.iso tiedostojen toistaminen palvelimelta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PKoo
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla on useampi .iso tiedosto DVD/BR -levyistä palvelimellani, joka on langallisessa kotiverkossa. Jotta voisin katsella sujuvasti vaikkapa itse kuvaamiani videoita Pohjois-Urjalan VPK:n kädenvääntökisoista / shakkiturnauksesta, niin tarvitseeko minun asentaa palvelimelle ohjelmistoa (VLC, Kodi..) vai riittääkö esim. kyseiset ohjelmistojen asennus Smart telkkariin?

Pahoitteluni, mikäli tämä on väärällä foorumilla.

Kiitän ja kumarran asiallisista neuvoista ja vastauksista jo etukäteen..

".iso" on levykuvaformaatti, eli image. Se ei ole mikään tietty yksittäinen mediamuoto, eli se voi sisältää mitä tahansa tiedostoja. Iso-tiedosto pitää ensin avata jollakin sovelluksella ja sen jälkeen avata sen sisällä olevat tiedostot, mitä ne nyt sitten ikinä ovatkaan. Osa mediasovelluksista osaa mountata ison ja toistaa sen sisällä olevia tiedostoja, mutta tuo välivaihe saattaa aiheuttaa laitteiden ja verkon nopeudesta ja käytetystä sovelluksesta riippuen kaikenlaisia takkuiluita, kun ei sitä ole suunniteltu tuollaiseen.

Mikäli televisioosi on saatavilla esim. juuri Kodi ja/tai VLC, niin kokeile niillä. Jos striimaus suoraan palvelimen verkkolevyltä ei toimi, tallenna iso-image vaikka muistitikulle ja kokeile aukeaisiko se suoraan televisioon liitettynä paremmin noilla sovelluksilla.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom