.
Entäs taiwan? Ja lista jatkuu.

Palestiina ei ole mitenkään ansioitunut, muuten kuin propagandan malliesimerkkinä olemisessa ja vihan ylläpidossa.
 
Kerrohan tarkemmin :)
Miten voidaan miehittää jotakin valtiota jota ei ole olemassa?
Lähes kolme neljäsosaa Yhdistyneiden kansakuntien (YK) jäsenmaista on tunnustanut Palestiinan valtion.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>17<span>]</span></span></a> Myös suurin osa Pohjoismaista on tunnustanut sen (Islanti, Norja ja Ruotsi)<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>18<span>]</span></span></a>, kuten myös katolisen kirkon Pyhä istuin.

Marraskuussa 2012 YK:n yleiskokous hyväksyi Palestiinan YK:n tarkkailijajäsenvaltioksi (engl. non-member observer state).<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>19<span>]</span></span></a> Täysjäseneksi Palestiina ei ole voinut liittyä, koska turvallisuusneuvoston pysyvä jäsen Yhdysvallat on estänyt sen veto-oikeudellaan vuosina 2011 ja 2024.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>20<span>]</span></span></a><a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>21<span>]</span></span></a>

Vuonna 2015 YK:n pääsihteeri Ban Ki-Moon hyväksyi Palestiinan anomuksen liittyä Rooman perussäännön osapuoleksi ja täten kansainvälisen rikostuomioistuimen (ICC) tuomivallan alaisuuteen.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>22<span>]</span></span></a>
 
Lähes kolme neljäsosaa Yhdistyneiden kansakuntien (YK) jäsenmaista on tunnustanut Palestiinan valtion.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>17<span>]</span></span></a> Myös suurin osa Pohjoismaista on tunnustanut sen (Islanti, Norja ja Ruotsi)<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>18<span>]</span></span></a>, kuten myös katolisen kirkon Pyhä istuin.

Marraskuussa 2012 YK:n yleiskokous hyväksyi Palestiinan YK:n tarkkailijajäsenvaltioksi (engl. non-member observer state).<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>19<span>]</span></span></a> Täysjäseneksi Palestiina ei ole voinut liittyä, koska turvallisuusneuvoston pysyvä jäsen Yhdysvallat on estänyt sen veto-oikeudellaan vuosina 2011 ja 2024.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>20<span>]</span></span></a><a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>21<span>]</span></span></a>

Vuonna 2015 YK:n pääsihteeri Ban Ki-Moon hyväksyi Palestiinan anomuksen liittyä Rooman perussäännön osapuoleksi ja täten kansainvälisen rikostuomioistuimen (ICC) tuomivallan alaisuuteen.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>22<span>]</span></span></a>

Jostain syystä jäi olo että postauksesta suurin osa on copy/pastettu jostain. :-)

Jos kyse nyt jostain termikikkailusta, niin se ei ehkä rakentavaa.
 
En tiennyt Suomen Saamelaisten haluavan tuhota ja tappaa kaikki suomalaiset?
Mistä sinä sen vedit? Hattulan tietotoimistosta?

Palestiinalaiset, myös gazalaiset ovat Israelin kansaa eikä läheskään kaikki ole tuhoamassa juutalaisia siellä. Israel on demonisoinut jopa osan omista lapsistaan.

Jos saamelaiset oli liikaa, niin ajattele natsisaksaa ja juutalaisia. Jopa lapset nähdään vihollisina. Äläkä takerru, että Gazassa on seassa sisäisiä terroristeja. Jos serkkusi tekee rikoksen, et ole siitä vastuussa.
 
Mistä sinä sen vedit? Hattulan tietotoimistosta?

Palestiinalaiset, myös gazalaiset ovat Israelin kansaa eikä läheskään kaikki ole tuhoamassa juutalaisia siellä. Israel on demonisoinut jopa osan omista lapsistaan.

Jos saamelaiset oli liikaa, niin ajattele natsisaksaa ja juutalaisia. Jopa lapset nähdään vihollisina. Äläkä takerru, että Gazassa on seassa sisäisiä terroristeja. Jos serkkusi tekee rikoksen, et ole siitä vastuussa.
Ellen yllytä ja kannusta serkkuani toimimaan terroristisesti, kuten Palestiinassa on tehty. Äänestetty Hamas terroristijärjestö valtaan.
Eli nämä heitot "Israel tuhoaa omaa kansaa" on ihan täyttä kuraa, koska Palestiina itse hyökkäsi Israelin kansalaisten kimppuun.
 
Lähes kolme neljäsosaa Yhdistyneiden kansakuntien (YK) jäsenmaista on tunnustanut Palestiinan valtion.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>17<span>]</span></span></a> Myös suurin osa Pohjoismaista on tunnustanut sen (Islanti, Norja ja Ruotsi)<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>18<span>]</span></span></a>, kuten myös katolisen kirkon Pyhä istuin.

Marraskuussa 2012 YK:n yleiskokous hyväksyi Palestiinan YK:n tarkkailijajäsenvaltioksi (engl. non-member observer state).<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>19<span>]</span></span></a> Täysjäseneksi Palestiina ei ole voinut liittyä, koska turvallisuusneuvoston pysyvä jäsen Yhdysvallat on estänyt sen veto-oikeudellaan vuosina 2011 ja 2024.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>20<span>]</span></span></a><a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>21<span>]</span></span></a>

Vuonna 2015 YK:n pääsihteeri Ban Ki-Moon hyväksyi Palestiinan anomuksen liittyä Rooman perussäännön osapuoleksi ja täten kansainvälisen rikostuomioistuimen (ICC) tuomivallan alaisuuteen.<a href="Palestiina (valtio) – Wikipedia"><span><span>[</span>22<span>]</span></span></a>
Jos ¾ valtioista sanoo että maa on litteä, onko se silloin litteä?

Lisäksi miksi ketään ei kiinnosta tiibet? Kiina boikotiiin ja kauppasaartoon yms. Tai Kurdistan?

Israel tuhoaa siis omaa kansaansa.
Länsiranta ja gaza on sen historian takia välitilassa jossa eivät ole osa israelia, eikä niiden asukkaat ole israelin kansaa, mutta eivät myöskään ole palestiinan kansaa koska koko valtiota ei oo koskaan ollut olemassa. Nämä ihmiset siis elävät valtiottomassa tilassa ja tästä voivat syyttää itseään sekä omia johtajiaan jotka kerta toisessa jälkeen ovat kieltäytyneet rauhasta ja siitä valtiosta.


Edit.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita että Israel ei olisi tehnyt mitään väärää koskaan, vaan että tilanne ei oo israelin vika, vaan länsirannalla ja gazassa asuvien arabien ja heidän johtajiensa sekä jos jotain muutosta halutaan, niin ensin pitää saada muutosta tossa väestössä ja heidän maailmankuvassaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiennyt Suomen Saamelaisten haluavan tuhota ja tappaa kaikki suomalaiset?
Jos suomalaiset alistaisivat ja sortaisivat saamelaisia samalla tavalla kuin Israel palestiinalaisia, niin ei olisi mikään ihme jos saamelaisten viha suomalaisia kohtaan olisi valtava.
 
Jos suomalaiset alistaisivat ja sortaisivat saamelaisia samalla tavalla kuin Israel palestiinalaisia, niin ei olisi mikään ihme jos saamelaisten viha suomalaisia kohtaan olisi valtava.
Miten juutalaiset alistivat arabeja vuonna 1937 ja 47 kun arabit hylkäsivät jako ehdotukset? Miten juutalaiset alistivat arabeja vuosina 1948-67 joka pakotti Egyptin karkoittaa rauhanturvaajat siinailta ja keskittää joukkoja israelin rajalle samalla kun sulki tiranin salmen? Miten juutalaiset alistivat arabeja niin että se pakotti jordanian ampumaan raketteja länsirannalta israeliin vaikka israel toistuvasti pyysi pysymään erossa?

Miten juutalaiset alistivat 6 päivän sodassa arabeja niin että eivät voineet tehdä rauhaa israelin kanssa vaikka israel ois antanut länsirannan ja gazan takaisin? Miten juutalaiset alistivat arabeja niin että arabit oli pakotettu sudanissa tekemään kolmen ei:n julistuksen: "ei rauhaa Israelin kanssa, ei Israelin tunnustamista, ei neuvotteluja Israelin kanssa."

Mikä esti arabeja gazasta vetäytymisen jälkeen alkaa rakentaa omaa yhteiskuntaa sen sijaan että kaikki resussit käytettiin israelin vahingoittamiseen?
 
Miten juutalaiset alistivat arabeja vuonna 1937 ja 47 kun arabit hylkäsivät jako ehdotukset? Miten juutalaiset alistivat arabeja vuosina 1948-67 joka pakotti Egyptin karkoittaa rauhanturvaajat siinailta ja keskittää joukkoja israelin rajalle samalla kun sulki tiranin salmen? Miten juutalaiset alistivat arabeja niin että se pakotti jordanian ampumaan raketteja länsirannalta israeliin vaikka israel toistuvasti pyysi pysymään erossa?

Miten juutalaiset alistivat 6 päivän sodassa arabeja niin että eivät voineet tehdä rauhaa israelin kanssa vaikka israel ois antanut länsirannan ja gazan takaisin? Miten juutalaiset alistivat arabeja niin että arabit oli pakotettu sudanissa tekemään kolmen ei:n julistuksen: "ei rauhaa Israelin kanssa, ei Israelin tunnustamista, ei neuvotteluja Israelin kanssa."

Mikä esti arabeja gazasta vetäytymisen jälkeen alkaa rakentaa omaa yhteiskuntaa sen sijaan että kaikki resussit käytettiin israelin vahingoittamiseen?
Tässä on kyllä kohtalainen malliesimerkki aiheesta "pelaa tyhmiä pelejä, voita tyhmiä palkintoja"...

Rauha ei taida olla paleille vaihtoehto niin kauan kuin juutalaisia on aluella. Sitten tosin on turha rutista jos tulee pataan jotta tuntuu.
 
Tässä on kyllä kohtalainen malliesimerkki aiheesta "pelaa tyhmiä pelejä, voita tyhmiä palkintoja"...

Rauha ei taida olla paleille vaihtoehto niin kauan kuin juutalaisia on aluella. Sitten tosin on turha rutista jos tulee pataan jotta tuntuu.
Kannattaahan niiden ulista, koska kaikkien länsimaiden mediat on kääntyneet Israelia vastaan, toitottaen kuinka Israel tekee kansanmurhaa jne valetta.
Muslimiterroristit ovat voittaneet tämän sodan mediapelin 100-0, kiitos tyhmien sinisilmäisten länsimaalaisten.
 
Eiköhän tätäkin katsota joskus tulevaisuudessa ja ihmetellä kuinka älyttömän typeriä ihmiset "tuohon aikaan" olivat..
 
Muslimit eivät ole lähtökohtaisesti mitään terroristeja sen enempää kuin kukaan muukaan. Länsimaat ovat vain antaneet aihetta radikalisoitumiselle. Länsimaiset mediat kiinnittävät huomiotaan vain radikalisoituneisiin muslimeihin, koska he ovat potentiaalinen uhka länsimaille. Maltillisiin muslimeihin ei kiinnitetä huomiota, koska he vain elävät elämäänsä. Tästä johtuen länsimaalaisille syntyy helposti kuva, että kaikki muslimit ovat terroristeja. Kriittinen ajattelu ja asioista selvää ottaminen auttaisi tähän, mutta näköjään aika harva moiseen ryhtyy.
 
Muslimit eivät ole lähtökohtaisesti mitään terroristeja sen enempää kuin kukaan muukaan. Länsimaat ovat vain antaneet aihetta radikalisoitumiselle. Länsimaiset mediat kiinnittävät huomiotaan vain radikalisoituneisiin muslimeihin, koska he ovat potentiaalinen uhka länsimaille. Maltillisiin muslimeihin ei kiinnitetä huomiota, koska he vain elävät elämäänsä. Tästä johtuen länsimaalaisille syntyy helposti kuva, että kaikki muslimit ovat terroristeja. Kriittinen ajattelu ja asioista selvää ottaminen auttaisi tähän, mutta näköjään aika harva moiseen ryhtyy.
Joo kyllähän muutkin uskonlahkojen edustajat huutelevat omalla uskonnollisella kielellään "Jumala on suurin" kun puukottavat, ajavat autolla yli tai ammuskelevat ihmisjoukoissa.

Että oikein länsimaiden syytä, kun koraani opettaa tappamaan vääräuskoisia.
 
Muslimit eivät ole lähtökohtaisesti mitään terroristeja sen enempää kuin kukaan muukaan. Länsimaat ovat vain antaneet aihetta radikalisoitumiselle. Länsimaiset mediat kiinnittävät huomiotaan vain radikalisoituneisiin muslimeihin, koska he ovat potentiaalinen uhka länsimaille. Maltillisiin muslimeihin ei kiinnitetä huomiota, koska he vain elävät elämäänsä. Tästä johtuen länsimaalaisille syntyy helposti kuva, että kaikki muslimit ovat terroristeja. Kriittinen ajattelu ja asioista selvää ottaminen auttaisi tähän, mutta näköjään aika harva moiseen ryhtyy.
Kummasti vain se radikaali-islamismi muistuttaa sitä 600 luvun ja Muhammedin aikaista islamia ja hadith sekä koraani tukee tätä vielä tätä. Koraania perinteisesti on luettu että rauhanomaiset jakeet on mekan ajalta ja medinan ajan väkivaltaisemmat jakekeet on ne kumonneet. Joten islam on opillisesi sodan ja väkivallan uskonto, mutta kaikki itseään muslimina pitävät ei ole tälläisiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä dogmaa ja islamin itseymmärrystä.
 
Kummasti vain se radikaali-islamismi muistuttaa sitä 600 luvun ja Muhammedin aikaista islamia ja hadith sekä koraani tukee tätä vielä tätä. Koraania perinteisesti on luettu että rauhanomaiset jakeet on mekan ajalta ja medinan ajan väkivaltaisemmat jakekeet on ne kumonneet. Joten islam on opillisesi sodan ja väkivallan uskonto, mutta kaikki itseään muslimina pitävät ei ole tälläisiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä dogmaa ja islamin itseymmärrystä.
Kyllä. Kaikki muslimit ei ole terroristeja, mutta kaikki terroristit on...
 
Joo kyllähän muutkin uskonlahkojen edustajat huutelevat omalla uskonnollisella kielellään "Jumala on suurin" kun puukottavat, ajavat autolla yli tai ammuskelevat ihmisjoukoissa.
Niin, mitähän muuta radikalisoitunut terroristi, joka kuvittelee ajavansa jumalansa asiaa sitten huutelisi?

Voi olla, että muiden uskonlahkojen edustajat yksinkertaisesti pitävät suunsa kiinni tappaessaan. Miten oli esim. Anders Behring Breivikin laita?

Että oikein länsimaiden syytä, kun koraani opettaa tappamaan vääräuskoisia.
Kuinka hyvin tunnet Koraania? Itse en tunne juuri yhtään. Otaksun, että se on Raamatun lailla sisäisesti hyvin ristiriitainen opus, josta löytyy vaikka mitä kehoituksia. Löytyyhän Raamatustakin vaikka mitä, jos oikein etsii, mutta suurin osa "kristityistä" ei ota Raamattua onneksi kovin kirjaimellisesti. Suurin osa muslimeistakaan ei taida ottaa, vaan ovat tapa-uskovaisia kuten suuri osa kristityistäkin. Muslimimaissa vaan usein on viisaampaa peitellä esim. ateismia, koska sellaisesta voi joutua pulaan (teokratia).
 
Viimeksi muokattu:
Jos suomalaiset alistaisivat ja sortaisivat saamelaisia samalla tavalla kuin Israel palestiinalaisia, niin ei olisi mikään ihme jos saamelaisten viha suomalaisia kohtaan olisi valtava.
Opettaisivatko saamelaiset tätä vihaa koulukirjoissa ja kodeissa järjestelmällisesti kuten tuolla Gazassa on tehty?
 
Kuinka hyvin tunnet Koraania? Itse en tunne juuri yhtään. Otaksun, että se on Raamatun lailla sisäisesti hyvin ristiriitainen opus, josta löytyy vaikka mitä kehoituksia. Löytyyhän Raamatustakin vaikka mitä, jos oikein etsii, mutta suurin osa "kristityistä" ei ota Raamattua onneksi kovin kirjaimellisesti. Suurin osa muslimeistakaan ei taida ottaa, vaan ovat tapa-uskovaisia kuten suuri osa kristityistäkin. Muslimimaissa vaan usein on viisaampaa peitellä esim. ateismia, koska sellaisesta voi joutua pulaan (teokratia).
Koraani on muuttumaton jumalan sana muslimeille. Ja sitten siihen päälle on ihmiset itse leiponeet Sharialait ja muut ihmisten TULKINNAT tuosta koraanista. Islam ei mitenkään erottele maallista hallintoa ja politiikkaa - toisin kuin kristinuskonnoissa on erotettu "kirkko ja valtio".
Tämä tekee tuosta kristinuskon make-shift kopio uskonnosta agendallisen poliittisen työkalun, eikä varsinaisesti uskonnon. Tämän vuoksi eritoten sharia -oksetukset pitää jättää aidon lain säädännön ulkopuolelle länsimaissa, koska ne ovat osa _politiikkaa_ eivät uskontoa, vaikka jälkimmäisenä meidän hölmöläisille tätä perustellaan - ihmisille jotka eivät ole perehtyneet yhtään näihin mielikuvitus eeppoksiin. Itse olen perehtynyt niihin keskimääräistä enemmän.
(islam keksittiin kristinuskoa mukailevaksi muutama sata vuotta tuon aiemman jälkeen... yhtäläisyydet ovat ilmiselvät).
 
Muslimit eivät ole lähtökohtaisesti mitään terroristeja sen enempää kuin kukaan muukaan. Länsimaat ovat vain antaneet aihetta radikalisoitumiselle. Länsimaiset mediat kiinnittävät huomiotaan vain radikalisoituneisiin muslimeihin, koska he ovat potentiaalinen uhka länsimaille. Maltillisiin muslimeihin ei kiinnitetä huomiota, koska he vain elävät elämäänsä. Tästä johtuen länsimaalaisille syntyy helposti kuva, että kaikki muslimit ovat terroristeja. Kriittinen ajattelu ja asioista selvää ottaminen auttaisi tähän, mutta näköjään aika harva moiseen ryhtyy.
Kerro toki miksi muslimit ovat tolkuttoman yliedustettuja seksuaali- ja väkivaltarikoksissa (ja huume-, talous- ym) pitkin eurooppaa? Madaltunut ilmoituskynnys vai rakenteellinen rasismi? Vai kenties pelon lisääminen vääräuskoisten keskuudessa?

Varmaan tiedät että vanhassa testamentissa on aikalailla rankempaa tekstiä kuin uudessa testamentissa, joka on aikalailla rauhaa rakastavampi. Mutta oletko nähnyt koraanista uudempaa/päivitettyä versiota.

Hyvin sanottu edes siellä lopussa...
 
Breivik ei uskonut uskonnollisiin dogmeihin.
Breivik on sanonut olevansa uskonnollinen, mutta olen ehkä tulkinnut tämän vähän väärin nyt kun tutkin tarkemmin. Mediassa häntä kutsuttiin fundamentaaliseksi kristityksi jostakin syystä. Joku "uuspakana" hän kuitenkin näyttää olevan. Ei näistä sekopäistä selvää ota Erkkikään... ...ei hän varmaan itsekään tiedä kun on niin sekaisin päästään...
 
Muslimit eivät ole lähtökohtaisesti mitään terroristeja sen enempää kuin kukaan muukaan. Länsimaat ovat vain antaneet aihetta radikalisoitumiselle. Länsimaiset mediat kiinnittävät huomiotaan vain radikalisoituneisiin muslimeihin, koska he ovat potentiaalinen uhka länsimaille. Maltillisiin muslimeihin ei kiinnitetä huomiota, koska he vain elävät elämäänsä. Tästä johtuen länsimaalaisille syntyy helposti kuva, että kaikki muslimit ovat terroristeja. Kriittinen ajattelu ja asioista selvää ottaminen auttaisi tähän, mutta näköjään aika harva moiseen ryhtyy.
Tämä on hyvä tiivistys Islamista. Se ei ole erikseen uskonto ja politiikka. Se on molemmat samassa. Ja sen poliittinen agenda elää ja hengittää 90% lammaslaumasta jotka ovat "maltillisia" ja se 10% valtaa tavoittelevia (politiikkapuoli) nojaa täydellisesti siihen että hekin näkyisivät "rauhaa rakastavina muslimeina". Tämä on silmänkääntö temppu, jonka ei pitäisi enää tässä sivistyksen aikakaudessa mennä läpi, kuten se meni läpi +1000 vuotta sitten.
 
Täältä löytyy taas mielenkiintoinen välähdys suomalaisesta järjestökentästä ja siitä miten tietyt aatesuuntaukset nivoutuvat kuin naimisissa toisiin tiettyihin aatesuuntauksiin yhtä lailla kotimaassa kuin maailmanpolitiikassakin. Suomi ja Israel on järjestänyt 12.-13.5. yhteisen puolustuskonferenssin. Suomen intressit tällaisissa liittyvät tietenkin vähintäänkin Daavidin linkoon, joka on niin tehokas asejärjestelmä, että Suomen tilattua sen, Suomen etu on vaalia kauppojen ja toimituksen toteutumista.

Nyt kuitenkin muutama järjestö näkee tämän tuomittavana toimintana ja vaativat Antti Häkkästä eroamaan puolustusministerin tehtävistä. Nämä järjestöt ovat: Arabikansojen ystävyysseura, Nahlieli - Jews for Justice in Palestine, Suomen palestiinalaisten yhdistys, Suomen rauhanpuolustajat, Sumud - Suomen Palestiina-verkosto, Vasemmistonuoret ja Vihreät Nuoret.

 
Kannattaahan niiden ulista, koska kaikkien länsimaiden mediat on kääntyneet Israelia vastaan, toitottaen kuinka Israel tekee kansanmurhaa jne valetta.
Muslimiterroristit ovat voittaneet tämän sodan mediapelin 100-0, kiitos tyhmien sinisilmäisten länsimaalaisten.

Israel oli Hamasin iskun jälkeen lähes rajattoman symbation kohteena, laajasti poliittisesti ja tiedotusvälineissä hyväksyttiin kakk Israeln vastatoimet, vain vähän muodon vuoski varottelua ettei lähde ihan lapasesta.

Israelilla on vahva media porukka, samoin Hamaisilla, Israel, sen johto joko luotti liikaa asemaansa, tai sitten kaikesta välttämättä menetti sen pelin. Israelin politiikka ei saanut eneään rajatonta tukea, ymmärrystä, joten ei monikaan lähtenyt suorastaan tuomitseen, vaan eivät enään hyväksyneet kaikkea Israelin toimia.

Ne jotka Israelin toimiin aiemmin kriittisesti suhtautuneet, mutta tuki iskun jälkeen Israelia, luonollisesti raja ylitty alkoivat kritisoimaan Israelia.

Hamas luonollisesti käytt tilanteen hyväkseen, tuli lahajana kouraan, joten hamasin ja niiden hyödylliset idiootit nousi koloistaan, ja Tumpin kosketus ruokki entisestään.


Israelin hallinto ei sillä mitään voita että Israel kritisoijia saimastaa hamasin kannattajiks, tai niiden hyödylliseiksi idiooteiksi, kylle se perus sakkin tuen menetys johtuu ihan Israelin hallinnosta, ja ei se perus sakki Hamamsin terooristeja känanta vaikka kun väittäisi.
Nyt kuitenkin muutama järjestö näkee tämän tuomittavana toimintana ja vaativat Antti Häkkästä eroamaan puolustusministerin tehtävistä. Nämä järjestöt ovat: Arabikansojen ystävyysseura, Nahlieli - Jews for Justice in Palestine, Suomen palestiinalaisten yhdistys, Suomen rauhanpuolustajat, Sumud - Suomen Palestiina-verkosto, Vasemmistonuoret ja Vihreät Nuoret.
listen nimet kuullostaa ihan siltä perus ikäaikaiselta "rauhan" ja "demokratian" järjestöiltä joista puuttuu etu liite "anti"

Vihreät nuoret, no siellä aikuinen Ville antaa taustatukea, veikkaan että ihan vaarallista ahnetta populistista juttua.
 
Ylen Kirsi Crowley on tehnyt ison jutun juutalaisvastaisuudesta Isossa-Britanniassa:
Eilen TV-uutisissa tuli Crowleyn raportti samasta aiheesta.

Ihmisiä vainotaan, synagogat ovat hyökkäyksen kohteina, ambulansseja poltetaan. Hulluus on valloillaan.

Lontoon juutalaisvaltaisilla alueilla on viime kuukausina tehty seitsemän tuhopolttuiskua synagogiin ja muihin juutalaisyhteisön tiloihin. Yhteisön omat ambulanssit poltettiin.
Yhteisö nousi heti puukkoiskun jälkeen kadulle osoittamaan mieltä siitä, että Britannian hallitus ja poliisi eivät ota antisemitistisiä iskuja vakavasti. Yhteisön edustajien mukaan viranomaiset eivät suojele heitä tarpeeksi. Yhteisö tuntee uhkaa joka puolelta, sanoo ylirabbi Mirvis. Hän luettelee, että antisemitismiä tulee äärioikealta, äärivasemmalta, islamisteilta ja Iranin valtion sponsoroimasta terrorismista.
Britannia ei ole ainoa Euroopan maa, jossa huoli antisemitismin noususta kasvaa. Helmikuussa julkaistun EU-maita tutkivan Eurobarometrin mukaan yli puolet eurooppalaisista kokee antisemitismin nousun ongelmaksi maassaan. Erityisesti ranskalaiset, italialaiset ja ruotsalaiset pitävät sitä merkittävämä ongelmana.
Toivottavasti tämä väkivalta ei leviä Suomeen.
 
Ylen Kirsi Crowley on tehnyt ison jutun juutalaisvastaisuudesta Isossa-Britanniassa:
Eilen TV-uutisissa tuli Crowleyn raportti samasta aiheesta.

Ihmisiä vainotaan, synagogat ovat hyökkäyksen kohteina, ambulansseja poltetaan. Hulluus on valloillaan.




Toivottavasti tämä väkivalta ei leviä Suomeen.
Ei nämä vihreänvasemmiston eurooppalaiset sankarit eroa millään tavalla natseista ja hamasista, oikeat natsit oli kommareiden kanssa vihreiden perustajajäseniä saksassa aikanaan ja jos saavat tahtonsa läpi, niin on vain ajan kysymys kun uusi synkkä yö saapuu. Mutta se on sitä parempaa väkivaltaa ja sitä pitää ymmärtää.

Sitten ihmetellään kun Israel ei tule näiden kanssa toimeen ja läski palaa.
 
Ei nämä vihreänvasemmiston eurooppalaiset sankarit eroa millään tavalla natseista ja hamasista, oikeat natsit oli kommareiden kanssa vihreiden perustajajäseniä saksassa aikanaan ja jos saavat tahtonsa läpi, niin on vain ajan kysymys kun uusi synkkä yö saapuu. Mutta se on sitä parempaa väkivaltaa ja sitä pitää ymmärtää.

Sitten ihmetellään kun Israel ei tule näiden kanssa toimeen ja läski palaa.
Sattumalta laitaoikeisto ja juutalaisuusvastaisuus molemmat nousevat yhtäaikaa. Taas. Natsit ovat perinteisesti meuhkanneet kommunismista ja wokesta, vaikka wokea ei ollut sanana. Lgtb oli kauhistus ja kannattivat perinteisiä perhearvoja.

Järki-ihmiset osaavat erottaa Israelin ja juutalaiset toisistaan.
 
Järki-ihmiset osaavat erottaa Israelin ja juutalaiset toisistaan.
Järki-ihmiset ei myöskään valkopese palestiinalaishallintoa ja vaadi israelilta jotain joka vaarantaa kansallisen turvallisuuden, järki-ihmiset ymmärtää realipoliittisen tilanteen ja vaatisivat ensisijaisesti palestiinalaishallinnolta muutosta, eikä maksaisi miljoonia ja miljardeja taholle joka glorifioi martyyriutta, makselee terroristeille ja opettaa antisemitismiä.


Järki-ihmiset myös huomioisi hylätyt rauhan ehdotukset viimeisen 100v aikana.
 
Sattumalta laitaoikeisto ja juutalaisuusvastaisuus molemmat nousevat yhtäaikaa. Taas. Natsit ovat perinteisesti meuhkanneet kommunismista ja wokesta, vaikka wokea ei ollut sanana. Lgtb oli kauhistus ja kannattivat perinteisiä perhearvoja.
Jätät haastatellun rabbin sanomisista osan pois.
Hän luettelee, että antisemitismiä tulee äärioikealta, äärivasemmalta, islamisteilta ja Iranin valtion sponsoroimasta terrorismista.
Teitkö näin tarkoituksella?
 
Sattumalta et kommentoinut ollenkaan viestiä, johon vastasin ja laitranut lainausta siihen. Teitkö niin tarkoituksella?
Kommentoin sitä, että jätit juutalaisvastaisista ryhmistä osan pois. Lainasin olennaisen osan viestistäsi.
Jätin pois pohdintasi järki-ihmisistä. Siihen minulla ei ole mitään lisättävää.
 
Kommentoin sitä, että jätit juutalaisvastaisista ryhmistä osan pois. Lainasin olennaisen osan viestistäsi.
Jätin pois pohdintasi järki-ihmisistä. Siihen minulla ei ole mitään lisättävää.
Nehän oli aikalailla viestissä jota lainasin ja josta oli jätetty mainitsemani ryhmä pois.
 
Ylen Kirsi Crowley on tehnyt ison jutun juutalaisvastaisuudesta Isossa-Britanniassa:
Eilen TV-uutisissa tuli Crowleyn raportti samasta aiheesta.

Ihmisiä vainotaan, synagogat ovat hyökkäyksen kohteina, ambulansseja poltetaan. Hulluus on valloillaan.




Toivottavasti tämä väkivalta ei leviä Suomeen.
Suomessa on perinteisesti ollut aika merkityksetön määrä juutalaisia ja heidän asemansa ollut aika merkityksetön yhteiskunnallisesti. Uskon, että tällaiset ongelmat koskevat ensisijaisesti isompia juutalaisyhteisöjä.
Ei nämä vihreänvasemmiston eurooppalaiset sankarit eroa millään tavalla natseista ja hamasista, oikeat natsit oli kommareiden kanssa vihreiden perustajajäseniä saksassa aikanaan ja jos saavat tahtonsa läpi, niin on vain ajan kysymys kun uusi synkkä yö saapuu. Mutta se on sitä parempaa väkivaltaa ja sitä pitää ymmärtää.

Sitten ihmetellään kun Israel ei tule näiden kanssa toimeen ja läski palaa.
Ihan totta, täytyy muistaa natsiaatteen olleen vasemmistolainen nykyisestä termien hämärryttämisestä huolimatta. Israelin vastustus tulee myös tämänhetkisessä maailmantilanteessa enimmäkseen vasemmalta. Ehkä osa tästä Israel-vastaisuudestakin lasketaan antisemitismiksi välillä löyhemminkin perustein. Silti Israelissa on aina käytännössä kyse myös juutalaisista.
 
Suomessa on perinteisesti ollut aika merkityksetön määrä juutalaisia ja heidän asemansa ollut aika merkityksetön yhteiskunnallisesti. Uskon, että tällaiset ongelmat koskevat ensisijaisesti isompia juutalaisyhteisöjä.
Valtio on jo pitkään tukenut Suomen kahden juutalaisen seurakunnan (Helsinki ja Turku) turvallisuutta. Vuonna 2023 tuki oli 400 000 euroa.

Pysyvästä rahoituksesta on kirjoitettu jo ainakin vuonna 2019:
 
Valtio on jo pitkään tukenut Suomen kahden juutalaisen seurakunnan (Helsinki ja Turku) turvallisuutta. Vuonna 2023 tuki oli 400 000 euroa.

Pysyvästä rahoituksesta on kirjoitettu jo ainakin vuonna 2019:
Valtion tuki näille uskonnollisille yhteisöille ylipäätään on vähän näkemyskysymys.

Meinasin sitä, että noissa kahdessa seurakunnassa näyttäisi Wikipedian mukaan olevan vähän yli tuhat juutalaista. Esim. Saksassa yli 100k ja vaikkapa Ukrainassa yli 70k eli juutalaisyhteisö Suomessa lienee melko vähäinen.
 
Sattumalta laitaoikeisto ja juutalaisuusvastaisuus molemmat nousevat yhtäaikaa. Taas. Natsit ovat perinteisesti meuhkanneet kommunismista ja wokesta, vaikka wokea ei ollut sanana. Lgtb oli kauhistus ja kannattivat perinteisiä perhearvoja.

Järki-ihmiset osaavat erottaa Israelin ja juutalaiset toisistaan.
Hyvin näyttää toimivan.

Vassari ja arvoliberaalit natsit kera heidän kunniakansalaisten juoksevat perässä, harjoittaen parempaa väkivaltaa eurooppalaisia juutalaisia kohtaan, jotka eivät välttämättä koskaan ole edes Israelissa käyneet. Puolustelijoita ja asiaa hiljaiseksi halaavia järki-ihmisiä näkyy löytyvän paljon.
 
Ihan totta, täytyy muistaa natsiaatteen olleen vasemmistolainen nykyisestä termien hämärryttämisestä huolimatta.
Ei ole totta.

Hitler houkutteli ja hämäsi työläisiä käyttämällä puolueensa nimessä sanaa ”sosialisti”. Mutta heti valtaan päästyään alkoikin vainota sosialisteja ja kommunisteja.
 
Ei ole totta.

Hitler houkutteli ja hämäsi työläisiä käyttämällä puolueensa nimessä sanaa ”sosialisti”. Mutta heti valtaan päästyään alkoikin vainota sosialisteja ja kommunisteja.
Kyllä se vaan on totta. Hitler vihasi kapitalismia ja hänen Saksansa oli käytännössä kuin Neuvostoliitto, jossa ihminen oli joko työläismuurahainen tai valtionvihollinen.
 
Hitler houkutteli ja hämäsi työläisiä käyttämällä puolueensa nimessä sanaa ”sosialisti”. Mutta heti valtaan päästyään alkoikin vainota sosialisteja ja kommunisteja.
Eivätkö kommunistit sitten valtaan päästessään tee juuri näin? Liittyy otsikkoon sikäli, ettei kalifaatti tai hamas tai mikään jihadistiporukka sekään ajattele uskovien tai heidän yhteisönsä etua, leipää ja sirkushuveja.
 
Kyllä se vaan on totta. Hitler vihasi kapitalismia ja hänen Saksansa oli käytännössä kuin Neuvostoliitto, jossa ihminen oli joko työläismuurahainen tai valtionvihollinen.
Natsi-Saksa pidätti kommunisteja, kielsi vasemmistopuolueet, hajotti ammattiyhdistykset, vei vastustajat keskitysleirille, vainosi sosiaalidemokraatteja. Lisäksi rotuopit ja muut.
Vain natsipuolue oli sallittu.

Ei ole vasemmiston aatteita nuo.
 
Ei ole vasemmiston aatteita nuo.
Aijaa?
hajotti ammattiyhdistykset,, vei vastustajat keskitysleirille
Neuvostoliitto, Kiina, Kuuba, Pohjois-Korea, Venezuela, Vietnam, Itä-Saksa, Kambodza, Albania jne.
vainosi sosiaalidemokraatteja
Neuvostoliitto, Tsekkoslovakia, Itä-Saksa, Puola, Unkari, Romania, Bulgaria jne.
Lisäksi rotuopit ja muut.
Neuvostoliitto, Kiina, Kambodza, Pohjois-Korea, Vietnam, Albania. Samoin nykyinen länsimainen vasemmisto myös kannattaa ja vahvasti tukee rotuoppia vaikka kyse ei olekaan oman kantaväestön etnonationalismista.
Ei ole vasemmiston aatteita nuo.
Näyttää olevan hyvin vahvasti vasemmistolaisia aatteita kun melkein jokaisessa vasemmalle kallellaan olevassa maassa homma menee aina tuohon.
Natsi-Saksa kielsi vasemmistopuolueet
Paitsi itse natsipuolueen.
Ylen Kirsi Crowley on tehnyt ison jutun juutalaisvastaisuudesta Isossa-Britanniassa:
Eilen TV-uutisissa tuli Crowleyn raportti samasta aiheesta.

Ihmisiä vainotaan, synagogat ovat hyökkäyksen kohteina, ambulansseja poltetaan. Hulluus on valloillaan.

Toivottavasti tämä väkivalta ei leviä Suomeen.
Tähän olisi voinut puuttua vuosia sitten, mutta mitään ei ole tehty ja nyt sitten Cuck Starmerin hallitus "lupaa toimia".

Juutalaiskortteleihin ja muille alueille verorahoilla laitettavat poliisit ja vartijat eivät ole ongelman ratkaisua vaan ne ovat ongelman kanssa elämistä. Ongelman ratkaisu on se että poliisi ja tarvittaessa asevoimat perustaa ihan omat väkivaltaisten kiihkomuslimien ja pro-palestiina-häirikköiden jäljitysryhmät jotka etsivät noita vaaran aiheuttajia, pieksävät heidät ja sitten hinaavat heidät joko ulos maasta tai loppuelämäksi säilöön.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 071
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom