io-techin vanhimmat

Tseki

Make ATK Great Again
Pidän itse itseäni jo melko seniorina (kirjoitushetkellä noin 42-vuotiaana) mutta täältä varmaankin löytyy vielä paljon vanhempiakin henkilöitä / kuka nappaa itselleen io-techin vanhimman henkilön tittelin? Valehtelijoita ja trollaajia ei tähän tarvita ja sana on vapaa. Mitä olen sivukorvalla seurannut niin ainakin 6:lla alkavia henkilöitä foorumilta löytyy mikä on jo melko kunnioitettavaa.

Viimeksi muokattu:
Pidän itse itseäni jo melko seniorina (kirjoitushetkellä noin 42-vuotiaana) mutta täältä varmaankin löytyy vielä paljon vanhempiakin henkilöitä / kuka nappaa itselleen io-techin vanhimman henkilön tittelin? Valehtelijoita ja trollaajia ei tähän tarvita ja sana on vapaa. Mitä olen sivukorvalla seurannut niin ainakin 6:lla alkavia henkilöitä foorumilta löytyy mikä on jo melko kunnioitettavaa.
Ihan sivukaneettina että seniori 42-vuotiaana? Mitä, oletko ollut hiilikaivoksella töissä, tehnyt radium-kelloja, rekkaa pireissä vai mitä?

Pidän itseäni vielä nuorena miehenä enkä ole kaukana 42-vuotiaasta, sijouttuu sisarusten keskiväliin

Ihan sivukaneettina että seniori 42-vuotiaana? Mitä, oletko ollut hiilikaivoksella töissä, tehnyt radium-kelloja, rekkaa pireissä vai mitä?

Pidän itseäni vielä nuorena miehenä enkä ole kaukana 42-vuotiaasta, sijouttuu sisarusten keskiväliin
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=kxZRHfFuUys

Meinasin jotain samansuuntaista mölistä mutta en osannut sanoittaa noin hyvin. Jokseenkin samanikäisenä muistaisin häpeäkseni muutamia vuosia sitten ajatelleeni ääneen postaukseen saakka, että täytyyhän nuorempia olla tällaisella foorumilla selkeä enemmistö. Taisin kuitenkin erehtyä, sillä onhan nyt hyvän aikaa veeteillä ollut tapana suunnata mielenkiintoaan muualle.

Jos oletetaan, että TechBBS:n käyttäjäkunta on samaa tai samanlaista kuin MuroBBS:n, pitää tunnustaa että aika on muuttunut. Tuskin ihan massoittain tulee nyt tai on tullut viimeisen kymmenen vuoden aikana teini-ikäisiä tai kaksikymppisiä uusia käyttäjiä. Sen sijaan ne - hatusta ravistaen - 15-35-vuotiaat, jotka vuosituhannen vaihteessa käyttivät tämän tyyppisiä alustoja, varmaankin yliedustetusti edelleen käyttävät. Foorumeista tulee siis geriatrisia klubeja.

36 täytin viime kuussa joten nuorisoa ollaan loppupelistä. Paskaa toki netissä jauhettu jo ysäriltä asti kun tuli parin sivun web-irc hommelissa oltua aina kummeilla käydessä.

Nuorelta tässä silti ittensä tuntee joten mieslapsena olemisen oikeutan 8)

60 täyttymässä. Tunsin itseni nuoreksi vielä 55 vuotiaaksi asti, sen jälkeen on alkanut ikä näkyä ja tuntuakin. Aikuiseksi en tosin tunne itseäni vieläkään. Vuodet vierii kiihtyvällä tahdilla kun muisti heikkenee ja tuntuu ettei koskaan ole aikaa pelailla. Olisiko pitänyt jättää kesämökki ostamatta?
Toisaalta tässä iässä olisi hyvä pysyä liikkeessä tai se lakkaa lopullisesti.

Urheilun puolellahan monesti 35v. on se raja, jonka jälkeen aletaan puhumaan senioriluokista eri lajeissa. Olisiko vähän tämmöinen ikään perustuva rajanveto ollut aloittajallakin mielessä, kun itseään senioriksi kutsui nuorekkaassa 42v iässä.

Urheilun puolellahan monesti 35v. on se raja, jonka jälkeen aletaan puhumaan senioriluokista eri lajeissa. Olisiko vähän tämmöinen ikään perustuva rajanveto ollut aloittajallakin mielessä, kun itseään senioriksi kutsui nuorekkaassa 42v iässä.
Kyllähän tuossa neljänkympin jälkeen alamäki alkaa :btooth:
Kolmevitosena on elämänsä huipulla ja neljävitosena mikään ei ole paremmin :cigarbeye:

Jos oletetaan, että TechBBS:n käyttäjäkunta on samaa tai samanlaista kuin MuroBBS:n, pitää tunnustaa että aika on muuttunut. Tuskin ihan massoittain tulee nyt tai on tullut viimeisen kymmenen vuoden aikana teini-ikäisiä tai kaksikymppisiä uusia käyttäjiä. Sen sijaan ne - hatusta ravistaen - 15-35-vuotiaat, jotka vuosituhannen vaihteessa käyttivät tämän tyyppisiä alustoja, varmaankin yliedustetusti edelleen käyttävät. Foorumeista tulee siis geriatrisia klubeja.
Itsekin muroon tutustuin joskus vuosituhannen vaihteessa kun laneilla joku suositteli ylikellotusjuttuihin jne.
Nykyään taitaa lanitkin olla vähän katoavaa kansanperinnettä :itku:

Ei siitä kauan ole kun 50v miestä pidettiin vanhana ukkona. Eikä mene pitkään kun 70v miehet on keskimäärin paremmassa kunnossa. Tai ovat jo, ainakin eläkevarman mukaan. Toivottavasti ovat oikeassa, teillä nuorilla taitaa se eläkeikä olla siellä 70+.

Meinasin jotain samansuuntaista mölistä mutta en osannut sanoittaa noin hyvin. Jokseenkin samanikäisenä muistaisin häpeäkseni muutamia vuosia sitten ajatelleeni ääneen postaukseen saakka, että täytyyhän nuorempia olla tällaisella foorumilla selkeä enemmistö. Taisin kuitenkin erehtyä, sillä onhan nyt hyvän aikaa veeteillä ollut tapana suunnata mielenkiintoaan muualle.

Mutta en tiedä miten ketju taipuu foorumin sääntöihin (ilmeisesti huonosti), mutta noin yleisellä tasolla kirjoittajat ovat epäsuorasti ikäluokkaa paljastaneet, mm tuolla kuolleet osiossa, mm uutisankkurin poismenoa muistelleet. aina välillä on kirjoituksia jostain (tuote) kokemus jutuista jostain 70 luvulta.

(Seniori termistä)
Seniori sana viittaa kyllä vanhuuseläkelläisiin , pihtuputaan pappoihin, ITC alallakin reikäkortiajan eläneet ovat olleet eläkkeellä jo aikansa.

Ja tuota Muro linkkiä, jos käyttäjät ovat entisiä alkuajan murolaisia, niin väistämättä jos ei eläkelläinen niin ehkä jossain työpaikalla nuoret kutsuu senioriksi, onko sitten kunnioutusta vai ei....

Senior(i) -termiä käytetään myös työelämässä osoittamaan "vanhempi" työntekijä esim. "Senior Consultant" / "Vanhempi asiantuntija" ja nelikymppinen voi jo hyvin omata tämän tittelin. Kaikki on suhteellista ja ikä on numero ja "mielentila" myös eli miten henkilö kokee oman ikänsä. Kiitoksia kaikille hyvästä keskustelusta tässä ketjussa.

68 tulee täyteen ens viikolla; kunto on hyvä (Knock, knock). Talvet reissaan ja kesät kalastan!
Eka sitä miettii että tuntuu oudolta että vaari-ikäisiä ihmisiä on joukossa, mutta sitten tajuttava tosiasia että ilman teitä ei olis intternettiä

Vaikka siltikin tuntuu jännältä ajatella että oot lähes tuplasti mun ikäinen (et ihan mutta melkein!)

60 lähenee mutta sukuvikana se että porukka luulee mua 45 vuotiaaksi. Lapsetkin perineet saman geenin.

Vähäsen kyllä yllätti kaiken kaikkiaan että täällä on näin iäkästä porukkaa. Luulin olevani nuorekkaassa seurassa.

Vähäsen kyllä yllätti kaiken kaikkiaan että täällä on näin iäkästä porukkaa. Luulin olevani nuorekkaassa seurassa.
Noh, ite huomannut aina että juttukavereiden ikä on laidasta laitaan, ihan siis jo vuosikymmeniä sitten. Tosiaan ei sitä vieläkään tunne itseään vanhaksi ja huomaa vaan että porukka ikääntyy siinä missä itekin, mutta nuorekkaat jutut silti kaikilla

En tiedä kehtaako 59-vuotias nuori ilmoittautua tähän. No mutta, täällä ollaan. Välillä hymyilyttää kun näkee täällä otsikon "Me vanhat ja pelaaminen, +30v." tjsp. ja ihmetyttää onko kolmikymppinen vanha pelaaja.. Itse pelailen suht aktiivisesti ajosimuja ja vielä pysyy nuorempien vauhdissa mukana.

En tiedä kehtaako 59-vuotias nuori ilmoittautua tähän. No mutta, täällä ollaan. Välillä hymyilyttää kun näkee täällä otsikon "Me vanhat ja pelaaminen, +30v." tjsp. ja ihmetyttää onko kolmikymppinen vanha pelaaja.. Itse pelailen suht aktiivisesti ajosimuja ja vielä pysyy nuorempien vauhdissa mukana.
Voiko sitä olla koskaan liian vanha pelaamaan? Muistan kun pentuna papan kanssa pelasin kasibittistä mutta eihän sekään ollut kuin päälle 65v silloin :tup:

Loppukesästä 64 mittariin, outoa olla samanikäinen vanhojen ihmisten kanssa. Katellaan vuoden päästä joko loppuis Travianit ja CS.

On täällä kyllä paljon korkeampi keski-ikä kuin aikoinaan Murossa :) Tosin olin Muroaikoina itsekin aika paljon nuorempi.

Eka sitä miettii että tuntuu oudolta että vaari-ikäisiä ihmisiä on joukossa, mutta sitten tajuttava tosiasia että ilman teitä ei olis intternettiä

Vaikka siltikin tuntuu jännältä ajatella että oot lähes tuplasti mun ikäinen (et ihan mutta melkein!)
Joo, ja sattumoisin olin reilut 20 vuotta Nokialla duunissa...

60 lähenee mutta sukuvikana se että porukka luulee mua 45 vuotiaaksi. Lapsetkin perineet saman geenin.
Isää 67 vuotta (luullaan monesti 50 vuotiaaksi. Minua taaseen näin 49 vuotiaana luullaan n. 38 vuotiaaksi. Kummallakin pojalla veikkaan tulevan sama homma mutta näin alkuun se ei realisoidu kun ovat teini-iässä aloittaneet jo painojen liikuttelun niin isompi lihasmassa (tuossa iässä) tekee automaattisesti sen näköiseksi että ei kovin paljoa nuoremmaksi arvella. Itse aloitin vasta pitkälti aikuisena painojen liikuttelun.

Vanhuuden harmaakaihi leikattiin jo alle 50v, että kuolen varmaan ihan kohta :rolleyes:
Ikä tuo joillekin elämänviisautta, poikkeuksia on.
Että eipä sillä iällä niin merkitystä ole, Remu taisi joskus tokaista että se on lyhyt viiva hautakivessä syntymän ja kuoleman välillä.

Se vähän harmittaa kun ei jaksa enää pelata kuten nuorempana, silloin ajattelin että pelaan vielä innokkaasti vanhainkodissakin. Tosin ei palvelutaloon nykyään pääse kuin rikkaat ja todella heikossa kunnossa olevat.
53 tulee syksyllä.

61 mittarissa, alle vuoden päästä varhaiseläkkeelle.
Viikko sitte pelasin HL alyxin läpi neljännen kerran, meni 15 tuntia.

Itse olen 45 vuotias ja pari vuotta sitten kaupassa myyjä kysyi kuinka vanha olin ja pyysi ottamaan aurinkolasit pois jotta voi paremmin arvioida mun iän.
Syynä oli se kun mua 2 vuotta vanhempi isoveli osti itselleen olutta ja myyjä ilmeisesti luuli sen ostavan niitä mulle :D
Eihän tuota voi ottaa kuin positiivisena asiana.

53 poksahti täyteen ja edelleen black ja death metalli uppoaa kuin veitsi voihin. Sitten kun ne ei enää kiinnosta, niin olen virallisesti vanha.

Tosin ne 90 luvun alussa aloittaneet taitavat olla samaa ikäluokkaa ja vielä porskuttaa

58 tuli toukokuussa, edelleen aktiivinen pelaaja kun ei osaa lopettaa kun ikänsä pelannut ja peleinä ollut teamfortress,CS ,CS2, CODit ja kaikki GTA julkaisut jne..
CS tunnit reilu 3300 tuntii ja oli välissä pari vuotta taukoo, vesijetti piti hommata alle 3 vuotta sitten kun kerran kokeilin kaverin jettii..:p

On täällä kyllä paljon korkeampi keski-ikä kuin aikoinaan Murossa :) Tosin olin Muroaikoina itsekin aika paljon nuorempi.
About 20 postauksen perusteella teit tämän laskelman foorumilta, jossa on reilut 80 000 tunnusta?

About 20 postauksen perusteella teit tämän laskelman foorumilta, jossa on reilut 80 000 tunnusta?
Joo, mutuiluahan tuo kaikki on. Etenkin kun tällaiseen ketjuun ikänsä postaavat oletettavasti ovat yliedustetusti vanhempia. Tosin tuolla kokonaisrekisteröintien määrällähän ei lopulta ole mitään merkitystä vaan aktiivisten käyttäjien määrällä ja sekin toki painotetusti enemmän aktiivisiin.

50v tänä vuonna tuli täyteen.

Mutuilen myös, että täällä on iäkkäämpää porukkaa. Olettamukseni perustuu lähinnä siihen fiilikseen, ettei koneiden kokoaminen ja niiden kanssa säätäminen enää kiinnosta nuorempia samalla tavalla.

50 vuotta täytin tänä vuonna itsekin. Mieli ei äkkiseltään tunnu niin vanhalta, toisaalta en esim. nykymusiikista tai tv-ohjemista tiedä yhtään mitään. Myös lenkkipoluilla suurin osa on selvästi nuorempia, jaksaispa itsekin yhtä hyvin.

Joo, mutuiluahan tuo kaikki on. Etenkin kun tällaiseen ketjuun ikänsä postaavat oletettavasti ovat yliedustetusti vanhempia. Tosin tuolla kokonaisrekisteröintien määrällähän ei lopulta ole mitään merkitystä vaan aktiivisten käyttäjien määrällä ja sekin toki painotetusti enemmän aktiivisiin.
Ja kyllähän jo perinteinen keskustelufoorumi vetää helpommin nykyään vanhempaa osaa. N. 20 paikkeilla olevat poikani ainakin sanoivat etteivät tiedä tuosta ikäluokasta juurikaan ihmisiä jotka näitä perinteisiä keskustelufoorumeita käyttäisi. Toki esim. iotech voi olla monelle poikkeus ja eihän noita nyt pojat ole gallupkyselyinä tehnyt :D

Näkeehän käyttäjien keski-iän suuntaa jo yleisistä keskustelun aiheista, ei täällä paljoa opiskeluajan juttuja näe. Lähinnä lapsiperhe arjen asioita ja muita keski-iän keskusteluja, ainakin yk-alueella ja muissa tekniikkaan liittymättömissä keskusteluissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 574
Jäsenet
83 872
Uusin jäsen
elroms94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom