io-techin lakimiehet hoi.

Kiitos vastauksista.
Lähinnä kyselyä onko perusteltua hakea pientä korkoa.
Ykkössatasia mutta lähinnä se itseä kiristää että hyvin oltiin hissukseen kun muori maksaa kulut, ja nyt maksun aika niin pelit seis välittömästi, siellä jo vedellään kortteja että eihän kuolinpesän edesmennyt omistajakaan maksua ottanut ollessaan joulupukkina lapsille aikanaan ja kaikki muutkin vastaavat esimerkit...ja sitten uhriudutaan että no jos sinä "tarvitset" niin pitää kai sitten maksaa.
Ja nyt myös kummastellaan mitenkäs muiden ajankäytön korvaaminen asian suhteen ja mitä kukakin olisi voinut muka jälkikäteen tehdä toisin kun nyt korkoa kysellään.

Ei ihan täysillä käypää touhua.
Jos itsellä ei ole elämä pennistä kiinni, niin just tämän kaltaisille mulkeroille kannattaa näpäyttää @Lucas tyylillä, oppivat ehkä olemaan tai sitten eivät.
 
Jos itsellä ei ole elämä pennistä kiinni, niin just tämän kaltaisille mulkeroille kannattaa näpäyttää @Lucas tyylillä, oppivat ehkä olemaan tai sitten eivät.

Yleensä se riitely sisarusten välillä alkaa perinnöstä vasta sitten kun toinenkin vanhemmista on kuollut. Siis jos vanhemmat ovat edelleen yhdessä. Sinne saakka jaksavat usein näytellä kunnollista lasta.

Sairaimmissa perheissä tai sairaimpien perillisten osalta oma äitikin heitetään saman tien bussin alle, jos jäänyt leskeksi ja haistaa joku perillisistä rahan.

Aika usein puolisoiden keskinäisissä testamenteissa on määräys, että toivoo rintaperillisten kunnioittavan tätä testamenttia ja olemaan moittimatta sitä ja toivotaan rintaperillisten olevan vaatimatta lakiosaansa. Ja jos kumpi kumpi toteutuu, niin kyseinen testamenttia moittinut tai lakiosaa vaatinut saa eloon jääneen lesken osalta sitten vain lakiosan.

Asiat kun hoitaa sovussa, niin usein se eloon jäänyt vanhempi alkaa jossain vaiheessa sitten vuosien kuluessa jakaa itse jo niitä rahoja ja muuta omaisuutta perillisille, jos on siis mitä jakaa. Tyyliin kesämökki vaikka lapsen nimiin ja muille sitten jotain muuta tai kesämökki myydä ja jakaa rahat.

Ei käy kyllä yhtään kateeksi niitä lakimiehiä ja asianajajia, jotka saavat leipänsä riitaisista kuolinpesistä.
 
Nyt kun puolisoiden keskinäisestä testamentista puhuttiin, niin onko se sellainen mikä onnistuu ns. maalaisäjärjellä vai onko parempi käyttää se muutama satanen ammattilaiseen?

Mistään "ihmeellisestä" ei ole kyse, lähinnä se yhteisen lapsen ja puolison välittömän tulevaisuuden turvaaminen ja helpottaminen. Pari kiinteistöä, tavanomaista sijoitusvarallisuutta, vieläkin tavanomaisempaa irtaimistoa (auto). Lapsella on toki se lakiosa, mutta siinäkin voisi olla joku tolkku mitä jaetaan kullekin. Henkivakuutus myös huomioitava.
 
Nyt kun puolisoiden keskinäisestä testamentista puhuttiin, niin onko se sellainen mikä onnistuu ns. maalaisäjärjellä vai onko parempi käyttää se muutama satanen ammattilaiseen?

Mistään "ihmeellisestä" ei ole kyse, lähinnä se yhteisen lapsen ja puolison välittömän tulevaisuuden turvaaminen ja helpottaminen. Pari kiinteistöä, tavanomaista sijoitusvarallisuutta, vieläkin tavanomaisempaa irtaimistoa (auto). Lapsella on toki se lakiosa, mutta siinäkin voisi olla joku tolkku mitä jaetaan kullekin. Henkivakuutus myös huomioitava.


Ja


Sivu 5


Paras vaihtoehto on teettää testamentti lupalakimiehellä tai asianajajalla. Esimerkiksi jos haluaa, että testamentilla menee vaikka vain käyttöoikeus kiinteistöön ja omistus menee lapsille.

Samalla olisi hyvä tehdä edunvalvonta valtuutukset. Se voi olla joku vähemmän kauneus päivä yllättäen kultaakin arvokkaampi paperi.
 
Okei, testamentti ja edunvalvonta asianajajalta.

Mites toi lahjoituspaperi? Jos vaikka antaa sen 7499€ ja haluaisi varmistaa, että ei mene ennakkoperintönä, jos potkaisee tyhjää seuraavan 3 vuoden sisällä. Löytyykö sellaista paperia suoraan? Todistajat, käykö naapurit vai tässäkin tapauksessa asianajajalle?
 
Okei, testamentti ja edunvalvonta asianajajalta.

Mites toi lahjoituspaperi? Jos vaikka antaa sen 7499€ ja haluaisi varmistaa, että ei mene ennakkoperintönä, jos potkaisee tyhjää seuraavan 3 vuoden sisällä. Löytyykö sellaista paperia suoraan? Todistajat, käykö naapurit vai tässäkin tapauksessa asianajajalle?



Rintaperilliselle annettu lahja on automaattisesti ennakkoperintöä, ellei nimenomaisesti toisin määrätä.

Vaikka noin:

Määräys ennakkoperinnöstä: lahja ei ole ennakkoperintöä
 
Okei, testamentti ja edunvalvonta asianajajalta.

Mites toi lahjoituspaperi? Jos vaikka antaa sen 7499€ ja haluaisi varmistaa, että ei mene ennakkoperintönä, jos potkaisee tyhjää seuraavan 3 vuoden sisällä. Löytyykö sellaista paperia suoraan? Todistajat, käykö naapurit vai tässäkin tapauksessa asianajajalle?
Lahjat alle 3v vanhat menee kupsahtaessa väkisin perintöverolle, ei ole kiertoteitä (kuin käteinen).
 
Tämä on tarkoituksella kirjoitettu siten, että ei ihan suoraan voi tunnistaa. Työsopimuksellinen kysymys, että onko tällaiset pykälät laillisia kilpailukieltoon ja sivutoimiin liittyen:
Sopimukseen on kirjattu kielto kilpailevan toiminnan harjoittamisesta (tämä on tietysti selvää) ja lisäksi on kielletty myös sivutoimet työajan ulkopuolella. Poikkeuksena voi hakea etukäteen lupaa ja erikoisuutena on kaksi tulonlähdettä, jotka ovat sallittuja suoraan sopimuksessa.
Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että työnantaja kieltää kaikenlaiset hyvinkin yleiset sivutulonlähteet kuten vuokra-asunnot, omasta metsästä puun myynti, junioreiden urheilukisoissa tuomarointi jne. Höysteeksi on kirjattu kymppitonnien sopimussakko.
Kiinnostaisi mitä laki sanoo voiko työnantaja ylipäänsä kieltää mitä työntekijä tekee vapaa-ajallaan, kunhan se ei vaikuta työntekoon ja mikä merkitys siihen kytketyllä sopimussakolla on?
 
Tämä on tarkoituksella kirjoitettu siten, että ei ihan suoraan voi tunnistaa. Työsopimuksellinen kysymys, että onko tällaiset pykälät laillisia kilpailukieltoon ja sivutoimiin liittyen:
Sopimukseen on kirjattu kielto kilpailevan toiminnan harjoittamisesta (tämä on tietysti selvää) ja lisäksi on kielletty myös sivutoimet työajan ulkopuolella. Poikkeuksena voi hakea etukäteen lupaa ja erikoisuutena on kaksi tulonlähdettä, jotka ovat sallittuja suoraan sopimuksessa.
Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että työnantaja kieltää kaikenlaiset hyvinkin yleiset sivutulonlähteet kuten vuokra-asunnot, omasta metsästä puun myynti, junioreiden urheilukisoissa tuomarointi jne. Höysteeksi on kirjattu kymppitonnien sopimussakko.
Kiinnostaisi mitä laki sanoo voiko työnantaja ylipäänsä kieltää mitä työntekijä tekee vapaa-ajallaan, kunhan se ei vaikuta työntekoon ja mikä merkitys siihen kytketyllä sopimussakolla on?
Ei voi kieltää ellei se merkittävästi näy henkilön päätyössä suoriutumiseen ja käsittääkseni tässä on sitten vielä työnantajalla näyttövelvoite että suoriutuminen on konkreettisesti huonontunut.

En allekirjoittaisi itse tuollaista sopimusta vaan sopimus kuntoon tai jatkat työpaikan etsintää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 177
Viestejä
5 243 059
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom