Io-techin YouTube -kanava - 80000 tilajaa rikki, Suomen ja Pohjoismaiden suurin tekniikkamedia Youtubessa

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Mikäs kokonen tuo seinä on? Valokuvatapetti vois olla ihan realistinen vaihtoehto jos pinta-ala on tyyliin alle 8 neliötä.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Valaistukseen sitten huomiota vielä, asiasta enemmän tietävät osaa varmaan neuvoa enemmän. Asiahan näissä onkin jo ollut kohdallaan :tup:
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Kanava tilattu ja videolle annettu tykkäys :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Valaistukseen sitten huomiota vielä, asiasta enemmän tietävät osaa varmaan neuvoa enemmän. Asiahan näissä onkin jo ollut kohdallaan :tup:
Onko valaistuksessa jotain vikaa? Mulla on 3 tommosta softboxia:



:confused:
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Onko valaistuksessa jotain vikaa? Mulla on 3 tommosta softboxia:


:confused:
Valot onki nii laita vielä greenscreeen (jos on tilaa). :rolleyes:

tarvii vaan ihan perkeleesti homaa että jälki on hyvää...
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
208
Ei minun mielestä valaistuksessa ole mitään vikaa, hyvin on saatu varjot eliminoitua eikä ole liian valoisaa. Niin vähän varjoja että näyttikset näyttää välillä photoshopatulta:


:eek:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Mulla on normaalisti ollut vielä eri asetukset tuolla henkilökuvaukselle ja sitten erikseen tuotteille valkoisella taustalla, nyt vedin molemmat noilla henkilökuvauksen asetuksilla.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Mulla on normaalisti ollut vielä eri asetukset tuolla henkilökuvaukselle ja sitten erikseen tuotteille valkoisella taustalla, nyt vedin molemmat noilla henkilökuvauksen asetuksilla.
Eikai noissa valoissa ollu mitään huomauttamisen aihetta! :confused: Jos tästä vielä hierotaan lisää, niin 95% katsojista ei tähän kiinnitä huomiota.

Mitä tuohon taustaan tulee niin, se äsken mainittu valokuvatapetti vois olla kyllä ylilyönti yhdelle logolle (ilman mitään tekstuuria). :vihellys: Yksivärinen tapetti ja matta tarra ajaa aikapitkälti saman asian.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
161
Laatu kyllä otti aimoharppauksen ylöspäin! Toivottavasti juttujen taso pysyy samalla tai paremmalla tasolla. (yleensä on pahana tapana että jos jotain asiaa parrannettaan niin toisesta sitten leikataan). Mutta io-tech:iä ei voi yleistää millään tasolla. Jatkakaa samaan malliin :kippis::comp:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Eikai noissa valoissa ollu mitään huomauttamisen aihetta! :confused: Jos tästä vielä hierotaan lisää, niin 95% katsojista ei tähän kiinnitä huomiota.

Mitä tuohon taustaan tulee niin, se äsken mainittu valokuvatapetti vois olla kyllä ylilyönti yhdelle logolle (ilman mitään tekstuuria). :vihellys: Yksivärinen tapetti ja matta tarra ajaa aikapitkälti saman asian.
Joo mä käyn hakemassa jonkun tumman sävyisen yksivärisen tapetin (koska nuo nykyisen tapetin tekstuurit ei oikein pelitä autotarkennuksella)
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Onko valaistuksessa jotain vikaa? Mulla on 3 tommosta softboxia:
:confused:
Näytti välillä rakeiselta kun tarkenteli kuvaa ja sävy oli hieman kellertävän oloinen omaan silmään. Ajattelin että johtuvat liian vähästä valosta, mutta eipä se tästä siis tullut. Kalibroin oman näyttöni..
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Näytti välillä rakeiselta kun tarkenteli kuvaa ja sävy oli hieman kellertävän oloinen omaan silmään. Ajattelin että johtuvat liian vähästä valosta, mutta eipä se tästä siis tullut. Kalibroin oman näyttöni..
Keltaisuus johtuu siitä että aurinko paistoi poikkeuksellisesti ikkunasta kuvaamisen aikaan. Tuohon ratkaisuna kuvaaminen muuhun kellonaikaan tai pimennysverho :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 600
Toinen vaihtoehto on tietysti editoidessa korjata valkotasapaino. Tai voihan tämä kellertävä sävy olla sellainen taiteellinen elementti :p

Nopea muokkaus Photarissa, huomaa ihon väri ranteen kohdalla:

 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Toinen vaihtoehto on tietysti editoidessa korjata valkotasapaino. Tai voihan tämä kellertävä sävy olla sellainen taiteellinen elementti :p

Nopea muokkaus Photarissa, huomaa ihon väri ranteen kohdalla:

Olin juuri edellisellä viikolla lomalla Dubaissa, toivottavasti nyt edes vähän olisi rusketusta tarttunut :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Nää videothan toimii yllättävän hyvin, toimii varmasti artikkelin tukenakin hyvin, juuri esimerkiksi fyysisissä vertailuissa. Näytönohjaimien kohdalla (ja miksei muidenkin, esim. ilmajäähyjen) saa paljon paremman kuvan kokoluokasta kuin pelkistä mittamääreistä tekstin seassa.

Kuvanlaatu oli kohdallaan, ja langaton mikki toimi näemmä ihan hyvin. Vielä kun nämä saa mukaan live-lähetyksiin :smoke:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
316
Kuvan- ja äänenlaatu näyttää todella paljon paremmalta, onnittelut siitä. :kippis:

Sanoisin että laatuun kannattaa satsata jatkossakin, ainakin itse olen huomannut katsovani nykyään Youtubea 1440p-tarkkuudella aina kun vaan voin.

Taustaseinän suhteen vaihtoehtoinen idea; miten olisi hieman vaaleampi tausta, esimerkiksi grafiitinharmaa tai vaikka ihan neutraali keskiharmaan tyylinen? Referenssinä jälkimmäisestä:



Vaalea saattaisi kuvaustilanteessa toimia muutenkin mustaa/tummansinistä paremmin. Kovin tumma taustahan syö enemmän valoa -> vaatii valaistusvoimakkuuden nostoa -> voimakkaat kontrastierot. Myös hailaitit palaa herkemmin puhki. Vaaleampi tausta yhdistettynä valkoiseen työtasoon voisi antaa videoille myös valoisamman yleisilmeen, toisaalta neutraalia taustaa vasten sekä juontaja että itse käpisteltävät tuotteet pääsisivät paremmin esiin.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Kuvan- ja äänenlaatu näyttää todella paljon paremmalta, onnittelut siitä. :kippis:

Sanoisin että laatuun kannattaa satsata jatkossakin, ainakin itse olen huomannut katsovani nykyään Youtubea 1440p-tarkkuudella aina kun vaan voin.

Taustaseinän suhteen vaihtoehtoinen idea; miten olisi hieman vaaleampi tausta, esimerkiksi grafiitinharmaa tai vaikka ihan neutraali keskiharmaan tyylinen? Referenssinä jälkimmäisestä:



Vaalea saattaisi kuvaustilanteessa toimia muutenkin mustaa/tummansinistä paremmin. Kovin tumma taustahan syö enemmän valoa -> vaatii valaistusvoimakkuuden nostoa -> voimakkaat kontrastierot. Myös hailaitit palaa herkemmin puhki. Vaaleampi tausta yhdistettynä valkoiseen työtasoon voisi antaa videoille myös valoisamman yleisilmeen, toisaalta neutraalia taustaa vasten sekä juontaja että itse käpisteltävät tuotteet pääsisivät paremmin esiin.
Taustalle vielä samanlainen styroksinen 3D-logo niin avot. Tämä firma teki meidän firman messupaikalle tuollaisen ja jälki oli hyvää.
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Selvästi paras video tämä uusin.
Kuvan- ja äänenlaatu hyviä. Itselleni riittää 1080p. Kamera ei enää sekoillut tarkennuksen kanssa muutaman sekunnin välein, eikä heilunut jos pöytää kolautti liikaa.
Alun intro huomattavasti parempi kuin se käsivaralta hiukan vinoon kuvattu striimiversio. Livelähetyksiä en kuitenkaan ole itse katselemassa, eli en menetä mitään vaikka niitä ei nyt tulisikaan.

Vaikka nämä ovat laatikon avaus -videoita, niin mielestäni laatikot voisi avata etukäteen ja leikellä kaikki teipit pois jo etukäteen. Turha kuvata sitä kun etsitään puukkoa ja leikataan teippiä. En tiedä oliko uusimmassa videossa jo näin tehty, mutta ei ainakaan häiritsevästi ollut enää sitä teippien kynimistä. Pisteet siitä.

Ainut negatiivinen asia on etten enää tiedä mihin näitä videota kannattaisi kommentoida. Tähän ketjuun, itse uutisen kommentteihin tai sitten Youtubeen.

Innolla odotan jo RGB-ledien vertailua ja niiden vaikutusta pelikokemukseen. :comp:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Mitenkäs jos kirjoitettujen revikoiden käytännön osuuden eli benchailun, asennusten ym. yhteydessä napattaisiin tuosta videota ilman turhaa editointia? Kaksi kärpästä yhdellä? SER-miehen hardware POV? :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 600
Kuvan- ja äänenlaatu hyviä. Itselleni riittää 1080p.
4K:n tosiasiallisesta hyödystä on paljon keskustelua netissä. Suurin yksittäinen pointti kuvata 4K-kameralla on mahdollisuus editoinnissa tehdä rajauksia lähemmäs kuvattavaa kohdetta, ilman että laatu kärsii, jos lopullinen työ uploadataan 1080p-kehyksessä. Toinen on tietysti suurempi YouTuben tarjoama bittivirta, kun videota katsoo korkealla kehyksellä. Lisäksi on tietysti mobiilikäyttäjät hienoine puhelimineen. Minulla itselläni ei edes riitä netin vauhti lataamaan muuta kuin 1080p-videota kohtuullisen nopeasti :)

Vaikka nämä ovat laatikon avaus -videoita, niin mielestäni laatikot voisi avata etukäteen ja leikellä kaikki teipit pois jo etukäteen. Turha kuvata sitä kun etsitään puukkoa ja leikataan teippiä. En tiedä oliko uusimmassa videossa jo näin tehty, mutta ei ainakaan häiritsevästi ollut enää sitä teippien kynimistä. Pisteet siitä.
Tästä olen samaa mieltä. Näytönohjaimien ajuri-CD-levyjä on muutenkin vähän mielenkiinnoton kuvata - nehän löytyy joka paketista muutenkin ja kortti itsessään on se mielenkiintoisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
jaha, onkin näköjään googlen ai tarjonnut samat suositukset mitä itsellänikin on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
@Sampsa voisi vielä investoida 5-10 euroa johonkin tyylikkääseen katkoteräveitseen (tunnetaan myös nimellä mattoveitsi), oman maun mukaan vaikka mustana tai rosterisena. Veitsen kylkeen vaikka io-techin logo.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Tässäpä ihan hyvä video eeddspeakasilta aiheesta Youtube ja raha:



Hänellä tosiaan 2 kanavaa, yhteensä n. 450 000 tilaajaa ja puhuu 1 miljoonaa näyttöä / kk tasosta, jolloin puhutaan n. 2000 dollaria / kk miinus 20% verkostolle miinus dollari - euro -konversio miinus verot.

io-techin tapauksessa olen tosiaan sanonut, että Youtube-videoita ei tehdä ainakaan tubemassien takia, vaan tällä hetkellä puhtaasti lisäsisältönä kirjoitettujen juttujen kylkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Eikö se sanonut palttirallaa n. 1000 dollaria kuussa miljoonasta näytöstä?

Yritin katsella katsomiani tubettajia, että onko tammikuussa hiljaisempaa, mutta ei kyllä siltä näyttänyt. Tammikuussa, kun ei kait mainosrahaa ole juurikaan jaossa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Eikö se sanonut palttirallaa n. 1000 dollaria kuussa miljoonasta näytöstä?

Yritin katsella katsomiani tubettajia, että onko tammikuussa hiljaisempaa, mutta ei kyllä siltä näyttänyt. Tammikuussa, kun ei kait mainosrahaa ole juurikaan jaossa.
Joo kyllä, ja sanoi että kun sillä on nuo kaksi kanavaa niin niistä yhteensä 2000 dollaria.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
@Sampsa

Oletko ajatellut alkaa kuvata 60fps:a? Itselleni tärkeämpää on ruudunpäivityksen sulavuus kuin kuvan tarkkuus. 1440p60 olisi tällä hetkellä varmaan se paras vaihtoehto?

60fps pitäisi nykypäivänä muutenki olla se ehdoton minimiruudunpäivitysnopeus elokuvissa, TV:ssä ja nettivideoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 287
@Sampsa

Oletko ajatellut alkaa kuvata 60fps:a? Itselleni tärkeämpää on ruudunpäivityksen sulavuus kuin kuvan tarkkuus. 1440p60 olisi tällä hetkellä varmaan se paras vaihtoehto?

60fps pitäisi nykypäivänä muutenki olla se ehdoton minimiruudunpäivitysnopeus elokuvissa, TV:ssä ja nettivideoissa.
Ei kyllä omasta mielestä ole mitään hyötyä suuremmasta ruudunpäivityksestä, jos video ei sitten jostain syystä sisällä nopeita kohtauksia. Mutta eikö videokameroissa pitäisi olla valittavana ainakin 50p/60p vakiona? :D

PS. Elokuvat ei tule pitkään aikaan muuttumaan 24fps:stä mihinkään suurempaan (pl. 3d-elokuvat).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
@Sampsa

Oletko ajatellut alkaa kuvata 60fps:a? Itselleni tärkeämpää on ruudunpäivityksen sulavuus kuin kuvan tarkkuus. 1440p60 olisi tällä hetkellä varmaan se paras vaihtoehto?

60fps pitäisi nykypäivänä muutenki olla se ehdoton minimiruudunpäivitysnopeus elokuvissa, TV:ssä ja nettivideoissa.
Ei taida tuosta Panasonicih GH4 löytyä 60 fps kuvausta kuin 1080p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Pitäiskö tuon SER-miehen kaveriksi saada ESD-mies joka villapaita päällä silittelee ensin kaikki kodin eläimet läpi ja sitten aloittaa tuotteiden käsittelyn. Jakson lopulla soittaa aina jälleenmyyjälle ja kiroaa miksi kaikki vehkeet on jatkuvasti DOA.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pitäiskö tuon SER-miehen kaveriksi saada ESD-mies joka villapaita päällä silittelee ensin kaikki kodin eläimet läpi ja sitten aloittaa tuotteiden käsittelyn. Jakson lopulla soittaa aina jälleenmyyjälle ja kiroaa miksi kaikki vehkeet on jatkuvasti DOA.
Äkkiäkös riipaiset itse ESD-mieheksi sinne tuubiin ja vedät massit takataskuun ilman välikäsiä. Ohjaaja jo valmiiksi ja loput pelkkää suorittamista.

Kyllä tuossa yksi tubettaja tekee välillä pyllyilypätkiä, että viimeksi räjähti suklaapupu ilmaan ja nyt jo sillä pätkällä on noin 30000 näyttökertaa.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
60 fps, ei kyllä unboksaukseen yms tarvita, pelivideohin se on ehkä jees.

Aika huono tuo youtuben ansaintamalli, etenkin jos sitä sivuhommana tekee vielä ja aika on rajallista siihen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Ei kyllä omasta mielestä ole mitään hyötyä suuremmasta ruudunpäivityksestä, jos video ei sitten jostain syystä sisällä nopeita kohtauksia.
Tuo oli toki mielessä viestiä luodessa. Mielestäni sulavammasta ruudunpäivityksestä on aina hyötyä: silmät ja aivot kiittävät, varsinkin pitkäaikaiskäytössä.

Unelmani onkin, että joka paikassa olisi 120fps kehissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Tässäpä ihan hyvä video eeddspeakasilta aiheesta Youtube ja raha:



Hänellä tosiaan 2 kanavaa, yhteensä n. 450 000 tilaajaa ja puhuu 1 miljoonaa näyttöä / kk tasosta, jolloin puhutaan n. 2000 dollaria / kk miinus 20% verkostolle miinus dollari - euro -konversio miinus verot.

io-techin tapauksessa olen tosiaan sanonut, että Youtube-videoita ei tehdä ainakaan tubemassien takia, vaan tällä hetkellä puhtaasti lisäsisältönä kirjoitettujen juttujen kylkeen.

Ja tämän takia siinä vierellä kaikilla, jotka oikeasti haluavat tehdä elantonsa noilla, on Patreon/Twitch/fanituotteita joista sitten kokonaistulot tulevat.
Kaikkihan sen nyt tietää että ei Youtubella yksinään mitään järkevää määrää voi saada.

Ainoastaan ne jotka simppelisti pitävät sen sivutienestinä, ei ole sitten väliä onko Patreonta tai vastaavaa vielä lisäksi, vaan pelkästään se Youtube riittää.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ja tämän takia siinä vierellä kaikilla, jotka oikeasti haluavat tehdä elantonsa noilla, on Patreon/Twitch/fanituotteita joista sitten kokonaistulot tulevat.
Kaikkihan sen nyt tietää että ei Youtubella yksinään mitään järkevää määrää voi saada.

Ainoastaan ne jotka simppelisti pitävät sen sivutienestinä, ei ole sitten väliä onko Patreonta tai vastaavaa vielä lisäksi, vaan pelkästään se Youtube riittää.
Kyllähän nuo jenkeissä tekee ihan pääduunina.

Esim monet teknologia tyypit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Kyllähän nuo jenkeissä tekee ihan pääduunina.

Esim monet teknologia tyypit.
Heillä on tämän lisäksi useampia sponsoreita ja saavat rahaa näiden tuotteiden mainostamisesta videoissaan. Eli taas kerran ei se Youtube yksinään ole siinä tuomassa rahaa. Ja tämän lisäksi vielä varmasti saavat rahaa Twitchinkin puolelta, useimmilla kuitenkin on livestriimejäkin aika ajoin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Useampia tyyppejähän noilla isoimmilla tekkikanavilla on hommissa. Ensin täytyy onnistua youtubessa, sitten laajentaa muihin kanaviin ja sponsoreihin. Hyvin nuo vetää esim. Linus, Jayztwocents ja Paul's Hardware.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Youtubessa voisi logona toimia tuollainen. Pienemmästä logosta ei teksti erotu kunnolla.

Logo.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Äkkiäkös riipaiset itse ESD-mieheksi sinne tuubiin ja vedät massit takataskuun ilman välikäsiä. Ohjaaja jo valmiiksi ja loput pelkkää suorittamista.

Kyllä tuossa yksi tubettaja tekee välillä pyllyilypätkiä, että viimeksi räjähti suklaapupu ilmaan ja nyt jo sillä pätkällä on noin 30000 näyttökertaa.
Nojoo. Ajattelin viestin lähinnä kuittailuksi Sampsalle kun ilman asianmukaista suojausta rupeaa hommiin. Toisaalta mikä minä olen ammattimiestä neuvomaan. =)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Eilen tosiaan io-techin YouTube-kanavalla ensimmäisenä Suomessa Samsungin uusien Galaxy S8 ja S8+ unboksaus ja handson ensituntumat:



Ensi viikolla luvassa LG G6:n Suomen ensi-ilta :comp:
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
1500 tilaajaa tuli tosiaan täyteen eilen :tup:. Muutin nyt ketjun otsikkoa hieman. (Sampsa voi halutessaan tehdä ns. virallisen ketjun).

PS: Eilen saattoi tapahtua myös jotain muuta jännää :kahvi:.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 009
Viestejä
4 188 964
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom