IPTV tv keskustelu

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
En löytänyt ketjua niin tässäpä sitten tällainen.
Kuinkas monella on kokemusta tällaisista vermeistä?
itsellä oli aikoinaan roku, se oli 1 tai 2:n sika hidas.
Nyt on kuvan mukainen ja todella kiva.
Maksoi 50e posteineen, android pohjainen ja netti 50Mt maksaa 5e/kk.
Katselen lähinnä retro-kanavaa, josta tulee 60-90lukujen musiikkivideoita.
Sanoin irti Elisan maksukanavat 13e/kk, sieltä lähinnä katselin vh1-vh1-klassik musavideoita.
Sitten löysin (toivottavasti ei fake) siten jossa on esim. 10 000 kanavaa 3kk:ksi n.10e
ja sitten vuodeksi pohjoismaat myös Suomi n.19e.
Lähinnä kinostaa Ruåtsin kanavat :) pääsee harjoittelee kielipäätänsä hih..
playkaupan kautta tulee mukavasti sovellukset.
Tässä kuvakollaasit laitteista ja hinnoista.
IMG_5475.JPG

IMG_5476.JPG
IMG_5477.JPG
IMG_5478.JPG
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
kanava1.JPG

kanava2.JPG


year.JPG

year2.JPG


Lisäksi katsoin että tuo 50e:n laitteeni tulee mm. bluetooth kajareita kiva :)
olin valmiiksi ostamassa jo uutta 500e:n smart telkkua, enpä osta enää hih.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
Itselläni käytössä ihan TV-sovellus (Smart IPTV), puhelimessa IPTV Pro -app ja tietokoneilla ProgDVB. Palveluntarjoajina iptv724 ja WorldIPTV, joissa mukavasti suomalaisia kanavia.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Itselläni käytössä ihan TV-sovellus (Smart IPTV), puhelimessa IPTV Pro -app ja tietokoneilla ProgDVB. Palveluntarjoajina iptv724 ja WorldIPTV, joissa mukavasti suomalaisia kanavia.

Nyt tuli karanteenit corollan vuoksi ja tuli kiire että mistä saan aikaa kaikkeen tähän :)
kaikki, KAIKKI maksukanavatkin näkyy ilmaiseksi, siis 20e/vuosi!
Tietysti tykkään Ruåtsin televiosta, mutta kun näkyy turhaa=cmore/viaplay urheilut :(
on tämä sitten hauskaa ja kaikki vielä HD:nä, vaude, paras hankinta sitten juoksuhousujen 2kk:n ikäisenä jotka hankin :)
IMG_5487.JPG


Minkäs näköisillä laitteilla muut pärjäilee? mulla on elisan 50Megan kuituna 5e/kk.
20Mt kuuluu taloon vuokraan, kyllä se silläkin näkyisi.
Sarjat olivat uusia mitä löysin, mm. Picard, mutta liian tylsä :(
en vaan tiedä että mistä ihmeestä ne valitaan kun lukee että "multi-sub" "multi-voice" tms.?
omasta laitteen kaukkarista en heti löytänyt mitään pikajuttuja tuolle :o

Hirveän vähän olen ollut koneella, hauskaa että tykkään Ruåtsista, niin paljon että on vain 10k kanavaa, niin katson vain ruotsalaisia perus 1-6 kanavia.
On muuten satasella paremmat uutiset mitä suomessa!
mites muut katselee yleensä?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Nyt on sitten tutustuttu tarkemmin omaan laitteen tarjontaan.
Yhteyden=kanavan valinnan jälkeen näkee heti connectit että tulee tavaraa 0kb/s vaiko 100kb/s se määrää sitten että alkaako kanava ollenkaan näkymään.
Olen Koronan vuoksi unohtanut Suomen kanavat, sieltä tulee vain sitä ja samaa, monet fiksut ovatkin sanoneet etteivät liikoja seurailisi kun tulee ärtymystä, voimattomuutta, negatiivisuutta elämään.

Minä katselin eilen parraimmat kanavat ja laitoin ne suosikeihin iptv:ssä.
Parraimmat olivat ja ovat:
- Dallas
- Dynastya
- Star Trek TOS
- Star Trek the Next Generation
- Hill Street Blues (ei näy)
- Minions (ei näy)
- Korean Englanninkielen opetus-ohjelmat :) (menee paremman puutteessa :) )
- M.A.S.H.
- Knight Rider (ei näy)
- Galactica (uudet jaksot , ei kiinnosta)

Avaruus-Asema Alfa olisi kiva saa jotain , se on ja oli kaunis sekä paras! kuinka moni muistaa sen.
Sitten On Martian, mutta se ei näy.
Monet muutkin vieraat Englannin alkuperäiset nimet johtavat usein harhaan.
Laitan tässä nyt muutamia kivoja kuvia, jos ylläpito sallii.
toivottavasti tulee monelle muistot mieleen, kertokaa ilomielin omista laitteistannekkin.

Itsellä ei tule aika pitkäksi, 10 000 kanavaa telkkua iptv:n kautta ja Noxon:n kautta 56000 radiokanavaa, kyllä RJ45-rulez :tongue:

IMG_5520.JPGIMG_5521.JPGIMG_5522.JPGIMG_5523.JPGIMG_5525.JPG

IMG_5526.JPGIMG_5527.JPGIMG_5528.JPGIMG_5529.JPGIMG_5531.JPG
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Kyllähän sä tajuat että nuo ovat laittomia? Ei niin että mua napostelisi, mutta vaan että tiedät ettei ne suomalaiset maksutvkanavat näy murto-osahinnalla tuota kautta, ihan vaan siksi että paksutvpalvelut haluavat antaa halvempia vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 505
Kyllähän sä tajuat että nuo ovat laittomia? Ei niin että mua napostelisi, mutta vaan että tiedät ettei ne suomalaiset maksutvkanavat näy murto-osahinnalla tuota kautta, ihan vaan siksi että paksutvpalvelut haluavat antaa halvempia vaihtoehtoja.
Jep, eipä taida olla enää montaa oikeaa IPTV palveluntarjoajaa Suomen markkinoilla, operaattorivapaita onko muita kuin Maxivision ja Elisa viihde?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kyllähän sä tajuat että nuo ovat laittomia? Ei niin että mua napostelisi, mutta vaan että tiedät ettei ne suomalaiset maksutvkanavat näy murto-osahinnalla tuota kautta, ihan vaan siksi että paksutvpalvelut haluavat antaa halvempia vaihtoehtoja.

Jep, kyllä siinä vaan tulee laitteille ja kaapelille hintaa kun oman satkun laittaa pihalle (kokemusta on) näkyy 200 kanavaa, sitten soomi-meemi laittaa omat satku-antennit ja velottaa samoista soomi-texteillä luokkaa 8-kanavaa 40e/kk.
Lisäksi musiikkikanavat luokkaa 14e/kk 8kanavaa, eipä ole paha jos meikä manne rikkoo yksin lakia kun rikkoon suomen valtiokin eu:n määräyksiä niin että sanktiosakkoja tulee tuon tuostakin, mutta soomessahan ei olekaan ollut tasa-arvoa sitten kekkosen jäljeen, köyhät ovat spurguja ja aateliset merssu-miehiä hih..

Köyhä varastaa nälkäänsä leivän niin tulee linnaa, herra ajaa kännissä lapsen päälle niin tulee 20h ehdollista :D

Katselin esim. maksukanavista että näkisin kaikki Ruåtsin kanavat niin oli niin sikahintoja että herra päivää, nyt näen ne ilmasex.
Sporttikanavat saisi mun puolesta lopettaa koko maailmasta, evvk joku ihmeen himmelipää urheilu, sitäkin sovittiin että se siirtyy kaikki urheilu yhdelle kanavalla , kissan paskat sitä soopaa tulee joka tuutista, toista on ruåttin kanavat Yle Fem, se siiryi ja siellä on kaikki svenssonien kanavat.

Näyttää olevan että kuka tekee ja mitä niin sitä tulee mitä tilataan
Onhan se nähty herrojen pelleilyt "Mitäs nyt yhdestä mokasta 5miljoonaa sinne taikka tänne soronoo"
paskan möivät :)

Meikä paskapää kattelee onnellisena ilmasex 24/7 dallasia/dynastyaa sekä star trekkejä kaikki generatioita :)
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 505
Telian iptv palvelu on käsittääkseni vain Telian nettiyhteyden käyttäjille. Jos nyt siis tarkoitetaan oikeaa iptv palvelua.

Tarkoitin ei operaattoriin sidoksissa olevia IPTV palveluita.
Esim Elisan ja Maxivisionin iptv palvelun voi hankkia mihin tahansa nettiliittymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Telian iptv palvelu on käsittääkseni vain Telian nettiyhteyden käyttäjille. Jos nyt siis tarkoitetaan oikeaa iptv palvelua.

Tarkoitin ei operaattoriin sidoksissa olevia IPTV palveluita.
Esim Elisan ja Maxivisionin iptv palvelun voi hankkia mihin tahansa nettiliittymään.
Telian vastaava on "Telia TV Digiboksi ilman laajakaistaa (AIPTV)". Aika paljon rajoittuneempi kuin "Telia TV Digiboksi laajakaistalla".
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 505
Juu, minä tarkoitinkin oikeita iptv-palveluita, eli boksi TV:n perään kiinni, en mitään "iptv" mobiilisovelluksia tai muita kuristettuja "iptv" palveluita.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Juu, minä tarkoitinkin oikeita iptv-palveluita, eli boksi TV:n perään kiinni, en mitään "iptv" mobiilisovelluksia tai muita kuristettuja "iptv" palveluita.
puhut asiaa veliseni, sitähän minäkin :)
onneksi on 9:n androit versio hyväke.
nauroin vaan kun muutamissa sovellutuksissa laatikko ilmoittaa "puhelimesi on...." eli softa käsittää sen phoneksi, toivottavasti ei miksikään antroid äppleksi :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Tuo että android kutsuu melkein mitä tahansa laitetta puhelimeksi on käsittääkseni suomennoksen ansiota. Olisikohan orkkistermi "mobile device" tjsp.. En tiedä, mutta englanninkielinen käyttöliittymä ei kutsu niin herkästi monenkirjavia laitteita puhelimiksi.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
73
Mikä olisi toimivin ratkaisu siihen että näkisi Shieldillä kotimaiset ilmaiskanavat? Osan näkee striimeinä netin kautta, mutta löytyykö näille jotain toimivaa sovellusta, vai vaatisiko tämä kaapelin tapauksessa jonkinlaista fyysistä kaapeliviritintä?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Mikä olisi toimivin ratkaisu siihen että näkisi Shieldillä kotimaiset ilmaiskanavat? Osan näkee striimeinä netin kautta, mutta löytyykö näille jotain toimivaa sovellusta, vai vaatisiko tämä kaapelin tapauksessa jonkinlaista fyysistä kaapeliviritintä?
Oletkos kokeillut androidin playkaupasta ilmaisia iptv softia? tulee näin ensin mieleen.
Itsellä tosin maksullinen 20e/vuosi netv ja sen kautta näen sitten ilmaiskanavatkin hyvin.
Skärmklipp.JPG


Taitaa vaan kaikki vaatia rekisteröinnin, itsellä on myöksin tuo smarter mutta en muista miten se käyttäytyi
Kokeilin ja se smarter vaadii että tee uusi-käyttäjä, en tiedä sen enempää :(
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
73
Oletkos kokeillut androidin playkaupasta ilmaisia iptv softia? tulee näin ensin mieleen.
Itsellä tosin maksullinen 20e/vuosi netv ja sen kautta näen sitten ilmaiskanavatkin hyvin.


Taitaa vaan kaikki vaatia rekisteröinnin, itsellä on myöksin tuo smarter mutta en muista miten se käyttäytyi
Kokeilin ja se smarter vaadii että tee uusi-käyttäjä, en tiedä sen enempää :(
Ajatus heräsi oikeastaan tämän ketjun myötä, joten en ole vielä ehtinyt testaamaan. Ymmärtämättä näistä sen enempää, eikö nuo applikaatiot vaadi vielä erikseen lähteen striimilleen? Onko olemassa toimivia lähteitä suomalaisille ilmaiskanaville, ja jos, paljonko näistä joutuu köyhtymään? (Ja onko ne laillisia?)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Ajatus heräsi oikeastaan tämän ketjun myötä, joten en ole vielä ehtinyt testaamaan. Ymmärtämättä näistä sen enempää, eikö nuo applikaatiot vaadi vielä erikseen lähteen striimilleen? Onko olemassa toimivia lähteitä suomalaisille ilmaiskanaville, ja jos, paljonko näistä joutuu köyhtymään? (Ja onko ne laillisia?)

Minä ainakin maksoin 20e/vuosi 10k kanavaa mm. pohjoismaat, jenkit, kiinat, ym ym. Tosin sitten oli halvempi joku pelkät pohjoismaat 3kk/18e, löydänköhän linkkiä odotas
iptv kanavat
Skärmklipp.JPG


Paypalilla maksu sieltä tulee ohjeet mistä lataat applilationin, mitä laitat username-password ja on suomeksi asetukset jne.
HUOM! monet suositut esim. knight rider jne. ei anna dataa, välillä on etten tule dataa=ei kuvaa, mutta suomalaiset toimii oikein hyvin mulla, tosin en koskaan katso suomalaisia, nykyään sieltä tulee vaan hallitusta/toyota corolla firusta :(
siksi hommasinkin tuon.

Yllä on vain euroopan sitten on muitakin kun linkistä menee taaksepäin.

Minusta laillisuus on katsojan silmissä, jos maksat telkkaveroa etkä katso telkasta vaan iptv:Stä niin comsi comsa.
Sitten toiset sanoivat että jos torrentoi niin on laillista ottaa mutta ei jaksaa, toiset sanoo ettei edes omasta ostetusta cd/dvd:stä saa ottaa varmuuskopiota, koska se on laitonta, evvk.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
Lakia on usein tulkittu niin Suomessa, että katselu ei ole laitonta, mutta jakelu saattaa lähtöpaikalla olla.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Lakia on usein tulkittu niin Suomessa, että katselu ei ole laitonta, mutta jakelu saattaa lähtöpaikalla olla.

Näin minäkin muistan mutta sitten oli jotain ettei edes itse ostetusta leffasta saa ottaa itselle varmusskopiota :(
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
9
Minä ainakin maksoin 20e/vuosi 10k kanavaa mm. pohjoismaat, jenkit, kiinat, ym ym. Tosin sitten oli halvempi joku pelkät pohjoismaat 3kk/18e, löydänköhän linkkiä odotas
iptv kanavat


Paypalilla maksu sieltä tulee ohjeet mistä lataat applilationin, mitä laitat username-password ja on suomeksi asetukset jne.
HUOM! monet suositut esim. knight rider jne. ei anna dataa, välillä on etten tule dataa=ei kuvaa, mutta suomalaiset toimii oikein hyvin mulla, tosin en koskaan katso suomalaisia, nykyään sieltä tulee vaan hallitusta/toyota corolla firusta :(
siksi hommasinkin tuon.

Yllä on vain euroopan sitten on muitakin kun linkistä menee taaksepäin.
Onko tuon paketin kautta näkyvissä suomen kanavissa tekstitykset?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
No, onhan se tekstitys nyt ainakin niillä kanavilla joissa se on poltettu suoraan kuvaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Pitkästä aikaa päivitystä.
Katsoin ja sammutin netv:n kanavat, ei paha ollenkaan.
pääosin us-leffoja katselen ja sitten kiinnostaan Korean 1/2 kanavat, ne ovat hauskoja, aika on n.6h edellä, eli 24:n aikaan sieltä tulee aamu-tv:tä.
syfy-kanavalta tulee wanhoja ja uusia sarjoja ketjussa, sitten 24/7:lta laitoin uusiksi suosikkeihin 50-kanavaa, retro-music ja capital-radio kanavat, 70-90 luvun musavideot, kuvan laatu ei ole kyllä parrain, mutta musiikki on hyvä, vaikka tulee 30e:n bluetoottikajarista joka on laatikon alla ala-hyllyllä, pidän siinä koko ajan virrat ettei akku ala huutamaan 6h:n käytön jälkeen että lataa ja lataa, pidän sen myöskin aina päällä, jos tahdon kuunnella musaa, niin aina yöksi laitan retro-kanavan valmiiksi, sitten sammutan iptv:n laitteen kakesta, jos tahdon niin laitan laitteen päälle ja retro-musa soi kajarista.
Hallmark Drama kanavalta tulee wanhoja sekä uusia sarjoja, kanava mainostaa että joulun ajaksi tulee kunnolla joulusta kiinnostuneille leffoja.

C-moret ja discovery science ovat hyviä, discovery näyttää melkein aina "kuinka se tehtiin" jaksoja, ja torstaisin 22.00 suomen aikaan tulee uudet jaksot n. tunnin verran.
NHK-japanin kanava on myöskin kiinnostava, muistaakseni tuota ei saa kuten ei Etelä-Koreankaan kanavaa esim. elisa viihdebosilla taikka dna-hubilla.
NHK:ssa on koko ajan kansainvälisesti mainittuna englanti-tekstit taikka puhe.

Empire Cineman kanavat ovat melkein parhaimmat, tuli eilenkin 2020:n leffa piirretystä animaatiosta
larva.JPG

samaa tyyliä kuin angry birds, ihan katsottava.
Sitten on scifi-länkkäri jne. kanavat Empire Cineman valikoimissa.

Hyvä on myöskin määrätyt spesial kanavat, kuten esim. Leonard DiCapri:n oma leffa kanava, josta tulee kaikki määrätyn näyttelijän kaikki leffat.
Malcom in the middle on suosittu sarja kanssa joka tulee omalta kanavaltaan.
Ruotsin puolelta näkyy kaikki Viaplayn kanavat ilmaiseksi.

Ja välillä menee aika mukavasti kun katselee Ritari-Ässää wanhoja tuttuja jaksoja.

Nykyään katson "normaali"-telkusta vain säätiedotukset ja siinä saavat sitten uusinnat olla omassa kastissaan.
Mietin vain että kun tammi-helmikuussa tulee vuosi täyteen niin mitenkäs sitten vuosimaksu että tuleeko uusinta-linkki vai pitääkö rekisteröidä aivan uutena ja pahimmillaan asettaa suosikit ja koko sovellus laatikkoon alusta pitäen?
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jos tuonne olet pankkikortin tiedot mennyt antamaan, niin varmaan laskuttavat ikuisesti.

Ihmettelen suuresti, jos tuon hintaluokan palvelussa on kanavat näkynyt pätkimättä, vaikka pätkii ne paremmissakin palveluissa, mutta pääsääntöisesti toimii. Muutamaa halpista olen vuosien varrella kokeillut ja toimivuus on ollut todella kehnoa. Yleensä ei kannata kolmea kuukautta enempää maksaa, kun ei noihin ole mitään luottoa milloin vetävät töpselit irti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Jos tuonne olet pankkikortin tiedot mennyt antamaan, niin varmaan laskuttavat ikuisesti.

Ihmettelen suuresti, jos tuon hintaluokan palvelussa on kanavat näkynyt pätkimättä, vaikka pätkii ne paremmissakin palveluissa, mutta pääsääntöisesti toimii. Muutamaa halpista olen vuosien varrella kokeillut ja toimivuus on ollut todella kehnoa. Yleensä ei kannata kolmea kuukautta enempää maksaa, kun ei noihin ole mitään luottoa milloin vetävät töpselit irti.

Pitää paikkaansa, koskaan ei tiedä että milloin piuhat menee poikki.
Onneksi maksan vain paypalilla, ikinä laita minnekkään nettiin pankkikortin numeroa ja puhumattakaan turvanumeroa.
Mun laite maksoi 50e ja oli asennettu softat valmiiksi, vain netv:n laitoin ja loggasin itse.
Mulla toimi huonosti kun oli 50Megan netti nyt 100:lla toimii kuin unelma, katsoin vaan että 3kk maksoi 18e ja vuosi sitten 20e eli ei kovinkaan paha ero.
Tuolta mm. Nasa-tv:stä katselen juttuja kuten tämä viimeisin avaruus-aseman lennon paluu, ei tarvinnut katsoa mistään iltasanomien striimistä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Jos tuonne olet pankkikortin tiedot mennyt antamaan, niin varmaan laskuttavat ikuisesti.

Ihmettelen suuresti, jos tuon hintaluokan palvelussa on kanavat näkynyt pätkimättä, vaikka pätkii ne paremmissakin palveluissa, mutta pääsääntöisesti toimii. Muutamaa halpista olen vuosien varrella kokeillut ja toimivuus on ollut todella kehnoa. Yleensä ei kannata kolmea kuukautta enempää maksaa, kun ei noihin ole mitään luottoa milloin vetävät töpselit irti.
Osa saattaa jäädä kiinni ihan viranomaisillekin, laiton kanavienjakelu kun on harvassa länsimaalaisessa maassa laillista. :)
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Tuolta mm. Nasa-tv:stä katselen juttuja kuten tämä viimeisin avaruus-aseman lennon paluu, ei tarvinnut katsoa mistään iltasanomien striimistä.
Nasa tv näkyy netistä ilmaiseksi laillisesti heidän omilta sivuiltaan. Ja Eutelsat satelliitista 13E tulee myös.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Johtuu tietysti miten se NasaTV on lisensoinut sisältönsä, mutta on se mahdollista että se ei ole "laitonta" katsoa sitä jonkun muunkin tarjoajan välittämänä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Johtuu tietysti miten se NasaTV on lisensoinut sisältönsä, mutta on se mahdollista että se ei ole "laitonta" katsoa sitä jonkun muunkin tarjoajan välittämänä.

Niin missä menee raja? jos mä asuisin rivarissa omistus-asunnoissa ja laittaisin oman peilin katolle ja jakaisin siitä kanavia sisäverkon kautta niin en katsoisi että toi olisi mitenkään maksullista kautta laitonta touhua.
Tulee mieleeni tapaus *offtopic* kun laitoin ruotsiin ritari-ässä itse nauhoitettuja vhs-kassuja, kun tuli sitten ½vuoden jälkeen takaisin niin tullilta tuli kirje että tulkaas tullaamaan nämä, vuosi jotain 90-luvun alkua, tietysti emme joutuneet niistä mitään maksamaan kun selvisi että itse telkasta nauhoitettuja.

En käy vänkäämään ettenkö maksaisi kaapeli-kortin tarjoajalle jos saisin "kohtuulliseen" hintaan esim. korean ja japanin kanavat.
Tietty eikös kaapelin kaikki kanavat ole suomeksi tekstitettyjä? eli se nostaa hintaa.
mutta jos vertaa iptv:tä satelliitti-lautaseen niin sitten ...niin mitenkäs sitten soppa laitetaan?
Kaikki satelliitit vaativat kait jo digitaalisen vastaanottimen ja monilla on kappas-kappas piraatti-kortti, maksukanavia vastaan :(

Pahimmat mokat ovat kanavapaketeissa mitä maksuna tulee että syöttinä on yksi hyväke kanava ja sitten loput 10:n urheilua tms. joista en vähääkään välitä.
Jos haluaa tuosta paketista yhden hyväkkeen ja sitten jotain muuta niin pitää ottaa isompi paketti..

edit: Enkä katso että jos iptv:tä käyttää "smartti"-laitteena että katselee sen kautta hdmi:llä areenaa, juutuubia yms. palveluita ilman että ostaa ns. kallista smart-telkkaa että tuo olisi laitonta.. tosin, jossain mahdollisissa tapauksissa joutuu hyväksymään käyttöehdot kun ekaa kertaa ottaa sovelluksen käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Sillä ei ole paljoa merkitystä pidätkö sä itse sitä laillisena vai et. Tuossa rivarijakelussakin on aika onta muuttujaa mitkä pitää ottaa huomioon jos niitä sat kanavia jakaa sinne antenniverkkoon - esim taloyhtiön koko yms asioita joilla ei äkkiä kuvittelisi olevan merkitystä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Sillä ei ole paljoa merkitystä pidätkö sä itse sitä laillisena vai et. Tuossa rivarijakelussakin on aika onta muuttujaa mitkä pitää ottaa huomioon jos niitä sat kanavia jakaa sinne antenniverkkoon - esim taloyhtiön koko yms asioita joilla ei äkkiä kuvittelisi olevan merkitystä.

Niinpä, suomalainen lakipolitiikka on aina ollut tyyliin "mikä ei ole erikseen kiellettyä, se on sallittua"
Lakikirjasta harvoin löytyy apua esim. tilanteeseen että mihinkä voisin saada jonkinlaista ilmaista neuvoa taikka tukea joltain taholta.
se on pelkkää kieltoa.

Toisilla kielletty on sellainen, missä raha liikkuu, sitten pitää perustaa firma.
ja mikä pahinta, ilmaiseksi et saa tehdä mitään.
Tältä pohjalta kun aletaan käsittelemää Suomen politiikkaan iptv:hen niin siinäpä se sitten olikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Kerran keskustelin erään henkilön kanssa joka oli aikoinaan kehittämässä järjestelmävalmistajan kanssa eräälle operaattorille IPTV toteutusta. Tämä oli sitä aikaa kun IPTV oli vasta tulossa. Hän muisteli kuinka kauhea vääntö tuosta IPTV hommasta oli suomen tekijänoikeustahojen kanssa ja oli vahvasti sitä mieltä että jos kyseiset tahot eivät olisi vuosia haranneet vastaan olisi IPTVn asema suomessa aivan toisissa luokissa. Kuulemma eniten ongelmana oli se että se tekijönoikeusporukka oli pääsääntöisesti juuri sellaista joka taas ei ymmärtänyt tekniikasta tuon taivaallista. Koita sitten sellaisille selvittää teknistä toteutusta tekijänoikeuksien, kopioneston yms näkökulmasta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Juuh, mutta aikas halvalla sai tuttava luvan soittaa musaa omalla kirppiksellä, kun se kyseli multa että mitä kustantaa onko kallista? otin selvää teostolta ja ihan puhuttiin kympeistä kuukaudessa että sai soittaa mitä tahansa mainos-radio kanavaa :)

Meillä oli yhdessä vuokratalossa samanlaista meininkiä, kun hommasin 1.80m:n satelliitti-antennin partsin eteen, niin kyllä se poies ajettiin.
paras mitä sain kuulla niin eräs ihminen yläkerrasta valitti että vhs-videot hajosi samana päivänä kun antenni tuli pihalle höm...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Juuh, mutta aikas halvalla sai tuttava luvan soittaa musaa omalla kirppiksellä, kun se kyseli multa että mitä kustantaa onko kallista? otin selvää teostolta ja ihan puhuttiin kympeistä kuukaudessa että sai soittaa mitä tahansa mainos-radio kanavaa :)
Teosto ei ole vaan se ainoa taho joka on käsi ojossa. Muistaakseni on kolme eri tahoa jotka haluaa rahaa jos julkisessa tilassa soitat radiota.

Meillä oli yhdessä vuokratalossa samanlaista meininkiä, kun hommasin 1.80m:n satelliitti-antennin partsin eteen, niin kyllä se poies ajettiin.
paras mitä sain kuulla niin eräs ihminen yläkerrasta valitti että vhs-videot hajosi samana päivänä kun antenni tuli pihalle höm...
Tuolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä tekijänoikeuksien tms jakelutapojen kanssa, vaan kyse on vaan taloyhtiön järjestyssäännöistä tms, jolla rajataan sitä mitä ihminen saa pihalleen kiikuttaa.

Tekniset laitteet tunnetusti ovat helppo närkästymään ympäristön toimista. Tavallista pidemmät antennimastot rikkoo ne ihan 100-varmasti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Päivitin eilen iptv-program listan.
Sain fiksulta palvelu-tarjoajalta tiedot että heidän kautta kun emailaan ja uusin 10.03.2021 sopparin 20e niin saan pitää vanhat favorite-listat koneessa, muuten menisi kaikki uusiksi.

Vakio hyvät Etelä-Korean kaksi kanavaa pimeni, sitten piti ottaa huonommat "junior" kanavat 10 kpl. tilalle.
netv:n servu oli toissa päivänä jumissa, sen tietää siitä kun ei mene starup-logosta eteen päin.
Se olisi sitten eka joulun aika iptv:n kanssa, pitää alkaa katselemaan ihan kivaa Hallmark Drama kanavaa, siellä mainostetaan että alkaa olemaan jo nyt joulun countdownia menossa.

Pohjois-korean kanava on kumma kyllä, testikuva tilassa.
Discovery sience "kuinka se tehtiin" kanava jaksaa aina vaan kiinnostaa.
4K kanavat eivät toimi ainakaan mulla, vaikka netti on 100meganen, ehkä johtuu telkan huonoudesta.
Oli eilen todella mahtavaa katsoa esim. Paluu tulevaisuuteen pätkä HD:nä, paljon tulee real-HD:nä tavaraa.
Kun on tottunut että se on jotain karmean rakeista vhs-laatua.

Muistelen lukeneeni että on helppoa vääntää vanhoistakin filmeistä HD:tä kun niiden resot ovat jo silloin olleet HD luokkaa ab. 80-90 luvuilla (ehkä jopa 70:kin)
mutta ei ollut silloin vielä kuin tavalliset analogiset putkitelkat, elikäs toistinvälineet puuttuivat, muistaako kukaan tällaista väitettä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Muistelen lukeneeni että on helppoa vääntää vanhoistakin filmeistä HD:tä kun niiden resot ovat jo silloin olleet HD luokkaa ab. 80-90 luvuilla (ehkä jopa 70:kin)
mutta ei ollut silloin vielä kuin tavalliset analogiset putkitelkat, elikäs toistinvälineet puuttuivat, muistaako kukaan tällaista väitettä?
Eihän perinteisessä filmissä ole mitään resoluutiota, jos alkuperäiseltä filmiltä pääsee sen uudestaan digitoimaan, niin tarkkuuttahan voi lisätä loputtomiin, itse kuvanlaatu ei tietysti sen paremmaksi muutu mitä se on alunperin ollut, mutta kyllähän kunnollista kuvaa on osattu filmata jo 100 vuotta sitten.

Jossain 70-luvun laser levyillä olevat elokuvat ovat tehty sen aikaisille kotitelkkareille, jolloin kuva on lomitettua ja siinä ei ole yleensä kuin sen ~480 raitaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
@Pakana Muistelen vaan että joku kertoi kautta väitti että wanhan malliset filmit ovat jo valmiiksi jotain 4k ja parempaakin luokkaa, en tiedä, voi olla mutua...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
@Pakana Muistelen vaan että joku kertoi kautta väitti että wanhan malliset filmit ovat jo valmiiksi jotain 4k ja parempaakin luokkaa, en tiedä, voi olla mutua...
Voihan sen tietysti noinkin ilmaista, filmillä ei kuitenkaan ole resoluutiota, mutta onhan niillä yksityiskohdilla rajansa. Kun filmi digitoidaan pikseleiksi, niin jossain kohtaa saavutetaan raja jonka jälkeen pikseleitä lisäämällä yksityiskohtien määrä digitoidussa kuvassa ei enää lisäänny.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Voihan sen tietysti noinkin ilmaista, filmillä ei kuitenkaan ole resoluutiota, mutta onhan niillä yksityiskohdilla rajansa. Kun filmi digitoidaan pikseleiksi, niin jossain kohtaa saavutetaan raja jonka jälkeen pikseleitä lisäämällä yksityiskohtien määrä digitoidussa kuvassa ei enää lisäänny.

Eli jos olen käsittänyt filmauksen oikein niin se on analogista, sitten kun se siirretään digitaaliseksi esim. dvd:lle niin tulee resoluutio?

Kyselee yx tyhmä ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Eli jos olen käsittänyt filmauksen oikein niin se on analogista, sitten kun se siirretään digitaaliseksi esim. dvd:lle niin tulee resoluutio?

Kyselee yx tyhmä ;)
Näinhän se menee. filmi on periaatteessa värjättyä muovia, ja värit muodostavat kuvan, kun se digitoidaan, se täytyy jakaa ruudukkoon ja jokaisen ruudun värin keskiarvo talletetaan numerona. Kun ruudukko on riittävän tiivis ollaan lopulta tilanteessa jolloin ei enää tarvitse ynnätä sitä värin keskiarvoa, jolloin digitoinnin tulos on yhtä tarkka kuin alkuperäinenkin kuva.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Näinhän se menee. filmi on periaatteessa värjättyä muovia, ja värit muodostavat kuvan, kun se digitoidaan, se täytyy jakaa ruudukkoon ja jokaisen ruudun värin keskiarvo talletetaan numerona. Kun ruudukko on riittävän tiivis ollaan lopulta tilanteessa jolloin ei enää tarvitse ynnätä sitä värin keskiarvoa, jolloin digitoinnin tulos on yhtä tarkka kuin alkuperäinenkin kuva.

Kiitos tätä minäkin meinasin, ymmärrän autoista ja atk:sta jotain mutta kameroista ja kuvaamisesta sen verran että kun nappia painaa niin kuva tulee muistikortille ja mitä enemmän kameran Pixeleitä niin sitä tarkempi kuva.
kuvaamiset jätän ammattilaisille, mulle riittää kunhan on joku kuva.

Sitten varmaankin myöskin jotkut ihmeen surround-äänet vievät leffoissa tilaa, katsoin että leffan joko "tavallisilla" äänillä 2Gigaa sitten jollain super surround mitä lie ovatkaan 7.1 tms hömppää oli jo 21Gigaa huh hitsi :o
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Tuli otettua Elisa Viihde bokseineen kun ilmatteeks tyrkyttivät. Käyttöönotto oli hankalaa, oli joku firmwave-polemiikki just silloin, mutta sain lopulta firmiksen päivitettyä.

Nyt tuo boksi on tuolla kököttänyt puolitoista kuukautta. Lopputulos: ei ole tullut käytettyä oikeastaan lainkaan.

Syitä tähän:
- Boksille oma kaukosäädin -> ei jaksa vaihtaa kapulaa telkun omasta toiseen, kun LG:n magic remotea tarvitsee joka tapauksessa moneen muuhun asiaan
- Kuvanlaatu varauksin. Välillä menee vähän pikselimössöksi vaikka Netflix samalla nettiyhteydellä toimii 4k HDR ilman mitään ongelmia. Lisäksi joskus häiritsee kun esim. tekstityksen ympärillä erottuu pakkausartifaktit selvästi, toisin kuin normaaleissa TV-lähetyksissä
- Maksan kaapelikortista, millä näen Eurosport HD:n. Elisa Viihteellä tämä ei sitten näykkään, vaan se pitää tilata erikseen
- Kanavalistauksessa ei kanavan nimeä ole kirjoitettu, vaan pitää logoista päätellä mikä kanava saattaa olla kyseessä
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Minä en ole ottanut elisa premium poksia vaikka ilmasex antaisivat, sitten se on tyyliin:
- saat boxin ja kanavat ilmaiseksi vuodeksi, sitten hinta on 24.90e/kk
- saat lisäksi lahjakortin sokokseen
- saat sitä ja tätä kaupan päälle.

Aloin kyllästymään jo koko elisaan, sanoin sitten että tiedän kaikki boxista enkä tarvitse.
kun katselen telkkaa 23-01 välisenä aktiivi-aikana, päivällä on telkka kiinni.
Jos tahdon katsoa ulkomaan kanavia, japani-korea-ruotsi, niin elisa kortilla saa ruotsin ja sekin maksaa kympin luokkaa per kk.
Ei kiitos.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 505
Nyt tuo boksi on tuolla kököttänyt puolitoista kuukautta. Lopputulos: ei ole tullut käytettyä oikeastaan lainkaan.

Syitä tähän:
- Boksille oma kaukosäädin -> ei jaksa vaihtaa kapulaa telkun omasta toiseen, kun LG:n magic remotea tarvitsee joka tapauksessa moneen muuhun asiaan
Eipä tuo 2 kapulaa aiheuta mitään toimia, IPTV kapulasta ei tarvitse juuri muuta käyttää kuin kanavaa vaihtaa... Ja äänenvoimakkuushan säädetään "oikeaoppisesti" telkkarin kapulasta, tai erillisen vahvistimen kapulasta, jolloin kapuloita on 2, tai peräti 3 käytössä, kuten itselläni.
Eipä siihen äänenvoimakkuuteenkaan tarvitse juurikaan koskea, yksi yleisvoimakkuus yleensä riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Kahdesta kaukosäätimestä tulee mieleen ihan ajat kun oli niitä "monitoimi" kapuloita joilla pystyi yhdellä kaukosäätimellä käyttämään montaa laitetta. Ainakin jollainlailla.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kukas vielä muistaa ShowView "standardin"? kun oli viivakoodit mullakin vielä olevaan vhs-videon kaken laser-lukijaan esim. katso lehdessä?
sai kivasti ajastettu viivakoodit lukemalla nauhurin ilman mitään pahempaa räpeltämistä.
sitten oli nämä showview koodit, ja oli erillinen langaton infrapunalaite joka oli sitten esim. jossain hyllyn päällä ja se ajastettiin simppeleillä koodeilla nauhoittamaan ja lopettamaan vhs-nauhuri :)
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
P-TV kyllä ehdottomasti vaatisi jonkun yleisen standartin suoraan televisioihin, ilman että tarvitsisi mitään erillisiä bokseja. Eli niin että TV tarvitsisi vain sähkö ja verkkojohdon/Wlan.
Tämä on ollut monelle mieluisa lasunto :)

Noh mulla on käytössä "monitoimi kapula" ihan kiva.
Enään ei ole Showvietä, mulla oli joku erillinen purkki johon laitettiin numero ja IR ajasti VHS:n
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Eipä tuo 2 kapulaa aiheuta mitään toimia, IPTV kapulasta ei tarvitse juuri muuta käyttää kuin kanavaa vaihtaa... Ja äänenvoimakkuushan säädetään "oikeaoppisesti" telkkarin kapulasta, tai erillisen vahvistimen kapulasta, jolloin kapuloita on 2, tai peräti 3 käytössä, kuten itselläni.
Eipä siihen äänenvoimakkuuteenkaan tarvitse juurikaan koskea, yksi yleisvoimakkuus yleensä riittää.
Tiedätkö... laitteet saa nykyään juttelemaan keskenään niin ettei tarvita kuin yksi kapula??

Tietysti on mahdollista että joku elisaviihdeloota ei juttele standardin mukaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom