Olen suunnitellut hankkivani isokalvoisen mikrofonin, jossa on yhdysrakenteinen äänikortti USB-liitännällä. Yksi vaihtoehto on Sennheiser MK4 Digital, joka maksaa Thomannilla 373 euroa. Siellä on myynnissä myös huomattavasti huokeampia vaihtoehtoja; alkaen 33 euroa. Millaisen hankin, kun käyttö on satunnaista ja harrastusluontoista? Mikrofoni pitää olla suurikalvoinen ja USB-liitäntäinen. Laadukas äänenlaatu on myös välttämätön.
Onko nämä USB-liitäntäiset yhteensopivia Protools ohjelman kanssa? Olen jonkin verran käyttänyt Protoolsia viimeksi koulussa vuosia sitten. Siitä on ilmaisversio, jossa on joitakin rajoituksia. Kaupallinen versio maksaa 499 euroa Thomannilla tai suoraan valmistajalta. Opiskelijaversioon en ole oikeutettu, kun en enää opiskele.
Onko nämä USB-liitäntäiset yhteensopivia Protools ohjelman kanssa? Olen jonkin verran käyttänyt Protoolsia viimeksi koulussa vuosia sitten. Siitä on ilmaisversio, jossa on joitakin rajoituksia. Kaupallinen versio maksaa 499 euroa Thomannilla tai suoraan valmistajalta. Opiskelijaversioon en ole oikeutettu, kun en enää opiskele.
Viimeksi muokattu: