Saas nähdä kuinka kauan tämä IPTV lysti jatkuu tällaisenaan.
Olen "harrastanut" näiden maksukanavien katselua ei virallista reittiä lähes 30 vuotta. Aikanaan oli jotain haxor boksia tai PC tv-kortin softaa millä "salatun" maksukanavasignaalin sai tahdisteltua katseltavaan muotoon. Sittemmin tuli lautasantenni digiboksit joihin sai ostettua piraattikortteja tai ladattua netistä avaimet ja kirjoitettua itse "blankoille" korteille. Sitten tuli linux pohjaiset boksit joissa toimi korttiemulaattorit eli softcammit netistä ladattavilla puretuilla avaimilla, sen jälkeen samoihin vermeisiin verkon yli cardsharing hommat korttiemuilla. Maksullisia ja ilmaisia IPTV tarjoajia alkoi tulla mutta olivat vuosia todella epäluotettavia ja laatu huono, varsinkin Suomi kontentti kaukainen haave. Nämä ovat aina olleet kuitenkin harrastuneisuutta vaativaa hommaa, sinänsä varmasti melko laajaakin toimintaa varsinkin muualla Euroopassa , mutta vaatii perehtymistä ja osaamista ja aihealueet ovat varsinkin naapurin Ranen ulottumattomissa.
Kaverit kaikki vuodet naureskelleet että "nää on näitä sun nörttijuttuja, ei jaksa alkaa värkätä, hyvähän sulla on kun osaat...." Mutta kuinkas sitten nykyään, samat kaverit ovat peruneet maksukanavatilaukset ja käyttävät IPTV palvelua. Koskaan se ei ole ollut näin helppoa, ja varsinkin nyt kun laittaa sopivasti euroja jonoon saa hinta/laatusuhteeltaan riittävän hyvän palvelun (esim. N1). Tee tilaus, vilauta luottokorttia , copypasteta yksi osoiterivi haluamaasi playeriin -> profit.
Cmore ja Viaplay palveluntarjoajat tekee turskaa, IPTV piraattipalveluita tarjotaan hyvin avoimesti, milloin käy kuin piratebaylle? Siis sehän oli täysi vitsi, tuomitaan että operaattoiden pitää blokata piratebay osoite. Mielenkiinnolla odotan milloin aletaan kuitenkin yrittää jotain vastaavaa tuolle legendaariselle iptvworld osoiteelle. Milloin Hedman & pojat laittaa lakimiehiltä laskuja "piratismista". Jankataan "onks se paha kun en mä jaa mitään, lataan vaan, se jakajahan se rikkoo lakia jne."
Elämme mielenkiintoisia aikoja. En moralisoi enkä tuomitse, ajattelin vaan että herättäisikö tämä keskustelua.
TL;DR Tämä homma on nykyään liian helppoa ja julkista, kauanko jatkuu? Itse mielessäni ajattelin jo keväällä että tulevana talvena alkaa jotain turbulenssia tulla.