Moikka! Olen uusi täällä, pakko oli liittyä kun samaistumisen määrä tämän ketjun keskusteluihin oli maksimissa.
Täällä siis ongelmaa, pitkäaikaista sellaista.
Meillä ollut nyt vuoden verran KD2 mecool boksi + Tivimate + N1 kanavapaketti (?).
Kanavien laajuus on loistava. Leffat & sarjat pelaa todella hyvin. Mutta kanavat. Ne ovat bufferoineet käytännössä koko vuoden, välillä täysin jatkuvasti viikkotolkulla.
Olen vuoden aikana päivittänyt kaapelimodeemini uusimpaan & kalleimpaan, käynyt vaihtamassa sen maanantaikappaleen pelossa, upgradennut netin 600Megaiseksi, ostanut välikappaleen Mecoolin & kaapelimodeemin väliin. Buutannut modeemin, tehdasasetukset, yms.. Tästä kaikesta huolimatta (kiinteä) netti on todella epävakaa & kaapelimodeemi heittää vähän väliä ulos netistä ja buuttaa koko kaapelimodeemin. Ei siis puhelin läppäri yms toimi myöskään tuolloin. En ymmärrä tarpeeksi, mutta minulla on tunne että tuo wifin pätkiminen johtuu iptv:stä.. Välillä heittää ulos iptv boksin järjestelmä, välillä taasen modeemi koko nettiyhteyden katki. Välillä toimii viikon kuin priima, välillä bufferoinut kuukauden putkeen. Välillä modeemi resetoidessa toimii iptvkin hyvin viikon, välillä ei auta siihen laisinkaan.
Mitä_ihmeen_temppuja minun tulisi tuolla tivimaten / mecoolin asetuksissa tehdä, jotta homma saataisiin toimimaan? Wifi analyser antaa välillä piuhalla sen 400M, välillä taas jää alle sataan…. Ja yhteys tosiaan poikki kokonaan modeemista väh. 20krt päivä. Voitte kuvitella hermot. Heh.
Olen nyt kuilun partaalla, sillä vietin juuri yön operaattorin modeemin asetukset -portaalissa fiksailemassa yhteyksiä ja linkkejä joista en ymmärrä mitään (chatgpt ymmärsi jotain). Static DNS4… DNFIDGAF… Gateway xx… Zzzzz. Olen harkinnnut myös operaattorin huoltokäyntiä, mutta iptv omistajuus pelottaa hieman.
Voisitteko antaa tähän alle kokeneina konkareina KAIKKI mahdolliset vinkit, joita minä en vielä yllä olevassa romaanissa maininnut. Tuhannet kiitokset ja minä testaan heti kun ehdotuksia tulee, en nuku ennen kuin bufferointi on ohi.
Yt, eksynyt yksilö