iPhone X pudotustestissä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
"The all-glass front and back feature the most durable glass ever in a smartphone", mainosti Apple lehdistötiedotteessaan julkaistessaan iPhone X -puhelimen.

iPhone X:n myynti alkoi tänään ja Youtubeen on ilmestynyt ensimmäiset pudotustestit. TechRaxin videolla iPhone X ja Samsung Galaxy S8 pudotetaan reilun 1,5 metrin korkeudelta kivetykselle ensin pohja edellä ja sen jälkeen näyttö edellä.

Molemmat puhelimet kärsivät samantapaisia vaurioita pudotuksissa, eikä iPhone X:n lasit vaikuta sen kestävämmiltä kuin Galaxy S8:n käyttämä Gorilla Glass 5.



Sitten vähän enemmän huumorilla tehty testi puukolla ja vasaralla:

 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
TechRax ja "daa mitähän tapahtuu kun mä heitän tän asian X tonne veteen/kolaan/yms". :facepalm: On sellaista tuubaa tuo kanava, että ei hyvää päivää. :btooth:

Mieluummin kuten Elvis Jagger sanoi ja vielä mieluummin jonkin muun testaamana, vaikka Jerryrigin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
TechRax ja "daa mitähän tapahtuu kun mä heitän tän asian X tonne veteen/kolaan/yms". :facepalm: On sellaista tuubaa tuo kanava, että ei hyvää päivää. :btooth:

Mieluummin kuten Elvis Jagger sanoi ja vielä mieluummin jonkin muun testaamana, vaikka Jerryrigin.
Tähän ketjuunhan niitä voi postailla, kun julkaistaan :kahvi:

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 688
Mikä järki kuluttajan kannalta on tehdä lasikuorisia puhelimia? Valmistajan näkökulman ymmärtää kyllä.
Itse taasen olen ihmetellyt valmistajien perversiota pyrkiä tekemään luurien näytöistä mahdollisimman kehyksettömiä. Pudotuskestävyys on heti parempi, jos on edes hiukan raameja ympärillä, ainakin ylä- ja alapuolella, kun kulma edellä luuri usein tippuu.
Itsellä on muovikuorinen Sony Xperia X Compact ja tuo on toistaiseksi pudottelut kestänyt, vaikka kyllä sitä silti joka kerta putoamisen jälkeen tulee ihan varovasti ensin kurkistettua, että onko näyttö vielä ehjä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Muovikuorisissa luureissakin kyl omat ärsyttävät ongelmansa. Itelläkin juuri X compact ja vaikka ollut silikoonisuojassa ni muoviseen takakuoreen tullut suht reilusti hiusnaarmua/"nirhaumaa". Ei nuo tosin näy kun valoa vasten peilatessa, mutta lasikuorisiin puhelimeen en tuollaisia jälkiä ole saanut kun kuoria käyttänyt.

Mutta jotta ei nyt ihan aiheen ohi mene ni itse en kyllä ymmärrä näitä testejä, eiköhän se nyt ole aikalailla selvä homma maalaisjärjellä ajateltuna että jos lasisen puhelimen tiputtaa kovalle pinnalle ni lasi särkyy useimmissa tapauksissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
12
Mutta jotta ei nyt ihan aiheen ohi mene ni itse en kyllä ymmärrä näitä testejä, eiköhän se nyt ole aikalailla selvä homma maalaisjärjellä ajateltuna että jos lasisen puhelimen tiputtaa kovalle pinnalle ni lasi särkyy useimmissa tapauksissa :)
Koska valmistajat väittävät, että nämä 1000€:n lasikuoriset puhelimet kestävät osumia ja pudottamista, koska niissä on "markkinoiden vahvinta, käytännössä tuhoutumatonta panssarilasia". Ihmiset jotka sitten uskovat näitä mainoslauseita, eivät osta suojakuoria -> vahingossa pudottavat puhelimen -> 300€:n näytön vaihto virallisessa iOmena, Samsung, tms. korjausliikkeessä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
435
Itse en taas ymmärrä miksi ostaa high-end puhelin, jota varsinkin iFanaatikot hehkuttavat aina "ooh lasia ja metallia", ja sitten heti läiskäisevät 5€ muovipalan ympärille. 20v ollut kännykkä käytössä enkä ole vielä kertaakaan onnistunut pudottamaan katuun tai naarmuttamaan muutenkaan (ja aina ilman mitään suojakuoria).
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Itse en taas ymmärrä miksi ostaa high-end puhelin, jota varsinkin iFanaatikot hehkuttavat aina "ooh lasia ja metallia", ja sitten heti läiskäisevät 5€ muovipalan ympärille. 20v ollut kännykkä käytössä enkä ole vielä kertaakaan onnistunut pudottamaan katuun tai naarmuttamaan muutenkaan (ja aina ilman mitään suojakuoria).
Tämä. Tosin sama myös aFanaatikoilla.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
20v ollut kännykkä käytössä enkä ole vielä kertaakaan onnistunut pudottamaan katuun tai naarmuttamaan muutenkaan (ja aina ilman mitään suojakuoria).
Onneksi olkoon. Itse olen kahdesti rikkonut näytön pudottamalla kännykän kadulle viimeisten viiden vuoden aikana. Kummallakin kerralla oli suojakuori, mutta ei auttanut, kun tippui näyttö edellä. Ei i-puhelimia.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
10
Lasin käytön takana selittää materiaaliominaisuudet kun optimoidaan puhelimen paksuutta ja jäykkyyttä. Sony Xperia Z entisenä omistajana en ole kyllä jäänyt kaipaamaan takalasia...

Alla olevan linkin kirjan 9.6 esimerkki (sivulta 337) antaa hyvän käsityksen järkevästi valmistettaviin runkomateriaaleista ohuisiin elektronisiin laitteisiin ja tuohon kun lisää lasiset levyt kummallekin puolelle niin saadaan rakennetta vielä optimaalisemmaksi tuohon suuntaan (jäykkyys-paksuus optimointi). Ja bulkkivalmistettavuuden kannalta tuo lasi on melkoisen edullista ja vastustaa naarmuja kuitenkin huomattavan hyvin.
Materials Selection in Mechanical Design
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Jerryrigin tiputtelu video:


EDIT: On kyllä älyttömän hintaista (549$) tuo takalasin vaihto tuohon X -malliin ja eipä se 8:n lasikaan halpa ole, ehdottomasti kannattaa joku suoja hankkia tuon puhelimen turvaksi. Täytyisi kyllä joku vaatimus olla, että puhelimen pitää olla järkevään hintaan korjattavissa.
 
Viimeksi muokattu:

Punttikarhu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
49
Tätä puhelinta ei mielellään anna kenenkään käteen, kun sen pudottamisesta voi tulla yli 500 euron lasku..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 232
Viestejä
4 195 245
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom